• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

F1 2022 - Iso-Britannian GP

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
469
Itelläki hämmentää, koska varsinki tuo ratarajojen rikkominen, ja myös sen tilan jättämisen säännön rikkominen oli vahvana noissa tapauksissa. Mutta toisaalta oli hyvää kisaa, niin ehkä sen takia itellä tuntuu että vois kattoa läpi sormien, mutta eihän se oikein ole sekään. Ja mihin se johtaa jos tuota sääntöjen rikkomista katotaan läpi sormien. No, ken elää, se näkee.
Tämä kait se mun ongelma näissä nyt on. Täytyy nyt muistaa, miksi sääntöjä muutettiin viime kaudelta. Maxin ajaminen alkoi olla loppukaudesta täyttä sikaa ja nytkin suunta on menossa takaisin siihen suuntaan, että otteet kovenee koko ajan. Ne jotka edes yritti ajaa nyt sääntöjen mukaan (Hamilton, Schumacher) olivat häviäjinä kaksintaisteluissa niin eiköhän siellä katsota kisan jälkeen, että hävittiin pisteitä valittujen ajolinjojen takia ja tähän ei ole jatkossa varaa. Sitten taas ajellaan kohta niin kuin Max Brasiliassa ja sitä seuraavasssa kisassa.

Samantyyppinen tilanne oli muuten yksi käännekohta Nicon ja Lewiksen välisissä suhteissa Bahrainissa 2014 kun Hamilton turva-auton jälkeen johti, mutta Nicolla oli rengasetu. Rosberg oli kisan jälkeen aika katkera kun Hamilton puolusti härskisti, joskin silloisten sääntöjen puitteissa.

Ja ne jotka vertaa tätä vanhaan kunnon kilpa-ajoon. haastan teitä esittämään klippejä joissa työnnetään toisia kuskeja ulos radalta toistuvasti muutaman kierroksen sisään. Riskit oli silloin niin isoja ettei niin yksinkertaisesti tehty. Tämä on nykyajan autojen ja ratojen piirre.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 895
Tsunoda sai huumorirangaistuksen Gaslyn kanssa kolaroinnista. 5sec penalty ja 2 rankkupistettä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Tämä kait se mun ongelma näissä nyt on. Täytyy nyt muistaa, miksi sääntöjä muutettiin viime kaudelta. Maxin ajaminen alkoi olla loppukaudesta täyttä sikaa ja nytkin suunta on menossa takaisin siihen suuntaan, että otteet kovenee koko ajan. Ne jotka edes yritti ajaa nyt sääntöjen mukaan (Hamilton, Schumacher) olivat häviäjinä kaksintaisteluissa niin eiköhän siellä katsota kisan jälkeen, että hävittiin pisteitä valittujen ajolinjojen takia ja tähän ei ole jatkossa varaa. Sitten taas ajellaan kohta niin kuin Max Brasiliassa ja sitä seuraavasssa kisassa.

Samantyyppinen tilanne oli muuten yksi käännekohta Nicon ja Lewiksen välisissä suhteissa Bahrainissa 2014 kun Hamilton turva-auton jälkeen johti, mutta Nicolla oli rengasetu. Rosberg oli kisan jälkeen aika katkera kun Hamilton puolusti härskisti, joskin silloisten sääntöjen puitteissa.

Ja ne jotka vertaa tätä vanhaan kunnon kilpa-ajoon. haastan teitä esittämään klippejä joissa työnnetään toisia kuskeja ulos radalta toistuvasti muutaman kierroksen sisään. Riskit oli silloin niin isoja ettei niin yksinkertaisesti tehty. Tämä on nykyajan autojen ja ratojen piirre.
Jep, totta töriset. Ainaki minun mielestä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
614
lonso
" Kello 19.26: Tuomaristo ei lähtenyt jakamaan rangaistuksia Perezille, Hamiltonille tai Leclercille ohitustilanteista, joissa jokainen kolmikosta kävi radan ulkopuolella. Verstappenin ja Schumacherin loppuhetkien tilanne on puolestaan yhä tuomariston pöydällä. "

Itelläki hämmentää, koska varsinki tuo ratarajojen rikkominen, ja myös sen tilan jättämisen säännön rikkominen oli vahvana noissa tapauksissa. Mutta toisaalta oli hyvää kisaa, niin ehkä sen takia itellä tuntuu että vois kattoa läpi sormien, mutta eihän se oikein ole sekään. Ja mihin se johtaa jos tuota sääntöjen rikkomista katotaan läpi sormien. No, ken elää, se näkee.
Jos Per, Ham ja Lec olisivat saaneet rankkua, niin kärkikolmikon olisivat muodostaneet Sainz, Alonso, Norris. Mutta eihän se sovi että brittien oma kultapoika olisi jäänyt palkintopallin ulkopuolelle.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 895
Miksiköhän tuolla on tuollainen metrin kolo? Ratavirkailijoita varten?
CE682248-DD81-49E9-9638-F1B57ABA82D1.jpeg

Pohdin tuota Leclercin varikkohässäkkää. Tuli mieleen Monaco. Siellä leikittiin sisään-ulos-sisään-ulos leikkiä. Ferrari on käynyt selkeästi homman läpi ja tuloksena on pysytään ensimmäisessä päätöksessä.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Sainz voitti viimein. Voittoon vaadittiin hieman apuja niin turva-auton kuin Ferrarin strategiatiimin osalta (eli Leclercillä vanhat gummit ja Sainzille softit), mutta loppujen lopuksi voitto on voitto. Vamos! Jospa se nyt vähän helpottaisi, tuntuu että kaveri on puristanut rattia rystyset valkoisena koko alkukauden. Sainzilla on ollut tähän menessä niin huonoa tuuria kuin omia ihmeellisiä virheitä (nopea auto, voitottomuus ja sen myötä suorituspaineet ja virheet?), toivottavasti nyt löytyisi sitä tasaisuutta - ja kenties napsu lisää nopeutta.

Charles voisi ehkä korottaa ääntään loppupalavereissa - ja varmaan korottaakin. Ymmärrän kyllä miksi Sainzille haluttiin antaa mahdollisimman paljon saumoja avausvoiton ottamiseen, mutta Leclerc on ollut se kärkihevonen tähän asti mm-taistelussa. Varsinkin hänellä oli selkeästi enemmän vauhtia, olisin kenties tiimipäällikkönä vaihdattanut heidän sijoituksiaan jo aiemmin.

Ja voi morjes taas Ferrarin strategian kanssa. Toki mahdollisti viihdyttävän loppukisan, mutta ehdottomasti olisi pitänyt ottaa kumpikin kuski sisään. Kaiken järjen mukaan Sainz olisi ollut kolmantena tuplastopin jälkeen, mikä olisi ollut ihan ok. Nyt nähtävästi ajateltiin että Carlos suojelee kiltisti sekunnin päässä Charlesin selustaa loppukisan ajan… :rofl2:

Hamiltonilta ja Pereziltä hienot ajot, ja Mick pääsi myös viimein pisteille! Jospa se pikku-Schumillakin alkaa pikkuhiljaa homma rokata. Ja ihan uskomatonta miten Zhou selvisi ilman vammoja rajusta kolarista. Yleisöllekin olisi tuossa voinut käydä huonosti, mutta onneksi selvittiin materiavahingoilla.
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Aivan käsittämättömän huonot taktiikat Ferrarilla, Binotto väitti että ei pystynyt ottamaan molempia sisälle yhtä aikaa, vaikka kuskien välillä oli eroa 9 sekuntia.

"We believe the position we didn't have enough space between the two cars to stop both of them. We had to make a choice between the two cars. We decided to stop Carlos because Charles had the track position. You don't know what the others would've done. Then we were hoping for more tyre degradation on the soft but that didn't happen," Binotto said.

When Leclerc had reached the pit entry, there were around nine seconds between the two teammates and tighter double stacks have happened in Formula 1 in previous years. But Binotto didn't want to risk something going wrong.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 266
Hieno kilpailu oli eilen. Ferrari pelasi taktiikalla voiton Sainzille vaikka keskustelut kilpailun aikana olivat Ferrarilla hieman hämmentäviä.

Bottaksen ja auton kehityskoehteista tulee mieleen seuraavat asiat:
- Startti (Auto ja Bottas)
- Ensimmäisten mutkien ja seuraajatilanteiden jarrutukset (Bottas)
- Ohitukset hitaammista autoista (Bottas)
- Auton luettavuus (Auto)
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 895
Hieno kilpailu oli eilen. Ferrari pelasi taktiikalla voiton Sainzille vaikka keskustelut kilpailun aikana olivat Ferrarilla hieman hämmentäviä.

Bottaksen ja auton kehityskoehteista tulee mieleen seuraavat asiat:
- Startti (Auto ja Bottas)
- Ensimmäisten mutkien ja seuraajatilanteiden jarrutukset (Bottas)
- Ohitukset hitaammista autoista (Bottas)
- Auton luettavuus (Auto)
- Startti (Auto ja Bottas) -> Kytkin ja kovemmat renkaat
- Ensimmäisten mutkien ja seuraajatilanteiden jarrutukset (Bottas) -> kovemmat renkaat
- Ohitukset hitaammista autoista (Bottas) -> vaihdelaatikko
- Auton luettavuus (Auto) -> tekniikka pettää yhdellä jos toisella.
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Hieno kilpailu oli eilen. Ferrari pelasi taktiikalla voiton Sainzille vaikka keskustelut kilpailun aikana olivat Ferrarilla hieman hämmentäviä.
Ei he tarkoituksella Sainzille voittoa pelanneet, ovat vaan niin kädettömiä taktiikoissa että eivät tajunneet ottaa Lecleriä sisään turva-auton tullessa radalle, tuolla olisivat saanet 1 ja 2 sijat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
754
Se on pienoinen ihme ettei Ferrari saa tuota taktiikkapuolta kuntoon. On Ferrarin kisataktiikat melkein yhtä huonot kuin silloin Räikkönen vielä siellä ajoi. Rahaa löytyy, joten ongelman täytyy olla tallinjohdossa tai siinä millä kriteereillä sinne ihmisiä palkkaavat.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 729
Max esittelee romua minkä yli ajoi ja jumittui pohjalevyyn/rikkoi pohjalevyä.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
144
Muutaman viikon myöhässä tämä viesti, mutta Zhoun autosta repesi "roll hoop", vaikka sen pitäisi olla juuri se turvalaite, joka pelastaa ympärimenossa.
Itse "laite" kyllä kesti, mutta se ei pysynyt kiinni autossa.
Ilman Haloa henki olisi todennäköisesti lähtenyt (video ajassa 8:33).

Driver61 - Did the Roll Hoop FAIL in Zhou's Crash?
www.youtube.com/watch?v=BpNO1wgUfmY
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 608
Viestejä
4 185 884
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom