F1 2022 - Iso-Britannian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt oli pahannäköinen rysäys F2. Hauger lensi ilmassa suoraan nissanyn kylkeen. Ilman haloa olisi voinut tulla pahaa jälkeä :nb:

Laitetaas vielä mistä oli kyse:

Miksi noita korkeita kanttareita edelleen käytetään? Oliko se viime kaudella vai sitä edeltävällä kun F3(?)-luokassa yks kuski ajoi samanlaisen päältä ja lensikö auto nokan kautta ympäri yli ratavallin?

E: 2019 Monzassa
 
Huhuh minkä näköinen tilanne F2, halo kaaren kehittäjälle taas peukut kun ilman sitä olisi ollut huumori kaukana.

Edit: Aikaisemmassa twitter linkissä arveltiin tämän olleen viides kerta kun Halo kaari pelasti kuskin
 
Helppo varmaan täältä ruudun takaa huudella, mutta miksiköhän Nissany ei jarruttanut tuohon mutkaan enempää, vaan kääntyi suoraan eteen? Tiesi kuitenkin, että vasemmalla puolella on kaveri :hmm:
 
Voipi olla että sataa mutta voipi olla että ei sada. Tai siis jos sataa niin se on vain nopea kuuro.

 
Helppo varmaan täältä ruudun takaa huudella, mutta miksiköhän Nissany ei jarruttanut tuohon mutkaan enempää, vaan kääntyi suoraan eteen? Tiesi kuitenkin, että vasemmalla puolella on kaveri :hmm:
Niin, kilkkas toisen auton ohjauskyvyttömäksi ja sen jälkeen meni itse alle. :)
Toisaalta, jos jotain olis sattunut, niin parempi ettei ulkopuolisille.
 
Aika savolainen keli kyllä.
Pieni sade kyllä sekottaisi pakkaa kivasti, kunhan ei liikoja satele.
 
Tuntuu että tulee nykyään aika paljon näitä tilanteita missä Halo on pelastanut kuskin hengen. Ja varmasti onkin. Oma teoriani on että superturvalliset autot ja ylisuuret asfaltoidut turva-alueet myöskin ruokkivat tuollaista yliagressiivista ajamista, missä 20 vuotta sitten olisi jätetty kokeilematta kokonaan.
 
Tuntuu että tulee nykyään aika paljon näitä tilanteita missä Halo on pelastanut kuskin hengen. Ja varmasti onkin. Oma teoriani on että superturvalliset autot ja ylisuuret asfaltoidut turva-alueet myöskin ruokkivat tuollaista yliagressiivista ajamista, missä 20 vuotta sitten olisi jätetty kokeilematta kokonaan.

Saamaa mieltä. Jos aiemmin on 30 vuoden aikana on kuollut 5 ihmistä ja nyt muutaman vuoden aikana on ollut 5 tapausta, joissa kuljettaja olisi voinut kuolla ilman halo-kaarta niin asenteissa ja ajotavoissa on tapahtunut huomattava muutos huonompaan suuntaan ts. halon turvallisuus on ulosmitattu vaarallisemmalla ajotavalla

Tässä edelliset kuolamantapaukset 30 vuoden ajalta:

1656852774483.png
 
On hyvin vaikea sanoa varmasti, mitä olisi käynyt ilman haloa. Jos Martin Brundlella olisi ollut halo käytössä 1994, niin varmasti ihmiset sanoisivat, että hän olisi kuollut ilman haloa tässä onnettomuudessa Brasilian GP:ssä.
 
On hyvin vaikea sanoa varmasti, mitä olisi käynyt ilman haloa. Jos Martin Brundlella olisi ollut halo käytössä 1994, niin varmasti ihmiset sanoisivat, että hän olisi kuollut ilman haloa tässä onnettomuudessa Brasilian GP:ssä.

Samaa itsekin tuossa pohdin että ykyisin jokainen halo kontakti = olisi kuollut ilman haloa. Myös Kimin olisi pelastanut halo.

Se tosiaan on huolestuttavaa että kuskit ulosmittaa surutta lähes kaikki turvallisuus keinot.
 
Eikös kuskit voisi laukaa vuorollaan. Lewishän esim kuulemma kuvittelee osaavansa laulaa.
 
Kuka meni ylösalaisin ja onko Bottas vielä hengissä? Tuloslista näyttää että olisi yhdeksäntenä.
 
Max on kova lähtijä, ei ollut Sainzilla paljon sanottavaa siihen.
Olipas yllättävää romurallia Silversoneksi heti lähtöön. Vähän jäi epäselväksi, että mikä sen aiheutti. Katsotaanpa uusinnat.
 
Osuma tuli jo siinä lähtösuoralla. Heti lähdön jälkeen.
edit. siis meinaan että se osuma näkyi jo siinä lähetyksessä, juuri ennen kuin leikkasi pois.
 
Helkkarin monta autoa ulos kisasta. Tämän takia pitäisi olla enemmän kuin 20 autoa, jotta mällienkin jälkeen olisi autoja paljon radalla.
 
Ilmeisesti se on Zhou jota kaivetaan autosta, tietysti hyvinkin huolestuttavaa että tätä ei ole kuvissa näytetty kertaakaan.
edit: F1tv puhui alunperin Bottaksesta niin siitäkin sekaannus :btooth:
 
Toki totta että Russell ei huolestuneelta vaikuttanut. Sehän kävi jo huutelemassa kiinaksi siellä.
 
Niin joo, uusintojahan ei näytetä ollenkaan ennen kuin varmistuu että kellekään ei käynyt pahemmin. Oh bugger.
 
Aika pahalta näytti se vilaus ruudun yläreunassa minkä näki. Auto liukui ylösalaisin melkoista vauhtia. Ottiko rakenteet niin paljon damagea ettei kuskia saada ulos kun ei ole kuvaa näytetty. Yleensä aina jos onnettomuus tapahtuu ja kuski on edes suht ok, se näytetään että kuski on edes hengissä.
 
Zhoun tilanne (pää ylöalaisin rengasvalliin) oli sellainen jolla viime vuosisadalla olisi aika varmuudella kuollut. Nyt sitten kyse siitä onko ne nykyiset turvamekanismit niin loistavia kuin tähän asti ovat olleet.
edit: hengissä ja "ok" sanoo tiimi :tup:
 
Russell pisti luukut kiinni Alpha Taurilta ja sit läks. Näkyy Valtterin onboard kamerassa.
niinpän näytti. melko amatöörimoka tän kauden postimieheltä. Startissa lähtösuoralla seilailu on yleensä huono idea.

edit: no kylläpä siinä gasly tunki itseään jo sulkeutuvaan rakoon.
 
Viimeksi muokattu:
Perez ja Leclerc päätti yhdessä tuumin päästään Silverstonen kunkinkaan heti startista ohi.
 
Vielä kun olisi vara-autot, niin mm. Russell voisi jatkaa kisaa. :)
Kaikki OK. :thumbsup: Uusintaa kehiin kiitos.
 
Russellilla olis vielä ajohaluja kovasti. Ymmärrän kyllä hyvin, eka kotikisa Mersulla ja kaikkea, mutta... eivät taida päästää rattiin enää tänään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 238
Viestejä
4 579 302
Jäsenet
75 375
Uusin jäsen
vallua

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom