F1 2022 - Bahrainin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Ja suomelle aina viro... ei mene joo tasan nuo ja monet muut jutut...
 
Ei voi olla kuin iloinen Ferrarin ja Alfan puolesta. Zhoukin vaikutti melko kypsältä kuskilta. Kiinnostavaa kuulla Bottaksen suusta, miten toi kahdeksan sijan menetys on mahdollista, mutta hyvä että ajoi sijansa takaisin.
 
Ei voi olla kuin iloinen Ferrarin ja Alfan puolesta. Zhoukin vaikutti melko kypsältä kuskilta. Kiinnostavaa kuulla Bottaksen suusta, miten toi kahdeksan sijan menetys on mahdollista, mutta hyvä että ajoi sijansa takaisin.
Onko Alfa kolmanneksi nopein auto? :O Ehkä ei kuite sentää :D , mut kyllähän toi meno on iha eri mitä vielä viime kaudella. Toki tiedossa oli, että ei pariin vikaan autoon hirveenä panostettukkaan. Olisi nyt Räikkönen & Bottas yhden kauden vetäneet yhdessä... :)
 
Onko Alfa kolmanneksi nopein auto? :O Ehkä ei kuite sentää :D , mut kyllähän toi meno on iha eri mitä vielä viime kaudella. Toki tiedossa oli, että ei pariin vikaan autoon hirveenä panostettukkaan. Olisi nyt Räikkönen & Bottas yhden kauden vetäneet yhdessä... :)
Bottas otti ajamalla vissiin yhden sijan takaisin? :D Mokas lähdön tuttuun tyyliin täysin ja sitte tuli ajamalla vissii yhdestä vaan ohi? Lopussa turva-auto pelasti kisan ja sen jälkeenkään ei päässy kenestäkään ajamalla ohi.
 
Kyllähän Alfalla yhdessä kisassa varmaan tällä kaudella sauma podiumille on kun tähdet osuu kohdilleen. Kumminki vaikuttais että siellä on 6 autoa ainakin edellä tavallisesti
 
Bottas otti ajamalla vissiin yhden sijan takaisin? :D Mokas lähdön tuttuun tyyliin täysin ja sitte tuli ajamalla vissii yhdestä vaan ohi? Lopussa turva-auto pelasti kisan ja sen jälkeenkään ei päässy kenestäkään ajamalla ohi.
No jos ajaa maksimit aika-ajoissa, nii eipä siinä paljoa enempää ole tehtävissä. Turva-auto ei pelastanut (mut anto potentiaalia todella hyvään tulokseen). Ajoi muutenkin hyvän kisan ekaa kierrosta lukuunottamatta (en tiedä mitä siinä tapahtu)
 
Bottas otti ajamalla vissiin yhden sijan takaisin? :D Mokas lähdön tuttuun tyyliin täysin ja sitte tuli ajamalla vissii yhdestä vaan ohi? Lopussa turva-auto pelasti kisan ja sen jälkeenkään ei päässy kenestäkään ajamalla ohi.
Jos nyt kuunnellaan aluksi ne Valtterin kommentit mistä se heikko lähtö johtui. Muutenkin sulla on aika negatiivinen viba noissa viesteissä.
 
Horner sanoi että sama ongelma molemmissa autoissa mutta ”ei tiedä” mikä.

ohjaus hajosi stopilla

Gaslyllä hajosi MGU-K
 
Joo oli vaan paska lähtö Bottaksella, sano itekki et on ollu ongelmia lähdöissä. Kytkin täristää ja sen kanssa hankaluuksia.
 
Jos nyt kuunnellaan aluksi ne Valtterin kommentit mistä se heikko lähtö johtui. Muutenkin sulla on aika negatiivinen viba noissa viesteissä.
F1 TV:lta katselin Bottaksen kyydissä lähdön, niin eipä siinä oikein muuta kuin suti lähdössä ja menetti muutaman sijan. Loput sijat hävisi seuraavissa mutkissa ja yksi auto teki 360-pyörähdyksen edessä, niin joutu hidastamaan, siinä meni kans muutama ohi.
 
Joo kytkimen tärinän kanssa ongelmia, ollut jo samaa treeneissä. Varmaan sama oli tallikaverilla kun tippui myös lähdössä.
 
Taitaa olla Valtterin jalka mikä siellä tärisee. No toivottavasti ei vastaavaa starttia enää nähdä. Muistutti vaan niin erehdyttävästi muutamia Mersu-ajan startteja.
Sutii lähdössä, kytkin tärisee. Mene ja tiedä onko ongelma autossa vai miehessä. Ongelmia ollut testeissä ja harjoituksissa starttien kanssa. Vähän oli ympäripyöreä vastaus.
 
Taitaa olla Valtterin jalka mikä siellä tärisee. No toivottavasti ei vastaavaa starttia enää nähdä. Muistutti vaan niin erehdyttävästi muutamia Mersu-ajan startteja.
Sutii lähdössä, kytkin tärisee. Mene ja tiedä onko ongelma autossa vai miehessä. Ongelmia ollut testeissä ja harjoituksissa starttien kanssa. Vähän oli ympäripyöreä vastaus.

Toki jalallahan ei ole mitään tekemistä kytkimen kanssa.
 
Mene ja tiedä onko ongelma autossa vai miehessä. Ongelmia ollut testeissä ja harjoituksissa starttien kanssa.
Noh toi kytkin ei kovin monimutkainen ole. Kuski vaa lähinnä päästää kytkimestä (sormella) ja vaihtaa vaihteita. Auto ja asetukset hoitaa loput.

e: aikoinaan tais olla sentää kaks liipasinta kytkimelle.
 
Zhou sanoi samaa että startissa ongelmia, mun mielestä sanoi tosin että anti stall järjestelmän kanssa.
 
Hamilton on kyllä loistava kuski ei siitä mihinkään pääse. Ihan sama vaikka olisi kottikärry ajettavana nii lopussa seisoo podiumilla.

Mitähän kisaa sää oot kattonu. Sai lahjaksi kaksi sijaa lopussa Maxin ja Perezin keskeytysten takia, muutoin ajeli sijalla 5 aika pitkälti koko kisan eikä pystyny haastamaan kyllä yhtään ketään. :confused:
 
Eli on se alfan tekinen ongelma, kun zhou valitteli samaa kuin Valtteri. Luulisi että tuota ei ole ihan mahdoton korjata.
 
Haluaisin olla kärpäsenä Mazepinin kämpän katossa.

Pakko todeta että onhan tuo Schumacher ulapalla.
 
Hamilton on kyllä loistava kuski ei siitä mihinkään pääse. Ihan sama vaikka olisi kottikärry ajettavana nii lopussa seisoo podiumilla.
Silleen pääsee podiumille, kun työnjohtaja tulee keräämään kottikärryilijät jonoon ja toisilta menee sen jälkeen kottikärryt rikki.
Bottas otti ajamalla vissiin yhden sijan takaisin? :D Mokas lähdön tuttuun tyyliin täysin ja sitte tuli ajamalla vissii yhdestä vaan ohi? Lopussa turva-auto pelasti kisan ja sen jälkeenkään ei päässy kenestäkään ajamalla ohi.
Mites Hamiltonilta tämä meni, jos keskeyttäjiä ei lasketa?

Hamilton on kova kuski, mutta joku roti näihin vertailuihin.
 
Ihan karmea tuo McLarenin mahalasku. Mitähän helvettiä siellä on duunattu koko talvi?
Zhou oli puolestaan positiivinen yllätys, ajoi vahvasti, rohkeasti ja pysy suht hyvin Bottaksen kyydissä. Yksi ehdoton tämän kauden mielenkiinnon kohde.
Samoten Albon joka ajoi ekassa Williams-kisassaan hienosti, eiköhän tuo Latifin lähtölaskenta viimeistään tämän kauden aikana ala jos samaan tyyliin vetää.
Haas oli myös todella positiivinen ylläri, ja K-Mag ajoi hienosti, mutta toisaalta sitten, pikku-Schumi ei kyllä pystyny tänään yhtään mihinkään. Okei, P11 mutta silti kaukana Magnussenin vauhdista vaikka mies vietti välivuodenkin ratista viime vuonna. :D
 
Magnussenille tais tehdä hyvää tuo vuosi amerikassa ja ajaminen endurance kisoissa.Ihan selvästi enemmän oli malttia ajossa kun aikaisemmin. Loistava suoritus kaikenkaikkiaan. Kuitenkin melko kylmiltään joutui rattiin/testikierroksia vähän muihin verrattuna.

Jos tän kisan perusteella pitäisi voimasuhteita arvioida ni Ferrari,RB,Mersu kolmen kärki tuossa järjestyksessä. Alfa ja haas tuntuu olevan aika tasoissa seuraavana.
 
Magnussenille tais tehdä hyvää tuo vuosi amerikassa ja ajaminen endurance kisoissa.Ihan selvästi enemmän oli malttia ajossa kun aikaisemmin. Loistava suoritus kaikenkaikkiaan. Kuitenkin melko kylmiltään joutui rattiin/testikierroksia vähän muihin verrattuna.

Jos tän kisan perusteella pitäisi voimasuhteita arvioida ni Ferrari,RB,Mersu kolmen kärki tuossa järjestyksessä. Alfa ja haas tuntuu olevan aika tasoissa seuraavana.
Täytyy tosiaan arvostaa Magnussenin suoritusta, kylmiltää ajettuna todella laadukas.
 
Bottaksen ja Alfan suorituksessa pitää toki muistaa että sieltä puuttui nyt välistä yleensä edellä ollut McLaren. Toki siellä oli sitten myös toinen Haas edellä mutta katsotaan nyt muutama kisa mihin nämä voimasuhteet muuttuu.
McLaren rämpi kyllä niin suossa että tuskin sieltä ihan helpolla noustaan takaisin kärkikahinoihin.
 
Eikös siinä aika paljon rakoa ollu ennen safety caria?
Minusta sitä eroa ei aivan kauheasti ollu siihen asti ku ajoivat samalla seoksella. Hamilton ajo välissä kovalla renkaalla nii ero kasvo sitte ja muut kärki äijät ei tainnu käyttää ollenkaa kovaa. Ei muista enää.
 
Polttoaine loppui molemmista Red Bulleista.

Eli "pumpun rikkoutuminen" molemmissa autoissa.

Red Bull Team Principal Christian Horner revealed the team’s initial investigations into their technical problems, telling Sky Sports F1: “It looks like a similar issue on both cars. We don’t know exactly what it is yet, whether it’s a lift pump, whether it’s a collector, or something along those lines, but we’ve got to get into it and understand exactly what caused it."

‘Brutal’ double Red Bull retirement ‘extremely painful’ says Verstappen, as team reveal cause of Bahrain issues | Formula 1®
 
Jotakin feelua noissa pumpuissa ilmeisesti on jo epäilty olevan aika-ajon jälkeen.

1647802589838.png
 
Heh, on se Mersu vaan niin keskikastissa ja auto on surkea jne. Tutun kuuloista sanahelinää, ja lopputuloksena tallin auto on tämän kisan perusteella kolmanneksi paras: napsun hitaampi kuin RB ja Ferrari, mutta neljänneksi parhaaseen on jo sitten selkeähkö hajurako. Tämän osoitti mm. Russellin suht helppo nousu 9. sijalta Hamiltonin kantaan. Toki viimeiset kahdeksan kautta käytännössä kaiken mahdollisen voittaneena yhtä kuljettajien mestaruutta lukuunottamatta "pronssisija" voi maistua katkeran happamalta, mutta ei noilla mitään hätää ole. Sen sijaan McLarenin pilttuussa saatetaan pyyhkiä tuskanhikeä ihan oikeasti otsalta... Valitettavasti.

Forza Ferrari! Kaksoisvoitto on loistava alku kaudelle, Leclerc ajoi hyvin kypsästi läpi kisan. Sainzilla ei ihan riittänyt kyyti Leclerciin ja Verstappeniin nähden, mutta tästä on hyvä kuitenkin jatkaa seuraaviin skaboihin.

RB:n puolesta kyllä harmittaa. Hyvät pisteet valuivat kankkulan kaivoon, ja kuin veistä haavassa kääntäen Mersu oli ekana tästä hyötymässä. Toivottavasti olivat vain yksittäistapauksia, kun nyt on ainekset kolmen suuren trilleriin mm-taistelussa.

KMagille hatunnostot, huikea suoritus! Vähän pieniä virheitä kaksinkamppailu tilanteissa, mikä on ihan ymmärrettävää hänen tilanteessaan. Aivan loistava mittatikku pikku-Schumille, kun nyt oikeasti nähdään mihin kaveri pystyy hyvää tallikaveria vastaan. Veikkaan että Schumin pitää tulosta hieman sulatella ennenkuin "ryhtiliike" tapahtuu - jos tapahtuu.

Valtterille kanssa, vaikka startista ja ekasta kierroksesta ansaitseekin lampaan perseet. Ilman ekan kierroksen ongelmia olisi ollut hyvät mahdollisuudet "best of the rest"-sijaan, ja hyvät väännöt KMagin kanssa.

Zhou oli myös vakuuttava, heti pisteille ekassa kisassa. On toki maksukuski koska kiinalainen raha taustalla siloittelee tietä, mutta sitä talenttiakin näyttäisi olevan, ainakin jos vertaa Mazepiniin, Latifiin ja Strolliin. Viimeinen ei edes ajaisi ykkösissä jos isi ei olisi ostanut Racing Pointia aka. Aston Martinia.

Olipahan taas kolumni, sori siitä. Ens viikonloppuna uudestaan, jos ei muisti petä!
 
Red Bullin ongelmat saattoivat johtua Marellin polttoainepumpuista.
The teams and the FIA are worried about fuel delivery. The main pump from the catchtank into the high-pressure pump is a standard part built by Marelli since this year. During the tests, some teams had problems with the electronics, which were cast in a resin box next to the pump. Cracks developed. This allowed petrol to penetrate and destroy the electronics. Allegedly, this was the reason why hardly any race distances were covered during the tests. After qualifying, some teams asked the FIA to check the pumps. The request was granted, of course. Nothing would be more embarrassing than a mass death because of this part.
 
Toi verstappenni on kyllä säälittävä itkupilli. Toivottavasti enempi moottori rikkoja tulis nii sais kuunnella tuota itkua. Lecrec osoitti kypsää ajamista, mestari suosikki.
 
Toi verstappenni on kyllä säälittävä itkupilli. Toivottavasti enempi moottori rikkoja tulis nii sais kuunnella tuota itkua. Lecrec osoitti kypsää ajamista, mestari suosikki.
Leikitteli Verstappenin kans. Tiesi, että pääsee ohi seuraavalla drs-alueella. Olis voinut jatkua vaikka loppuun asti ja Leclerc olisi voittanut (ellei VER olis ruvennut perseileen, vetihän se jo yhden syöksypommin turhaan muutenkin tuhoten renkaat)
 
Toi verstappenni on kyllä säälittävä itkupilli. Toivottavasti enempi moottori rikkoja tulis nii sais kuunnella tuota itkua. Lecrec osoitti kypsää ajamista, mestari suosikki.
Mutta onko ollu lähivuosina yhtään kisaa ilman Hämiksen vinkumista, taas aloitti kun kävi varikolla ajoissa, viikon pullasorsa sai taas maksimoitua säkän kohilleen. Mietitään vielä, jos Perez:llä ois lahonnu auto suoralla niin Hämis ois aika suurella todennäköisyydellä jääny ilman pinnoja siinä persettä nuuskiessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta onko ollu lähivuosina yhtään kisaa ilman Hämiksen vinkumista, taas aloitti kun kävi varikolla ajoissa, viikon pullasorsa sai taas maksimoitua säkän kohilleen.
Päästiin nyt kuitenkin kierrokselle 13 ennen kuin "Bono! My tyres are gone" viestittelyn aloittamista
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 060
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom