F1 2021 - Espanjan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
342
Kausi 2021

01. Bahrainin GP, Sakhir, 26.-28.3.
02. Emilia-Romagnan GP, Imola, 16.-18.4.
03. Portugalin GP, Portimão, 30.4.-2.5.
04. Espanjan GP, Barcelona, 7.–9.5.
05. Monacon GP, Monte Carlo, 20.–23.5.
06. Azerbaidzhanin GP, Baku, 4.-6.6.
07. Turkin GP, Istanbul, 11.–13.6. (Kanadan GP peruttu)
08. Ranskan GP, Le Castellet, 25.–27.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 2.-4.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 16.–18.7.
11. Unkarin GP, Budapest, 30.7.–1.8.
12. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 27.-29.8.
13. Hollannin GP, Zandvoort, 3.-5.9.
14. Italian GP, Monza, 10.–12.9.
15. Venäjän GP, Sotshi, 24.–26.9.
16. Singaporen GP, Marina Bay, 1.–3.10.
17. Japanin GP, Suzuka, 8.–10.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 22.–24.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 29.–31.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 5.–7.11.
21. Australian GP, Melbourne, 19.-21.11.
22. Saudi Arabian GP, Jeddah, 3.-5.12.
23. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 10.-12.12.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:


Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:30
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:00
____________________________

Sää:


Weather forecast for Montmeló
Täsmäsää Montmelo
____________________________

23px-Flag_of_Spain.svg.png
Circuit de Barcelona-Catalunya
2021-04_espanja.png


Ratamuutokset:

- Mutka 10 muutettu
____________________________

Black round Pirelli:


2021-04_espanja.jpg


Rengassettejä kuljettajilla on käytettävissä ennalta määrätty määrä kutakin, kuten viime kaudella:
Hard 2
Medium 3
Soft 8

2021 Spanish Grand Prix – Preview
____________________________

Kilpailun nimi: Formula 1 Aramco Gran Premio De España 2021
Radan nimi: Circuit de Barcelona-Catalunya
Radan pituus: 4,675 km
Kisapituus: 66 kierrosta = 308,424 km
Kierrosennätys: N/A (rataa muutettu hieman 2007-2020 versiosta)

2020
Podium:
1.
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2.
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda
3.
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas, Mercedes

Paalupaikka:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:15.584

Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas, Mercedes - 1:18.183

Edellisiä voittajia:
2019:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2018:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2017:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes







____________________________

MM-pistetilanne (3/23 osakilpailua)

Kuljettajat:


01. Lewis Hamilton 69
02. Max Verstappen 61
03. Lando Norris 37
04. Valtteri Bottas 32
05. Charles Leclerc 28
06. Sergio Perez 22
07. Daniel Ricciardo 16
08. Carlos Sainz 14
09. Esteban Ocon 8
10. Pierre Gasly 7
11. Lance Stroll 5
12. Fernando Alonso 5
13. Yuki Tsunoda 2
14. Kimi Räikkönen 0
15. Antonio Giovinazzi 0
16. Sebastian Vettel 0
17. George Russell 0
18. Mick Schumacher 0
19. Nikita Mazepin 0
20. Nicholas Latifi 0

Tallit:

01. Mercedes 101
02. Red Bull 83
03. McLaren 53
04. Ferrari 42
05. Alpine 13
06. AlphaTauri 9
07. Aston Martin 5
08. Alfa Romeo 0
09. Williams 0
10. Haas 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Iso-Britannia 106
02. Alankomaat 61
03. Suomi 32
04. Monaco 28
05. Meksiko 22
06. Espanja 19
07. Australia 16
08. Ranska 15
09. Kanada 5
10. Japani 2
11. Saksa 0
12. Italia 0
13. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:


10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä.

Kilpailun nopeimman kierroksen ajanut kuljettaja saa yhden pisteen, jos sijoittuu kymmenen parhaan joukkoon.
____________________________

Tallit & Kuljettajat:


Mercedes-AMG Petronas F1 Team GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Red Bull Racing AUT Honda
11 Sergio Perez MEX
33 Max Verstappen NED

McLaren F1 Team GBR Mercedes
3 Daniel Ricciardo AUS
4 Lando Norris GBR

Aston Martin Cognizant F1 Team GBR Mercedes
5 Sebastian Vettel GER
18 Lance Stroll CAN

Alpine F1 Team FRA Renault
14 Fernando Alonso ESP
31 Esteban Ocon FRA

Scuderia Ferrari Mission Winnow ITA Ferrari
16 Charles Leclerc MON
55 Carlos Sainz ESP

Scuderia AlphaTauri Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
22 Yuki Tsunoda JPN

Alfa Romeo Racing ORLEN SUI Ferrari
7 Kimi Räikkönen FIN
99 Antonio Giovinazzi ITA

Haas F1 Team USA Ferrari
9 Nikita Mazepin RUS
47 Mick Schumacher GER

Williams Racing GBR Mercedes
6 Nicholas Latifi CAN
63 George Russell GBR
____________________________

Sekalaisia linkkejä:


Kauden 2021 yleisketju
F1-lähetykset
Formula 1 | News and Information on all Formula 1 Racing GPs
MTV F1
BBC F1
Sky Sports F1
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
_______________________________
 
Viimeksi muokattu:
Aika mehukkaan oloista säätä lupaa sunnuntain ja maanantain väliin. Tuo saderintama kun aikaistuisi hieman, niin saattaisi tulla kerrankin hyvä kilpailu Barcelonaan.
 
Rataankin näköjään muutoksia. Mutka 10 joka on aikasemmin ollut toisen DRS-alueen jälkeinen tiukka 90 poistunut, ilmeisesti ajavat nyt samaa layouttia tuon osalta kun moto gp. Eli käytännössä nyt ei ole enää edes teoreettisia ohituspaikkoja kun ensimmäinen mutka.

Toki onhan barcelona muutenkin ollut aika takuuvarmaa unilääkettä vuodesta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä sääli että vuodesta toiseen nämä tylsimmistäkin tylsät radat ovat mukana. Vitsit kun viime kausi oli piristävä kaikin puolin kun oli uusia (vanhoja) ratoja.
 
Rataankin näköjään muutoksia. Mutka 10 joka on aikasemmin ollut toisen DRS-alueen jälkeinen tiukka 90 poistunut, ilmeisesti ajavat nyt samaa layouttia tuon osalta kun moto gp. Eli käytännössä nyt ei ole enää edes teoreettisia ohituspaikkoja kun ensimmäinen mutka.

Toki onhan barcelona muutenkin ollut aika takuuvarmaa unilääkettä vuodesta toiseen.
Se vanha oli paljon ysikymppiä jyrkempi. Nyt on tehty täysin uusi mutka, koska sitä vanhaa loivaa mutkaa ei edes MotoGP enää käyttänyt. Muodoltaan uusi on samankaltainen kuin T5 ja siihenkin välillä ohitetaan, vaikka ei ole oikeastaan yhtään suoraa ennen sitä.
 
Tässä kuva uudesta kymppi mutkasta
barct10-11.JPG


En oikein osaa sanoa onko tuo parempi vai huonompi kilvanajoa ajatellen.
 
Max muutes otti juurikin tällä radalla avausvoittonsa kun taisteli Kimi Räikköstä vastaan.

Sen jälkeen kaikki voitot tällä radalla onkin menneet mersulle.
 
Red Bulli ei nyt pääse vauhtiin ollenkaan. Luokattoman iso ero kärki mersu kaksikkoon.
Toisaalta tää voi olla RB:n mersumaista leikkiäkin ja varmaan onkin.
 
Työt häiritsee vapaa aikaa ja jäi treenit katsomatta. Noh jos koosteet seuraavaksi F1 juutuupista
 
Odotukset tätä kisaa kohtaan ovat kyllä aika matalalla, kun katsoo kuka on vienyt kisan voiton vuodesta toiseen. Mutta aika-ajo kyllä kertoo vähän lisää. Toivotaan, että Bottas pääsee paalulta lähtemään, kun tällä radalla on vaikea ohittaa. Jos Hamilton katoaa horisonttiin heti lähdössä, niin tulee varmaan tylsä kisa.
 
Ei ole kimi lähellekään noin korkealla aika-ajoissa. Monta kuskia missasi tuon viimeisen vedon nopeimman kierroksen keltaisten lippujen takia ja tuloslista FP3 aika harhaanjohtava. Alfalla hyvä suoritus ilman muiden ongelmia on jos pääsee Q2.
 
Käy sääliks Schumacheria kun joutuu ajaan tolla huonolla Haas autolla. Olispa päässyt Kimin tallikaveriksi Alfalle.
 
Haasia kun näytetään kuskin silmin, niin saa sen kuvan että auto voi lähtä käsistä koska tahansa. Yritä nyt Kimi saada onnistunut kierros.
edit. ei helvetti aivan surkea Räikkönen. :thumbsdown: eläkkeelle.
 
On tuo räikkösen meno kyllä melkosta räpeltämistä, olisi vaan kannattanut lopettaa viime kauteen. Nytkin auton vauhti olisi kyllä riittänyt, mutta lähti kierrokselle ihan liian lähellä latifia ja mahkut oli jo menny siinä vaiheessa kun kiekalle lähti. Melkein puol sekkaa hitaampi aika aika-ajossa kun FP3 :facepalm:
 
On tuo räikkösen meno kyllä melkosta räpeltämistä, olisi vaan kannattanut lopettaa viime kauteen. Nytkin auton vauhti olisi kyllä riittänyt, mutta lähti kierrokselle ihan liian lähellä latifia ja mahkut oli jo menny siinä vaiheessa kun kiekalle lähti. Melkein puol sekkaa hitaampi aika aika-ajossa kun FP3 :facepalm:
Ei kai kukaan oikeasti toivo että Räikkönen lopettais?

Max vetäs puol sekkaa nopeemman kun Bottas nyt.
 
Eiköhän se Kimi vielä yhden kauden aja tän kauden jälkeen, varsinkin kun säännöt muuttuu, niin varmaan tallillekin parempi, että Kimi jatkaa.
Yhtälailla uskon että Bottas jatkaa mersulla.
 
Eikös nuo isot sääntömuutokset nimeomaan ole hyvä tilaisuus pistää kuskit luiskaan, kun kaikki on kaikille uutta. Veikkaan että Kimi lopettaa ja ilmoittaa jo hyvissä ajoin sen. Samoin Bottas joutuu etsimään uuden tallin. Mutta tämä aika-ajo menee jännäksi. Perez ei petä maikkarin tiimiä.
 
Tunteekohan Perez jo Helmutin kengän kutituksen kankussaan...
 
Olipa aikamoinen pannukakku koko Q3 :D

Hamille iso käsi tuosta paalupaikkojen määrästä. On se kova.
 
Pelottaa kovasti, että viime vuoden podium toistuu tänä vuonna.
Joskus vaan ei ole kivaa olla oikeassa.
Toki eipä toi kummoisia näkijän lahjoja vaatinut.

Taitaapa kisa mennä huomenna melkoiseksi ranteiden viiltelyksi.
Veikkaan maalin kuivumisen olevan jännittävämpää.
 
Olisi kyllä hauska nähdä Verstappen Hämiksen tallikaverina. Bottas jää tuloksissa täysin tallikaverinsa jalkoihin. Varmasti hyvä kuski, mutta V&H on molemmat pykälää parempia.
 
Russel mersulle ja bottas bullille

Eipä se mitään muuttaisi. Kaikilla top 4 talleilla on selkeät ykköskuskit ja A osat, henkilökunta ja taktiikat menee niille ja kakkoskuski saa sitä kakkoslaatua ja sitä ei ihan pienellä erolla ajotaidoissa paikata.
Bottaksella, Perezillä, Sainzilla ja Ricciardolla ei yleensä mitään palaa niin kauan kuin tallin ykköskuski on pelissä mukana.
 
Jos Bottas jatkaa mersu-uran jälkeen ykkösiä, niin näkisin että Aston Martin olis se mihin Bottas menis. Vaatis vaan, että sieltä sit lähtee Vettel pois.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom