F1 2020 (PC/PS4/X1/Stadia) 10.7.20

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
615
F1 2020 tulossa Heinäkuussa.




Peli sisältää uutuutena manager moodin jossa luot tiimin, valitset sponsorit, moottorin, ulkoasun jne.
Kaikki 22 kisaa ovat mukana. Uramoodiin voi valita myös 10 tai 16 kisan kaudet.
Split-screen kisailu tekee paluun.
Mukana on myös F2 2020 autot.

Perusversion lisäksi julkaistaan The Michael Schumacher Deluxe Edition, F1 2020 Seventy Edition.
Rajoitettu steelbook versio tulee myös joidenkin kauppojen kautta saataville.

oZEPYwB.jpg

v6aoUh9.jpg
 
Kunpa tulisi jo VR tuki. En kyllä usko että tulee joten jäänee ostamati.
 
Kunpa tulisi jo VR tuki. En kyllä usko että tulee joten jäänee ostamati.

Saattaapi olla että tuota VR tukea saa edelleen odottaa ja kauan - jos koskaan on tulossa. Siihen suuntaan Codemasters on ainakin huudellut.

Split screen on ihan kiva "lisä" eli ominaisuus joka olisi pitänyt olla jo vuosia, joka aikanaan pelistä riistettiin ja taas esitellään "uutena innovaationa".
Ehkä tämän silti voisi harkita ostavansa, F1 2017 on edellinen pelihyllyssä joten josko siitä olisi jotain pelillistä päivitystäkin.
 
Tuo manager moodi kyllä kiinnostaa paljon, toivottavasti on toteutettu hyvin :thumbsup:
 
Ehkä tämän silti voisi harkita ostavansa, F1 2017 on edellinen pelihyllyssä joten josko siitä olisi jotain pelillistä päivitystäkin.

Ajettavuushan muuttui jo roimasti 2018/2019-versioihin. Ratilla forcet/ajettavuus parantunut huomattavasit ja eipä näitä aiemmin voinut miellyttävästi edes pädilla ajaa ennen näitä uudempia versioita, ennen oli pädillä yliherkkä/rauhaton vaikka mitä teki.
 
Moi. Pakko vähän avautua ja pohtia tätä uutta taas. Oon jo luovuttanu sen suhteen että tästä yhtää sen simumaisenpi tulis, kun noita videoita oon kattellu. Toki parannukset on jees ääniin ym ja otan ilolla vastaan.
Mut yks iso juttu mikä mua ärsyttää eniten, joka ei näytä muuttuneen, on pidon määrä, muualla kun radan asvaltilla. Tämä näkyy parhaiten jarrutuksissa kun parasta kierrosaikaa hakevat ovat miltei koko auton osalta kanttarilla ja ylikin.
Pitoa pitäis dramaattisesti laskea jarrukanttareissa ja viel enemmän ksntrareiden takana olevilla vihreillä ym massoilla!! (mitä materiaalia ny sit ovatkaan.)
Myös kostean radan pito on ihan liian iso edelleen.
Harmittaa eniten tämä.
... Ainakin nyt vois reilusti tweakata cutting järjestelmää myös jarrutusten osalta eikä vaan apex exploittia.
... No ehkä uratilaa tulee taas pelattua hieman ku AI ei ole niin raju hyödyntämään pitoa radan ulkopuolella.
 


Schumacher version autot esittelyssä. Odotan innolla hyppäämistä Benettonien rattiin :drool:


Tässä myös viime viikolla julkaistu pätkä Hanoin radasta
 
Toivottavasti parantaisivat radan pinnan tekstuureja. Edellisissä versioissa asfaltti näyttää karmealle varsinkin aurinkoisella säällä.
 
4 vuotta kulunu edellisestä formulasta, niin jokos nää tukee crossplay mahollisuutta?
 
Moi. Pakko vähän avautua ja pohtia tätä uutta taas. Oon jo luovuttanu sen suhteen että tästä yhtää sen simumaisenpi tulis, kun noita videoita oon kattellu. Toki parannukset on jees ääniin ym ja otan ilolla vastaan.
Mut yks iso juttu mikä mua ärsyttää eniten, joka ei näytä muuttuneen, on pidon määrä, muualla kun radan asvaltilla. Tämä näkyy parhaiten jarrutuksissa kun parasta kierrosaikaa hakevat ovat miltei koko auton osalta kanttarilla ja ylikin.
Pitoa pitäis dramaattisesti laskea jarrukanttareissa ja viel enemmän ksntrareiden takana olevilla vihreillä ym massoilla!! (mitä materiaalia ny sit ovatkaan.)
Myös kostean radan pito on ihan liian iso edelleen.
Harmittaa eniten tämä.
... Ainakin nyt vois reilusti tweakata cutting järjestelmää myös jarrutusten osalta eikä vaan apex exploittia.
... No ehkä uratilaa tulee taas pelattua hieman ku AI ei ole niin raju hyödyntämään pitoa radan ulkopuolella.

Näiden ennakkojen kanssa nyt tulee aina vähän olla varovainen, mutta katselin tämän videon:

Tuossa ainakin mainitaan suurena erona tuo, että kanttareiden pito ainakin kaasuttaessa on reilusti muuttunut. Eli nyt jos painaa kaasun pohjaan niin, että takarengas on vielä kanttarilla, niin aika varmasti lähtee lapasesta. Tuossa ei varsinaisesti mainittu tuosta jarruttamisesta kanttarin päällä, mutta ainakaan tämä kaveri ei näyttänyt niin tekevän, tuolla videolla.

Itse olen nyt monen monen vuoden jälkeen rakentelemassa ajopenkin rattipolkimilla taas, ja alkuun käytössä on vain PS4, kun sellainen ylimääräisenä löytyy. F1 2020 tulee siis hankittua, viimeisin taisi olla F1 2012 :D Varmaan jossain vaiheessa tulee rakenneltua PC tuohon myös, ja sitä myöden sitten palattua iRacingin pariin, mutta ehkä tällä F1 2020 saa nyt alkuun vähän ruosteita pois :)
 
Kyllä näyttäis et tietyillä radoilla kanttaripito on edelleen suht sairas. Mut.. Tää on menny taas eteenpäin hieman.. Oikeastaan ihan kaikessa. Ainaki uraa tulee pelattua. Omaa tallia en o viel kokeillu.
 
Pelaatteko pädillä vao rattipolkimilla? Tietysti ratilla parhaimmillaan mutta saako näistä jotain pädillä irti? Edelliset osat olleet 2010 ja 2011 jolloin vielä rattiajelua harrastin.

Mites toi managerimode? Onko se syy ostaa peli jos täällä joku päässyt jo pelaamaan sitä?
 
Nyt tarvittais sit mugellon rata free dlcnä.
Muutenkin olis iha kiva ajaa realistine 2020 kausi ihan omana pelimuotonaan.
 
Nyt tarvittais sit mugellon rata free dlcnä.
Muutenkin olis iha kiva ajaa realistine 2020 kausi ihan omana pelimuotonaan.

Ei tule tapahtumaan tällä aikataululla.

Mugello-uutisen jälkeen tuossa mietiskelin että onpa jännä, Assetto Corsassa pystyy modeilla ajamaan jo nyt autenttisen F1-kauden 2020, mutta itse lisenssipelissä ei.
 
Millä vaihdelaatikon pitäs kestää?
Toisessa kisassa keskeytys kun laatikko hajosi. Nyt uusi laatikko ja kolmannen kisan harjoituksissa hajosi harjoituslaatikko.
Menee 2-5% per kierros.

En huudata rajoittimelle, mutta vaihdan kyllä sinisellä alueella. Eikö saa päästää ollenkaan sinne asti?
 
Veikkaan että vaihdat liian nopeasti alaspäin jarruttaessa, tuolla saa ainakin helposti laatikon rikki.
 
On näissä ollut jo monta vuotta vaihdelaatikon kuluminen. Sen toimitaa on pidetty lähinnä bugina. Liian nopeasti vaihtamisen ei pitäisi vaikuttaa toimintaan mitenkään, jos peli olisi vähänkin realistinen.
 
Taisi tarkoittaa, että liian korkeilla kierroksilla vaihtaa pienemmälle, ei että rämpyttää liian nopeasti pienemmälle.
 
On näissä ollut jo monta vuotta vaihdelaatikon kuluminen. Sen toimitaa on pidetty lähinnä bugina. Liian nopeasti vaihtamisen ei pitäisi vaikuttaa toimintaan mitenkään, jos peli olisi vähänkin realistinen.
On laatikon kuluminen ollut, mutta en koskaan ole saanut normaali ajolla niitä rikki, enkä juuri mitenkään kulumaan eritavalla. Eikä näyttäisi nyttenkään alaspäin vaihtamisella saavan mitään vauriota, vaikka miten niitä vaihtelisi kun tuossa testailin. Ylöspäin ei saa olla hetkeäkään rajoittimelle, vaan tulee käytännössä ennen sinistä aluetta vaihtaa. Nyt kisassa kului vain 10% laatikko kun tein näin. Alaspäin tosiaan koitin välillä ihan typerästi vaihdella, eikä vaikutusta.
 
On laatikon kuluminen ollut, mutta en koskaan ole saanut normaali ajolla niitä rikki, enkä juuri mitenkään kulumaan eritavalla. Eikä näyttäisi nyttenkään alaspäin vaihtamisella saavan mitään vauriota, vaikka miten niitä vaihtelisi kun tuossa testailin. Ylöspäin ei saa olla hetkeäkään rajoittimelle, vaan tulee käytännössä ennen sinistä aluetta vaihtaa. Nyt kisassa kului vain 10% laatikko kun tein näin. Alaspäin tosiaan koitin välillä ihan typerästi vaihdella, eikä vaikutusta.
Ei se formuloiden laatikko anna tosielämässäkään vaihtaa liian nopeasti alas, että menisi ylikierroksille kone..
 
Ei se formuloiden laatikko anna tosielämässäkään vaihtaa liian nopeasti alas, että menisi ylikierroksille kone..
Ei niin, mutta vähän siihen suuntaan täällä vihjailtiin.
Ei ne kyllä oikeassa elämässä hajoa noinkaan miten nyt itsellä tuo eka laatikko hajosi. Eikä se näyttäisi yksittäisen viikonlopun kisassa ottavan läheskään noin osumaa kuin myteamissa.
 
Ei niin, mutta vähän siihen suuntaan täällä vihjailtiin.
Ei ne kyllä oikeassa elämässä hajoa noinkaan miten nyt itsellä tuo eka laatikko hajosi. Eikä se näyttäisi yksittäisen viikonlopun kisassa ottavan läheskään noin osumaa kuin myteamissa.
MyTeamissa taidetaan lähteä liikkeelle huonommalla luotettavuudella/kestävyydellä, jota voi sitten parantaa kauden edetessä. Saattaa olla huonoa tuuriakin, jos nopeasti paukkuu osia.

Itse olen ainakin huomannut, että laatikko ei anna pelissä vaihtaa liian nopeasti alas. Jos yrittää liian nopeaa vaihtamista, niin jokaisella painalluksella vaihtoa alaspäin ei tapahdu.
 
MyTeamissa taidetaan lähteä liikkeelle huonommalla luotettavuudella/kestävyydellä, jota voi sitten parantaa kauden edetessä. Saattaa olla huonoa tuuriakin, jos nopeasti paukkuu osia.

Itse olen ainakin huomannut, että laatikko ei anna pelissä vaihtaa liian nopeasti alas. Jos yrittää liian nopeaa vaihtamista, niin jokaisella painalluksella vaihtoa alaspäin ei tapahdu.
Joo kyllä se varmasti tähän liittyy. Otin vielä tarkoituksella hondan. Ois upeaa vaan et teknisiä ongelmia tulee. Mutta jos se johtuu mun tekemisistä ni ois kiva tietää miten muutan asian. :D

Siinä alkuhaastattelussahan ilmeisesti eri vastaukset vaikutti siihen minkälainen auto alussa on.
Olen yrittänyt kolmesti nyt kehittää auton kestävyyttä, mutta mieliala siellä osastolla poor ja kaikki feilaantuu. :D
 
Jaahas, oma Driver Career -tallennus taisi sitten korruptoitua neljän kisan jälkeen. Peli kaatui ensin jonkun Zandvoortin Invitational Eventin jälkeen, ja nyt kun lataa tallennuksen niin tuo urahubi näkyy tyhjänä ja mitään nappia painamalla kaatuu uudestaan. No, tekikin mieli kokeilla sitä My Teamia :D
f1 2020.png
 
Toimiiko muilla pc:llä toi AA taa+fx nvidian kortilla? Ittellä vetää jotain pikseli mössöö jos ton pistää päälle, youtubessa on pätkiä missä porukka pitää tota päällä nvidian korteillaki.
 
Toimiiko muilla pc:llä toi AA taa+fx nvidian kortilla? Ittellä vetää jotain pikseli mössöö jos ton pistää päälle, youtubessa on pätkiä missä porukka pitää tota päällä nvidian korteillaki.
Itsellä toimii juurikin noilla asetuksilla ja korttina on RTX 2060 6Gb...muuten näkyy pelkkää mustaa kun menee ajamaan...
 
Onkos tässä edelleen sama kuin kaikissa aikaisemmissakin versioissa että varikolle ajettaessa tietokone ottaa auton hallintaan eikä voi itse ajaa käsipelillä varikkoruutuun ja siitä ulos? Erittäin iso miinus immersion osalta jos tuota ei ole parannettu yhtään
 
Onkos tässä edelleen sama kuin kaikissa aikaisemmissakin versioissa että varikolle ajettaessa tietokone ottaa auton hallintaan eikä voi itse ajaa käsipelillä varikkoruutuun ja siitä ulos? Erittäin iso miinus immersion osalta jos tuota ei ole parannettu yhtään
Ottaa hallintaan. Varikkoruudusta poistutaan kaasun/kytkimen avulla.
Tämä on vähän kuin mugshot henkilöstä, joka sai juuri 1000 vuoden elinkautistuomion :tongue:

:D
Kyllähän tämä rangaistus pelleily on ollut ihan oikeassakin elämässä läsnä useamman vuoden. Itsekin realistisesti olisin päässyt ruutuun 15, vaihdelaatikko oli pakko vaihtaa jokatapauksessa. Seuraavissa kisoissa sit taas moottori. Joten vaihdoin kaikki osat jo tuossa vaiheessa ja otin kerralla täyden rankku setin, kun ei lähtöruutuun vaikuta enää sit.
Kaiken lisäksi voitin tuon kisan.. :D
Seuraava kisa, sama vaikeustaso, sama auto jne..ei mitään jakoa kisassa ja jäin ihan hulluna. Uskomaton ero samalla autolla tulee radalla jota on tahkonnut kymmeniä tunteja versus inhokki rata missä ei juuri koskaan jaksa edes treenejä ajaa.
 
Yleensä AI ei ohittele, tai jos ohittaakin se on takasiiven kanssa. Mutta tässä pelissä nyt on kokoajan ohituksia ja meininki on aika hurjaa välillä.
Tässä esim minä tulen tossa perässä Racing Pointilla ja AI:lla menossa todella hurjat kamppailut. Oli muuten Monzan radan ekassa mutkassa ahdasta, kun tuo jengi sinne sukelsi kerralla.
F1_2020_photo_20200715_094612.jpg
 
Kyllähän tämä rangaistus pelleily on ollut ihan oikeassakin elämässä läsnä useamman vuoden. Itsekin realistisesti olisin päässyt ruutuun 15, vaihdelaatikko oli pakko vaihtaa jokatapauksessa. Seuraavissa kisoissa sit taas moottori. Joten vaihdoin kaikki osat jo tuossa vaiheessa ja otin kerralla täyden rankku setin, kun ei lähtöruutuun vaikuta enää sit.

Tuo rankkupelleily on tosiaan on ollut nykyformuloissa mukana. Tais olla McLaren-Honda kombolla useammin kuin kerran se +60 ruutua rankkua :D

Mikä mielestäni parantaisi pelikokemusta näiden osalta olisi se, että vaihdelaatikon ja voimayksikön teho- ja kestävyysparannukset eivät astuisi voimaan ennenkuin ottaa uuden yksikön/vaihteiston käyttöön. Nykyisellään kaikki parannukset jotka saa tehtyä menee suoraan käyttöön, vaikka ajaisi 5 gp:tä vanhoilla vehkeillä. R&D-osiossa sitten esim voimayksikön kohdalla näkyisi violetilla se nykyinen status ja vaikka tummemmalla sävyllä potentiaalinen suorituskyky, kun uudet komponentit otetaan käyttöön.

Ja luonnollisesti nämä ois osakohtaisia parannuksia: jos polttomoottoriin tulee parannuksia niin riittää että autossa ottaa käyttöön uuden "revision" ICE:stä, tai vastaasti jos on parannellut turboa niin riittää että ottaa uuden ahtimen käyttöön koko voimayksikön sijasta.

Mutta noin muuten oon tykännyt pelistä kovasti. Ajettavuus on mielestäni parantunut ja paljon (ajan siis ps4 pro + t300-ratti kombolla) kun vertaa 19:aan. Kovavauhtisissa mutkissa parempi pito (koska aerodynamiikka puree), ja jarruttaminen on paljon aidomman tuntuista. Lyhyesti sanottuna nyt pystyn ajamaan ilman ABS:ää ja TC:tä, toisin kuin 19:ssa ei puhettakaan että olisi onnistunut, vaikka jonkun kerran sitä kokeilinkin :D

Lisäksi F2-autot ovat todella onnettomia F1-autoihin verrattuna sekä pysähtymisen että aerodynamiikan suhteen (mikä onkin realistinen asia), ja ero tuntuu paljon rajummalta nyt kuin 19:ssa.
 
Red Bull ringillä ärsyttää kun mielestäni pelissä ei saa olla monessa paikassa yhtään "ulkona", varsinkin kun reaalilinja näyttää olevan sallivampi. Eli onko pelin ratarajat joissain kohdin väärin.
 
Red Bull ringillä ärsyttää kun mielestäni pelissä ei saa olla monessa paikassa yhtään "ulkona", varsinkin kun reaalilinja näyttää olevan sallivampi. Eli onko pelin ratarajat joissain kohdin väärin.
Mun mielestä ne noudatti aikalailla oikeaa elämää eli vähän turhan tiukat, mutta toisaalta paikoitellen ei ollut mitään väliä. Esim avaus mutkassa saa vetää käytännössä kaasu pohjassa pitkäksi.

Sama homma Ranskassa, siellä saa mennä ihan ihme linjoilla hyödyntäen mutkien ulostuloja.
 
Yleensä AI ei ohittele, tai jos ohittaakin se on takasiiven kanssa. Mutta tässä pelissä nyt on kokoajan ohituksia ja meininki on aika hurjaa välillä.
Tässä esim minä tulen tossa perässä Racing Pointilla ja AI:lla menossa todella hurjat kamppailut. Oli muuten Monzan radan ekassa mutkassa ahdasta, kun tuo jengi sinne sukelsi kerralla.
F1_2020_photo_20200715_094612.jpg
Joo tosi jänniä kisoja ollu ja hyvää kilvanajoa AI:n kanssa pääsääntöisesti kunhan ei ite törttöile. Edellinen F1 peli oli 2018 ja siinä ei kyllä tullu yhtään mitään kisoista kun jatkuvasti joku perässä tai kyljessä... =S
 
AI:n parannuksiin ymmärtääkseni keskityttiin pelaajilta saadun palautteen vuoksi tähän versioon aika paljon - ja se näkyy. AI taistelee vastaan ihan tosissaan ja tekee sen pääsääntöisesti realistisella tavalla.

Kun nettipelaaminen on vähän sitä itseään, niin onkin hyvin tärkeää, että AI on hyvin toteutettu ja nopea.
 
No nyt meni kyllä uudelle kaudelle lähtö ihan penkin alle. Auto on aivan umpisurkea ja ollaan selvästi huonompia kuin ekalla kaudella ja ei juuri auttanut mitään, että palkkasin isolla rahalla Sainzin tallikaveriksi.

Vettel ja Räikkönen lopetti uransa, joten mun kaappaus Sainziin ja näiden kahden lopetus veti kuskimarkkinat täysin uusiksi, sillä kaudelle kaksi lähdetään tälläisellä setillä:
Mercedes:
Hamilton - Bottas
Ferrari:
Leclerc - Verstappen
Red Bull:
Albon - Nobuharu Matsushita (noussut F2:sta)
Renault:
Ricciardo - Perez
Racing Point:
Stroll - Giovinazzi (tämä oli outo siirto)
Mclaren:
Norris - Ocon
Alpha Tauri:
Gasly - Kvyat
Alfa Romeo:
Grosjean - Giuliano Alesi (meidän viime kauden kuski)
Haas:
Magnussen - Russell (hienoa nähdä Russel muualla kuin Williamsilla)
Williams:
Latifi - Nyck De Vries (noussut F2:sta)
Tyrrell
Kummelus - Sainz
 
Toivottavasti Code lisää jossain vuosiversiossa myös F3:n tähän.
 
No nyt meni kyllä uudelle kaudelle lähtö ihan penkin alle. Auto on aivan umpisurkea ja ollaan selvästi huonompia kuin ekalla kaudella ja ei juuri auttanut mitään, että palkkasin isolla rahalla Sainzin tallikaveriksi.
Vaikka onkin kiva kun saa kehitettyä autoa kohti kärkikahinoita, niin oma viehätys on siinäkin, että auto on huono ja yrittää tehdä sillä parasta mahdollista tulosta. Ja on oikeasti hienoa, että auton jatkuva paraneminen ei ole selviö, vaan välillä voi tulla takapakkiakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 622
Viestejä
4 493 873
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom