Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vähän on huonoksi mennyt suomalaisittain. Kakkoskorin poikia molemmat. Voitto oli vaikea paikka mutta ohitus siitä huolimatta meni turhan helpolla. Tuskin on eduksi sekään tosiasia että kaikki haluavat Räikkösen peesaajaksi.
Kyllähän tämän päivän kisasta näki, että mikä Räikkösen asema tallissa on. Se on ihan sama, vaikka Kimi olisi nopeampi, jos kisassa Kimiä käytetään vain syöttinä parantamaan Vettelin asemaa.
Kisassa Räikkösen sijoitus oltiin valmiita uhraamaan 100%:sti vain sen takia, että Vettel saisi pienen edun siitä, että Kimi roikkuu hetken Bottaksen edessä. Vettel ei takuuvarmasti olisi joutunut samaan asemaan kilpailussa.
Apukuski mikä apukuski. Se ei siitä miksikään muutu. Toki hyvällä kisalla Räikkösellä on mahdollisuus voittoon, mutta ensisijaisesti se mahdollisuus annetaan aina Vettelille.
Vähän on huonot viihdearvot kisoissa nykyäänkin kun ei oikein jaksa kiinnostaa edes siitä huolimatta että luultavasti viimeisen kerran formuloiden historiassa on kaksi suomalaista ehdottomissa kärkitalleissa.
Siinä on vaan se, että Vettel pitäisi lyödä pisteis täysin maanrakoon, että tallin tuki muuttuisi. Tuskin tulee tapahtumaan.Muuttuu se, jos Kimin tuuri VIHDOIN muuttuisi ja Vettelille satelisi ongelmaa
Siinä on vaan se, että Vettel pitäisi lyödä pisteis täysin maanrakoon, että tallin tuki muuttuisi. Tuskin tulee tapahtumaan.
Kimin pitäisi myös laittaa Vettel ahtaalle. Jos vaan loputtomasti väistelee tallikaverin kiilaustempauksia startissa, niin saa väistellä niitä jatkossakin.Noh tälläisia kisoja pari vielä tähän ensimmäiselle puolikkaalle, nii kääntyy Kimille. Varsinki, ku Kimi ollut selkeästi se vahvempi tällä kaudella. Tai noh, "selkeästi".. mut Kimillä on hyvä draivi päällä.
Kimin pitäisi myös laittaa Vettel ahtaalle. Jos vaan loputtomasti väistelee tallikaverin kiilaustempauksia startissa, niin saa väistellä niitä jatkossakin.
F1 2018 - Bahrainin GP
Niin no. Fykkösissä on kilpaillut sen historian aikana kourallinen suomalaisia, eikä todellakaan aina missään ykköskuskin roolissa. Eihän Häkkinenkään koko uraansa mikään ykköskuski ollut, kun muuan A. Sennankin kanssa oli samassa tallissa, puhumattakaan Järvilehdosta (Schumi) tai Kovalaisesta (Hamilton). Salo paikkasi Ferrarilla Schumia ja oli selkeä kakkoskuski Irvinelle jne. Tekisi mieli sanoa, että Räikkönen on ainoa suomalainen, joka on ollut melkein koko fykkös- uran tallinsa ykköskuski.Räikkönen on kyllä parantanut menoaan kauden alussa silti jotenkin hitsaa siihen tosiasiaan että molemmat ovat kakkoskuskeja. Ovat ajat muuttuneet entisestä milloin suomalainen oli aina ykkönen joten tämä nykytilanne vaatii totuttelua.
Siinäpä se itsellänikin on että jotenkin Bottas ei tunnu miltään verrattuna Kimiin. Eipä se juurikaan missään tuntunut kun Ricciardo ohitti Bottaksen ja meni kärkeen. Mutta sitten ois kyllä ärsyttänyt jos Bottaksen tilalla olisi ajanut Kimi kärjessä. Mutta ehkäpä se tilanne muuttu sitten kun Kimi lopettaa uransa jossain välissä. Toki toivon myös Bottakselle hyviä suorituksia ja voittoja,mutta joku siinä on vaan että Bottas ei sytytä samalla tavalla kuin Kimi. Liekkö muilla ollut samanlaisia tuntemuksia Kimiä kohtaan Häkkisen aikaan kun hän lopetti? Ja Kimi oli vasta alottanut Formuloissa. Itse olin silloin sen verran nuori vielä että en niin paljon vielä seurannut formuloita.
Kyllä Kimi oli jo heti uransa alussa massasta poikkeava tapaus, jonka vuoksi ainakin itse kiinnostuin Kimin otteista heti ensimmäisistä kisoista lähtien. Muistelisin Kimin olleen tuolloin nuorin F1-debyytin tehnyt kuljettaja koskaan, joten jo pelkkä ikä teki hänestä mielenkiintoisen.Siinäpä se itsellänikin on että jotenkin Bottas ei tunnu miltään verrattuna Kimiin. Eipä se juurikaan missään tuntunut kun Ricciardo ohitti Bottaksen ja meni kärkeen. Mutta sitten ois kyllä ärsyttänyt jos Bottaksen tilalla olisi ajanut Kimi kärjessä. Mutta ehkäpä se tilanne muuttu sitten kun Kimi lopettaa uransa jossain välissä. Toki toivon myös Bottakselle hyviä suorituksia ja voittoja,mutta joku siinä on vaan että Bottas ei sytytä samalla tavalla kuin Kimi. Liekkö muilla ollut samanlaisia tuntemuksia Kimiä kohtaan Häkkisen aikaan kun hän lopetti? Ja Kimi oli vasta alottanut Formuloissa. Itse olin silloin sen verran nuori vielä että en niin paljon vielä seurannut formuloita.
Siinäpä se itsellänikin on että jotenkin Bottas ei tunnu miltään verrattuna Kimiin. Eipä se juurikaan missään tuntunut kun Ricciardo ohitti Bottaksen ja meni kärkeen. Mutta sitten ois kyllä ärsyttänyt jos Bottaksen tilalla olisi ajanut Kimi kärjessä. Mutta ehkäpä se tilanne muuttu sitten kun Kimi lopettaa uransa jossain välissä. Toki toivon myös Bottakselle hyviä suorituksia ja voittoja,mutta joku siinä on vaan että Bottas ei sytytä samalla tavalla kuin Kimi. Liekkö muilla ollut samanlaisia tuntemuksia Kimiä kohtaan Häkkisen aikaan kun hän lopetti? Ja Kimi oli vasta alottanut Formuloissa. Itse olin silloin sen verran nuori vielä että en niin paljon vielä seurannut formuloita.
Meillä sanotaan Bottasta vapaasti englannista kääntäen pyllyperseeksi..Bottas ... ja sen nimikin viittaa johonkin muuhun.
Kimihän meni suoraan Häkkisen paikalle McLaren Mersulle, kun Häkä lopetti. Eli ei siinä kovin paljon mikään muuttunut. Kimihän oli kova kuski jo Sauberilla, kun aloitti ajamisen tosi kokemattomana kuskina. Jopa Ferrari oli kiinnostunut? Lisäksi Schumi jatkoi vielä Ferrarilla, eli tavallaan oli katsottavaa ja tuttuja. Jossain vaiheessa formulat siirtyi sitten maksulliselle kanavalle ja lopetin katsomisen. Lisäksi jossain vaiheessa Vettel ajoi mestaruuksia Red Bullilla ja se oli ihan tylsää, en pahemmin seurannutSiinäpä se itsellänikin on että jotenkin Bottas ei tunnu miltään verrattuna Kimiin. Eipä se juurikaan missään tuntunut kun Ricciardo ohitti Bottaksen ja meni kärkeen. Mutta sitten ois kyllä ärsyttänyt jos Bottaksen tilalla olisi ajanut Kimi kärjessä. Mutta ehkäpä se tilanne muuttu sitten kun Kimi lopettaa uransa jossain välissä. Toki toivon myös Bottakselle hyviä suorituksia ja voittoja,mutta joku siinä on vaan että Bottas ei sytytä samalla tavalla kuin Kimi. Liekkö muilla ollut samanlaisia tuntemuksia Kimiä kohtaan Häkkisen aikaan kun hän lopetti? Ja Kimi oli vasta alottanut Formuloissa. Itse olin silloin sen verran nuori vielä että en niin paljon vielä seurannut formuloita.
En nyt tiedä onko Kimi selvästi kakkoskuskin asemassa. Erot on tällä kaudella olleet todella pieniä aika-ajoissa, ja sitten kun Kimi on tippunut Sebin taakse on tietysti koitettu (liikaakin) pelata saksalaisen piikkiin. Arrivabenehän oli toivonut Kimin voittoa jo Bahrainissa ja oli Kiinan aika-ajojen jälkeen selvästi pettynyt Kimin jäätyä kakkoseksi.
Taisi olla pettynyt vain siihen että Kimi jäi niin vähän Vettelistä vaikka tehoerojen takia eron olisi pitänyt olla paljon suurempi...
Nää jutut alkaa olla samaa sarjaa kun aikoinaan olikos se nyt iltalehden forumilla. Vielä kun saataisiin mussukka tänne alonsoa palvomaan niin alkaisi olla viihdettä aina kisojen välille.
No Salo oli itse "Mauria" haastatellut. En tosin tiedä onko hänellä intresseissä puhua paskaa kuinka paljon, sen voi sitten itse kukin päättää.Heittoni oli mielestäni samaa tasoa muidenkin arvausten kanssa joissa Maurin ilmeistä päätellään aina vaikka mitä... Samaa tekevät kilvan mtv3.fi/f1 ja iltasoopaalehdet yms. Mutta olet varmaan oikeassa.
Salolla vai Rautamaurilla? On meinaan paskanpuhumisessa aika iso ero näiden välilläNo Salo oli itse "Mauria" haastatellut. En tosin tiedä onko hänellä intresseissä puhua paskaa kuinka paljon, sen voi sitten itse kukin päättää.
"Saa" jos auto kestäisi, jos varikkopysähdys ei mene juuri kriittisten sekuntien verran pitkäksi, jos ei tule turva-autoa ja jos ei sada. Todennäköisemmin Kimin ilmanottoon lentää Nicholas Cagen käyttämä kortonki joka alkaa ilmavirrassa läpyttämään niin että Ferrarilla luullaan turbon olevan hajoamassa.Kimin pitää ottaa paalu ja olla Vetteliä edellä ensimmäisessä mutkassa, niin saa 100% varmasti voittaa, ainakin vielä tässä vaiheessa kautta kun mestaruustaisto on avoin.
Voivat ja ilmeisesti Whiting on aika heikko ottamaan palautetta vastaan: Vetteliltä outoa kritiikkiä turva-autosta – kilpailujohtaja hämmästeli Ferrari-tähden sanoja
Sinänsä ihan ymmärrettävää ihmetellä, että miten tuohon turva-auton ottamiseen meni 2 kierrosta aikaa ja silti se otettiin sisään niin, että kärkikaksikolla ei ollut mahdollisuutta varikkopysähdykseen. Vettel ei ollut ainoa, joka tästä huomautti vaan myös Bottas kommentoi tuosta ettei kärkikaksikolla ollut samanlaista valinnanvaraa varikon suhteen kuin muilla.
Olihan siinä nyt ihan eri tilanne Kimillä Vetteliin verrattuna. Kimillä muutaman kierroksen vanhat renkaat kun Vettelillä taisi olla jo yli kymmenen ajettu. Kimillä olisi lähinnä saatu nopeampi seos alle, kun Vettelillä olisi saatu myös tuore setti. Kimillähän oli käytännössä tuoreet kumit tuossa. Jälkikäteen analysoituna Kimi olisi kannattanut ottaa uusille softeille tai ultrille, mutta ei se siinä hetkessä täysin selvää ollut. Ei kimikään olisi käytännössä mitään siinä menettänyt kun takana oleviin oli jo puolen minuutin ero, kärkeen ero olisi saatu taas joka tapauksessa kiinni.Juu kyllä on noinkin, mutta Ferrari ei tajunnut ottaa Kimiä sisään turva-auton aikana vaikka mahdollisuus oli niin tuskin olisivat Vetteliäkään ottaneet varikolle.
Olihan siinä nyt ihan eri tilanne Kimillä Vetteliin verrattuna. Kimillä muutaman kierroksen vanhat renkaat kun Vettelillä taisi olla jo yli kymmenen ajettu. Kimillä olisi lähinnä saatu nopeampi seos alle, kun Vettelillä olisi saatu myös tuore setti. Kimillähän oli käytännössä tuoreet kumit tuossa. Jälkikäteen analysoituna Kimi olisi kannattanut ottaa uusille softeille tai ultrille, mutta ei se siinä hetkessä täysin selvää ollut. Ei kimikään olisi käytännössä mitään siinä menettänyt kun takana oleviin oli jo puolen minuutin ero, kärkeen ero olisi saatu taas joka tapauksessa kiinni.
Ehkä Ferrarin taktiikkatiimi ei vaan ollut valmistautunut laskuissaan heti renkaanvaihdon jälkeen, että kannattaisiko vielä vaihtaa toisen kerran kumit jos turva-auto tulisi. Mediumeilla kun oli juuri rengassääntö täytetty.
Olisko ferrarilla tai mersulla edes ollut sopivia renkaita laittaa alle?