Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pidän täysin itsestäänselvänä, että Kimiä kiinnostaa kaverin kunto ja paljon kiinnostaakin. Ihmeellistä on vain se, miten epäileväisiä ihmiset ovat tämän suhteen. Jotkut ilmeisesti pitävät Kimiä empatiakyvyttömänä ja kylmänä kaverina, kun sellaista kuvaa hänestä on median puolelta maalailtu vuosien saatossa. Sellainenhan Kimi ei todellakaan oikeasti ole.Kunhan osoittaa välittävänsä teamista - sillä saa paljon pisteitä ja parempaa palvelua jatkossa.
Pidän täysin itsestäänselvänä, että Kimiä kiinnostaa kaverin kunto ja paljon kiinnostaakin. Ihmeellistä on vain se, miten epäileväisiä ihmiset ovat tämän suhteen. Jotkut ilmeisesti pitävät Kimiä empatiakyvyttömänä ja kylmänä kaverina, kun sellaista kuvaa hänestä on median puolelta maalailtu vuosien saatossa. Sellainenhan Kimi ei todellakaan oikeasti ole.
En kyllä välttämättä kovin ruusuista tulevaisuutta näe Verstappenille. Taas aivan idioottimainen liike, ja vielä kehtaa Hamiltonia syyttää.
Muistellaan parin vuoden takaa, miten kävi Kvyatille, vaikka vauhtia oli, niin virheitä kun sattu, löyty työnantaja Toro Rossolta.
Gaslyhan sieltä varmaan mielellään siirtyis korvaajaksi
Kisan jälkeen haastattelussa ainakin sanoi että "muhun osuttiin takaa, Hamilton ei tykännyt että menin ohi ja oli mun mielestä kylliksi tilaa vasemmallakin"Syyttikö se oikeasti Hamiltonia? Onko tuosta Verstappenin tiimiradiosta jotain clippiä?
Pidän täysin itsestäänselvänä, että Kimiä kiinnostaa kaverin kunto ja paljon kiinnostaakin.
Ihan varmasti tapahtuukin. Edelleen pidän ihmeellisenä että tästä täytyy edes keskustella. Kimi on varmasti menossa visiitille heti kun se on mahdollista.Se pitää myös tuoda ilmi selkeästi ja nopeasti. Mitään somesirkusta en tarkoita, vaan just tämmöinen symbolinen reissu sairaalan odostustiloihin kyselemään ja henk. koht tuen tarjoaminen paranemiseen sekä uran jatkumiseen.
No juu, Verstappenin perus "vika ei koskaan minussa" setit. Kumma kun nuo mestarit vääntävät keskenään jatkuvasti hyvin vähillä osumilla ja Verstappenin kanssa joka toinen tiukka vääntö päättyy osumaan.
Plus että tarviiko siitä käynnistä ylipäätään mitään mediatempausta tehdä. Käy jos käy.Ihan varmasti tapahtuukin. Edelleen pidän ihmeellisenä että tästä täytyy edes keskustella. Kimi on varmasti menossa visiitille heti kun se on mahdollista.
Ymmärtäisin tästä vauhkoamisen paremmin, jos Kimi olisi edes etäisesti syyllinen tapahtuneeseen. Nyt Kimi on osallinen kyllä, mutta ei millään tavalla syyllinen. Mekaanikkojen joukosta löytyy myös niitä joita tästä voi oikeasti syyttää ja heidän visiittinsä sairaalaan on vähintään yhtä tärkeää, kuin Kimin visiitti.
Tässä on se suurin ongelma mikä mulla on Verstappenin kanssa. Kyllä sen voi hyväksyä ja ymmärtää, että nuoruuden into ja aggressiivinen ajotapa voivat johtaa monenlaisiin sattumuksiin, mutta jos ei osaa yhtään ottaa niistä vastuuta missään vaiheessa, niin se ei tiedä hyvää uran kannalta. Max ei ole osoittanut minkäänlaista aikuistumista ja kasvua ainakaan siinä, miten ajotapa ja tilanteiden käsittely ovat kehittyneet tähän saakka.Ja tosiaan, aina syy löytyy muualta kuin itsestä, vaikka olis ihan selvä tapaus.
Bahrain Grand Prix - Kimi comments about the raceSe pitää myös tuoda ilmi selkeästi ja nopeasti. Mitään somesirkusta en tarkoita, vaan just tämmöinen symbolinen reissu sairaalan odostustiloihin kyselemään ja henk. koht tuen tarjoaminen paranemiseen sekä uran jatkumiseen.
Ei edusta todellista tilannetta. Ollut korkealla vain sen takia, että muilla ollut ongelmia/keskeytyksiä.Kukapa olis uskonu että McLaren on kahden kisan jälkeen pisteissä kolmantena..
Ja vain kaksi kisaa takana. Kyllä se siitä tasoittuu.Ei edusta todellista tilannetta. Ollut korkealla vain sen takia, että muilla ollut ongelmia/keskeytyksiä.
Ei edusta todellista tilannetta. Ollut korkealla vain sen takia, että muilla ollut ongelmia/keskeytyksiä.
Sehän edustaa nimenomaan todellista tilannetta. Tilastot ovat faktoja.Ei edusta todellista tilannetta. Ollut korkealla vain sen takia, että muilla ollut ongelmia/keskeytyksiä.
No turha vertailla viime kisaa, koska aivan eri rata.Ferrarin tunarointi (aina Räikkösen kohdalla) ei lakkaa yllättämästä.
Hamilton näytti taas, miten sijoituksissa noustaan, toisin kuin Bottas viime kisassa. Olisi kai noussut kärkeen, jos Vettel ja Bottas olisivat vielä tulleet varikolle?
Bottaksen nousu Melbournessa vaati vähintäänkin yhtä hyvää suoritusta, kuin Hamiltonin nousu nyt Bahrainissa. Melbournen radalla oli paljon vaikeampi ohittaa, lähtöpaikka oli selvästi taaempaa kuin Hamiltonilla nyt, sekä Bottaksen auto oli ainakin hieman normaalia huonommassa iskussa kolarin jäljiltä.Hamilton näytti taas, miten sijoituksissa noustaan, toisin kuin Bottas viime kisassa. Olisi kai noussut kärkeen, jos Vettel ja Bottas olisivat vielä tulleet varikolle?
Eihän Bottaksen olisi ollut tarvetta tulla varikolle, Vettelillä sen sijaan oli alunperin kai tarkoitus ajaa kahdella stopilla.Ferrarin tunarointi (aina Räikkösen kohdalla) ei lakkaa yllättämästä.
Hamilton näytti taas, miten sijoituksissa noustaan, toisin kuin Bottas viime kisassa. Olisi kai noussut kärkeen, jos Vettel ja Bottas olisivat vielä tulleet varikolle?
Muistaakseni on määritelty säännöissä jotain tähän liittyen, mutta joku paremmin tietävä voi tarkentaa. Jotain rangaistuksia siitä tietääkseni jaetaan.Onko säännöissä muuten määritelty, että kaikkien autossa olevien renkaiden pitää olla samaa seosta kun menee radalle, vai miksi Räikkösen piti keskeyttää tuohon varikkosuoralle? Olisiko siis ollu mahdollista lähtee takaisin radalle ajamaan yksi kierros ja tulla heti uudestaan varikolle vaihtamaan se vasen takarengas? Sijoituksia toki olis menetetty, mutta ei olis tarvinnu kokonaan keskeyttää.
Onko säännöissä muuten määritelty, että kaikkien autossa olevien renkaiden pitää olla samaa seosta kun menee radalle, vai miksi Räikkösen piti keskeyttää tuohon varikkosuoralle? Olisiko siis ollu mahdollista lähtee takaisin radalle ajamaan yksi kierros ja tulla heti uudestaan varikolle vaihtamaan se vasen takarengas? Sijoituksia toki olis menetetty, mutta ei olis tarvinnu kokonaan keskeyttää.
Ei varmaan ollut varmuutta, että onko pyörän pultti kiinni? Nythän rengasta kyllä yritettiin irrottaa, mutta ei vaan irronnut.
Koska kyseessä oli vaarallinen varikkopysähdys, niin ei varmaankaan saa jatkaa ajamista?
Vettel olisi ilmeisesti tippunut kolmanneksi, jos olisi käynyt varikolla. Taktiikka vaihdettiin B vaihtoehtoon Kimin keskeytyksen jälkeen, koska se oli nopeampi tapa.Muistaakseni on määritelty säännöissä jotain tähän liittyen, mutta joku paremmin tietävä voi tarkentaa. Jotain rangaistuksia siitä tietääkseni jaetaan.
Lisäksi olisi ollut todennäköisesti aika vaikeaa järjestää uusi stoppi heti tuon tapahtuman perään. Sillä on syynsä miksi Vettelinkin stoppi jätettiin tekemättä.
Kyllä, rengassetit pitää vaihtaa kokonaan eli rengassettejä ei saa sekoittaa.Onko säännöissä muuten määritelty, että kaikkien autossa olevien renkaiden pitää olla samaa seosta kun menee radalle, vai miksi Räikkösen piti keskeyttää tuohon varikkosuoralle? Olisiko siis ollu mahdollista lähtee takaisin radalle ajamaan yksi kierros ja tulla heti uudestaan varikolle vaihtamaan se vasen takarengas? Sijoituksia toki olis menetetty, mutta ei olis tarvinnu kokonaan keskeyttää.
Eihän Kimille tuosta mitenkään voisi rankkua tullakaan. Tallihan sen liikkeellelähtökäskystä on vastuussa.Tämä plus vähän epäilen, että 3:lla punaisella ja 1:llä keltaisella renkaalla ei ainakaan ilman rankkuja ajeta kierrosta ja sen rankun jälkeen viimeistään kisa olisi ollut paketissa.
Hyvä, että mekaniikon tilanne on jo parempi ja että Kimillekään ei tule henkilökohtaisia rankkuja seuraavaan kisaan.
Kimin kommentti "– Minun käskettiin pysähtyä heti, koska takarengas ei ollut kunnolla kiinni."Ei varmaan ollut varmuutta, että onko pyörän pultti kiinni? Nythän rengasta kyllä yritettiin irrottaa, mutta ei vaan irronnut.
Koska kyseessä oli vaarallinen varikkopysähdys, niin ei varmaankaan saa jatkaa ajamista?
Itse asiassa se oli ainoa tapa edes yrittää muuta kuin sitä kolmatta sijaa.Vettel olisi ilmeisesti tippunut kolmanneksi, jos olisi käynyt varikolla. Taktiikka vaihdettiin B vaihtoehtoon Kimin keskeytyksen jälkeen, koska se oli nopeampi tapa.
Kimi ymmärsi väärin, ongelma oli nimenomaan se, että rengas oli kiinni. Oli vain väärä rengas.Kimin kommentti "– Minun käskettiin pysähtyä heti, koska takarengas ei ollut kunnolla kiinni."
Bottaksen hyökkäys jäi aavistuksen vajaaksi – Vettel lipsutteli Ferrarin ensimmäisenä ruutulipulle Bahrainissa, Räikkönen keskeytti | SSS.fi
Onkos tästä jotain tarkempaa tietoa, rengastahan mekaanikko yritti vielä irrottaa kun Räikkönen lähti liikkeelle. Tuskin tallikaan tiesi onko rengas kiinni vai ei?Kimi ymmärsi väärin, ongelma oli nimenomaan se, että rengas oli kiinni. Oli vain väärä rengas.
Lisäksi pulttia oli yritetty avata/löysyttää, koska pulttipyssy oli avaus asennossa. Eli ei ollut varmuutta että voiko autolla ajaa yhtä kokonaista kierrosta turvallisesti, että saa vaihdettua renkaat uudelleen.Kimi ymmärsi väärin, ongelma oli nimenomaan se, että rengas oli kiinni. Oli vain väärä rengas.
Skyllä Brundle selitti, että Ferrarin systeemi toimii niin että kun rengas on kiristettynä niin vihreä valo palaa ja kaikkien renkaiden osalta vihreä valo paloi. Eli eivät ilmeisesti olleet saaneet löystytettyä sitä rengasta vielä lainkaan. Itse en sen tarkemmin tiedä, mutta tuo selittäisi tapahtuneen.Onkos tästä jotain tarkempaa tietoa, rengastahan mekaanikko yritti vielä irrottaa kun Räikkönen lähti liikkeelle. Tuskin tallikaan tiesi onko rengas kiinni vai ei?
Onko säännöissä muuten määritelty, että kaikkien autossa olevien renkaiden pitää olla samaa seosta kun menee radalle, vai miksi Räikkösen piti keskeyttää tuohon varikkosuoralle? Olisiko siis ollu mahdollista lähtee takaisin radalle ajamaan yksi kierros ja tulla heti uudestaan varikolle vaihtamaan se vasen takarengas? Sijoituksia toki olis menetetty, mutta ei olis tarvinnu kokonaan keskeyttää.
No jep.. tuon nyt pitäisi riittää rangaistukseksi tössimisestä. Mitään etua siitä ei varmaan saa että huvikseen vaihtaa vaikka 1 renkaan kerralla eri varikkokäynneilläTästä on olemassa tietynlainen ennakkotapaus. Muutama vuosi takaperin kun Bottas ajeli Williamsilla, taisi kisa olla Spa:ssa, Bottakselle vaihdettiin väärä seosta oleva takarengas. Muuta rangaistusta tästä ei tainnut tulla kuin että se piti tulla vaihtamaan. Periaatteessa kärsitty rangaistus on tuo ylimääräinen varikkostoppi.
Ei siitä tietenkään etua saa, mutta se vaikuttaa auton pitoon oleellisesti ja voi olla näin ollen vaarallista. Säännöissä puututaan usein aika hanakasti turvallisuuden vaarantamiseen.No jep.. tuon nyt pitäisi riittää rangaistukseksi tössimisestä. Mitään etua siitä ei varmaan saa että huvikseen vaihtaa vaikka 1 renkaan kerralla eri varikkokäynneillä
Tuo kisa missä Bottakselle vaihdettiin yksi väärä seos rengasta oli 2015 Span kisa ja mukaan Bottas sai siitä vielä ekstrana varikon läpiajorangaistuksen, tuota en enää muistanut.
Kuskin rangaistukset ovat tallinkin rangaistuksia.Sarjassamme "hienot tuomaripäätökset".. Rangaistaan kuskia kun talli mokaa..
Toivottavasti jatkossa kuskia ei enää rangaista tallin mokasta.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Vaikka kuski siellä ajaa, niin onhan jokaisen kisan lopputulema koko tallin ansiota, eikä pelkästään kuljettajan. Kun talli mokaa, niin tallia rangaistaan.Sarjassamme "hienot tuomaripäätökset".. Rangaistaan kuskia kun talli mokaa..
Toivottavasti jatkossa kuskia ei enää rangaista tallin mokasta.
Oisko sääntöjen puitteissa voinut työntää kimin auton takaisin ja vaihtaa oikean renkaan?
Oisko sääntöjen puitteissa voinut työntää kimin auton takaisin ja vaihtaa oikean renkaan?