- Estetty
- #101
- Liittynyt
- 02.11.2016
- Viestejä
- 6 909
Toivottavasti ei. Aika-ajot ajettiin periaatteessa kuivan kelin säädöillä, joten kuiva kisa voi heittää koko kuvion ihan uudelle tolalle.Toivottavasti sataa huomenna..
Toivottavasti ei. Aika-ajot ajettiin periaatteessa kuivan kelin säädöillä, joten kuiva kisa voi heittää koko kuvion ihan uudelle tolalle.Toivottavasti sataa huomenna..
Eiköhän se ollut kaikilla.Kuivan kelin säädöt Ferrareilla?
Juuri tuli MTV3:lta katsottua lähetystä ja haastattelun alussa näytti ettei yhtään Kimiä kiinnosta olla Mervin haastattelussa.. tai tuskin koskaan.Kuulinko oikein että Kimi sanoi että heillä ei ole erikseen kuivan- ja sadekelin säätöjä ? Eikä ole ollut vuosiin ? Vai tarkoittiko Kimi enemmän sitä että niiden ero on pieni ?
Juuri tarkoitinkin, että haastattelun taso ei ole todellakaan niin hyvä kuin muilla.No toisaalta, ei se Mervi aina mikään penaalin terävin kynä ole, ni ihmekkös tuo, että jotkut ei halua sen haastatteluun.
Näinhän se sano.Kuulinko oikein että Kimi sanoi että heillä ei ole erikseen kuivan- ja sadekelin säätöjä ? Eikä ole ollut vuosiin ? Vai tarkoittiko Kimi enemmän sitä että niiden ero on pieni ?
Mä olen ymmärtänyt asian jotenkin niin, että aika-ajoissa auton pitää olla kisasäädöissä, eli aika-ajon jälkeen ei säätöjä saisi enää muuttaa. En ole asiasta kyllä varma.Kuulinko oikein että Kimi sanoi että heillä ei ole erikseen kuivan- ja sadekelin säätöjä ? Eikä ole ollut vuosiin ? Vai tarkoittiko Kimi enemmän sitä että niiden ero on pieni ?
DeVries ryssi oikein urakalla.Voi v**** mikä F2 kisa!!!
Pääluokan autoilla pitäis saada kans tällästä kisailua aikaan.
Joo se oli vähän paskaa ajamista, siitä oltais saatu vielä ultimaattinen lopetus ilman kiilausta.DeVries ryssi oikein urakalla.
Tää on kans ihan yks vittuilu sääntöMä olen ymmärtänyt asian jotenkin niin, että aika-ajoissa auton pitää olla kisasäädöissä, eli aika-ajon jälkeen ei säätöjä saisi enää muuttaa. En ole asiasta kyllä varma.
Etusiiven säätöjä ja renkaiden paineita saa muuttaa. Ei muuta.Mä olen ymmärtänyt asian jotenkin niin, että aika-ajoissa auton pitää olla kisasäädöissä, eli aika-ajon jälkeen ei säätöjä saisi enää muuttaa. En ole asiasta kyllä varma.
Se on ihan totta ja monessa haastattelussa yms artikkelissa käyty läpi ettei nykyään enää ole ns sadekelin säätöjä autoissa.Näinhän se sano.
Rupesin miettimään niitä eroja mitä kuivalla ja sateella on.
- Korkeempi maavara
- Enemmän siipee
- Kulmat renkaissa
Mitä muuta on ollu?
Nykyään autot on aika korkeita muutenkin ja siivet on nyt vähä niin ja näin ja kulmat on aika tarkkaan nykyään säännöissä by pirelli paljon saa olla?
Kiitti infosta! Juuri menossa GP3 kisa.Cmoren kanavat pitäisi näkyä ainakin Tampereella ilmaseks vkolopun ajan ainakin kaapelissa.
Mielenkiintoista ajelua kyllä Vähän väliä jotain törmäilyä.. Niko Karin sijoitus toistaiseksi 4!On kyllä aikamoista hupiajelua tää GP3. Näyttää siltä että ajajat eivät yritä ees kääntyillä mutkiin
Tosin 2016 Brasilian GP:ssä mersu vaihtoi sadekelin säätöihin kun kisa oli keskeytetty mikä Paddy Lowen mukaan ratkaisi kaksoisvoiton. Siellä ei varmaan ole luettu samoja artikkeleja.Se on ihan totta ja monessa haastattelussa yms artikkelissa käyty läpi ettei nykyään enää ole ns sadekelin säätöjä autoissa.
Millähän perusteilla kyseinen sääntö on mahdettu tehdä? Onkohan tarkoituksena hillitä läpi yön tapahtuvaa rassaamista, jotta tiimit olisivat kisassa kunnossa? Vai tehdäänkö aika-ajojen jälkeen jotain tarkastuksia, joiden takia autojen pitää olla suljetulla alueella?Tää on kans ihan yks vittuilu sääntö
Ymmärtääkseni Red Bull lopetti yhteistyön Karin kanssa jo viikko sitten ja kaveri ajelee nyt Ardenilla omakustanteisesti. Ardenhan ei ole Red Bullin tiimi vaikka omaakin tiiviit kytkökset.Eiköhän seuraavassa kisassa ole joku muu kuski Karin paikalla. Oli kyllä sen luokan emämunaus että redbull tuskin tuollaista katselee. Eteenpäin 10s ja taaksepäin vaikka kuinka paljon, ei mitään syytä puristaa ja kaveri pamauttaa seinään
Ja mitenhän meinaisit käyvän, jos nämä huomattavasti tasaisemmin ajelevat F1 kuskit laitettaisiin ensin aika-ajoissa nopeusjärjestykseen ja startattais sen jälkeen kisaan, kaikilla samanlaiset autot alla? En usko, että nähtäis kauheesti mielenkiintosempaa menoa kuin nyt...Kannattaa seurata meneillään olevaa F2 kisaa. Tasaväkisemmät autot tekee ajosta paljon mielenkiintoisempaa kuin F1.
No todellakin nähtäisiin. Jos viimeisillä kierroksella top10 ajaisi DRS -rajan sisällä, niin olisi siinä paljon enemmän yrittämistä, kuin nykyisellään Hamiltonin ohittaessa kymmenentenä ajava kierroksella tai kahdella. Nyky F1 on kahden/kolmen ison autovalmistajan soppa, eikä yksityisillä talleilla ole mitään mahdollisuuksia haastaa.Ja mitenhän meinaisit käyvän, jos nämä huomattavasti tasaisemmin ajelevat F1 kuskit laitettaisiin ensin aika-ajoissa nopeusjärjestykseen ja startattais sen jälkeen kisaan, kaikilla samanlaiset autot alla? En usko, että nähtäis kauheesti mielenkiintosempaa menoa kuin nyt...
Eli haluat ohitusnappileikkejä lisää, selevä. Sehän sitä truu kisaamista on. En kyllä usko, että viimeisillä kierroksilla olisi porukkaa noin kasassa, koska todennäköisesti se aika-ajoissa nopein kaveri on kisassakin nopea ja karkaa vähän edelliseltä jne jne. Eri asia sitten pienemmissä luokissa, joissa hajonta kuskien välillä on suurempaa ja kuskit tekee enemmän virheitä.No todellakin nähtäisiin. Jos viimeisillä kierroksella top10 ajaisi DRS -rajan sisällä, niin olisi siinä paljon enemmän yrittämistä, kuin nykyisellään Hamiltonin ohittaessa kymmenentenä ajava kierroksella tai kahdella. Nyky F1 on kahden/kolmen ison autovalmistajan soppa, eikä yksityisillä talleilla ole mitään mahdollisuuksia haastaa.
Ei ohitusnapit välttämättömiä ole. Pointti oli, että TOP10 (tai enemmänkin) on parin sekunnin sisällä toisistaan mahdollisimman kauan, kuten esim. F2:ssa ja Porsche Supercupissa. Näissä luokissa myös ohituksia näkee paljon enemmän ja ovat katsojille paljon mielenkiintoisempia vrt. Hamilton kiertämässä yksin rataa.Eli haluat ohitusnappileikkejä lisää, selevä. Sehän sitä truu kisaamista on.
Joo, itse pelkään erityisesti Bottaksen puolesta, tosin Räikkösellekin voi käydä kehnosti. Hamiltonin arvelisin olevan suht turvassa.Nyt on kyllä niin kokemattomat kaverit eturivin paikoilla. Stroll ja Ocon että ensimmäinen mutka voi koitua jonkun kärkikuskin kohtaloksi.
Kunhan eivät nyt vaan pilaisi Ferrarien kisaa (kolaroimalla).Eiköhän Stroll ja Ocon ole ihan vastaantulijoita nyt kun on kuivaa. Ennustan että ovat "omilla sijoillaan" parin kierroksen jälkeen.
Kyllähän tuolla pitäisi kakkoseksi päästäkin varsin mukavasti suoralla ja DRS:llä. Vaan saisiko vielä Hamiltonia haastettua?Valella kulkee mukavasti.
Paukuttelevat Hamiltonin kanssa vuorotellen nopeimpia kierroksia. Toivottavasti Hami nyt ei ihan vapaasti saisi voittoon körötellä.Kohta se nähdään, että miten kyyti riittää.