F1 2017 - Italian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Kuulinko oikein että Kimi sanoi että heillä ei ole erikseen kuivan- ja sadekelin säätöjä ? Eikä ole ollut vuosiin ? Vai tarkoittiko Kimi enemmän sitä että niiden ero on pieni ?
 
Kuulinko oikein että Kimi sanoi että heillä ei ole erikseen kuivan- ja sadekelin säätöjä ? Eikä ole ollut vuosiin ? Vai tarkoittiko Kimi enemmän sitä että niiden ero on pieni ?

Juuri tuli MTV3:lta katsottua lähetystä ja haastattelun alussa näytti ettei yhtään Kimiä kiinnosta olla Mervin haastattelussa.. tai tuskin koskaan.
 
Kuulinko oikein että Kimi sanoi että heillä ei ole erikseen kuivan- ja sadekelin säätöjä ? Eikä ole ollut vuosiin ? Vai tarkoittiko Kimi enemmän sitä että niiden ero on pieni ?

Näinhän se sano.

Rupesin miettimään niitä eroja mitä kuivalla ja sateella on.
- Korkeempi maavara
- Enemmän siipee
- Kulmat renkaissa
Mitä muuta on ollu?

Nykyään autot on aika korkeita muutenkin ja siivet on nyt vähä niin ja näin ja kulmat on aika tarkkaan nykyään säännöissä by pirelli paljon saa olla?
 
Kuulinko oikein että Kimi sanoi että heillä ei ole erikseen kuivan- ja sadekelin säätöjä ? Eikä ole ollut vuosiin ? Vai tarkoittiko Kimi enemmän sitä että niiden ero on pieni ?
Mä olen ymmärtänyt asian jotenkin niin, että aika-ajoissa auton pitää olla kisasäädöissä, eli aika-ajon jälkeen ei säätöjä saisi enää muuttaa. En ole asiasta kyllä varma.
 
Jossain vaiheessa ainakin pirellin edustaja sanoi, että koska huomisselle luvattu poutaa, on nyt kuivan kelin säädöt autoissa, ja ei saada maksimi suorituskykyä märällä. Koska autoja ei saa säätää aika-ajon ja kisan välillä.
 
Voi v**** mikä F2 kisa!!! :D

Pääluokan autoilla pitäis saada kans tällästä kisailua aikaan.
 
Hyvää kisailua.

Vieläköhän nähdään gp3:t vai onko jo liian pimeetä?

edit: näköjään gp3 peruttu.
 
Mä olen ymmärtänyt asian jotenkin niin, että aika-ajoissa auton pitää olla kisasäädöissä, eli aika-ajon jälkeen ei säätöjä saisi enää muuttaa. En ole asiasta kyllä varma.
Tää on kans ihan yks vittuilu sääntö
 
Mä olen ymmärtänyt asian jotenkin niin, että aika-ajoissa auton pitää olla kisasäädöissä, eli aika-ajon jälkeen ei säätöjä saisi enää muuttaa. En ole asiasta kyllä varma.
Etusiiven säätöjä ja renkaiden paineita saa muuttaa. Ei muuta.
 
Näinhän se sano.

Rupesin miettimään niitä eroja mitä kuivalla ja sateella on.
- Korkeempi maavara
- Enemmän siipee
- Kulmat renkaissa
Mitä muuta on ollu?

Nykyään autot on aika korkeita muutenkin ja siivet on nyt vähä niin ja näin ja kulmat on aika tarkkaan nykyään säännöissä by pirelli paljon saa olla?

Se on ihan totta ja monessa haastattelussa yms artikkelissa käyty läpi ettei nykyään enää ole ns sadekelin säätöjä autoissa.
 
Huomionarvoista myös että eräs Alonso, jäi tallikaveristaan. Aina on sadetta toivomassa, nyt sitä tuli mutta ei tuo oikein näköjään kulkenu. Onko sitte ongelmia ollu en tiiä ko en seuraamaan päässy.
 
Kuulemma Alonso päästi tallikaverin kolmanteen osioon kun hidasti suoralla, koska on saamassa lähtöruuturangaistuksen.
 
Cmoren kanavat pitäisi näkyä ainakin Tampereella ilmaseks vkolopun ajan ainakin kaapelissa.
 
On kyllä aikamoista hupiajelua tää GP3. Näyttää siltä että ajajat eivät yritä ees kääntyillä mutkiino_O
 
Eiköhän seuraavassa kisassa ole joku muu kuski Karin paikalla. Oli kyllä sen luokan emämunaus että redbull tuskin tuollaista katselee. Eteenpäin 10s ja taaksepäin vaikka kuinka paljon, ei mitään syytä puristaa ja kaveri pamauttaa seinään :shifty:
 
Se on ihan totta ja monessa haastattelussa yms artikkelissa käyty läpi ettei nykyään enää ole ns sadekelin säätöjä autoissa.

Tosin 2016 Brasilian GP:ssä mersu vaihtoi sadekelin säätöihin kun kisa oli keskeytetty mikä Paddy Lowen mukaan ratkaisi kaksoisvoiton. Siellä ei varmaan ole luettu samoja artikkeleja.
 
Nyt on kyllä niin kokemattomat kaverit eturivin paikoilla. Stroll ja Ocon että ensimmäinen mutka voi koitua jonkun kärkikuskin kohtaloksi.
 
Tää on kans ihan yks vittuilu sääntö

Millähän perusteilla kyseinen sääntö on mahdettu tehdä? Onkohan tarkoituksena hillitä läpi yön tapahtuvaa rassaamista, jotta tiimit olisivat kisassa kunnossa? Vai tehdäänkö aika-ajojen jälkeen jotain tarkastuksia, joiden takia autojen pitää olla suljetulla alueella?
 
Kannattaa seurata meneillään olevaa F2 kisaa. Tasaväkisemmät autot tekee ajosta paljon mielenkiintoisempaa kuin F1.
 
Eiköhän seuraavassa kisassa ole joku muu kuski Karin paikalla. Oli kyllä sen luokan emämunaus että redbull tuskin tuollaista katselee. Eteenpäin 10s ja taaksepäin vaikka kuinka paljon, ei mitään syytä puristaa ja kaveri pamauttaa seinään :shifty:

Ymmärtääkseni Red Bull lopetti yhteistyön Karin kanssa jo viikko sitten ja kaveri ajelee nyt Ardenilla omakustanteisesti. Ardenhan ei ole Red Bullin tiimi vaikka omaakin tiiviit kytkökset.
 
Ainakin viime viikonloppuna Helmut Marko sanoi että yhteistyö Karin ja Redbullin välillä loppuu kauden lopussa.
 
Kannattaa seurata meneillään olevaa F2 kisaa. Tasaväkisemmät autot tekee ajosta paljon mielenkiintoisempaa kuin F1.
Ja mitenhän meinaisit käyvän, jos nämä huomattavasti tasaisemmin ajelevat F1 kuskit laitettaisiin ensin aika-ajoissa nopeusjärjestykseen ja startattais sen jälkeen kisaan, kaikilla samanlaiset autot alla? En usko, että nähtäis kauheesti mielenkiintosempaa menoa kuin nyt...
 
Ainakin spekulaatiot autojen tehoeroista voidaan unohtaa ja nopein voittaa, alonsoki sais näyttää onko puheilla mitään perää.
 
Ja mitenhän meinaisit käyvän, jos nämä huomattavasti tasaisemmin ajelevat F1 kuskit laitettaisiin ensin aika-ajoissa nopeusjärjestykseen ja startattais sen jälkeen kisaan, kaikilla samanlaiset autot alla? En usko, että nähtäis kauheesti mielenkiintosempaa menoa kuin nyt...

No todellakin nähtäisiin. Jos viimeisillä kierroksella top10 ajaisi DRS -rajan sisällä, niin olisi siinä paljon enemmän yrittämistä, kuin nykyisellään Hamiltonin ohittaessa kymmenentenä ajava kierroksella tai kahdella. Nyky F1 on kahden/kolmen ison autovalmistajan soppa, eikä yksityisillä talleilla ole mitään mahdollisuuksia haastaa.
 
No todellakin nähtäisiin. Jos viimeisillä kierroksella top10 ajaisi DRS -rajan sisällä, niin olisi siinä paljon enemmän yrittämistä, kuin nykyisellään Hamiltonin ohittaessa kymmenentenä ajava kierroksella tai kahdella. Nyky F1 on kahden/kolmen ison autovalmistajan soppa, eikä yksityisillä talleilla ole mitään mahdollisuuksia haastaa.
Eli haluat ohitusnappileikkejä lisää, selevä. Sehän sitä truu kisaamista on. En kyllä usko, että viimeisillä kierroksilla olisi porukkaa noin kasassa, koska todennäköisesti se aika-ajoissa nopein kaveri on kisassakin nopea ja karkaa vähän edelliseltä jne jne. Eri asia sitten pienemmissä luokissa, joissa hajonta kuskien välillä on suurempaa ja kuskit tekee enemmän virheitä.

Sitä en sano, etteikö tässä touhussa ole nykyisellään vikoja.
 
Eli haluat ohitusnappileikkejä lisää, selevä. Sehän sitä truu kisaamista on.

Ei ohitusnapit välttämättömiä ole. Pointti oli, että TOP10 (tai enemmänkin) on parin sekunnin sisällä toisistaan mahdollisimman kauan, kuten esim. F2:ssa ja Porsche Supercupissa. Näissä luokissa myös ohituksia näkee paljon enemmän ja ovat katsojille paljon mielenkiintoisempia vrt. Hamilton kiertämässä yksin rataa.
 
Autojen erot ja läpi kauden kehittäminen on vähän niin kun koko F1 idea ja se tekee siitä erilaisen oikeastaan kaikkiin muihin autosarjoihin verrattuna. Näin on ollut aina. Oikeastaan rajoituksia alkaa olla liikaa ja kaikki on turhan paljon samasta muotista.
 
Nyt on kyllä niin kokemattomat kaverit eturivin paikoilla. Stroll ja Ocon että ensimmäinen mutka voi koitua jonkun kärkikuskin kohtaloksi.
Joo, itse pelkään erityisesti Bottaksen puolesta, tosin Räikkösellekin voi käydä kehnosti. Hamiltonin arvelisin olevan suht turvassa.
 
Eiköhän Stroll ja Ocon ole ihan vastaantulijoita nyt kun on kuivaa. Ennustan että ovat "omilla sijoillaan" parin kierroksen jälkeen.
 
Hyvin meni Kimillä lähtö :cool:

edit:
Ja sit meni Valtteri ohi :tdown:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 943
Viestejä
4 570 784
Jäsenet
75 332
Uusin jäsen
Wildhoney

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom