F1 2017 - Belgian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Bottas heikensi kyllä neuvotteluasetelmiaan tuolla suorituksella. Kimi pelasti mitä pelastettavissa oli. 3 sija olisi ollut varmaan maksimi tänään, vaikka olisi lähtenyt eturivistä. Ricciardolta jälleen loistava suoritus.
 
Odotin kyllä huomattavasti mielenkiintoisempaa kisaa. Aika latteaksi jäi, kun ei edes lopussa Ferrari päässyt oikeasti haastamaan voitosta kuin uusintalähdössä. Kimi ja Valtteri olivat myös tosiaan melko vaisuja lopussa.
 
Ilmeisesti nyt on tehty taas uutta suomalaishistoriaa, kun Bottas ei ajanut Räikkösen kylkeen ohitustilanteessa? Ei ainakaan tule mieleen, että se olisi aiemmin onnistunut.

Valitettavasti Erkki Mustakari oli aivan yhtä huono kuin aktiiviaikoinaan. Jotenkin jo miehen äänen kuuleminen nostaa pulssia parilla kymmenellä... Erityisesti Ekissä ärsyttää hänen tapansa jäädä jaarittelemaan täysin tyhjänpäiväisiä. Omasta mielestäni selostajan pitäisi jättää henkirakoja parin virkkeen välein ja antaa katsojan korvien levätä ja prosessoida sanomaa. Eki turisee estoitta parikin minuuttia nonstoppina. Ekin laatu on tasainen mutta kertakaikkisen kelvoton.

Force Indian managerointi on yhtä tyhjän kanssa. Kummasti tallissa ei osata ollenkaan hallita kahta nuorta kuljettajaa. Pérez tuntee selvästi tallikaverinsa asettaman paineen ja nähnee sielunsa silmin Ferrari-tulevaisuuden katoavan vähän kerrassaan horisonttiin joka kerta, kun Ocon työntää keulaa rinnalle. Kuljettajia ei oikein voi syyttää, koska tallin pitäisi jo oman menestyksensä vuoksi käskeä hitaampaa päästämään nopeampi ohitse ja pitää sillä tavalla kuljettajat aisoissa. Ilmapiirin hapattaminen tulee johtamaan ainoastaan lukuisiin vastaaviin tilanteisiin.
 
Helvetin tylsä kisa.

Vähän on lyhyeksi jäänyt kisaketjukin. :smoke: Ei tosiaan mikään huikaiseva kisa.

Räikköseltä amatöörimäinen virhe keltaisten kanssa ja Bottaskin vähän luisteli. Hamilton ja Vettel omaa luokkaansa.
 
Toivottavasti katsojat toivoo mustakiikaria lisää selostamaan asiantuntemuksellaan :facepalm:

Toivottavasti toivovat runsaasti myös Matti Kyllöstä takaisin selostajaksi tai edes kommentaattoriksi. :lol:

Vieläkin jaksaa naurattaa ne jutut kun Kyllönen terävänä aina selitti autojen tullessa hitaisiin mutkiin, että nyt perässä tuleva saavuttaa ja kohta taas tuli nopeilla suorilla puun takaa Kyllöselle että perässä oleva jää taas jälkeen. Vaikka perässä tuleva ajoi koko ajan esimerkiksi 1,5 sekunnin päässä. Luulisi sen olevan maallikollekkin selvää että sillä aikaerolla 100 km/h mutkassa ero on metreinä 28 metriä ja 360 km/h vauhdissa suoralla ero on 150 metriä. :rofl:

Toinen mikä tuli Kyllöselle tuli aina yllätyksenä oli se miten kauan varikkopysähdykseen menee aikaa sen varsinaisen pysähtyneenä olemisen lisäksi ja osaisi vaikka itse kellottaa sen ja suoraan osaisi jonkun mennessä varikolla kertoa heti minkä taakse todennäköisesti on tippumassa tai menemässä tiukoille kun radalle palaa.
 
Tuomarointi oli ihan hanurista, suoralla pitäisi muka hidastaa, kun ei ole edes autoja radalla. Ihan turha keltaisten heiluttelu muutenkin tuossa kohtaa rataa, kun auto on jo parkkeerattu suojaisaan paikkaan.

Suoralla ajo täysillä on siis yhtä vakava rikkomus kuin tahallinen päin ajo, rangaistus oli sama.
 
Kyll
Vähän on lyhyeksi jäänyt kisaketjukin. :smoke: Ei tosiaan mikään huikaiseva kisa.

Räikköseltä amatöörimäinen virhe keltaisten kanssa ja Bottaskin vähän luisteli. Hamilton ja Vettel omaa luokkaansa.


onkohan muron puolella pitemmät kisaketjut? täytyy käydä tsekkaa
 
...
Valitettavasti Erkki Mustakari oli aivan yhtä huono kuin aktiiviaikoinaan. Jotenkin jo miehen äänen kuuleminen nostaa pulssia parilla kymmenellä... Erityisesti Ekissä ärsyttää hänen tapansa jäädä jaarittelemaan täysin tyhjänpäiväisiä. Omasta mielestäni selostajan pitäisi jättää henkirakoja parin virkkeen välein ja antaa katsojan korvien levätä ja prosessoida sanomaa. Eki turisee estoitta parikin minuuttia nonstoppina. Ekin laatu on tasainen mutta kertakaikkisen kelvoton.
...
No joo. Kaveri horisee jotain täysin tyhjää. Eikä siinä mitään, jos heittää jotain väliin, mutta kun se tapahtuu kovin hitaasti, mutta silti taukoamatta. Taisi muutaman kerran Juusela yrittää ottaa esille radan tapahtumia, kun oli ihan ok-tason vääntöä alemmista sijoista. Lyhyen äännähdyksen ehti Niki-parka päästää, kun jaarittelu taas jatkui, vielä vähintään puolen kierroksen ajan.
 
Bottas heikensi kyllä neuvotteluasetelmiaan tuolla suorituksella. Kimi pelasti mitä pelastettavissa oli. 3 sija olisi ollut varmaan maksimi tänään, vaikka olisi lähtenyt eturivistä. Ricciardolta jälleen loistava suoritus.
Mä en tässä nyt niin Bottasta haukkuisi kuitenkaan. Mun mielestä Mersulta oli vähän outo veto laittaa soft-renkaat kummankin kuskin autoon turva-auton tullessa, kun kierroksia oli jäljellä vain 12 tai jotain. Hamiltonkin sai kylmillä soft-renkailla pidettyä Vettelin takanaan vain hädin tuskin, ennen kuin renkaat lämpenivät.

Mutta joo, taisi kyllä Bottaksen mestaruusmahdollisuudet mennä tässä.
 
Mä en tässä nyt niin Bottasta haukkuisi kuitenkaan. Mun mielestä Mersulta oli vähän outo veto laittaa soft-renkaat kummankin kuskin autoon turva-auton tullessa, kun kierroksia oli jäljellä vain 12 tai jotain. Hamiltonkin sai kylmillä soft-renkailla pidettyä Vettelin takanaan vain hädin tuskin, ennen kuin renkaat lämpenivät.

Mutta joo, taisi kyllä Bottaksen mestaruusmahdollisuudet mennä tässä.

Ei ollu uusia ultrapehmeitä enää mersulla. Niillä oli niitä vähemmän kuin red bullilla tai ferrarilla.
 
Ei ollu uusia ultrapehmeitä enää mersulla. Niillä oli niitä vähemmän kuin red bullilla tai ferrarilla.
Joo, ei ollut käyttämättömiä, mutta olisiko ollut esim. muutaman kierroksen ajettuja. Sinänsä kyllä vauhti soft-renkailla oli ihan ok sitten kun renkaat lämpenivät, mutta aika kauan ajatettiin turva-auton perässä, mikä oli Bottakselle turmioksi.
 
Eipä tässä voi muuta kuin todeta että Suomessa näkyy syksyisin enemmän etanoita kuin muina vuodenaikoina.
 
Toivottavasti toivovat runsaasti myös Matti Kyllöstä takaisin selostajaksi tai edes kommentaattoriksi. :lol:

Vieläkin jaksaa naurattaa ne jutut kun Kyllönen terävänä aina selitti autojen tullessa hitaisiin mutkiin, että nyt perässä tuleva saavuttaa ja kohta taas tuli nopeilla suorilla puun takaa Kyllöselle että perässä oleva jää taas jälkeen. Vaikka perässä tuleva ajoi koko ajan esimerkiksi 1,5 sekunnin päässä. Luulisi sen olevan maallikollekkin selvää että sillä aikaerolla 100 km/h mutkassa ero on metreinä 28 metriä ja 360 km/h vauhdissa suoralla ero on 150 metriä. :rofl:

Toinen mikä tuli Kyllöselle tuli aina yllätyksenä oli se miten kauan varikkopysähdykseen menee aikaa sen varsinaisen pysähtyneenä olemisen lisäksi ja osaisi vaikka itse kellottaa sen ja suoraan osaisi jonkun mennessä varikolla kertoa heti minkä taakse todennäköisesti on tippumassa tai menemässä tiukoille kun radalle palaa.


Miten sinä et voi muistaa tuota ihan klassikkojen klassikkoa, että Kyllönen ei voinut mitenkään ymmärtää kuinka aika-ajossa kaverin jäädessä ekalla väliaikapisteellä 0,3 sekuntia, toisella vielä 0,2 sekuntia lisää, niin tuo ero aina kertaantui lisää joka väliaikapisteellä. Kyllösen mielestä kun kierroksen aikana tullut sekunnin ero voisi olla ihan hyvin kiinni kurottavissa viimeisen väliaikapisteen ja maalin välissä. Aina tuli yllätyksenä että se ero oli kasvanut edelleen lisää.

Onkohan jossain internetin syövereissä edelleen tallella Kyllösen parhaat jutut?
Ainakin tällainen löytyi heti:
Matti Kyllönen – Wikisitaatit

Ah, suuttimet.
 
Tuomarointi oli ihan hanurista, suoralla pitäisi muka hidastaa, kun ei ole edes autoja radalla. Ihan turha keltaisten heiluttelu muutenkin tuossa kohtaa rataa, kun auto on jo parkkeerattu suojaisaan paikkaan.

Suoralla ajo täysillä on siis yhtä vakava rikkomus kuin tahallinen päin ajo, rangaistus oli sama.
Tuplakeltaisia noudatetaan, tai tulee penalttia. Ei se sen vaikeampaa ole, eikä myöskään vapaavalintaista.
 
Ei oo joo, Kimin rangaistus oli kieltämättä vähän yliampuva. 5 sekunnin aikarangaistu loppuaikaankin olisi ollut kohtuullisempi.
No en kyllä lähtis sille kannalle, että tuplakeltaisten ohi nilkka suorana paahtaminen olisi ainoastaan kisan aikaisista rangaistuksista kevyimmän arvoinen. Se on sitten eri juttu, oliko tuossa enää aihetta tuplakeltaisille. Siellä ne kuitenkin nyt olivat, joten sen mukaan on mentävä.
 
Säännöt ei ole kaikille samat, sen on tänä vuonna selvästi huomannut.
Jaha, millähän perusteella? Tuplakeltaiset ovat sellainen asia, joka otetaan tuomaristossa vakavasti. Jo ihan Bianchin tapauksenkin vuoksi.

Spa:ssa Massa sai viiden lähtöruudun rankun samasta syystä ennen kisaa, joten Kimin olisi pitänyt tajuta ottaa asia vakavasti.

Kisan tuomaristossa ollut Mika Salo sanoi, että Kimi oli ainoa kuski, joka ei reagoinut lippuihin. Eli rankku oli ihan ansaittu.
 
Jaha, millähän perusteella? Tuplakeltaiset ovat sellainen asia, joka otetaan tuomaristossa vakavasti. Jo ihan Bianchin tapauksenkin vuoksi.

Spa:ssa Massa sai viiden lähtöruudun rankun samasta syystä ennen kisaa, joten Kimin olisi pitänyt tajuta ottaa asia vakavasti.

Kisan tuomaristossa ollut Mika Salo sanoi, että Kimi oli ainoa kuski, joka ei reagoinut lippuihin. Eli rankku oli ihan ansaittu.
Ratavirkailijan virhe heilutella tuplakeltaista, siellä oli kaidekin osittain suojana. Sillä ole mitään väliä hidastuuko se vauhti olemattomasti yli 300km/h vauhdissa. Rangaistus oli yhtä kova kuin Vettel:n tahallisesta törmäyksestä.

Osa saa hidastella aika-ajoissa edessä ilman rangaistusta, saa kiilata ulos radalta, törmätä jne, joten onko säännöt samat kaikille?
 
Ymmärrän kyllä Kimin rangaistuksen, silti en tiedä mitä eroa olisi ollut, että jos Kimi olisi törmännyt Verstappenin autoon 315 km/h vauhdissa (niinkuin kuvissa näkyi) kuin nostamalla vähäsen 300 km/h käsi ylhäällä, tuskin muutkaan siellä ohi körötteli tuplakeltaisten aikana.
 
Ratavirkailijan virhe heilutella tuplakeltaista, siellä oli kaidekin osittain suojana. Sillä ole mitään väliä hidastuuko se vauhti olemattomasti yli 300km/h vauhdissa. Rangaistus oli yhtä kova kuin Vettel:n tahallisesta törmäyksestä.
Se ei ole ratavirkailijan virhe, koska se lipunheiluttaja ei sitä itse valitse. Se on ihan sama mikä se tilanne siellä on, tuplakeltaisia on noudatettava. Se ei ole valinnanvarainen asia. Rangaistus tuli ihan syystä.

Osa saa hidastella aika-ajoissa edessä ilman rangaistusta, saa kiilata ulos radalta, törmätä jne, joten onko säännöt samat kaikille?
Jokainen tilanne on omansa ja jos sinulla ei ole muuta esittää niin säännöt todellakin ovat samat kaikille. Kuten Massankin rangaistus osoitti.

Ihan turha näitä on selitellä vain koska kyseessä oli Kimi. Kimi teki virheen ja sai siitä kuuluvan rankun.
 
Saiko Perez muuta rangaistusta kuin 5 sekuntia oikaisemisesta?
Ei sen olisi kuulunutkaan saada. Tilanne oli siinä hilkulla kuuluiko saada rankkua lainkaan. Eikä se tuotakaan saanut oikomisesta, vaan siitä että ei ollut suorittanut ohitusta loppuun pysymällä radalla.
 
Ei ollu uusia ultrapehmeitä enää mersulla. Niillä oli niitä vähemmän kuin red bullilla tai ferrarilla.

Näistä vaan jotenkin puolihullua että pehmeät ja ultrapehmeät on täysin yhtä nopeat ajettavat, ja niiden välissä kierroksiakaan ei ole juuri lainkaan.

Luulisi että softit on sekunnin hitaampia joka kierros mutta ne kestää esim. 20 Spa kierrosta enemmän kun taas Ultrapehmeä jaksaa max 10 kierrosta.
 
Oli kyllä melkoinen pannukakku suomalaisittain, varsinkin kimiltä ois odottanut huomattavasti parempaa vauhtia kisassa, jäi sebun parhaasta 1.1sec.
 
Se ei ole ratavirkailijan virhe, koska se lipunheiluttaja ei sitä itse valitse. Se on ihan sama mikä se tilanne siellä on, tuplakeltaisia on noudatettava. Se ei ole valinnanvarainen asia. Rangaistus tuli ihan syystä.


Jokainen tilanne on omansa ja jos sinulla ei ole muuta esittää niin säännöt todellakin ovat samat kaikille. Kuten Massankin rangaistus osoitti.

Ihan turha näitä on selitellä vain koska kyseessä oli Kimi. Kimi teki virheen ja sai siitä kuuluvan rankun.

Vai on säännöt aina samat kaikille :rofl: melkoisen naiivi ja lapsellinen tämä kekkeruusi :facepalm:
 
Saiko Perez muuta rangaistusta kuin 5 sekuntia oikaisemisesta?

Ei sen olisi kuulunutkaan saada. Tilanne oli siinä hilkulla kuuluiko saada rankkua lainkaan. Eikä se tuotakaan saanut oikomisesta, vaan siitä että ei ollut suorittanut ohitusta loppuun pysymällä radalla.
Tarkoitin Oconiin kohdistunutta kiilausta. Siitä olisi mun mielestä pitänyt rangaista.
 
Se ei ole ratavirkailijan virhe, koska se lipunheiluttaja ei sitä itse valitse. Se on ihan sama mikä se tilanne siellä on, tuplakeltaisia on noudatettava. Se ei ole valinnanvarainen asia. Rangaistus tuli ihan syystä.


Jokainen tilanne on omansa ja jos sinulla ei ole muuta esittää niin säännöt todellakin ovat samat kaikille. Kuten Massankin rangaistus osoitti.

Ihan turha näitä on selitellä vain koska kyseessä oli Kimi. Kimi teki virheen ja sai siitä kuuluvan rankun.
Tuo taas on sinun oletus, ihan yhtä älytön tuo tilanne on joka kuskille.

Et ole hirveästi kisoja kattonut, jos tosissasi väität kaikilla olevan samat säännöt.
 
Tuo taas on sinun oletus, ihan yhtä älytön tuo tilanne on joka kuskille.

Et ole hirveästi kisoja kattonut, jos tosissasi väität kaikilla olevan samat säännöt.
Argumentaation tasosi on päätä huimaavaa. Ei argumentteja, vain henkilöön käymistä. Pitäisikö minun nyt vastata aivan yhtä turhalla vastauksella auktoriteettiin vetoamisella kertomalla kuinka monta kisaa ja kautta olen nähnyt? :facepalm:

Mietipä kuitenkin sitä, että eikö se nimenomaan olisi osoittanut sääntöjen olevan eri kuskeille jos Ferrari-kuski olisi jätetty rankaisematta selvästä sääntörikkomuksesta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom