F1 2017 - Azerbaidzhanin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
En oo jaksanu koko threadia lukenu onko puhuttu, mutta jännästi se Vettelin stop and go rangaistus tuli vasta sen Hamiltonin ongelman jälkeen. Oiskohan sitä stop and go rangaistusta tullu, jos Hamilla ei olis ollu ongelmaa ja sitte kisan jälkeen jotain lisärangaistusta ku se varotus?
Enkä nyt muista kuinka monta kierrosta oli tapahtuneen ja rangaistuksen välissä, mut tuntu ainakin ihmeen pitkältä ajalta että rangaistus tuli.
 
En oo jaksanu koko threadia lukenu onko puhuttu, mutta jännästi se Vettelin stop and go rangaistus tuli vasta sen Hamiltonin ongelman jälkeen. Oiskohan sitä stop and go rangaistusta tullu, jos Hamilla ei olis ollu ongelmaa ja sitte kisan jälkeen jotain lisärangaistusta ku se varotus?
Enkä nyt muista kuinka monta kierrosta oli tapahtuneen ja rangaistuksen välissä, mut tuntu ainakin ihmeen pitkältä ajalta että rangaistus tuli.
Se oli kyllä kieltämättä aivan tolkuton aika suhteessa tapauksen ilmiselvään luonteeseen. Silti, en usko että noilla oli mitään tekemistä keskenään.
 
Kimi on nyt n. vuoden aikana ollut osallisena useinkin näissä ensimutkien kolinoissa, joten se ei näyttäisi oudolta. Nyt kun Vettelillä ei ole varaa uusiin typeryyksiin, niin talli voisi rohkaista Kimiä olemaan aloitteellinen kärkeen punkeamisessa. Tylsempi vaihtoehto on sumplia renkaidenvaihtojen avulla Kimi Hamiltonin eteen tulpaksi, ja antaa Vettelin repiä eroa muutaman kierroksen ajan.
 
Kimi on nyt n. vuoden aikana ollut osallisena useinkin näissä ensimutkien kolinoissa, joten se ei näyttäisi oudolta. Nyt kun Vettelillä ei ole varaa uusiin typeryyksiin, niin talli voisi rohkaista Kimiä olemaan aloitteellinen kärkeen punkeamisessa. Tylsempi vaihtoehto on sumplia renkaidenvaihtojen avulla Kimi Hamiltonin eteen tulpaksi, ja antaa Vettelin repiä eroa muutaman kierroksen ajan.
Kimi on tuon sarjan siistein kuljettaja. Ainoa "kauneusvirhe" oli se yritys Sochissa vikalla kiekalla Valtterin kanssa.
 
Vettelin täytyy kyllä katsoa ihan peiliin tuossakin tilanteessa. Alkuun minustakin vaikutti että Hamilton olisi hidastanut, mutta jos data sanoo että samalla lailla ajoi kuin ennenkin, niin Vettelin mokahan se on kun ajoi liian lähellä. Selkeästi keskittyi liikaa takana olevaan autoon sen sijaan että olisi pitänyt turvallisen välin edellä ajavaan.
Eikö ole enää sitä sääntöä että pitää olla 10 autonmitan päässä turva-autosta? Hami jätti varmaan 100m koko viimeisen kierroksen ajan.
 
Vettel sai kolme pinnaa virhepisteitä ja nyt hänellä on koossa 9. Kahdestatoista tulee sitten automaattisesti yhden kisan jäähy.

Ei tarvi ajaa kuin 2 kisaa nätisti jonka jälkeen iso osa noista pinnoista tippuu pois eli sitten taas voi vedellä miten huvittaa. ;)
 
Ei tarvi ajaa kuin 2 kisaa nätisti jonka jälkeen iso osa noista pinnoista tippuu pois eli sitten taas voi vedellä miten huvittaa. ;)
En ulkoa muista, enkä myöskään juuri nyt jaksa tarkistaa, mutta nollaantuuko silloin kaikki pinnat vai vain vanhimmat? Järki sanoisi, että vain vanhimmat, jolloin jäljelle jäisi edelleen aika liuta pinnoja. Mutta tosiaan en tiedä varmaksi.
 
Sainzin näkemys Hämiksen ajosta ennen sitä kuuluisaa uusintastarttia:
"– Se oli kisan vaarallisin hetki, kun otimme uusintalähdön, Sainz antoi kritiikkiä Fox Sports Asian mukaan.

– Johdossa olleet odottivat turvalinjalle asti ennen kuin aloittivat (kilpailemisen) ja he menivät välillä nopeaa ja välillä hitaasti.

– Me jotka tulemme takana, olemme vielä mutkan takana menemässä kovaa, kun he hidastavat. Siellä on seiniä ja me emme näe niiden läpi, Sainz perusteli tilanteiden vaarallisuutta.

– Ensiksi menemme kaasu pohjassa kutos- ja seiskavaihteella, sitten jarrutetaan yhtäkkiä. Minusta se on hieman vaarallista."
Espanjalaiskuski avautui Bakun GP vaaranpaikasta: "Se oli kisan vaarallisin hetki" - SuomiF1
 
En ulkoa muista, enkä myöskään juuri nyt jaksa tarkistaa, mutta nollaantuuko silloin kaikki pinnat vai vain vanhimmat? Järki sanoisi, että vain vanhimmat, jolloin jäljelle jäisi edelleen aika liuta pinnoja. Mutta tosiaan en tiedä varmaksi.
Virhepisteet ovat voimassa kalenterivuoden. Eli vanhenevat vuoden päästä hankkimisesta.
 
FIA ottaa Vettelin ja Hamiltonin välisen tilanteen uudelleen käsittelyyn.
MTV sanoi:
FIA on nyt ilmoittanut tutkivansa tarkemmin kolaria. FIA tutkii, onko kolaroinnissa aihetta antaa lisää rangaistuksia. Päätös on tarkoitus antaa ennen vajaan kahden viikon kuluttua ajettavaa Itävallan GP:tä.
Näinköhän Vettel ainakin menettää tuon kisan pisteet. Olisi ihan kohtuurangaistus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom