F1 2016 - Meksikon GP

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 068
Kai sitä saa välillä kilpailun johdollekkin terveisiä lähettää. Sen verran epäloogista on suorittaminen ollut pitkään.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Vetteliltä nappi taktiikka ja kimillä ihan paska. Mutta kyllä sepillä oli muutama kymppi enemmän vauhtia ku kimillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 784
Raikkonen: "My left rear is so fucking poor it's unbelievable."
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
535
miksi kimi otettiin sisään oli ihan turha ottaa olisi voinut päästä redibullien ohi jos ei olisi otettu sisään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Vetteliltä nappi taktiikka ja kimillä ihan paska. Mutta kyllä sepillä oli muutama kymppi enemmän vauhtia ku kimillä tänään.
Pakko myöntää. Seb olisi kyllä mennyt Kimistä ohi radalla, mutta kyllähän Ferrari silti sössi Kimin mahdollisuudet jopa bulleja (ainakin RIC) vastaan taktiikalla.

E: Ja Lewikseltä pakolliset PR:t, huoh.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
761
Haha locopablo haistattelijana. Nuoret ei muista hullunpablon seikkailuita F1:ssä. Oli aikoinaan jopa pahempi kuin Maldonado.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Jopa Ric ihmettelee haastattelussa Hamiltonin ja Verstappenin oikomisten eroa ja miksei Hami maksanut hintaa omasta oikomisestaan (olisi pitänyt jarruttaa ja pilata renkaat ).

Mutta hetkinen, Rosberg voittaa mestaruuden automaattisesti jos voittaa Brasiliassa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
Ei tota Vettel-Ricciardo keissiä olis edes tullut jos tuomaristo olis ollu hereillä ja rankaissu Verstappenia saman tien. Hamiltonille myös olisi pitänyt antaa penalttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Jopa Ric ihmettelee haastattelussa Hamiltonin ja Verstappenin oikomisten eroa ja miksei Hami maksanut hintaa omasta oikomisestaan (olisi pitänyt jarruttaa ja pilata renkaat ).

Mutta hetkinen, Rosberg voittaa mestaruuden automaattisesti jos voittaa Brasiliassa?
Hamiltonia olisi kyllä tuosta pitänyt rankaista. Sai aivan mielettömän edun kun ei tarvitse kakkosmutkassa kilpailla. Eroa oli vissiin ~1.8 sekuntia kolmosmutkan jälkeen Rosbergiin.
Jos Rosberg voittaa Brasiliassa, tällöin ROS-HAM piste-ero on 26 pistettä Rosbergin eduksi. Rosberg siis maailmanmestari.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 043
Ei tota Vettel-Ricciardo keissiä olis edes tullut jos tuomaristo olis ollu hereillä ja rankaissu Verstappenia saman tien.
Miten niin? Maxiahan käskettiin antamaan sija Vettelille ja vasta sitten kun kävi selväksi, ettei Max sitä tee, saattoi tuomaristo antaa rangaistuksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Hamiltonia olisi kyllä tuosta pitänyt rankaista. Sai aivan mielettömän edun kun ei tarvitse kakkosmutkassa kilpailla. Eroa oli vissiin ~1.8 sekuntia kolmosmutkan jälkeen Rosbergiin.
Jos Rosberg voittaa Brasiliassa, tällöin ROS-HAM piste-ero on 26 pistettä Rosbergin eduksi. Rosberg siis maailmanmestari.
Jeps. En tajunnut piste-eron olevan noin "valtava", että voi voittaa&keskeyttää. Sen tajusin, että voi tulla monessa kisassa 2/3 sijoille. Ja laskinko siis oikein, että Hamiltonin voittaessa Rosberg tarvitsee edelleen 2 ja 3 sijan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Skyn tuo asiantuntija löysi eron että VES lukitti vasemman renkaan ja HAM oikean. Jotenka oli ihan reilua että VES:iä rankaistiin ja HAM:ia ei...

Hatun nosto Vettelille tuosta viestistä, Ricciardolle haastattelusta kisan jälkeen. Ja kaikille muille kohtalotovereille jotka tätä lajia pakosta vielä seuraavat, cheers
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Kärjen osalta oli jo varsin tylsä kisa tulossa, mutta järjestyihän siitä lopulta kunnon farssi.

Vettelin matkasta palkintopallia kohti tuli jotenkin mieleen Schumin pitkä marssi sen jälkeen kun Coulthard oli vähän nostanut kaasua. :smoke:



Todella loogista että Hamilton jäi oikaisusta rankaisematta...
Ehkei Hamiltonin vain katsottu saaneen merkittävää hyötyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Verstappen käskee Vettelin koulunpenkille. :rofl:


Mutta joo, kun olisi hiekkaa tms. niin eipähän oiottaisi. Sitten oikeasti jarrutetaan ja pilataan renkaat tai hidastutaan huomattavasti hiekassa/keskeytetään.

SC sulatti sen saadun hyödyn.
Näinhän se onneksi teki mutta toisaalta pysyäkseen radalla Hamilton olisi joutunut tekemään todella ilkeän jarrutusliikkeen renkaille. Enemmän tuossa painaa se, ettei Hamiltonin renkaat kärsineet tuosta ajomokasta. Jos ei olisi voinut ajaa suoraksi tuota vaan olisi pitänyt pysyä radalla niin olisi varmaan hävinnyt sijoja ja tehnyt todella suurta hallaa renkailleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 043
Skyn tuo asiantuntija löysi eron että VES lukitti vasemman renkaan ja HAM oikean. Jotenka oli ihan reilua että VES:iä rankaistiin ja HAM:ia ei...
Tossa tais erona olla se, että Max olisi saanut auton käännettyä kohti kakkosmutkaa sen suuremmitta ongelmitta kun taas Hämikseltä se ei olisi onnistunut, sen verran tuli kylkimyyryä autonsa kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Jos Hämi ois kunnioittanu rataviivoja niin sehän ois joutunut kisaamaan Rosbergin kanssa. Nyt iski tallan pohjaan ja hävis näkyvistä. Totesin vaan siis saman mitä Ricciardocin sano haastiksessa.

Joku noheva ois voinu kerätä tämän vuoden tuomariston epäloogisuudet samalle videolle. Oiskohan paljonkin mittaa...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Ehkei Hamiltonin vain katsottu saaneen merkittävää hyötyä?
Näinhän se varmaan tulkittiin. Mutta jos tuon ajattelee mitä olis tapahtunu jossei HAM olis tuota mutkaa oikassu, eli kääntäny takasin radalle niin olisko sitte ollu kärjessä (ts. ei olis rikkonut sääntöjä oikaisemalla)? Spekulointia, mutta jokanen jolla on ees yks silmä päässä näki, että se siitä hyöty. 50 metriä+ sen ettei tarvinu taistella tuossa mutkayhdistelmässä.

Vaan säännöt on niinkuin niitä tulkitaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Tossa tais erona olla se, että Max olisi saanut auton käännettyä kohti kakkosmutkaa sen suuremmitta ongelmitta kun taas Hämikseltä se ei olisi onnistunut, sen verran tuli kylkimyyryä autonsa kanssa.
Minusta erona oli lähinnä se että HAM tuli ylikovaa mutkaan. Se auto olis pysähtyny ja kääntyny jos se olis halunnu, samalla tuhoten renkaat. Tätäki ne skyllä sivusi. Eli renkaiden säästökin on hyväksyttävä syy sääntörikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Näinhän se varmaan tulkittiin. Mutta jos tuon ajattelee mitä olis tapahtunu jossei HAM olis tuota mutkaa oikassu, eli kääntäny takasin radalle niin olisko sitte ollu kärjessä (ts. ei olis rikkonut sääntöjä oikaisemalla)? Spekulointia, mutta jokanen jolla on ees yks silmä päässä näki, että se siitä hyöty. 50 metriä+ sen ettei tarvinu taistella tuossa mutkayhdistelmässä.

Vaan säännöt on niinkuin niitä luetaan.
Voi olla. Toisaalta tässähän tullaan taas siihen, että oikaisujen hyödyt vähenisivät kummasti, kun heti radan ulkopuolella olisi vaikka kymmenen metrin kaistale kunnon löysää soraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Saa olla aikamoinen puusilmä ja lie optikolla käynti aiheellista, jos ei näe Hämiksen hyötyneen tuosta
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
Meillä on olemassa teknologioita joilla voidaan tunnistaa milloin auto poistuu radalta ja meillä on olemassa teknologioita, joilla voidaan ohjata moottorin toimintaa etänä. Miksei kuskeja rangaista radalta poistumisesta esim. pudottamalla tehoja 5 sekunnin ajaksi tms?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Meillä on olemassa teknologioita joilla voidaan tunnistaa milloin auto poistuu radalta ja meillä on olemassa teknologioita, joilla voidaan ohjata moottorin toimintaa etänä. Miksei kuskeja rankaista radalta poistumisesta esim. pudottamalla tehoja 5 sekunnin ajaksi tms?
Voisi toimia, mutta mielestäni yhtään lisää tällaista keinotekoisuutta ei formuloihin kaivata.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Meillä on olemassa teknologioita joilla voidaan tunnistaa milloin auto poistuu radalta ja meillä on olemassa teknologioita, joilla voidaan ohjata moottorin toimintaa etänä. Miksei kuskeja rangaista radalta poistumisesta esim. pudottamalla tehoja 5 sekunnin ajaksi tms?
Tämä vois olla kyllä kokeilemisen arvonen. Jos terve järki ei riitä niin otetaan teknologia käyttöön. Tuota pehmeätä hiekkaa halutaan välttää että ei-niin-rattimiehetkin pysyvät kisan loppuun saakka mukana niin tuommonen systeemi vois olla kyllä jees. Omasta mielestä nuo radat vois olla semmoset että ko se valkonen reunaviiva loppuu niin siitä alkaa se hiekka. Loppu se oikominen. Samalla kanttareista voitas luopua, tai tehä niistä vaikka 3 kertaa korkeammat/terävämmät. Se valkonen reunaviiva määrittää radan, jos siltä poistut niin maksat, niin se pitäs olla imho.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
No eihän tossa tehojen pudottamisessa kyllä järkeä olisi, ihan liian vaarallista. Jos vaikka joku kärjessä ajaa jonkun nopean mutkan vähän leveäksi ja palaa radalle ilman kunnon tehoja ja takaa tulee 20 autoa älyttömällä vauhtierolla, niin alkaa olemaan jo melko vaarallista touhua.

Formuloissa pitäisi vain olla samat tuomarit joka kisassa niin siinä tuomaroinnissa olisi jotain yhdenmukaisuutta. Ja jos niitä tuomareita on nyt kolme (?) niin voihan niitä laittaa sinne pari lisää, että ehtivät kaikki päätökset tehdä ajallaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Formuloissa pitäisi vain olla samat tuomarit joka kisassa niin siinä tuomaroinnissa olisi jotain yhdenmukaisuutta. Ja jos niitä tuomareita on nyt kolme (?) niin voihan niitä laittaa sinne pari lisää, että ehtivät kaikki päätökset tehdä ajallaan.
Tämä olisi kyllä todellä hyvä uudistus. Nyt sääntöjä luetaan ihan miten sattuu. Toki muissakin urheilulajeissa tuomarit vaihtuvat mutta tuntuu, että tuo sääntöjen heittely on tässä kyseisessä lajissa huomattavasti havaittavampaa kuin monissa muissa lajeissa.

Hamiltonin tilanteesta sen verran, että mielenkiintoisesti Rosbergin mielestä tuo oli ihan ok eikä rankkua tarvinnut. Oikeasti sitä mieltä, että tuollainen on hyväksyttävää vai koittaako vain välttää huonoa julkisuutta ja tallin sisäistä eripuraa?

Kehoitettiinko Verstappenia päästämään Vettel ohitse Red Bullin toimesta?
Kyllä, muistaakseni ihan heti takaisin radalle päästyä. Olisi totellut niin olisi saanut 4. sijan, nyt tipahti 5. sijalle ja hävisi myös tallikaverilleen. RB:llä tosin oltiin kuitenkin vielä lopussa Skyn haastattelussa sitä mieltä, ettei rankkua olisi tulossa (koska molemmat Mersutkin oikaisivat ekalla kierroksella) mutta varuilta ilmeisesti silti tuo käsky.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
No eihän tossa tehojen pudottamisessa kyllä järkeä olisi, ihan liian vaarallista. Jos vaikka joku kärjessä ajaa jonkun nopean mutkan vähän leveäksi ja palaa radalle ilman kunnon tehoja ja takaa tulee 20 autoa älyttömällä vauhtierolla, niin alkaa olemaan jo melko vaarallista touhua.
Melkein joka kisassa joku nilkuttaa rikkoontuneella autolla paljon hiljempaa kuin muut ja en edes muista milloin joku ois viimeks ajanu konttiin.
 

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
327
Vettel ja Ricciardo ovat tuomariston kuultavana, kyllähän tuosta nyt pitää antaa Sebille rankkua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 043
Mun mielestä Vettel ei oikeasti liikkunut sivusuunnassa kovinkaan paljoa. Rata vain kääntyy siinä kohdassa hieman oikealle ja se luo illuusion paljon todellista suuremmasta sivuttaisliikkeestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Kyllä menee kyseinalaiseksi jos nyt vielä aletaan säätämään. Eka raahataan Verstappen pois podiumilta ja Vettel tilalle ja nyt vielä jos päätetään, että siellähän olisi pitänyt olla sittenkin Ricciardo niin huhhuh. Ja mikä olisi Vettelin tuomio, 10s rankku ja Red Bullien taakse kokonaan? Mielestäni nuo sijat pitäisi nyt jättää sellaiseksi kuin ne ovat.

"Verstappen tylytti Sebastian Vetteliä siitä, miten nelinkertainen maailmanmestari puolusti paikkaansa Daniel Ricciardoa vastaan. Vettel blokkasi Ricciardon kyseenalaisesti jarrutuksessa – tavalla, joka muistutti monia Verstappenin ajotyylistä.

– Näin videon. Hänen tekonsa oli naurettava. Minä en ole ikinä tehnyt mitään vastaavaa, en edes lähelle. Olen liikkunut jarruttaessani, mutta vain jos toinen auto on ollut 10-15 metriä takana. Hän kääntyi vieressään olleen auton eteen."

Ilta-Sanomat Tommi Koivunen
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-2000001942500.html

Huvittavaa kuulla näitä Verstappenin suusta. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
Liikkuuhan tuo nyt ihan reilusti jarrutusalueella eli jos noista meinataan rangaista tästä eteenpäin ni kyllä tuosta pitäisi penaltia tulla. Mutta kun tuota tilannetta ei edes olisi tullut jos tuomaristo olisi tajunnut tehdä Verstappenin kohdalla oikean ratkaisun heti. Noh. . . Nyt on soppa valmis sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Make gravel traps great again! I will make the mexicans add gravel traps and I will make them pay for it!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
354
Meksikon GP paljasti taas karulla tavalla minkälainen sirkus nykymuotoinen F1 tietyiltä osin pahimmillaan on.

Sääntöjen tulisi olla selkeitä (ilman hirveitä tulkinnanvaraisuuksia) ja niitä tulisi noudattaa. Tuomariston tulisi myös valvoa tätä tiukasti, tasapuolisesti ja nopeasti reagoiden. Joissain äärettömän harvoissa tapauksissa ymmärrän, jos tuomariston päätös venyy kilpailun jälkeiselle ajalle.

Ratasuunnittelu kusee myös. Radat eivät tahdo tarjota riittävästi ohituspaikkoja (ja siten kilvanajoa) eivätkä nykyisellään rankaise kuljettajien virheitä juuri millään tavalla. Sora ei välttämättä ole se oikea ratkaisu tähän, mutta kuvittelisi tuohon tarkoitukseen nykyisellään löytyvän materiaalin, joka hidastaa kuljettajan menoa ilman keskeytykseen johtamista.

Vaikka Maxista en pidäkään, niin kyllähän veijari on tälle kaudelle tuonut melkoista viihdearvoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 416
Viestejä
4 217 178
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
jlehtira

Hinta.fi

Ylös Bottom