Cojin de Raton
Tukijäsen
- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 2 760
Hahhah ihan oikein et Jonne sai rankkua.
No tämä.Harmi ettei Max ja Vettel sattuneet huoneeseen samaan aikaan
Pakko myöntää. Seb olisi kyllä mennyt Kimistä ohi radalla, mutta kyllähän Ferrari silti sössi Kimin mahdollisuudet jopa bulleja (ainakin RIC) vastaan taktiikalla.Vetteliltä nappi taktiikka ja kimillä ihan paska. Mutta kyllä sepillä oli muutama kymppi enemmän vauhtia ku kimillä tänään.
Hamiltonia olisi kyllä tuosta pitänyt rankaista. Sai aivan mielettömän edun kun ei tarvitse kakkosmutkassa kilpailla. Eroa oli vissiin ~1.8 sekuntia kolmosmutkan jälkeen Rosbergiin.Jopa Ric ihmettelee haastattelussa Hamiltonin ja Verstappenin oikomisten eroa ja miksei Hami maksanut hintaa omasta oikomisestaan (olisi pitänyt jarruttaa ja pilata renkaat ).
Mutta hetkinen, Rosberg voittaa mestaruuden automaattisesti jos voittaa Brasiliassa?
Miten niin? Maxiahan käskettiin antamaan sija Vettelille ja vasta sitten kun kävi selväksi, ettei Max sitä tee, saattoi tuomaristo antaa rangaistuksen.Ei tota Vettel-Ricciardo keissiä olis edes tullut jos tuomaristo olis ollu hereillä ja rankaissu Verstappenia saman tien.
Jeps. En tajunnut piste-eron olevan noin "valtava", että voi voittaa&keskeyttää. Sen tajusin, että voi tulla monessa kisassa 2/3 sijoille. Ja laskinko siis oikein, että Hamiltonin voittaessa Rosberg tarvitsee edelleen 2 ja 3 sijan?Hamiltonia olisi kyllä tuosta pitänyt rankaista. Sai aivan mielettömän edun kun ei tarvitse kakkosmutkassa kilpailla. Eroa oli vissiin ~1.8 sekuntia kolmosmutkan jälkeen Rosbergiin.
Jos Rosberg voittaa Brasiliassa, tällöin ROS-HAM piste-ero on 26 pistettä Rosbergin eduksi. Rosberg siis maailmanmestari.
Ehkei Hamiltonin vain katsottu saaneen merkittävää hyötyä?Todella loogista että Hamilton jäi oikaisusta rankaisematta...
SC sulatti sen saadun hyödyn.Ehkei Hamiltonin vain katsottu saaneen merkittävää hyötyä?
Näinhän se onneksi teki mutta toisaalta pysyäkseen radalla Hamilton olisi joutunut tekemään todella ilkeän jarrutusliikkeen renkaille. Enemmän tuossa painaa se, ettei Hamiltonin renkaat kärsineet tuosta ajomokasta. Jos ei olisi voinut ajaa suoraksi tuota vaan olisi pitänyt pysyä radalla niin olisi varmaan hävinnyt sijoja ja tehnyt todella suurta hallaa renkailleen.SC sulatti sen saadun hyödyn.
Tossa tais erona olla se, että Max olisi saanut auton käännettyä kohti kakkosmutkaa sen suuremmitta ongelmitta kun taas Hämikseltä se ei olisi onnistunut, sen verran tuli kylkimyyryä autonsa kanssa.Skyn tuo asiantuntija löysi eron että VES lukitti vasemman renkaan ja HAM oikean. Jotenka oli ihan reilua että VES:iä rankaistiin ja HAM:ia ei...
Näinhän se varmaan tulkittiin. Mutta jos tuon ajattelee mitä olis tapahtunu jossei HAM olis tuota mutkaa oikassu, eli kääntäny takasin radalle niin olisko sitte ollu kärjessä (ts. ei olis rikkonut sääntöjä oikaisemalla)? Spekulointia, mutta jokanen jolla on ees yks silmä päässä näki, että se siitä hyöty. 50 metriä+ sen ettei tarvinu taistella tuossa mutkayhdistelmässä.Ehkei Hamiltonin vain katsottu saaneen merkittävää hyötyä?
Minusta erona oli lähinnä se että HAM tuli ylikovaa mutkaan. Se auto olis pysähtyny ja kääntyny jos se olis halunnu, samalla tuhoten renkaat. Tätäki ne skyllä sivusi. Eli renkaiden säästökin on hyväksyttävä syy sääntörikkeelle.Tossa tais erona olla se, että Max olisi saanut auton käännettyä kohti kakkosmutkaa sen suuremmitta ongelmitta kun taas Hämikseltä se ei olisi onnistunut, sen verran tuli kylkimyyryä autonsa kanssa.
Voi olla. Toisaalta tässähän tullaan taas siihen, että oikaisujen hyödyt vähenisivät kummasti, kun heti radan ulkopuolella olisi vaikka kymmenen metrin kaistale kunnon löysää soraa.Näinhän se varmaan tulkittiin. Mutta jos tuon ajattelee mitä olis tapahtunu jossei HAM olis tuota mutkaa oikassu, eli kääntäny takasin radalle niin olisko sitte ollu kärjessä (ts. ei olis rikkonut sääntöjä oikaisemalla)? Spekulointia, mutta jokanen jolla on ees yks silmä päässä näki, että se siitä hyöty. 50 metriä+ sen ettei tarvinu taistella tuossa mutkayhdistelmässä.
Vaan säännöt on niinkuin niitä luetaan.
Voisi toimia, mutta mielestäni yhtään lisää tällaista keinotekoisuutta ei formuloihin kaivata.Meillä on olemassa teknologioita joilla voidaan tunnistaa milloin auto poistuu radalta ja meillä on olemassa teknologioita, joilla voidaan ohjata moottorin toimintaa etänä. Miksei kuskeja rankaista radalta poistumisesta esim. pudottamalla tehoja 5 sekunnin ajaksi tms?
Itse otan ihan mieluusti tuon tapaista keinotekoisuutta jos se tarkoittaa sitä että rankkua alkaa tulemaan johdonmukaisesti.Voisi toimia, mutta mielestäni yhtään lisää tällaista keinotekoisuutta ei formuloihin kaivata.
Tämä vois olla kyllä kokeilemisen arvonen. Jos terve järki ei riitä niin otetaan teknologia käyttöön. Tuota pehmeätä hiekkaa halutaan välttää että ei-niin-rattimiehetkin pysyvät kisan loppuun saakka mukana niin tuommonen systeemi vois olla kyllä jees. Omasta mielestä nuo radat vois olla semmoset että ko se valkonen reunaviiva loppuu niin siitä alkaa se hiekka. Loppu se oikominen. Samalla kanttareista voitas luopua, tai tehä niistä vaikka 3 kertaa korkeammat/terävämmät. Se valkonen reunaviiva määrittää radan, jos siltä poistut niin maksat, niin se pitäs olla imho.Meillä on olemassa teknologioita joilla voidaan tunnistaa milloin auto poistuu radalta ja meillä on olemassa teknologioita, joilla voidaan ohjata moottorin toimintaa etänä. Miksei kuskeja rangaista radalta poistumisesta esim. pudottamalla tehoja 5 sekunnin ajaksi tms?
Näki mitä.Saa olla aikamoinen puusilmä ja lie optikolla käynti aiheellista, jos ei näe Hämiksen hyötyneen tuosta
Tämä olisi kyllä todellä hyvä uudistus. Nyt sääntöjä luetaan ihan miten sattuu. Toki muissakin urheilulajeissa tuomarit vaihtuvat mutta tuntuu, että tuo sääntöjen heittely on tässä kyseisessä lajissa huomattavasti havaittavampaa kuin monissa muissa lajeissa.Formuloissa pitäisi vain olla samat tuomarit joka kisassa niin siinä tuomaroinnissa olisi jotain yhdenmukaisuutta. Ja jos niitä tuomareita on nyt kolme (?) niin voihan niitä laittaa sinne pari lisää, että ehtivät kaikki päätökset tehdä ajallaan.
Kyllä, muistaakseni ihan heti takaisin radalle päästyä. Olisi totellut niin olisi saanut 4. sijan, nyt tipahti 5. sijalle ja hävisi myös tallikaverilleen. RB:llä tosin oltiin kuitenkin vielä lopussa Skyn haastattelussa sitä mieltä, ettei rankkua olisi tulossa (koska molemmat Mersutkin oikaisivat ekalla kierroksella) mutta varuilta ilmeisesti silti tuo käsky.Kehoitettiinko Verstappenia päästämään Vettel ohitse Red Bullin toimesta?
Kyllä.Kehoitettiinko Verstappenia päästämään Vettel ohitse Red Bullin toimesta?
Melkein joka kisassa joku nilkuttaa rikkoontuneella autolla paljon hiljempaa kuin muut ja en edes muista milloin joku ois viimeks ajanu konttiin.No eihän tossa tehojen pudottamisessa kyllä järkeä olisi, ihan liian vaarallista. Jos vaikka joku kärjessä ajaa jonkun nopean mutkan vähän leveäksi ja palaa radalle ilman kunnon tehoja ja takaa tulee 20 autoa älyttömällä vauhtierolla, niin alkaa olemaan jo melko vaarallista touhua.
Tuossa video tilanteesta. Ylhäältä päin katsoessa ei paljoa Vettel liiku sivuttain.Mun mielestä Vettel ei oikeasti liikkunut sivusuunnassa kovinkaan paljoa. Rata vain kääntyy siinä kohdassa hieman oikealle ja se luo illuusion paljon todellista suuremmasta sivuttaisliikkeestä.
Odottelen vielä sitä Hämin rankkua ja kunnon tuomaristoa uusiin koitoksiin.