- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 286
Kai sitä saa välillä kilpailun johdollekkin terveisiä lähettää. Sen verran epäloogista on suorittaminen ollut pitkään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vetteliltä nappi taktiikka ja kimillä ihan paska. Mutta kyllä sepillä oli muutama kymppi enemmän vauhtia ku kimillä tänään.
Hamiltonia olisi kyllä tuosta pitänyt rankaista. Sai aivan mielettömän edun kun ei tarvitse kakkosmutkassa kilpailla. Eroa oli vissiin ~1.8 sekuntia kolmosmutkan jälkeen Rosbergiin.Jopa Ric ihmettelee haastattelussa Hamiltonin ja Verstappenin oikomisten eroa ja miksei Hami maksanut hintaa omasta oikomisestaan (olisi pitänyt jarruttaa ja pilata renkaat ).
Mutta hetkinen, Rosberg voittaa mestaruuden automaattisesti jos voittaa Brasiliassa?
Miten niin? Maxiahan käskettiin antamaan sija Vettelille ja vasta sitten kun kävi selväksi, ettei Max sitä tee, saattoi tuomaristo antaa rangaistuksen.Ei tota Vettel-Ricciardo keissiä olis edes tullut jos tuomaristo olis ollu hereillä ja rankaissu Verstappenia saman tien.
Hamiltonia olisi kyllä tuosta pitänyt rankaista. Sai aivan mielettömän edun kun ei tarvitse kakkosmutkassa kilpailla. Eroa oli vissiin ~1.8 sekuntia kolmosmutkan jälkeen Rosbergiin.
Jos Rosberg voittaa Brasiliassa, tällöin ROS-HAM piste-ero on 26 pistettä Rosbergin eduksi. Rosberg siis maailmanmestari.
Todella loogista että Hamilton jäi oikaisusta rankaisematta...
SC sulatti sen saadun hyödyn.Ehkei Hamiltonin vain katsottu saaneen merkittävää hyötyä?
SC sulatti sen saadun hyödyn.
Tossa tais erona olla se, että Max olisi saanut auton käännettyä kohti kakkosmutkaa sen suuremmitta ongelmitta kun taas Hämikseltä se ei olisi onnistunut, sen verran tuli kylkimyyryä autonsa kanssa.Skyn tuo asiantuntija löysi eron että VES lukitti vasemman renkaan ja HAM oikean. Jotenka oli ihan reilua että VES:iä rankaistiin ja HAM:ia ei...
Ehkei Hamiltonin vain katsottu saaneen merkittävää hyötyä?
Tossa tais erona olla se, että Max olisi saanut auton käännettyä kohti kakkosmutkaa sen suuremmitta ongelmitta kun taas Hämikseltä se ei olisi onnistunut, sen verran tuli kylkimyyryä autonsa kanssa.
Näinhän se varmaan tulkittiin. Mutta jos tuon ajattelee mitä olis tapahtunu jossei HAM olis tuota mutkaa oikassu, eli kääntäny takasin radalle niin olisko sitte ollu kärjessä (ts. ei olis rikkonut sääntöjä oikaisemalla)? Spekulointia, mutta jokanen jolla on ees yks silmä päässä näki, että se siitä hyöty. 50 metriä+ sen ettei tarvinu taistella tuossa mutkayhdistelmässä.
Vaan säännöt on niinkuin niitä luetaan.
Meillä on olemassa teknologioita joilla voidaan tunnistaa milloin auto poistuu radalta ja meillä on olemassa teknologioita, joilla voidaan ohjata moottorin toimintaa etänä. Miksei kuskeja rankaista radalta poistumisesta esim. pudottamalla tehoja 5 sekunnin ajaksi tms?
Voisi toimia, mutta mielestäni yhtään lisää tällaista keinotekoisuutta ei formuloihin kaivata.
Meillä on olemassa teknologioita joilla voidaan tunnistaa milloin auto poistuu radalta ja meillä on olemassa teknologioita, joilla voidaan ohjata moottorin toimintaa etänä. Miksei kuskeja rangaista radalta poistumisesta esim. pudottamalla tehoja 5 sekunnin ajaksi tms?
Näki mitä.Saa olla aikamoinen puusilmä ja lie optikolla käynti aiheellista, jos ei näe Hämiksen hyötyneen tuosta
Formuloissa pitäisi vain olla samat tuomarit joka kisassa niin siinä tuomaroinnissa olisi jotain yhdenmukaisuutta. Ja jos niitä tuomareita on nyt kolme (?) niin voihan niitä laittaa sinne pari lisää, että ehtivät kaikki päätökset tehdä ajallaan.
Kehoitettiinko Verstappenia päästämään Vettel ohitse Red Bullin toimesta?
Kyllä.Kehoitettiinko Verstappenia päästämään Vettel ohitse Red Bullin toimesta?
No eihän tossa tehojen pudottamisessa kyllä järkeä olisi, ihan liian vaarallista. Jos vaikka joku kärjessä ajaa jonkun nopean mutkan vähän leveäksi ja palaa radalle ilman kunnon tehoja ja takaa tulee 20 autoa älyttömällä vauhtierolla, niin alkaa olemaan jo melko vaarallista touhua.
Tuossa video tilanteesta. Ylhäältä päin katsoessa ei paljoa Vettel liiku sivuttain.Mun mielestä Vettel ei oikeasti liikkunut sivusuunnassa kovinkaan paljoa. Rata vain kääntyy siinä kohdassa hieman oikealle ja se luo illuusion paljon todellista suuremmasta sivuttaisliikkeestä.
Kimillä ei ollut kun yksi setti softeja kisaan ja ne oli lähdössä kiinni.Hehheh, helvetti mitä settiä taas. Hamilton oikoo kuin pelattais pleikkarilla ykkösiä joskus 90-luvun loppupuolella, Ferrarilla otetaan Räikkönen sisään toista kertaa ja mediumia alle , ja koko farssi sitten podiumilla, eka VES rankkua ja pois podiumilta, sitten VET sinne ja lopulta vielä sillekin rankkua ja RIC lopulta kolmanneksi..
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/...taminen-suututti-miten-voi-menna-noin/6142232
Tämä jäi noteeraamatta sky:lla täysin. Ajassa 0:58 näkee mimmosesta paikasta hamilton lähtee. Vasen ratas käytännössä ulkona lähtöruudusta. Olisi mukava tietää mikä on kirjoitettu sääntö ja ketä nämä säännöt koskee