F1 2016 - Brasilian GP

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Tässä olisi voinut hyödyntää tuota virtuaalista turva-autoa, olisi saanut tuota nopeutta hieman nostettua ja näin olisi rata saatu paremmin ajokuntoiseksi. Nyt kun köröteltiin turva-auton takana, ei vettä poistunut samalla tapaa radalta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
391
Olisivat antaneet ajaa kilpaa. Sehän on selvä normaaliliikenteessäkin, että vaikka on olosuhteiden mukaiset renkaat niin joskus voi joutua ajamaan hiljempaa. Sitten ne rattimiehet vaan pysyy viivojen sisällä ja menee menojaan. Tottakai ulosajoja tapahtuu kun tulee lipsahduksia, mutta kyllähän noi kuskit tietää nuo vaaranpaikat noilla radoilla.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 413
Olisivat antaneet ajaa kilpaa. Sehän on selvä normaaliliikenteessäkin, että vaikka on olosuhteiden mukaiset renkaat niin joskus voi joutua ajamaan hiljempaa. Sitten ne rattimiehet vaan pysyy viivojen sisällä ja menee menojaan. Tottakai ulosajoja tapahtuu kun tulee lipsahduksia, mutta kyllähän noi kuskit tietää nuo vaaranpaikat noilla radoilla.
Paitsi, ku tulee yllättäviä esteitä, kuten Räikkönen, nii se huono näkyvyys muuttuukin erittäin vaaralliseksi. Kyllähän nuo muuten osaa "sokkonaki" ajella maamerkkejä katsellen.

itsekin siis sen kannalla, että jotain vois yrittää näkyvyysongelmalle tehdä.. onhan vesikeli muutenki iha eri kisa, nii hyväksyisin radikaallimmatkin ehdotukset, kunhan kisata voitais sateellakin

edit: esim. lisää valoja autoihin, väliaikaiset katteet renkaisiin, radan reunoihin "kiitotie valoja" jne
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Edelleen se vaara on osa lajia, ja sen kuuluukin olla.
Ja edelleen, ennen on ajettu paljon pahemmissa keleissä kilpaa ilman mitään turva-autoja, eli vikaa pitää hakea muualta kuin kelistä.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 413
Edelleen se vaara on osa lajia, ja sen kuuluukin olla.
Ja edelleen, ennen on ajettu paljon pahemmissa keleissä kilpaa ilman mitään turva-autoja, eli vikaa pitää hakea muualta kuin kelistä.
Ei turvallisuudessa tarvi mennä kehityksessä väärään suuntaan.

Helppo kisajohtajaaki haukkua sivusta, mut kaveri on kuitenki vastuussa jopa ihmishengistä. Tällähetkellä ikävä kyllä esim. kisan keskeytys on ainoita keinoja.. siksi pitäisi kehittää sadeajoa turvallisemmaksi sen sijaan, että toivottaisiin, että mitään ei satu. Kehittää keinoja, joilla yllättäviä vaaratilanteita voitais vähentää. Taas oli tuuria mukana, ihan hyvin voitais nyt muistella Räikkösen elämää,kun joku kuskeista ei Räikköstä tarpeeksi aikaisin nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Ei turvallisuudessa tarvi mennä kehityksessä väärään suuntaan.
Ja sitten ihmetellään miksi lajin suosio laskee koko ajan. Vakavat loukkaantumiset ja kuolemat ovat nykyään liki mahdottomia jo F1:ssä, ja kun siitä huolimatta mennään koko ajan perse edellä puuhun "turvallisuuden nimessä" niin onko se joku ihme että lajin suosio laskee laskemistaan.
En tietenkään toivo ihmisten kuolemaa, mutta kyllä se vain tuo sitä jännitystä ja sitä kautta kiinnostusta lajiin kun se on edes mahdollista, samoin kuin loukkaantumiset.
Turvallisuus on hyvästä, mutta liika on liikaa, ja nykymenolla meillä on siellä pian jättikokoinen scalextric-rata ja kuskit (insinöörit) painaa liipasinta varikolla. Kukaan ei voi toki ohittaa toista, mutta ei voi kukaan loukkaantuakaan, huraa kuinka mielenkiintoisia kisoja me saadaan!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Eikö kohta voitaisi laittaa kuskit ajamaan pc-simulla noi kisat kotoaan käsin, silloin ei kukaan loukkaantuisi tai kuolisi!

Sillä saataisi samalla kovasti niitä kaivattuja säästöjä ykkösiin!
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Toivottavasti ens vuonna hommat paranee kun renkaat levenee ja siivet kasvaa.
Noilla nykyrenkailla on paska ajaa jos sataa liikaa, ajat lätäköstä niin joudut vesiliirtoon, ei siinä oo kuskin taidoilla sillon mitään tekemistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
127
Toivottavasti ens vuonna hommat paranee kun renkaat levenee ja siivet kasvaa.
Noilla nykyrenkailla on paska ajaa jos sataa liikaa, ajat lätäköstä niin joudut vesiliirtoon, ei siinä oo kuskin taidoilla sillon mitään tekemistä.
Leveämpi rengas nousee helpommin vesiliirtoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Itse kannattaisin vaikka sadekelillä pakollisia standardisoituja sadekelin lokasuojia, jos niillä saisi tuota vesisumua vähennettyä ja näkyvyyttä paremmaksi.
Silloinhan voisi kisan päättäjät sanoa että kisaan startataan lokasuojilla tai vaikka kesken kisan liputtaa kaikki varikolle lokasuojien asennusta varten.

Sitten vielä pirellille ja talleille oikeasti kunnon testijaksot märän kelin rengas/lokasuoja testejä varten.

silloin ei tarvitsisi olla pitkiä jaksoja varikolla punasten lippujen takia, vaan riittäisi lyhyempi paussi ja kilvanajo jatkuisi.


Toki toinen vaihtoehto voisi olla jokin paniikkinappula ohjaamossa, jota painamalla takana tulevalle kuljettajajille varoitettaisiin ajolinjalle jääneestä kuljettajasta.

Vaikka nyt esimerkiksi Räikkönen varmasti sanoi tiimiradioon että "nyt pyörähti", niin taatusti ei mennyt heti tietoa esimerkiksi redbullin kuskeille Puhumattakaan manorin kuskeista.
Tuollainen paniikkinappula menisi suoraan kuskilta muiden kuskien autoihin, talleille ja kisan tuomaristolle.
Tuolloin se voisi vaikka laukaista virtuaalisen turva-auton ja muut kuskit voisivat hidastaa vauhtiaan ilman pelkoa sijoitustensa menettämistä.

Tuohon sitten kunnon ohjeistus kuskeille ja säännöt niin että kukaan ei sitä nappia turhaan painelisi.

Tai vaikka sitten jättää napin pois ja yhdistää tuon toiminnon auton nopeus ja g-voima antureihin. silloin jos anturi tunnistaa että kuski pyörähtää ja ei jatka eteenpäin, vältyttäisiin Räikkösen pysähdyksen kaltaisilta läheltäpiti tilanteilta.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Ei mitään lokasuojia tarvita, vaan semmoiset renkaat mitkä ei lähde vesiliirtoon. Nykyiset sadekelin renkaat on paskat jos on vähänkään liikaa vettä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Juu ei lokasuojat auta vesiliirtoon, mutta näkyvyyteen voisi auttaakin.
Nythän jopa vesiliirtoa isompi ongelma oli nollatason näkyvyys. huomasi heti kun tuli kuvaa kuskin pään yläpuolelta tai tv-kameran kuvaa maantasalta, että ei siellä nähnyt yhtään mitään tuon autojen nostaman vesisumun takia.

Esimerkiksi Räikkösen pyörähdys oli aika harmiton muilta osin, paitsi että Kimin kylkeen meinasi tulla useampikin auto. Kiitos tuon vesisumun.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Itse kannattaisin vaikka sadekelillä pakollisia standardisoituja sadekelin lokasuojia, jos niillä saisi tuota vesisumua vähennettyä ja näkyvyyttä paremmaksi.
Silloinhan voisi kisan päättäjät sanoa että kisaan startataan lokasuojilla tai vaikka kesken kisan liputtaa kaikki varikolle lokasuojien asennusta varten.
Juu ei lokasuojat auta vesiliirtoon, mutta näkyvyyteen voisi auttaakin.
Nythän jopa vesiliirtoa isompi ongelma oli nollatason näkyvyys. huomasi heti kun tuli kuvaa kuskin pään yläpuolelta tai tv-kameran kuvaa maantasalta, että ei siellä nähnyt yhtään mitään tuon autojen nostaman vesisumun takia.

Esimerkiksi Räikkösen pyörähdys oli aika harmiton muilta osin, paitsi että Kimin kylkeen meinasi tulla useampikin auto. Kiitos tuon vesisumun.
Ei se vesisumu ongelma ole ennenkään ollut, vaan se ettei renkaat poista kylliksi vettä - wanhaan hywään aicaan sumut olivat vielä massiivisempia mutta koska renkaat poistivat vettä kylliksi kuskit pystyivät ajaa kilpaa

Ennen wanhaan myös se Räikkösen väistäminen olisi onnistunut pienemmilläkin marginaaleilla koska renkaissa oli pitoa myös märällä

Toki toinen vaihtoehto voisi olla jokin paniikkinappula ohjaamossa, jota painamalla takana tulevalle kuljettajajille varoitettaisiin ajolinjalle jääneestä kuljettajasta.

Vaikka nyt esimerkiksi Räikkönen varmasti sanoi tiimiradioon että "nyt pyörähti", niin taatusti ei mennyt heti tietoa esimerkiksi redbullin kuskeille Puhumattakaan manorin kuskeista.
Tuollainen paniikkinappula menisi suoraan kuskilta muiden kuskien autoihin, talleille ja kisan tuomaristolle.
Tuolloin se voisi vaikka laukaista virtuaalisen turva-auton ja muut kuskit voisivat hidastaa vauhtiaan ilman pelkoa sijoitustensa menettämistä.

Tuohon sitten kunnon ohjeistus kuskeille ja säännöt niin että kukaan ei sitä nappia turhaan painelisi.

Tai vaikka sitten jättää napin pois ja yhdistää tuon toiminnon auton nopeus ja g-voima antureihin. silloin jos anturi tunnistaa että kuski pyörähtää ja ei jatka eteenpäin, vältyttäisiin Räikkösen pysähdyksen kaltaisilta läheltäpiti tilanteilta.
Kas kun et lähde tuohon "ajetaan kisat videopeleillä kotoa käsin" ideaan mukaan :facepalm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 293
Viestejä
4 213 745
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Rollo25

Hinta.fi

Ylös Bottom