Excel - automaattisesti päivittyvät korkotiedot (Euribor) taulukkoon

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 181
Liittyy työprojektiin.
Minulla on excel-taulukko, johon haluaisin automaattisesti päivittyvät Euribor-korkotiedot päivittäin. Nyt nuo tiedot olen käynyt nappaamassa manuaalisesti.

Miten tuon toteuttaminen onnistuisi? Tiedot olen nyt poiminut Suomen Pankin sivuilta, joista ne saa kyllä excel-taulukkona, mutta ei automatisoituna:

Eli jonkunsortin linkitys täytyisi rakentaa. Kysyn viisaammilta neuvoja?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 621
Minä en Excelillä duunia tee, mutta istuin joskus varmaan 10 vuotta sitten jonkun Advanced Excel -kurssin yliopistolla ja onnistui jo silloin datan hakeminen verkon yli. Ts. eikö tuosta löydy googlella nopsaan referenssiä, miten dataa saa taulukkoon verkkosivulta? Vai enkö tajua ongelmaa?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 825
vähän samanlainen kysymys, mutta pitäisi poimia huutokaupasta pelkkä korkein tarjous jotta voisi tehdä omia seurantalistoja, mutta huutokaupan sivuilta en tiedä mitä kohdistaa haku juuri korkeimpaan tarjoukseen?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 814
vähän samanlainen kysymys, mutta pitäisi poimia huutokaupasta pelkkä korkein tarjous jotta voisi tehdä omia seurantalistoja, mutta huutokaupan sivuilta en tiedä mitä kohdistaa haku juuri korkeimpaan tarjoukseen?
Miltä sivulta ja miten ton pitäs tarkalleen toimia?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 825
esim. tästä ilmoituksesta jos saisi pelkästään tuon tämän hetkisen korkeimman tarjouksen päivittymään googlen taulukkoon yhteen soluun:


testailin jo hieman tota mutta sieltä tuli tuo koko rimpsu noita tarjouksia, en keksinyt millä komennolla se lukisi vain tuon yhden numero arvon, table komento toi kaikki 10 tarjousta
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 814
esim. tästä ilmoituksesta jos saisi pelkästään tuon tämän hetkisen korkeimman tarjouksen päivittymään googlen taulukkoon yhteen soluun:


testailin jo hieman tota mutta sieltä tuli tuo koko rimpsu noita tarjouksia, en keksinyt millä komennolla se lukisi vain tuon yhden numero arvon, table komento toi kaikki 10 tarjousta
Toimisko toi Google sheetissä:
Koodi:
=IMPORTXML("https://www.konkurssihuutokauppa.fi/nettihuutokauppa/85615/dell-precision-5820-tehotyoasema-32-gt-muistilla-12-kk-takuu", "//*[@id='block-views-highest-bid-block-1']/div/div/div/div[2]/div/div[1]/div[1]")
Tuo syötetään haluttuun soluun.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 093
Viestejä
4 208 111
Jäsenet
71 019
Uusin jäsen
maraman

Hinta.fi

Ylös Bottom