10 vuotta sitten Samsung teki näyttöjensä kanssa seuraavasti: Uusille markkina-alueille tultiin isolla erällä japanilaisia paneeleja, joiden avulla hankittiin testivoitot ja hyvä maine. Myöhemmin hiljaisuudessa se paneeli vaihdettiin huomattavasti huonompilaatuiseen Romaniassa tehtyyn "vastaavaan", mutta monitorin mallimerkintöjä ei vaihdettu millään lailla. Pidin tuolloin tuollaista toimintaa moraalittomana, ja niin muuten piti moni muukin. Reiluuden vuoksi pitää kuitenkin mainita, että ilmeisesti tätä "markkinointi metodia" harrastavat monet muutkin valmistajat. (Kaikki?) Maailma on mitä se on. Eikä aikuiselle markkinointiketkulle kannata enää yrittää opettaa mitään moraalia rautalangasta vääntämällä. Nämä asiat vain joko tajuaa tai ei tajua. Olen kuitenkin ostanut itselleni myöhemmin Samsungin näyttöjä ja television, pitänyt lähinnä vain huolen siitä, että olen saanut sitä mitä olen luullutkin saavani. Pohjoisen sanontoja: "Itselleen se koira kiusaa tekee, ellei syödä halua." Niinpä.
Myös minulta on oikein kunnolla "räpsähtämällä" hajonnut virtalähde koneesta, ja sen seurauksena myös minua kiinnostavat nämä alihankintaketjut ja käytettyjen kondensaattoreiden laatu ja alkuperämaa. Jossain netissä on se luettelo, minkä perusteella virtalähteen merkinnöistä voidaan nähdä se originaali valmistaja. Jos joku sen vielä löytää, ja se on ajan tasalla, niin voisi sen tänne linkata.
Minä olen jonnygurun sivuilta oppinut paljon virtalähteiden sielunelämästä. Ehdottoman hyvää luettavaa kaikille komponenteista kiinnostuneille. Tuota sivustoa uskaltaa suositella aivan kaikille.
T -.-