EVGA Caught Sending Golden Samples of the SuperNova B3 to JonnyGuru

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Ai, nytkö sivustot vasta "uutisoi" tuosta kiinnijäämisestä. :lol:

Vaikuttiko EVGAn petkuhuiputtaminen seuraavan virtalähteeni ostoon.. Vastaus kyyllä, kyllä se vaikutti... EVGAn tuotteita ei enää tähän talouteen tule.
Varmasti on ihmisiä jotka tekevät juuri päinvastoin kuin minä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Tässä ei kai ole kyse golden samplesta vaan täysin eri tuotteesta joka on valmistettu eri komponenteista eri tehtaalla. Toisin sanottuna, vaihtoivat tuotetta eivätkä "viitsineet" samalla vaihtaa nimeä. Tuota on nähty monta kertaa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Onpa typerää, eikös nämä evgat ole pärjäilleet testeissä muutenkin hyvin? Miksi pitää mennä tekemään tällaista? Luottamus on helppo menettää, mutta vaikeaa saada takaisin.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Onko tuosta muuta todistetta kuin se että Tom's hardwaren testeissä evgan pronssi B3:s virtikset paukkuivat, kun niitä rääkättiin speksien ylittävillä kuormilla?

Se on kuitenkin myönnettävä että EVGA lähettelee testaajille 850W B3:sia(Tom's ja jonnyguru), joissa on Japsi konkat toisiossa. Kun taas kaupasta ostetussa 450W B3:ssa oli kiinan Teapoja toisio täynnä. Onko evga:lla omaa tuntemusta noihin vai luottaako se vain luotto virtisvalmistajaansa eli superfloweriin asiassa on sitten eri asia. Sinällään tuossa ei ole mitään uutta että alemman teholuokan saman sarjalaiset pronssi virtikset saattavat olla paskaa täynnä, kun taas ylemmän teholuokan kamat valitaan laadukkaammiksi.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
10 vuotta sitten Samsung teki näyttöjensä kanssa seuraavasti: Uusille markkina-alueille tultiin isolla erällä japanilaisia paneeleja, joiden avulla hankittiin testivoitot ja hyvä maine. Myöhemmin hiljaisuudessa se paneeli vaihdettiin huomattavasti huonompilaatuiseen Romaniassa tehtyyn "vastaavaan", mutta monitorin mallimerkintöjä ei vaihdettu millään lailla. Pidin tuolloin tuollaista toimintaa moraalittomana, ja niin muuten piti moni muukin. Reiluuden vuoksi pitää kuitenkin mainita, että ilmeisesti tätä "markkinointi metodia" harrastavat monet muutkin valmistajat. (Kaikki?) Maailma on mitä se on. Eikä aikuiselle markkinointiketkulle kannata enää yrittää opettaa mitään moraalia rautalangasta vääntämällä. Nämä asiat vain joko tajuaa tai ei tajua. Olen kuitenkin ostanut itselleni myöhemmin Samsungin näyttöjä ja television, pitänyt lähinnä vain huolen siitä, että olen saanut sitä mitä olen luullutkin saavani. Pohjoisen sanontoja: "Itselleen se koira kiusaa tekee, ellei syödä halua." Niinpä.

Myös minulta on oikein kunnolla "räpsähtämällä" hajonnut virtalähde koneesta, ja sen seurauksena myös minua kiinnostavat nämä alihankintaketjut ja käytettyjen kondensaattoreiden laatu ja alkuperämaa. Jossain netissä on se luettelo, minkä perusteella virtalähteen merkinnöistä voidaan nähdä se originaali valmistaja. Jos joku sen vielä löytää, ja se on ajan tasalla, niin voisi sen tänne linkata.

Minä olen jonnygurun sivuilta oppinut paljon virtalähteiden sielunelämästä. Ehdottoman hyvää luettavaa kaikille komponenteista kiinnostuneille. Tuota sivustoa uskaltaa suositella aivan kaikille.

T -.-
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
10 vuotta sitten Samsung teki näyttöjensä kanssa seuraavasti: Uusille markkina-alueille tultiin isolla erällä japanilaisia paneeleja, joiden avulla hankittiin testivoitot ja hyvä maine. Myöhemmin hiljaisuudessa se paneeli vaihdettiin huomattavasti huonompilaatuiseen Romaniassa tehtyyn "vastaavaan", mutta monitorin mallimerkintöjä ei vaihdettu millään lailla. Pidin tuolloin tuollaista toimintaa moraalittomana, ja niin muuten piti moni muukin. Reiluuden vuoksi pitää kuitenkin mainita, että ilmeisesti tätä "markkinointi metodia" harrastavat monet muutkin valmistajat. (Kaikki?) Maailma on mitä se on. Eikä aikuiselle markkinointiketkulle kannata enää yrittää opettaa mitään moraalia rautalangasta vääntämällä. Nämä asiat vain joko tajuaa tai ei tajua. Olen kuitenkin ostanut itselleni myöhemmin Samsungin näyttöjä ja television, pitänyt lähinnä vain huolen siitä, että olen saanut sitä mitä olen luullutkin saavani. Pohjoisen sanontoja: "Itselleen se koira kiusaa tekee, ellei syödä halua." Niinpä.

Myös minulta on oikein kunnolla "räpsähtämällä" hajonnut virtalähde koneesta, ja sen seurauksena myös minua kiinnostavat nämä alihankintaketjut ja käytettyjen kondensaattoreiden laatu ja alkuperämaa. Jossain netissä on se luettelo, minkä perusteella virtalähteen merkinnöistä voidaan nähdä se originaali valmistaja. Jos joku sen vielä löytää, ja se on ajan tasalla, niin voisi sen tänne linkata.

Minä olen jonnygurun sivuilta oppinut paljon virtalähteiden sielunelämästä. Ehdottoman hyvää luettavaa kaikille komponenteista kiinnostuneille. Tuota sivustoa uskaltaa suositella aivan kaikille.

T -.-
Njooh kaks noita listaajaa on Tom's HW ja RealhardtechX...

Sen verran täytyy ottaa takaisin sanoja että evga ei ollut Tom's HW:n/TPUn Arikselle lähettänyt tuota 850W B3:sta, vaan Aris oli sen kaupasta itse ostanut(-> Jonnyguru). Suurin epäillys tuolla on että evga on tiennyt että Aris testaa raa'alla tavalla OPP:tä(over power protection) ja heidän B3:s pronssi virtalähteet eivät tule sitä testiä kestämään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Poksautin tuossa jokuaika sitten vanhan corsair AX750:n, kun testasin korjauksen jälkeen, toimiiko sen oikosulkusuojat, äkilliseen, täysin totaaliseen oikariin.. Alkup vika oli irronnut tinaus ja kypsynyt vastus.
12V toimi (sammui).
5V testissä lahosi se drop down hakkuri (sen toinen kivi).
Eipä tullut koskaan fettiä hommattua..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 098
XFX teki tätä Core-sarjan virtalähteissä. Pikkuhiljaa mallisto vaihtui huonompaan. Nimi onneksi joskus muuttui..

SuperFlower teki tätä virtalähteissään. Nimi tosin vaihtui HX-sarjaan.

Jimm'sin tarjouksista johtuen olen ostellut Seasoniccia viime aikoina, ja taitaa näillä puheilla jäädä EVGA:t välistä. Kannattaa huomioida, että kyseessä on merkki, joka osti parempien malliensa suunnittelun muualta (Seasonic, SuperFlower..), korvasi ne omilla komponenteilla ja tuulettimilla. Niinkuin monet muutkin tekevät. Sitten jossain vaiheessa säästetään kustannuksissa ja laitetaan halvempia komponentteja.

Vaihtoehdot on vaan vähissä. Nyt omalle kielen päälle tulee vaan Seasonic ja Corsair (RMi, RMx).
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Itsellä porskuttaa edelleen vaan sama vanha Thermaltake Toughpower 750W. Ilmeisesti tästäkin oli paria eri laatuluokkaa myynnissä samana virtalähteenä. Joissain juuri jotkin Kiinan halpissisuskalut ja joissain taas ihan kunnon kestävät sisuskalut.
Omalla kohdalla taisi siis käydä hyvä tuuri ja sain mitä ilmeisimmin sitä vähän parempaa laatua.

Vituttelee meinaan aika mukavasti juuri nämä arpajaiskomponentit, kun on aivan tuurista kiinni, että mitä saa. Täytyisi todellakin päästä aina tutkimaan kunnolla tuote ennen ostamista, mutta netitse tämä on useimmiten aika mahdotonta.
Tokihan järkevintä, ja pidemmässä juoksussa halvinta, on ostaa aina vaan kunnon priimiumia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
837
XFX teki tätä Core-sarjan virtalähteissä. Pikkuhiljaa mallisto vaihtui huonompaan. Nimi onneksi joskus muuttui..

SuperFlower teki tätä virtalähteissään. Nimi tosin vaihtui HX-sarjaan.

Jimm'sin tarjouksista johtuen olen ostellut Seasoniccia viime aikoina, ja taitaa näillä puheilla jäädä EVGA:t välistä. Kannattaa huomioida, että kyseessä on merkki, joka osti parempien malliensa suunnittelun muualta (Seasonic, SuperFlower..), korvasi ne omilla komponenteilla ja tuulettimilla. Niinkuin monet muutkin tekevät. Sitten jossain vaiheessa säästetään kustannuksissa ja laitetaan halvempia komponentteja.

Vaihtoehdot on vaan vähissä. Nyt omalle kielen päälle tulee vaan Seasonic ja Corsair (RMi, RMx).
Täytyy myös kuitenkin muistaa, että myös Seasonic on ulkoistanut tuotantoaan. Mikä kuulostaa absurdilta, mutta näin ilmeisesti tekevät. Mieleen tuli myös XFX:än tietyt powerit olivat Seasonicin suunnittelemia, mutta kasattu kiinassa.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Täytyy myös kuitenkin muistaa, että myös Seasonic on ulkoistanut tuotantoaan. Mikä kuulostaa absurdilta, mutta näin ilmeisesti tekevät. Mieleen tuli myös XFX:än tietyt powerit olivat Seasonicin suunnittelemia, mutta kasattu kiinassa.
Taannoin lykkäsin kaverini koneeseen xfx:n powerin, fx8350:n ja r9 290x:n.
Hieman yli vuoden se taisi kestää kunnes poweri luovutti ja hajotti kaiken mennessään...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Jaa pitänee verrata Johnnygurun testissä olleen EVGA:n yxilön sisälmyxiä itselle tulossa olevan sisälmyxiin.. jos sais vaikka avattua takuusinettiä rikkomatta (joo ihan varmaan.)
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
263
Ihan puhtaasta periaatteesta en ostaisi enää EVGAn virtalähdettä (kuten en myös nokian renkaita tai volkkarin dieselautoa jne jne)

Mut noo, just tänään tuli postista evgan G3 750w, pidetään nyt se ainakin takuuajan käytössä ja katsellaan sitten toisia merkkejä ja malleja seuraajaksi :rolleyes:
 
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
13
Niinkuin @hsalonen kirjoitti, esim. Corsair RM550x, jossa 10 v. takuukin kertoo jo jotain. Kannattaa katsoa takuun pituus, tottakai 10v. takuun omaavat powerit

ovat parempia kuin 3v. takuun powerit. Virtalähde on tietokoneen tärkein komponentti, ei siinä kannata säästää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 602
Niinkuin @hsalonen kirjoitti, esim. Corsair RM550x, jossa 10 v. takuukin kertoo jo jotain. Kannattaa katsoa takuun pituus, tottakai 10v. takuun omaavat powerit

ovat parempia kuin 3v. takuun powerit. Virtalähde on tietokoneen tärkein komponentti, ei siinä kannata säästää.
Säästää siinä ei kannata, se on totta, mutta tuo takuun keston korreloituminen laatuun...

Seasonicin vanhempi G-sarja (550W 100€) on hyvälaatuinen ja sen pitäisi olla vastaava kuin SuperNovat, mutta takuuaika on "vain" 5 vuotta (josta vain 3 vuotta kotimaahan), eikai se voi puolet huonompi olla?

Seasonicilla on myös 12 vuoden takuulla saman hintaluokan Prime-virtiksiä kuin nuo RMx:t.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 227
Viestejä
4 195 055
Jäsenet
70 875
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom