EVGA 550 G2 tuuletin ääni

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Hieman katselin noita corsairin ml tuulettimia, kun ovat kympin kappale. Mutta tutkin ja kuuntelin testejä ja tulin siihen tulokseen että siirtävät vähemmän ilmaa tai ovat lähes tasoissa nykyisten noctuoiden kanssa.

Noh siitä sitten satuin koppaa kuuntelemaan ja mitä mitä... antecin kopasta kuuluu ääntä (ennen oli äänetön, matalaakin matalampi humina kuului jos laittoi korvan taka tuularin reikään).

Noh koppa auki ja yksitellen tuulettimien johtoja irti, kunnes kaikki on irti ->ei mitään muutosta ääneen. Kunnes vien korvan EVGA 550 g2 virtalähteen viereen. Virtalähteen tuulettimesta kuuluu selkeä laakerin LAAHAAVA ääni. :itku: Katsoin kotelon virtalähteen suodattimen joka oli puhdas.

Siispä mitä pitäis nyt tehdä? Ei seasonicissa 6v aikana ikinä kuulunu tämmöstä ääntä, mutta ei enää uskalla vanhaa käyttää 24/7.

EVGA on ostettu 5kk sitten.. laittaisiko takuuseen vai olisiko hyvä vaihtaa itse joku 140 tuuletin siihen. Mitenhän sitä sais laadukkaamman tuulettimen arvot mätsäämään alkuperäiseen? Pelkään että takuuseen laitto siirtää vain ongelmaa 5kk eteenpäin.

En löytänyt yhtään googlella evga 550 g2 tuulari ongelmista juttua.
Poweri ei ole säästö asennossa, haluan että virtalähde saa aktiivista jäähdytystä että kestää pitempään.

ed:löysin tiedot http://www.globefan.com/products_detail.php?Pid=2376
pitänee vaihtaa noctua tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Suosiolla RMA:ta kehiin vaan. En ymmärrä miksi kukaan vaihtaisi itse 5kk vanhaan virtalähteeseen tuulettimen, siinähän vain menettää 79kk takuuta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
85
Mitenkäs kyseisen powerin kanssa menee tuo takuu, tarvitseeko se rekisteröidä jossain, jotta saa tuon pidennetyn?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Joo, evgan sivuilla pitää rekisteröidä sarjanumeron avulla jotta saa 7v takuun tavallisen 3v sijaan. Taisin itse olla ihan viimeisiä jotka tuon jimmssiltä tilasi.
 

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
674
Yksi vaihtoehto on myös vain kytkeä se ECO-mode päälle niin koko tuuletin ei pyöri lainkaan muuta kuin kovemmassa rasituksessa.

EDIT: jaa olitkin maininnut, että et jostain syystä halua käyttää tätä ominaisuutta hyväksesi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Laittaisin sinuna Eco-tilan päälle, kyllä laatuvirtalähde kestää semipassiivisenakin ongelmitta pitkään. Minulla on 750-wattinen malli ja onneksi sen tuuletin pyörähtää vain harvoin, mutta on se kyllä jäätävän äänekäs ja pyöriessään selkeästi äänekkäin komponenttini. Itsekin luulin tämän olevan viallinen uutena, mutta pikainen googletus paljasti sen olevan normaali ääni tuolle.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
340
Hiljaista on ainakin täällä 750w oli eco:lla taikka ilman
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 061
Hiljaista on ainakin täällä 750w oli eco:lla taikka ilman
Omaani kokeilin eco-moodissa ja kyllä tuossa koneessa kaikki muu pitää enemmän ääntä kuin poweri (samaten täydelliseen hiljaisuuteen pyrkiminen on turhaa kun koneellinen ilmanvaihto kämpässä suhisee kuitenkin jonkun verran). Ja kyllä, olen tietoinen siitä että laatukonkkien pitää kestää vähän lämpöä. Silti laatukonkkiin pätee kai sama eliniän lämpölyhenemä kuin huonompiinkin vaikka kestävätkin pidempään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Miten hiljaisia teillä on nämä G2/G3 PSU:t? Hankin kehutun EVGA 550 G3 ja olen nyt ihmetellyt sen äänekästä toimintaa. Tuuletin on varmaan kunnossa, mutta se pyöriin niin mahdottoman lujaa. Eco tilassa tuuletin lähteen päälle kun hetken kuormittaa reilun 120W kuormalla ja silloin tuuletin puhisee kunnolla. Tällöin ääni on jo häiritsevä kun kone on muuten hiljainen. Jos taas laittaa Eco tilan pois on tuulettimen perusnopeus myös melko kova. Esimerkiksi kotelon noin 600rpm nopeudella pyörivät tuulettimet ovat paljon hiljaisempia. Luulisi että PSU:n tuuletin voisi idlatessa pyöriä myös yhtä hiljaa. Onko kokemuksia G3 tuulettimen nopeuksista?

Tarkoitus oli ensin hankkia fanless PSU, mutta luin että niissä on coil whine yms ongelmia ja päädyin tuohon semi-passiiviseen. Nyt tuntuu että ei mennyt tämä valinta nappiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Ainakin oma G2 750W on hiljainen. Toki olen jo aiemmin maininnutkin että tehoreservit on "aamuttu yli" juurikin tuosta syystä ettei tartte fanin kierroksia paljoa nostella.

E: tuostapa artikkelista noi pöhinät selvii: EVGA SuperNOVA G2 750 W Review
Kiitos, eli sulla pitäisi olla tuulettimen pienin nopeus 800rpm. Mä löysin 550 G3 mallille oheisen kaavion. Tuulettimen pienin nopeus pitäisi olla noin 700rpm. Pitääpä tutkia lisää. Tuulettimen nopeutta ei voi varmaan helposti mitata?

upload_2017-3-6_12-8-9.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Heitä laite takasin kauppaan ja ota tilalle vaikka RMx tai Whisper-sarjaa. Noita voinee pienemmällä varauksella suositella hiljaiseen settiin. G2 -ja G3-sarjat on muuten hyvää peruskauraa niin kauan kun pysyvät passiivisina, mutta aktiivisena mininopeudet vedetty turhan ylös :sori:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Heitä laite takasin kauppaan ja ota tilalle vaikka RMx tai Whisper-sarjaa. Noita voinee pienemmällä varauksella suositella hiljaiseen settiin. G2 -ja G3-sarjat on muuten hyvää peruskauraa niin kauan kun pysyvät passiivisina, mutta aktiivisena mininopeudet vedetty turhan ylös :sori:
Juuri tuota nyt pelkäsin. Vilkaisin tuon RM550x testiä ja sehän on ihan eri luokan laite. Pitäisi saada 270W ilman tuuletinta ja tuuletin käynnistyy alle 600rpm. Mä en saa G3:sta passiivisena kuin joku 120W ja tuuletin sen jälkeen speksin mukaan 700rpm. Harmi kun menin luottaa liikaa kehuihin ja uskoin että nyt tuli uusi hyvä malli myyntiin. Eipä tuota enään palautella :( Eipä olis uskonut että noissa on noin suuria eroja.

upload_2017-3-6_15-38-57.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Sanohan vielä mihin koppaan ja mihin asentoon poweri on asennettu?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 412
Viestejä
4 194 571
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom