Everspace 2 * Spaceship shooter RPG * PC - kesällä PS5/Xbox

Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
101
Hyvä syy oli kaivaa joystick kaapista kun tähän peliin törmäsin. Tässä toki lentäminen onnistuu hyvin, ellei jopa paremmin näppis/hiiri combolla. Itse tosin tykkään fiilistellä tikulla lentäen.

Tuli itselleni ihan puskista ja olen kyllä tykännyt paljon. Ehkä juuri sellainen peli mitä tältä rintamalta kaipaillut!
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 072
Myöskin gamepadilla oikein leppoisasti lentelee ja autoaimin voimakkuutta voi itse säätää
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 064
Olen tätä muutaman pv pelannut ja aika kuluu mukavasti tässä. Ainoa miinus on ärsyttävät puzzlet ja niitä on paljon, osa on pakollisia tehdä ja niihin menee todella paljon aikaa.
Tulee freelancer mieleen ja pari muuta vastaavaa, ei tää ihan viimeisen päälle huippu peli ole silti. Pelaan ite näppis/hiiri ja hyvä tälläkin.
Pitkä tuntuu olevan, toivottavasti tähän tulis päivityksiä ja dlc:tä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Jäi kyllä aika huono maku suuhun kun tämän nyt pelasin läpi. Tarina olisi varmaan ollut ihan ok jos game pass version välidemot olisivat toimineet, loppua kohden yhä useampi välidemo oli rikki eikä suostunut toimimaan ollenkaan vaan se oli pakko ohittaa. Eikä edes menusta välidemon uudelleen katsominen toiminut, tilttasi ihan samalla tavalla. Esimerkiksi kaikki loppumäiskeen viimeiset ~5 välidemoa olivat rikki...
Myös 3 planeettaa oli aivan karseaa paskaa optimoinniltaan, fps luokkaa ~5 kun alla on 11700k ja 7900XTX. Ja mitä pahinta, yksi noista kolmesta oli pakollinen päätarina-planeetta missä piti tehdä tehtävä... Laskemalla resoluutio skaalauksen perunan tasolle oli se nipinnapin mahdollista suorittaa loppuun kun fps oli huikeat 20.
Pelin totaalisia jäätymisiä tuli vastaan myös pari kipaletta.

Itse taistelut ja lentäminen oli kuitenkin hauskaa, mutta nuo aivan järkyttävän paskat bugit syö miestä niin armottomasti.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 064
Steam versio toimii mainiosti. Pelasin jo läpi, yksi parhaita yksinpelejä pitkään aikaan, toki on tässä puutteita ja jotain tähän kaipais lisää. Ja tarina ei hirveän ihmeellinen ollut, mutta eipä se ollut freelancerissakaan. Ei kaatunut/jäätynyt kertaakaan, paitsi yhden kerran kun GPU:lla oli liian suuri undervoltage, joka toimi muutamassa muussa pelissä, mutta ei näköjään tässä.

5900x + 3080rtx fps ei tippunu kuin pari kertaa suht epäpelattavaksi, 4k reso, epic settings, ja fps capped 120. lisäksi mulla oli gpu power limittinä 80%.
Redditissä ollu paljon juttua tuosta game pass version toimimattomuudesta. En ole ite hirveän innostunut noista game pass virityksistä, ostan itelle pelin jos tarpeen, enkä "vuokraa" sitä. 44e oli launchissa alessa, ei paha hinta.

n60h meni ja tähän pari ancient riftiä päälle. 100% challenges ja noi perkit noista ansaittu, mutta ei oo 100% completion, ei todellakaan jaksa noita puzzleja, ehkä pelataan uudestaan jos tähän tulee isompaa dlc:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 064
Peliin on tullut nyt useita päivityksiä ja nyt näkyy steamissa olevan isompi patsi tulossa. Tehdääs hävytön bump tälle threadille.
Pelailin ite tätä 80+ tuntia ja tykkäsin, ei nyt ihan huippupeli, mutta aika hyvä single player kokemus, läpi pelattu ja muutama ancient rift ja vähän completionist juttuja päälle.

Space combat parempaa kuin Starfieldissä, mutta kokonaisuutena ihan eri kokoluokan peli kuitenkin kyseessä.
Joskus varmaan tulee aloiteltua uudestaan kun on se fillis.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 064
Heitelläänpäs uppia, peli sai vajaa viikko sitten Unreal engine 5 päivityksen + pelissä uutta tavaraa.
Visuaalisesti ei ihmeepiä muutoksia, aloittelin pelaamaan nyt itse toista kierrosta ja tämä on kyllä yksinpelinä hieno kokemus, sopivan relax myös, tosin pelin alku on suht vaikea ja sopiva alus + build on aika rajallinen. Tähän kaipais kunnon DLC:tä lisänä.

On tässä omat vikansa ja varsinkin end game ei enää niin kiinnostava, mutta läpipeluu vie helposti 50h+ jos vähän keräilee aseita ja upgradeja. Joskus tekis mieli kyllä kaivella freespace 2 jostain ja kokeilla uudestaan. Tarina ja space combat parempaa kuin stafieldissä, miinus kävelyt, tässä siis voi ainoastaan ohjailla alusta. Freelancen muistavat varmaan viihtyvät pelissä. Hyvin pystyy pelaan näppis + hiiri.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 401
Viestejä
4 236 102
Jäsenet
71 202
Uusin jäsen
sinisilmä

Hinta.fi

Ylös Bottom