Eri kokoiset muistikammat

Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
997
Toimiiko tietokone erikokoisilla muistikammoilla? Tossa olohuoneen nurkassa on itx-kone, jossa kaksi muistikampaa ja siinä nyt yksi 8 gb muistikampa. 1600 Mhz nopeuksista ja joku ikivanha Intelin prossu siinä. Toinen muistipaikka on tyhjänä ja mulla olisi tossa 4 gigan kampoja myöskin 1600 Mhz nopeudella. Kaikki on Kingstoneita ja 1600 Mhz nopeudella mutta varmaan siihen ne yhteneväisyydet varmaan jääkin. Kannattaako yrittää käyttää niitä vai onko tuhoontuomittu ajatus 8 G + 4 G?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 939
Pitäisi toimia. Varmuuden saat kokeilemalla niitä, ei kone siitä rikki mene.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
997
Pitäisi toimia. Varmuuden saat kokeilemalla niitä, ei kone siitä rikki mene.
Joo, toisaalta jos olisi varma ettei toimi, niin turhaahan sitä; varsinkin kun pienestä itx:stä kyse niin joutunee purkaa ja kasaa aika tiukkaa pakettia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Kokeileminen ei maksa mitään.. Taitaa kuitenkin toimia dual channelina vain 8Gt asti , siitä asti single channel.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
997
Kokeileminen ei maksa mitään.. Taitaa kuitenkin toimia dual channelina vain 8Gt asti , siitä asti single channel.
Mun mielestä 4 gigaan, koska toinen kampa on 4 giganen. Mutta anyway ongelma ratkesi itsekseen, jotta sen muistipalikan olisi saanut kiinni olisi pitänyt irrottaa prossutuuletin ja en jaksanut niin paljoa ruveta nysväämään, kun koneen käyttöaste niin vähäinen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
494
Tätä olen joskus miettinyt yön pimeinä tunteina, kun uni ei tule silmään.

Jos muistikammat ovat eri kokoa ja toimivat osittain Dual Channel -moodissa, niin voiko ohjelmallisesti pakottaa sen ns. ylimääräisen tilan RAM-asemaksi? Vaikka tämän pitäisi toimia pöytäkoneissa, niin esimerkkinä toimikoon 15,6" Samsung Galaxy Book Ion, jonka karvahattumallissa muistia vain 8Gt. Emolla on vapaa muistipaikka, johon jengi on asentanut jopa 32Gt:n kamman, jolloin koneessa on yhteensä 40Gt muistia. (Youtube video muistin päivittämisestä.)

Sitäkään en sitten tiedä, olisiko operaatiosta mitään hyötyä. "Koska harrastus" riittänee perusteluksi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom