Erdos- Bacon ja Sabbath-numerot ja niiden yhdistelmät

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 130
Pienempi parempi, ja monesta vaihtoehtoisesta reitistä saada numero valitaan aina pienin:

Paul Erdösillä on Erdös-numero 0. Jos on kirjoittanut tieteellisen paperin henkilön kanssa, jolla on Erdös-numero, saa Erdös-numerokseen hänen Erdös-numeronsa +1.

Kevin Baconilla on Bacon-numero 0. Jos on näytellyt samassa leffassa henkilön, jolla on bacon number kanssa, saa bacon-numerokseen hänen bacon-numeron +1.

Koko Black Sabbath-bändillä on sabbath-numero 0. Jos on musisoinut julkisesti henkilön, jolla on sabbath number kanssa, saa sabbath-numerokseen hänen sabbath-numeronsa +1.

Sitten on vielä näiden yhdistelmät, Erdös-Bacon-numerossa maailmanennätys on 4. Tunnen ainakin yhden suomalaisen, jolla on 5 (Olli Pottonen)

Lisäksi joillekin ihmisille tunnetaan näiden kaikkien kolmen yhdistelmä EBS-number, jossa esim. The Queenin kitaristi Brian May on melko korkealla numerolla 9, Stephen Hawkingilla on hallussaan ennätys 8 (joku muusikko oli laittanut Hawkingin puhetta biisinsä taustalle ;)



En ole kuitenkaan täysin varma näiden määritelmien yksityiskohdista.

1) Riittääkö esim. fysiikan töiden tutkimusraportti laskettavaksi paperiksi, josta saa erdös-numeron? Se on kuitenkin tehty tieteellistä menettelytapaa noudattaen.

2) Onko pakko näytellä leffassa että saa bacon numberin? Eikö riitä tv-ohjelma, teatteri tai koulun joulujuhla? Ja tarviiko näytellä, riittääkö että tekee jotain muuta että saa nimensä lopputeksteihin?

3) Riittääkö, että miksaa bändiä, että saa sabbath numberin, vai pitääkö soittaa soitinta/laulaa?



Oma Erdös-numeroni on 4. Sama kuin Stephen Hawkingilla ;)

Sabbath-numeroani en tiedä, koska se on vaikeampi jäljittää, tosin olen maksimissaan kahden askeleen päässä idols-voittajasta (yhden, jos miksaaminen lasketaan) joten sekään ei varmaan kovin korkea ole.

Bacon numberia minulla ei ole, mikäli tarvii olla nimenomaan leffa ja näytellä siinä. Jos riittää tv-ohjelma ja nimet lopputeksteissä, minulla on mutten tiedä sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 204
Minun Erdös-numeroni 6. Sijoitusta haittaa se että julkaisen lähinnä tähtitieteen lehdissä vaikka matemaatikko olenkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 008
Viestejä
4 210 020
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom