Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Ei kai mäggäri suoranaisesti kusettanu ketään ole vaikka kaupankäynnissä on omat hankaluutensa ollutkin. Ihan kuin @Xxxx olisi nyt vähän sekoittanit käyttäjiä.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
En tiedä mitä täällä sekoilette, saati mitä tämä tänään rekannut altteri Xxxx sönkkää. :rofl: Ainoat viestit tähän ketjuun ja ei päätä eikä häntää tarinoissa.

No, kyllä iltalehden kommenttiosiosta löytyy vielä enemmän lääkkeissä olevaa metsän asukkia. :kahvi:
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
89
@Nofait
@_metsanpe
@megaboo
Heidän kanssa olen kauppaa tehnyt viimeksi joille toimitukset viivästyi. Jokainen voi tulla tänne kertomaan oman näkemyksen onko asiat sittemmin hoidettu/hoidossa.
Sinun kanssa en ole kauppaa tehnyt, joten lopeta itse.

Korttin olen saanut(xfx R9 290). takalevyä korttiin odottelen vielä,jonka @Harmaakarhu laittoi postiin(ihan kuvan kera). Ei ihan nopeinta kaupan käyntiä ollut, mutta tavara tuli perille:tup:.
 
Viimeksi muokattu:

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Asiaton käytös
Ei kai mäggäri suoranaisesti kusettanu ketään ole vaikka kaupankäynnissä on omat hankaluutensa ollutkin. Ihan kuin @Xxxx olisi nyt vähän sekoittanit käyttäjiä.
"Ei kai...". Mitä nyt jos vaikka lopetat sinäkin ulinas täällä ja muutat postaukses muotoon että "Ei ole".

Mites tuon kunnianloukkaussyytteen saikaan parhaiten päälle? Naputtelen illalla.

Tulin vain ottamaan tämän(kin) postauksen talteen. :kahvi: Toki annan armonaikaa käyttäjälle @outonaapuri 24h muuttaa postaustaan.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
"Ei kai...". Mitä nyt jos vaikka lopetat sinäkin ulinas täällä ja muutat postaukses muotoon että "Ei ole".

Yhtä laveella pensselillä kun vedetään, niin taitaa käyttäjä @outonaapuri olla pedofiili ja eläimiinsekaantuja.
Niin, en mä sun kanssas ole kauppoja tehnyt tai historiaasi tarkistellut, siksi laitoin tuon kai että niin tehneet korjatkoon.

Loppukommenttisi kuvastaakin sitten sitä, miksi sun kanssas se kaupankäynti näyttää olevan vaikeaa, kun pitää ruveta jo edes vähän puolustelevia haukkumaan. Huudellaan siellä räbän puolella nämä niin vältytään banneilta molemmat, mua ei tollaset huutelut hetkauta mutta muita asiapuolen keskustetelijoita tuskin kiinnostaa:lol:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Niin, en mä sun kanssas ole kauppoja tehnyt tai historiaasi tarkistellut, siksi laitoin tuon kai että niin tehneet korjatkoon.

Loppukommenttisi kuvastaakin sitten sitä, miksi sun kanssas se kaupankäynti näyttää olevan vaikeaa, kun pitää ruveta jo edes vähän puolustelevia haukkumaan. Huudellaan siellä räbän puolella nämä niin vältytään banneilta molemmat, mua ei tollaset huutelut hetkauta mutta muita asiapuolen keskustetelijoita tuskin kiinnostaa:lol:
Jos sua ei hetkauttaisi, et rustaisi kilometripostausta. :kahvi:

Suosittelen lukemaan edellämainitun postaukseni uudestaan. :think:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Jos sua ei hetkauttaisi, et rustaisi kilometripostausta. :kahvi:

Suosittelen lukemaan edellämainitun postaukseni uudestaan. :think:
Kyllä mua kiinnostaa keskustella huijareista ja muuten paskoista kaupankävijöistä (kuten sinä), viittasin tolls tuohon pedofiilihuuteluun. Mutta jos sä nyt haluat mun kanssa alkaa kahden kesken vittuilukisaan, niin mennäänkö vaikka räbään tai jatketaanko yv?
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Kyllä mua kiinnostaa keskustella huijareista ja muuten paskoista kaupankävijöistä (kuten sinä), viittasin tolls tuohon pedofiilihuuteluun. Mutta jos sä nyt haluat mun kanssa alkaa kahden kesken vittuilukisaan, niin mennäänkö vaikka räbään tai jatketaanko yv?
Muokkasitko jo aiempaa postaustasi kuten kehotin? Vai tarkastanko tilanteen myöhemmin? Kirjoita ennemmin kuten asia on, että olen hankala kauppakumppani, vaikken kanssasi ole asioinut, niin onhan sulla varaa ulista. :rofl: Sitten asia on ok puolestani. Utelin jo yhteystietojasi myös, niin saan muussa tapauksessa jättää tuon syytteen perättömästä huijariksi leimaamisesta.

Ihan kuin tämän ketjun sisältö alkaisi karkaamaan käsistä. :kahvi: Kaikki kokevat asiakseen puuttua muiden asioihin henkilökohtaisella tasolla, eikä juttu pysy yleisellä tasolla. :think:

Mites jos asut 5km päässä ostajasta ja ei käy F2F kaupat, niin alatko veivaamaan postin kanssa, jos on olemassa myös joustavampi F2F ostaja? Tämmöstä tää, on kyl hurjaa miten huono olen. Voi voi sentään. Olen kauppajutku ja myyjänä päätän niin kauan, kunnes joku huutaa pyynnin umpeen. :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Muokkasitko jo aiempaa postaustasi kuten kehotin? Vai tarkastanko tilanteen myöhemmin? Kirjoita ennemmin kuten asia on, että olen hankala kauppakumppani, vaikken kanssasi ole asioinut, niin onhan sulla varaa ulista. :rofl: Sitten asia on ok puolestani. Utelin jo yhteystietojasi myös, niin saan muussa tapauksessa jättää tuon syytteen perättömästä huijariksi leimaamisesta.

Ihan kuin tämän ketjun sisältö alkaisi karkaamaan käsistä. :kahvi: Kaikki kokevat asiakseen puuttua muiden asioihin henkilökohtaisella tasolla, eikä juttu pysy yleisellä tasolla. :think:
En, enkä muokkaakaan, se viesti on täysin niin kuin sen tarkoitin kirjoittaakkin.

Se mikä sulla pitäisi sisäistää, on se etten minä tolla viestilläni sinua huijariksi leimannut vaan xxxx sekoillessaan nimimerkeissä.

Jos mun yhteystiedot haluat, niin ne kyllä löytää nimimerkin perusteella kaivelemalla tsi voin mä ne sulle vaikka yv:nä laittaa jos haluat?

Niin, onko tässä ketjussa tarkoitus keskustella vai vain raportoida paskoista kaupantekijöistä, jos jälkimmäinen niin olisi varmaan parempi tehdä niille eri ketjut.

Mitä sun jankkaamiseesi tulee, olen jo parikin kertaa ehdottanut että jatketaan tätä muualla. Mutta sitkeesti sä haluat tätä ketjua paskoa :facepalm:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
En, enkä muokkaakaan, se viesti on täysin niin kuin sen tarkoitin kirjoittaakkin.

Se mikä sulla pitäisi sisäistää, on se etten minä tolla viestilläni sinua huijariksi leimannut vaan xxxx sekoillessaan nimimerkeissä.

Jos mun yhteystiedot haluat, niin ne kyllä löytää nimimerkin perusteella kaivelemalla tsi voin mä ne sulle vaikka yv:nä laittaa jos haluat?

Niin, onko tässä ketjussa tarkoitus keskustella vai vain raportoida paskoista kaupantekijöistä, jos jälkimmäinen niin olisi varmaan parempi tehdä niille eri ketjut.

Mitä sun jankkaamiseesi tulee, olen jo parikin kertaa ehdottanut että jatketaan tätä muualla. Mutta sitkeesti sä haluat tätä ketjua paskoa :facepalm:
Laita siis YV vielä varmuudeksi niin tulee varmistettua tiedot. Ja ettei vaan jää puheeksi kuin noheva olet.

Esim. Ite en puutu tuohon Harmaakarhun tapaukseen kommentillakaan, koska asia ei minulle kuulu. Yksinkertaista, eikö? Ellen sitten löytäisi jotain uutta näkökulmaa, jotain huomaamatta jääneen seikan julkituomista asiaan liittyen. Niin kauan kun ei mitään lisättävää, niin miksi puuttua?

Ainut joka tätä ketjua paskoo, olet sinä. Puuttumalla aivan jokaiseen täällä käsitteltyyn tapaukseen. :think: No, kyllähän ne jotkut saa oman sukupuolensa edustajista fiksinsä, sulle taitaa "se juttu" olla tämä ketju. Perusta vaikka jokin lakifirma joutessasi, näyttäisi löytyvän sorrettuja asiakkaita tästä ketjusta vailla valkoritariaan.

Sun kauppiaspalautemäärällä on varaa huudella ylipäätään, kenellekään. :joy:
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Jaa, ei vissiin pysty enää tägäämään bannattua käyttäjää, mutta mäggärille vielä tännekkin puolen tiedoksi: Annan yv:llä sulle ne yhteystiedot jahka pääset banneista / rauhoitut, koska tuolla mielentilalla tuskin niitä mihinkään rikosilmoon olet laittamassa vaan tekemässä jotain ihan muuta jäynää. Ja toki banneissa et pääse yv-viestejäsi lukemaankaan.

Mitä kunnianloukkaussyytteisiin tulee, niin luulisin että poliisilla olisi melko hauskaa ilmoa lukiessaan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Jotenkin tätä keskustelua pitää jakaa selvästikin. Nyt alkaa olemaan aika rönsyilevää kun milloin puhutaan ihan asiallisesti jostain kaupoista jotka ei onnistunut, sitten on 10 viestiä jotain fleimaamista joka päättyy banniin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Jotenkin tätä keskustelua pitää jakaa selvästikin. Nyt alkaa olemaan aika rönsyilevää kun milloin puhutaan ihan asiallisesti jostain kaupoista jotka ei onnistunut, sitten on 10 viestiä jotain fleimaamista joka päättyy banniin.
Pitäis olla erikseen näin

Epärehelliset kaupankävijät
Huonot kauppakokemukset
Yleistä jauhantaa huonoista kauppakokemuksista
mäggäri-exclusive keskusteluketju huonoista kauppakokemuksista

Nykyisellään kaikki on iloisesti sekaisin.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Eiköhän täällä pidäkkin keskustella ettei vaan jää se toinen osapuoli ottamatta huomioon. Ettei käy niin että yksi pilaa toisen mainetta jos on esim. tapahtunut erehdys niin toisella on mahdollisuus selittää oma versionsa ja jääköön sitten kukin päätettäväksi miten tuohon reagoi jatkossa. Tosin tämä jaamiminen on jo venynyt jo vähän turhan pitkälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
244
@megaboo
Heidän kanssa olen kauppaa tehnyt viimeksi joille toimitukset viivästyi. Jokainen voi tulla tänne kertomaan oman näkemyksen onko asiat sittemmin hoidettu/hoidossa.
Sinun kanssa en ole kauppaa tehnyt, joten lopeta itse.
@Harmaakarhu voisi kertoa että onko edes aikeissa palauttaa rahat? Olkoon tämä nyt ns. viimeinen varoitus. Näpyttelen tällä viikolla rikosilmoituksen kunhan kerkeän.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
80
@Pimppana kanssa tein kauppaa näytönohjaimesta, rahat kyllä kelpasi mutta tuotetta ei kuulunut eikä näkynyt. Huomenna on rikosilmoituksen paikka, annetaan tässä nyt vielä muutama tunti aikaa.
Sitten palaa käpy. :rage::rage:

Pitääkös sitä lähteä Oulussa käymään?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
140
@Pimppana kanssa tein kauppaa näytönohjaimesta, rahat kyllä kelpasi mutta tuotetta ei kuulunut eikä näkynyt. Huomenna on rikosilmoituksen paikka, annetaan tässä nyt vielä muutama tunti aikaa.
Sitten palaa käpy. :rage::rage:

Pitääkös sitä lähteä Oulussa käymään?
Samaan aikaan kävi kauppaa minun kanssa sekä lupasi lähettää näytönohjaimen minulle, vaikka Ande oli sen maksanutkin jo.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
@Pimppana kanssa tein kauppaa näytönohjaimesta, rahat kyllä kelpasi mutta tuotetta ei kuulunut eikä näkynyt. Huomenna on rikosilmoituksen paikka, annetaan tässä nyt vielä muutama tunti aikaa.
Sitten palaa käpy. :rage::rage:

Pitääkös sitä lähteä Oulussa käymään?
@Sampsa eiköhän tämän hermannin kaupat ole jo tällä kauppa-alueella käyty.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 139
Ai eikö tämä ole edes toinen kerta.. :tdown:
No siis näin eteni kauppa edellisellä kerralla:
Joo kyllä siinä kaksi viikkoa maksusta meni että sain paketin, ainakin itse laittasin paketin heti postiin kun saan rahat mutta tietääpä etten sinulta odota pakettia kahenkaan viikon sisällä sitten jos tilailee, perseestänsä puhujat voi lopettaa kitisemisen :D

Ja juu, vasta n. viikon päästä täyden hiljaisuuden jälkeen aloin riehumaan jos yhtään lukutaitoisia löytyy sitä selvittämään jos kerta kiinnostaa.. mutta kaveri oli siis kaapattu työasioihin
29.8 hän sai rahat tililleen jonka jälkeen ei ole vastannut mihinkään, paitsi eilen myöhään illalla. Jos itse olet sellainen sälli jota ei kiinnosta jos 300€ katoaa kuin pieru saharaan niin sitten, mutta muuten saat vetää sukset jalkaan ihan itse.. --> ;)
Eli näköjään kaverilla meni sellaiset 6pv saada tuote postiin (toki vkl välissä). Henk. koht. kyllä ilmoittaisin ostajalle viivästymisestä ja ostajana laittaisin korkeintaan neutraalin palautteen tällaisessa tilanteessa.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Joku täällä aiemmin jo valitteli. Sai kuitenkin tavaransa pitkän odotuksen jälkeen.
Sai tavaran tai ei, mutta jos ihmiset joutuu odottamaan ja kommunikointi on sillä tasolla, että joudutaan rikosilmoitusta laittamaan ja sitten vasta tavara saapuu niin tälläiset naamat pois täältä. Kyllä kaupankäynnin tulee olla sujuvaa ja kommunikointi tulee säilyä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
80
No siis näin eteni kauppa edellisellä kerralla:


Eli näköjään kaverilla meni sellaiset 6pv saada tuote posti (toki vkl välissä). Henk. koht. kyllä ilmoittaisin ostajalle viivästymisestä ja ostajana laittaisin korkeintaan neutraalin palautteen tällaisessa tilanteessa.
Keskustelin tänään toisen ostajaehdokkaan kanssa aiheesta, jolle samaa tuotetta on myyty sen jälkeen kun olen tuotteen jo maksanut. Eli tuskin on mitään tulossa. :tdown:
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
47
Keskustelin tänään toisen ostajaehdokkaan kanssa aiheesta, jolle samaa tuotetta on myyty sen jälkeen kun olen tuotteen jo maksanut. Eli tuskin on mitään tulossa. :tdown:
Siis en syytä tässä ketään muuta kuin sitä myyjää mutta minulle ainakin kellot alkaa soimaan jos ei kelpaa postiennakko, ja myynnissä vain "Tänään" mutta joo, toivotaan että saadaan rikollinen kiinni :D
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Naamatusten on ainoa varma. Ikävä kyllä sillä ei paljon vastauksia saa.
Varsinkin kun pyydät saanko testata toimivuuden.
Niin ne huijarit karsitaan.
Postiennakkoa suosittelen vanhoille ja hyviksi havaituille.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Naamatusten on ainoa varma. Ikävä kyllä sillä ei paljon vastauksia saa.
Varsinkin kun pyydät saanko testata toimivuuden.
Niin ne huijarit karsitaan.
Postiennakkoa suosittelen vanhoille ja hyviksi havaituille.
Joo mutta kun ei lähetetä postiennakolla kun ei oo tavaroita ikinä noudettu...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Voihan sitä sopia niiden kulujen etukäteen tilille laitosta ainakin kalliimmissa jutuissa. Minimoi vähän ostajan riskiä.

Itsellä onneksi on tuttuja/kavereita vähän ympäri suomen niin voi niitä käyttää noutajina.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Ymmärrän yskän
Kyllä minulla on luottamus lähettää postiennakolla.
Pienempi tappio kuin lähetä ja mulla tulee heti maksu sun tilille
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Kaikesta kaupankäynnistä jää jälki jollekin
Se ei ole minusta oikeutettua
Tietoja voidaan käyttää
Toki hankalaa koska se sotii syyn ja seurauksen kanssa.
Moniko meistä ymmärtää rajat?
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
189
Keskustelin tänään toisen ostajaehdokkaan kanssa aiheesta, jolle samaa tuotetta on myyty sen jälkeen kun olen tuotteen jo maksanut. Eli tuskin on mitään tulossa. :tdown:
Siis en syytä tässä ketään muuta kuin sitä myyjää mutta minulle ainakin kellot alkaa soimaan jos ei kelpaa postiennakko, ja myynnissä vain "Tänään" mutta joo, toivotaan että saadaan rikollinen kiinni :D
Juu noh, me jäätin ilman näyttiksiä, rikosilmoituksen laitoin ihan viilesti jo menemään. Itsellä parit kymmenet foorumikaupat takana ja nyt vasta ensimmäinen kämmi :btooth:, Oulu opettaa vai miten se meni, olisihan tuostakin selvinnyt jo pelkän nimen googlauksella. e: tämä siis käyttäjästä @Pimppana
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 271
Siis en syytä tässä ketään muuta kuin sitä myyjää mutta minulle ainakin kellot alkaa soimaan jos ei kelpaa postiennakko, ja myynnissä vain "Tänään" mutta joo, toivotaan että saadaan rikollinen kiinni :D
Postiennakossa ei ole enää sitä tarkistusoikeutta, joten kyseisestä lähetystavasta ei ole kuin haittaa molemmille osapuolille. Postiennakolla lähettäminen on kalliimpaa ja rahoja saa parhaimmillaan odottaa viikkoja.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Postiennakossa ei ole enää sitä tarkistusoikeutta, joten kyseisestä lähetystavasta ei ole kuin haittaa molemmille osapuolille.
Joo tämä ehkä unohtuu monilta. Posti tosiaan oliko viime elokuussa ilmoitti yksiselitteisesti poistavansa tuon tarkastusmahdollisuuden jolloin postiennakko ei enää ole mitään muuta kuin normaali paketinlähetys tapa paitsi kalliimpi ja maksu suoritetaan pakettia noudettaessa.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
47
Joo tämä ehkä unohtuu monilta. Posti tosiaan oliko viime elokuussa ilmoitti yksiselitteisesti poistavansa tuon tarkastusmahdollisuuden jolloin postiennakko ei enää ole mitään muuta kuin normaali paketinlähetys tapa paitsi kalliimpi ja maksu suoritetaan pakettia noudettaessa.
No totta tuo, en tiennyt tuota, mutta saat kuitenkin vaikka tyhjän lootan haettaessa sitä postista :D
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
823
Monesti ihmiset kyselevät tuota postiennakko mahdollisuutta ja varsinkin kun tekee Torissa kauppoja. Eivät vain ymmärrä, että se riski on heille ihan sama normipostilla ja postiennakolla.

Normiposti: rahat tilille ja ei lähetä mitään
Postiennakko: Pahvilaatikkoon vähän jotain painoa sisälle, ostaja menee hakemaan postista ja joutuu maksamaan, ennen kuin tietää sisällön

Tämä siis jos haluaa kusettaa. Ei se ostaja siinä tiskillä saa tietää, että mitä siellä lootassa on sisällä. Ja joillekkin ihmisille ei kelpaa myyjän rehellisyydestä todisteeksi kuva ajokortista, vaan haluavat sen vitun postiennakon.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
47
Monesti ihmiset kyselevät tuota postiennakko mahdollisuutta ja varsinkin kun tekee Torissa kauppoja. Eivät vain ymmärrä, että se riski on heille ihan sama normipostilla ja postiennakolla.

Normiposti: rahat tilille ja ei lähetä mitään
Postiennakko: Pahvilaatikkoon vähän jotain painoa sisälle, ostaja menee hakemaan postista ja joutuu maksamaan, ennen kuin tietää sisällön

Tämä siis jos haluaa kusettaa. Ei se ostaja siinä tiskillä saa tietää, että mitä siellä lootassa on sisällä. Ja joillekkin ihmisille ei kelpaa myyjän rehellisyydestä todisteeksi kuva ajokortista, vaan haluavat sen vitun postiennakon.
No se kyllä on jos joku uusi kuva ajokortista + pärstä ei kelpaa niin sitten voi varmaan jo lyödä kaupan poikki :D
On kyllä mielestäni ihan vitun tyhmää tämä postin homma jos tuo avaamis mahdollisuus postissa on poistettu, eihän siitä hyödy kukaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Monesti ihmiset kyselevät tuota postiennakko mahdollisuutta ja varsinkin kun tekee Torissa kauppoja.
Oman, joskin rajoitetun, kokemukseni mukaan postiennakon perään huutelevat pääasiassa jonnet ja sosiaalitoimiston asiakkaat. Jonnet ostaa viikkorahoilla jotain eikä välttämättä ole edes pääsyä pankkitilille, ja sos. asiakkaat puljaavat käteisellä koska tilille ei voi siirtää rahaa (vähentää toimeentulotukea).

Edes silloin kun se tarkastusoikeus oli mahdollista postiennakon kanssa en muista itseltäni sitä ikinä perättäneen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Oman, joskin rajoitetun, kokemukseni mukaan postiennakon perään huutelevat pääasiassa jonnet ja sosiaalitoimiston asiakkaat. Jonnet ostaa viikkorahoilla jotain eikä välttämättä ole edes pääsyä pankkitilille, ja sos. asiakkaat puljaavat käteisellä koska tilille ei voi siirtää rahaa (vähentää toimeentulotukea).

Edes silloin kun se tarkastusoikeus oli mahdollista postiennakon kanssa en muista itseltäni sitä ikinä perättäneen.
15-vuotiaana joutui ostamaan kaiken ennakolla kun ei pahemmin ollut verkkopankkitunnuksia myönnetty.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
15-vuotiaana joutui ostamaan kaiken ennakolla kun ei pahemmin ollut verkkopankkitunnuksia myönnetty.
Kyllä mulla oli. Vaati jonkun lapun vanhemmilta yms. Tosin tästäkin on 16 vuotta aikaa jo, en tiedä miten sitä ennen on hommat menny. Luulisi nykyaikana onnistuvan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 315
Rantakemisti tuosta taisi jossain mainita, että Matkahuollon postiennakkopaketeissa tuo tarkistusoikeus vielä on, jos siitä on lähettäjän kanssa sopinut (ja Googlekin tuon vielä Matkahuollon sivuilta löysi).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Kerrotko vielä miksi jonnen joka ei tälläistä lappua saa, tulisi käydä kauppaa internetfoorumeilla?
Koska siitä lapusta päättää vanhempi, eikä vanhemman syyt välttämättä liity teiniin itseensä millään lailla :confused:

Oletko siis sitä mieltä, että minun ei olisi saanut ostaa inter netsistä keneltäkään mitään 15-vuotiaana, koska ei ollut verkkopankkitunnuksia?
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 109
Vähän tulee mieleen semmonen että jos sulla ei ole aikaa postittaa tms. niin kerro siitä ilmoituksessa tai jätä ilmo suoraan tekemättä.

Ei ole kohdistettu yhtään kehenkään, ihan yleisesti mölisen kun näyttää joskus olevan tuollaista ongelmaa.
 
  • Tykkää
Reactions: svk

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Koska siitä lapusta päättää vanhempi, eikä vanhemman syyt välttämättä liity teiniin itseensä millään lailla :confused:

Oletko siis sitä mieltä, että minun ei olisi saanut ostaa inter netsistä keneltäkään mitään 15-vuotiaana, koska ei ollut verkkopankkitunnuksia?
Niin, lähinnä siinä tulee se kysymys että jos et ole saanut vanhemmiltasi hyväksyntää ostoksiisi alaikäisenä, miksi sinun olisi niitä pitänyt tehdä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Niin, lähinnä siinä tulee se kysymys että jos et ole saanut vanhemmiltasi hyväksyntää ostoksiisi alaikäisenä, miksi sinun olisi niitä pitänyt tehdä?
Ei ollut mitään rajoituksia ostosten suhteen vaan verkkopankin, siitähän tässä puhuttiin. Verkkopankin kanssa oli periaatteellinen ikäraja 17-v. tms., joka taas juonsi juurensa erinäisten sukulaisten peliongelmista ja niiden aiheuttamasta perusteettomasta pelosta, että liian varhain myönnetyt verkkopankkitunnukset suistavat välittömään rappioon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 338
Viestejä
4 215 088
Jäsenet
71 039
Uusin jäsen
wormik

Hinta.fi

Ylös Bottom