Ensimmäinen PC (apua!)

Moi,

Oon suunnittelemassa itselleni ensimmäistä pöytäkonetta mitä pystyisin käyttämään sekä pelaamiseen että työskentelyyn. Pelaan pääasiassa suht hyvälaatuisia yksinpelejä (AAA), en niinkään online-pelejä ainakaan toistaiseksi. Töiden puolesta kuormittavuus on aika matalaa, pyöritän käytännössä vain perus Officea ja selainta, ja toisinaan editoin hyvin kevyesti kuvia ja videoita.

Koska kyseessä on mun ensimmäinen PC, niin kaikki niihin liittyvät komponentit on mulle todellakin uusi juttu, joten ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä. Oon nyt Black Fridayn alla tehnyt Datatronicin sivuille jonkinlaisen ostoskorin raakileen, mutta näkeekö joku vähän harjaantuneemman silmän kanssa että onko noissa komponenteissa yhtään mitään järkeä yhdessä? Esim. oonko valinnut ihan liian järeitä tai turhia komponentteja (esim. extratuulettimet?), ja mikä tärkeintä: puuttuuko jotain olennaista?

3000€ on aikalailla kipuraja, sen yli en haluaisi mennä. Mitään en myöskään osaa itse (vielä) kasata eli ostaisin Datatronicilta tähän myös kasauspalvelun. Heiltä varmaan saa myös apua jos mun lopullisessa ostoskorissa on jotain ristiriitaisuuksia? Toinen firma mitä olen katsonut on Takomo, mutta siellä on selvästi rajallisempi valikoima komponenttien suhteen, vaikka se muuten vaikuttaakin aika simppeliltä sivustolta.

Visuaalisesti oon tykästynyt tuohon Fractal Designin North -koteloon, ja siihen olisi kiva saada hiukan jotain värivaloa sisälle, mikä selittänee muita mun komponenttivalintoja. Tarkoituksena olisi kuitenkin rakennuttaa tietokone millä pärjäisin suht pitkään ennen kuin sitä pitäisi alkaa isommin päivittämään, eli siinäkin mielessä olisi kiva tehdä tää nyt alusta asti ns. kunnolla.

Kiitän avusta!

Statistiikka

Viestiketjuista
259 560
Jäsenet
74 418
Uusin jäsen
Patiw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom