Ensimmäiset viitteet AMD:n Radeon RX 6000 -sarjan säteenseurantasuorituskyvystä (RDNA2)

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
239
Okei, mutta jos nykyiset RTX-yhteensopivat pelit (minecraft, quake2, metro exodus...) eivät pyöri yhtä hyvin RX6000-sarjalla niin ostamatta jää. Karkkimarkit ei kiinnosta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Okei, mutta jos nykyiset RTX-yhteensopivat pelit (minecraft, quake2, metro exodus...) eivät pyöri yhtä hyvin RX6000-sarjalla niin ostamatta jää. Karkkimarkit ei kiinnosta.
Sitähän tässä odotellaan jännityksellä, että miten pyörivät. Jos nuo väitetyt RoTR-tulokset pitävät paikkansa, ainakin siinä pelissä RX 6800 eli hitain AMD:n kolmikosta peittoaisi RTX 3070:n eli hitaimman esitellyistä RTX 30 -malleista sekä RTX 2080 Ti:n viime sukupolvesta.
Eri peleissä suorituskyky voi toki myös vaihdella merkittävästikin myös sen säteenseurannan osalta. Quake 2 ei tule pyörimään ellei siitä tehdä versiota virallisilla Vulkan-laajennoksilla, tämän hetkiset pyörii NVIDIAn omilla laajennoksilla. Koska se on kuitenkin käsittääkseni ollut aika vahvasti NVIDIAn projekti en henkeä pidättelisi, toisaalta mikään ei estäisi jotain muuta tahoa tekemästä vastaavaa. Wolfenstein vaatii niin ikään erikseen päivityksen, samasta syystä kuin Quake.
Minecraft ja Metro Exodus pitäisi toimia, koska ne ainakin väittävät käyttävänsä DirectX Raytracingia. Kaikki standardeja rajapintoja (DXR, Vulkanin viralliset laajennokset) käyttävät ratkaisut toimivat.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Sitähän tässä odotellaan jännityksellä, että miten pyörivät. Jos nuo väitetyt RoTR-tulokset pitävät paikkansa, ainakin siinä pelissä RX 6800 eli hitain AMD:n kolmikosta peittoaisi RTX 3070:n eli hitaimman esitellyistä RTX 30 -malleista sekä RTX 2080 Ti:n viime sukupolvesta.
Eri peleissä suorituskyky voi toki myös vaihdella merkittävästikin myös sen säteenseurannan osalta. Quake 2 ei tule pyörimään ellei siitä tehdä versiota virallisilla Vulkan-laajennoksilla, tämän hetkiset pyörii NVIDIAn omilla laajennoksilla. Koska se on kuitenkin käsittääkseni ollut aika vahvasti NVIDIAn projekti en henkeä pidättelisi, toisaalta mikään ei estäisi jotain muuta tahoa tekemästä vastaavaa. Wolfenstein vaatii niin ikään erikseen päivityksen, samasta syystä kuin Quake.
Minecraft ja Metro Exodus pitäisi toimia, koska ne ainakin väittävät käyttävänsä DirectX Raytracingia. Kaikki standardeja rajapintoja (DXR, Vulkanin viralliset laajennokset) käyttävät ratkaisut toimivat.
Toivottavasti jaksaa RT pelejä natiivilla jos DLSS tapaista toteutusta ei löydy, tosin ainakin 1080p luulisi onnistuvan kun toi on varsin kevyt RT päällä.
Ainakin metrossa kun 3080 saa mukavat 120-180fps haarukkaa mapista/kohdasta riippuen.

1440p ja erityisesti 4K sitten alkaa huutamaan jo hieman DLSS jos haluaa ruuvata ne asetukset ylemmäksi.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Ei näistä kannata vielä mitään suurempia johtopäätöksiä vedellä. AMD:n eka yritys säteenseurannasta. NVIDIA on siinä edellä, ihme on jos AMD on edes samalla tasolla. Ennemmin näissä kiinnostaisi tietää, että miten se ray tracing on suoritettu missäkin. Ainakaan allekirjoittaneella ei ole riittänyt innostus etsiä, että mitä tekniikkaa mikäkin peli yms. käyttää joten vertaaminenkin on aivan hanurista. Onko pelissä X tai Y sen takia, että on olemassa vain yksi korttiperhe missä on RT coreja johtanut siihen, että implementoinnissa on käytetty juuri sille kortille sopivaa koodia, vai onko kaikki mahdolliset muutkin RT kortit samalla viivalla jne. Liikaa muuttujia kun ei ole korttejakaan markkinoilla. Katsotaan sitten kun alkaa olemaan kortteja ja standardilla alustalla tapahtuvaa oikeaa kilpailua ja oikeita tietoja.
 

VmH

Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
907
Okei, mutta jos nykyiset RTX-yhteensopivat pelit (minecraft, quake2, metro exodus...) eivät pyöri yhtä hyvin RX6000-sarjalla niin ostamatta jää. Karkkimarkit ei kiinnosta.
Itse heitän mutukortin pöytään ja veikkaan että pieksee ainakin 3070 rtx:n ja 2080ti:n ray tracingissä, mutta ei dlss päällä. Ei sinänsä haittaa, kun en RT päällä muutenkaan käyttäisi mitään dlss -skaalauksia, vaikka Nvidian ostaisinkin.

RT on aika pitkälti elämyspelaajille tehty ominaisuus, eikä mikään kilpapelaajan valinta.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Yleensä AMD'n näyttiksiä suosinut jos vain edes lähelle kilpailukykyinen suorituskyky, mutta kerkesin liipaisemaan RTX 3070 ennenkuin tuli infoa näistä. Eipähän tarvi saatavuutta enää kytätä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 214 253
Jäsenet
71 035
Uusin jäsen
Haittine

Hinta.fi

Ylös Bottom