Ensimmäinen pelikone

Liittynyt
16.08.2022
Viestejä
2
Otsikon mukaisesti ajatuksena olisi siirtyä konsolista tietokoneeseen, koska ajosimulaattori homma alkoi kiinnostamaan ja konsolissa rajalliset mahdollisuudet.

Onko mitään fiksua valmiskone pakettia kaupoissa vai kannattaako lähteä itse rakentamaan tietokone ~1500€ budjetilla päivitys mahdollisuuksia ajatellen.

Alkuun näyttönä toimii jonkunlainen 4K TV tulevaisuudessa VR tai jokin muu fiksu ratkaisu jos innostuu enemmän.
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
759
Suosittelisin itse rakentamista. Tässä vaiheessa kannattaa huomioida näytönohjainta valittaessa, että RTX 3000 -sarjan hinta on tulossa alaspäin, kun ensimmäiset 4000-sarjalaiset julkaistaan tänä vuonna.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 900
Tuo 1500€ on varsin rajallinen budjetti usean näytön setuppiin ja ehkäpä tuohon VR:nkin.

Kuten yllä jo todettiin niin juuri nyt on huone hetki lähteä rakentamaan huippunäyttiksellä varustettua konetta -> uudet mallit tulee muutamassa kuukaudessa. Vaikka ensimmäisenä julkaistavat kärkimallit ovat varmasti kalliita, mutta nykyisiin kärkimalleihin tulee tehoa huhujen mukaan enemmän kuin 50% lisää. Vaihtoehtona on siis maksaa nyt touhutonni näyttiksestä ja kahden kuukauden päästä samaisella tonnilla saisi 50+% lisää fps.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 491
Aina on huono hetki ostaa rautaa, mutta tässä nyt jokin vetäisy pari sataa yli budjetin missä nyt jonkinlainen päivitys mahdollisuus löytyy sekä tehoa 4K pelaamiseen. Tarvittaessa kasauskin edullisesti.

edit: jäi bronze-virtis koriin. Tästä gold.

Mikäli taas budjetti on tiukka niin näillä muutoksilla reilusti alle 1500.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2022
Viestejä
2
itse en ainakaan vielä pidä 4K resoluutiota pakollisena, koska nykyisellä konsolilla ei siihen ole ollut mahdollisuutta. Pitänee odotella että nuo ensimmäiset 4000-sarjalaiset tulee ja tutkia lisää aihetta.

Onko siru pula edelleen niin paha että komponentit on monesta paikasta loppu?
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
759
itse en ainakaan vielä pidä 4K resoluutiota pakollisena, koska nykyisellä konsolilla ei siihen ole ollut mahdollisuutta. Pitänee odotella että nuo ensimmäiset 4000-sarjalaiset tulee ja tutkia lisää aihetta.

Onko siru pula edelleen niin paha että komponentit on monesta paikasta loppu?
Jos aiot ajopelejä pelata, niin näytöksi kannattaisi ehkä harkita myös 21:9 tai 32:9 -kuvasuhteen QHD-näyttöä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 112
itse en ainakaan vielä pidä 4K resoluutiota pakollisena, koska nykyisellä konsolilla ei siihen ole ollut mahdollisuutta. Pitänee odotella että nuo ensimmäiset 4000-sarjalaiset tulee ja tutkia lisää aihetta.

Onko siru pula edelleen niin paha että komponentit on monesta paikasta loppu?
Komponentteja löytyy kyllä kaupoista, mutta hinnat ovat vielä hieman yli alkuperäisten msrp hintojen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 849
Viestejä
4 204 413
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom