Ensimmäinen kotiteatteri

Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
64
Olen hankkimassa ensimmäistä kotiteatterisettiä elokuvien katsomiseen ja musiikin kuunteluun, pääpaino musiikin kuuntelussa. Olen suunnitellut seuraavaa:

Denon AVR-X1700H
Wharfedale Diamond 12.3
Wharfedale Diamond 12.0
Wharfedale Diamond 12.C
SVS SB-1000 Pro

Ovatko nämä ihan päteviä laitteita vai onko ehdottaa jotain muuta tilalle? Kaiuttimien tulisi olla valkoisia, mutta subwoofer voi olla myös musta. Budjetti kaiuttimille alle 1500€ ja subwoofer alle 1000€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 527
Itsellä on SVS:n SB12 joka on aika lailla tuota tonnista vastaava, vähän äkäsempi vahvistin taitaa olla tässä (325 vs 500 wattia). Hyvä subi tämä on, ainakin jos on rivari/kerrostalokämppä. Omakotitaloon katselisin isompaa refleksisubia. Muuten tuo vaikuttaa aika samanlaiselta kuin omakin "ensimmäinen kotiteatteri" oli aikoinaan. Denonin halppispään vahvistin ja perushyvät tornikaiuttimet, tosin itsellä oli Audio Pro:n Evidence-sarjaa. Kyllä tuolla muutaman vuoden tykittelee ihan ilokseen.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 250
Eikö tuolla 2500€ saa jo aika hyvän Dolby Atmos soundbarin erillisellä, langattomalla subilla ja takakaiuttimilla?
En sano että olisi parempi vaihtoehto mutta vähemmän pönttöjä ja johdonvetoja huoneessa.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
428
Vahvistimeksi kannattaa myös harkita 3000-sarjan Denonia paremman huonekorjaimen takia. Meneehän siihen toki isompi osa budjetista, mutta sanoisin että on sen väärti. Ja jos myöhemmin alkaa Atmos kiinnostaa niin tuossa on jo heti mahdollista 5.1.4 kokoonpano. Kaiuttimien osalta suosittelen käymään jossain testaamassa eri malleja ja valitsemaan ne, mitkä omaan korvaan kuulostaa parhaalta
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
64
Eikö tuolla 2500€ saa jo aika hyvän Dolby Atmos soundbarin erillisellä, langattomalla subilla ja takakaiuttimilla?
En sano että olisi parempi vaihtoehto mutta vähemmän pönttöjä ja johdonvetoja huoneessa.

Ei oikein innnosta noi soundbarit, yksi löytyy jo, enkä ole siihen kovin tyytyväinen. Eikä haittaa johtojen vedot, ne saa ihan siististi laitettua. Olohuoneessa on hyvin tilaa laittaa pönttöjä.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
2
Olen hankkimassa ensimmäistä kotiteatterisettiä elokuvien katsomiseen ja musiikin kuunteluun, pääpaino musiikin kuuntelussa. Olen suunnitellut seuraavaa:

Denon AVR-X1700H
Wharfedale Diamond 12.3
Wharfedale Diamond 12.0
Wharfedale Diamond 12.C
SVS SB-1000 Pro

Ovatko nämä ihan päteviä laitteita vai onko ehdottaa jotain muuta tilalle? Kaiuttimien tulisi olla valkoisia, mutta subwoofer voi olla myös musta. Budjetti kaiuttimille alle 1500€ ja subwoofer alle 1000€.
Moi. Oletko jo hankkinut kotiteatteriin tarvittavat kaiuttimet. Mulla olis subbari SVS SB-1000 Pro. Muutaman päivän vanha. Olikin liian järeä minun kaksion olohuoneeseen. Väri pianolakattu valkoinen. Hinta 700€. Voin lähettää kuvia lisää. Kuva on otettu asennus hetkellä. Olen kuunnellut subbaria noin tunnin verran. T. Harri
16995857547448637095861271420354.jpg
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
64
Moi. Oletko jo hankkinut kotiteatteriin tarvittavat kaiuttimet. Mulla olis subbari SVS SB-1000 Pro. Muutaman päivän vanha. Olikin liian järeä minun kaksion olohuoneeseen. Väri pianolakattu valkoinen. Hinta 700€. Voin lähettää kuvia lisää. Kuva on otettu asennus hetkellä. Olen kuunnellut subbaria noin tunnin verran. T. Harri
En ole vielä hankkinut kaiuttimia. Odottelen black friday tarjouksia, enkä ole tehnyt vielä lopullista päätöstä laitteistosta. Onko tuo subbari missäpäin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 527
Käytettynähän hifiä kannattaa mahdollisuuksien mukaan katsella, kun ei nuo vehkeet käytössä kulu ellei sitten ole ihan rikki luukutettu (rämisee ja kolisee). Joku tämmöinenkin voisi olla ensialkuun ihan pätevä paketti. Kaiuttimet saa tod.näk. myytyä hyvinkin mitättömillä tappioilla eteenpäin jos joskus tekee mieli päivittää. Pelkästään subbari ja vahvistin uutena hankittuna maksaa melkein saman verran.

 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
64
Käytettynähän hifiä kannattaa mahdollisuuksien mukaan katsella, kun ei nuo vehkeet käytössä kulu ellei sitten ole ihan rikki luukutettu (rämisee ja kolisee). Joku tämmöinenkin voisi olla ensialkuun ihan pätevä paketti. Kaiuttimet saa tod.näk. myytyä hyvinkin mitättömillä tappioilla eteenpäin jos joskus tekee mieli päivittää. Pelkästään subbari ja vahvistin uutena hankittuna maksaa melkein saman verran.

Jees, kiitos! Pitääkin kysellä myyjältä tuosta setistä :thumbsup:
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 771
Käytettynähän hifiä kannattaa mahdollisuuksien mukaan katsella, kun ei nuo vehkeet käytössä kulu ellei sitten ole ihan rikki luukutettu (rämisee ja kolisee). Joku tämmöinenkin voisi olla ensialkuun ihan pätevä paketti. Kaiuttimet saa tod.näk. myytyä hyvinkin mitättömillä tappioilla eteenpäin jos joskus tekee mieli päivittää. Pelkästään subbari ja vahvistin uutena hankittuna maksaa melkein saman verran.

Muuten oikein hyvä käytetty setti, mutta vahvistin menisi kyllä omalla kohdalla heti vaihtoon, kun se ei tue dolby atmosta.
Mikä sinänsä on hassua, kun setissä on S8 kattoheijastekaiuttimet.

Mutta muuten itsekin suosittelen ostamaan käytettynä, jos haluaa kasata kotiteatterin erillisosista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 165
Viestejä
4 210 189
Jäsenet
71 023
Uusin jäsen
markus_huomo

Hinta.fi

Ylös Bottom