Enderal - ison mittakaavan Skyrim modi

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
23
Mielestäni Enderal on sen tasoinen teos, että se ansaitsee oman ketjunsa. Foorumin haulla en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää.

Kyseessä on siis saksalaisen SureAI studion kehittämä Skyrim modi. SureAI tunnetaan aikaisemmasta Nehrim-modista, joka oli Oblivionin täydellinen muunnos. Tällä kertaa täyskäsittelyyn pääsi Skyrim ja tuloksena on Enderal. Enderalin kutsuminen modiksi on jossain määrin vähättelyä. Oikeasti kyseessä on kokonaan uusi, Skyrimin pelimoottorin päälle tehty roolipeli. Enderal julkaistiin kesäkuussa 2016.

SureAI.net



Enderalin avoin maailma on Skyrimiä pienempi, mutta erittäin kaunis ja yksityiskohtainen. Maailma vaikuttaisi lähes kokonaan käsin tehdyltä. Toistuvia piirteitä ei juurikaan ole. Liki kaikki alueet ja luolastotkin tuntuvat ainutlaatuisilta. Kaupungit on tosin pilkottu varsin pieniin osiin, mikä aiheuttaa meille muutamille jäljellä oleville HDD-levyjen käyttäjille runsaasti raastavia lataustaukoja. Soundtrack ja ääninäyttely on hämmästyttävän hyvää, varsinkin kun ottaa huomioon pelin alkuperän Yksittäisiä tökeryyksiä löytyy, mutta niistä niuhottaakseen täytyy todella halkoa hiuksia.

Tarinan osalta enderal laittaa pöytään varsin vaikuttavan aikaansaannoksen. Maailmanloppu on ovella ja vain pelaaja voi sen estää. Tästä varsin kliseisestä asetelmasta saadaan kuitenkin aikaan ihan maukas keitto. En ole vielä peliä läpäissyt mutta toistaiseksi Enderalin tarina on ollut mieluisa. Enderal keskittyy Skyrimiä enemmän päätarinaan ja sivutehtäviä on vähemmän. Näinollen peli on jonkin verran Skyrimiä lineaarisempi. Koska peli perustuu Skyrimiin on myös vertailu Skyrimin kanssa luontevaa. Skyrimin pääjuonta en koskaan jaksanut pelata läpi asti. Skyrimin hae esine X paikasta Y -tyyppiset tähtävät käyvät vanhaksi varsin nopeasti. Tarinan ja tehtävien osalta Enderal on siis mielestäni jopa parempi. Tällä hetkellä pelattuna on noin 20 tuntia ja tekemistä on vielä paljon. Kehittäjät ilmoittavat läpipeluuajaksi 30-100 tuntia.

Enderal on ladattavissa ilmaiseksi osoitteesta enderal.com. Vaatii alleen Skyrimin.

Ovatko muut io-tech käyttäjät tutustuneet Enderaliin? Keskustelua ja mielipiteitä Enderalista.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Ei mene testaukseen, jos toimii vain alkuperäisellä Skyrimilla. Liian epävakaa softa.
 

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
380
Lämmin suosittelu täältäkin! Etenkin normiskyrimiä haastavampi vaikeusaste on mukava, vaikka välillä turpaan tuleekin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Läpi pelattu aikaa sitten. 11/5 sanoisin.
~sata tuntia meni, tuli kyllä perinteiseen tyyliin haahuiltua joka paikassa.
Kaatui kerran. Ihmeempiä bugeja ei ollut, en tiedä enkö alussa vain löytänyt jotain tyyppiä ja kerran en meinannut saada ilmoitettua questia tehdyksi. Jälkimmäinen korjautui jossain pätsissä itsestään (tai jotain, näitä perus henkimaailman juttuja).
SkyUI on suoraan tuossa. Ja muitakin modeja. Hahmonkehitys oli tehty myös vähän erilaiseksi kuin perusSkyrressä.
Ei tarvinnut kuin asentaa ja pelaamaan. Launcheri ilmoitti aina käynnistäessä jos oli tullut update.
Tarina on sinällään aika suoraviivainen, eli jos Skyrim tuntuu liian laajalle, niin tässä ns. helpompi vaihtoehto.
Ja tarinakin oli Skyrimiin verrattuna n. sata kertaa parempi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Vedin tämän lävitse joskus viime vuoden puolella. En muista edes paljonko tuntimittari näytti, eikä sillä niin väliä. Kokemus oli huomattavasti parempi kuin Skyrimissä. Tiimin aiemmasta tuotoksesta, Nehrimistä pidin myös enemmän kuin Oblivionista. Muutamia pienempiä questeja jäi tekemättä tai löytämättä, mutta muuten tuli kyllä koluttua koko paikka läpi. Todella toimivat maailmat sekä tässä, että Nehrimissä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Mulla on vieläkin se kesken mutta ei jotenkin enää Witcher 3 jälkeen innostanut kun muut skyrim laajennus modit innostivat aikanaan (wyrmstooth /Falskaar)

Vaikka itse en lämmennyt niin hirveästi(tarkoitus joskus pelata kuitenkin loppuun) niin kannattaahaan sitä kokeilla kun ilmaista pelattavaa tulee.

Ainoa minkä huomasin oli epävakaa suorituskyky, saattaa johtua ENB:stä joka käsittääkseni pelinsisään rakenettu mutta mielenkiintoista kun katot takkaa tietystä kulmasta ja fps on 120 ja siirrät pari astetta kameraa niin fps droppaa 40 paikkeille. Näitä ei välttämättä huomaa mutta samalaista teki esim Deus exissä(Uusimassa) mulla.
Kaatumisa sitten ollut jo varmasti lähes 10 kertaa mutta onhan tuota pelattukin 32h.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
8
Lyhyen testin perusteella vaikuttaa oikein hyvältä, alkuperäisen Skyrimin pääjuoni jäi itseltä pelaamatta läpi mutta tämän voisi koittaa läpäistä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
50
Verrattuna Skyrimiin, juoni on kuin toiselta palaneetalta, siis hyvässä. Itselläni vielä n. puolivälissä mutta pitänee jatkaa taas ajan kanssa kunhan ehtii. Vaatii hiukan enemmän miettimistä paikoin kuin Skyrim.
Ja en nyt sanoisi että kannattaa jättää pelaamatta vaikka onkin perusversion modi, on kuitenkin huomattavasti vakaampi ja näyttävämpikin ihan itsenään, vaikka muutaman modinkin löytää Nexuksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Pitihän tuo hakea, kun ilmeiseksi sai. Ihmettelin miten siinä on niin vaisu äänimaailma ja vasta ensimmäisessä yhteenotossa tajusin, että tuostahan puuttuu helvetisti ääniä. Musiikit kokonaan ja lähes kaikki taisteluäänet. Selailin pari tuntia foorumeita ja nettiä, mutta en löytänyt mitään ratkaisua. No joku oli olevinaan saanut äänet toimimaan, kun pelin siirtää C-asemalle, mutta minusta tuo on niin purkkaratkaisu, että antaapa olla.

Harmin paikka :(
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Pitihän tuo hakea, kun ilmeiseksi sai. Ihmettelin miten siinä on niin vaisu äänimaailma ja vasta ensimmäisessä yhteenotossa tajusin, että tuostahan puuttuu helvetisti ääniä. Musiikit kokonaan ja lähes kaikki taisteluäänet. Selailin pari tuntia foorumeita ja nettiä, mutta en löytänyt mitään ratkaisua. No joku oli olevinaan saanut äänet toimimaan, kun pelin siirtää C-asemalle, mutta minusta tuo on niin purkkaratkaisu, että antaapa olla.

Harmin paikka :(
Asensitko Steamista?


1. Verifioi tiedostot Steamissa
2. Deletoi .ini tiedostot (Enderal.ini and EnderalPrefs.ini) hakemistosta \Documents\My Games\Enderal. Peli luo uudet tiedostot kun se käynnistetään seuraavaksi.

Jos nuo eivät auta, niin kaikki pois ja uudelleenasennus ja tiedostojen verifiointi. Onko sinulla esimerkiksi Skyrimistä jotain jäänteitä koneella?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Asensitko Steamista?


1. Verifioi tiedostot Steamissa
2. Deletoi .ini tiedostot (Enderal.ini and EnderalPrefs.ini) hakemistosta \Documents\My Games\Enderal. Peli luo uudet tiedostot kun se käynnistetään seuraavaksi.

Jos nuo eivät auta, niin kaikki pois ja uudelleenasennus ja tiedostojen verifiointi. Onko sinulla esimerkiksi Skyrimistä jotain jäänteitä koneella?
Steamin kautta asennettu ja asensin vielä uudemman kerran, mutta ei vaikutusta. Edelleenkin musiikit ja osa äänistä puuttuu. Tuo tiedostojen verifiointi löytää aina samat kolme virhettä, kun sen ajaa pelin käynnistämisen jälkeen.

Ei pitäisi olla Skyrimin jämiä koneella. Ellei sitten ole rekisterissä jotain, mutta se menee taas "antaa olla" hommaksi. Joka tapauksessa minkään muun pelin kanssa ei ole ongelmia, joten paha mennä sanomaan mikä tässä mättää. Foorumeista päätellen melko harvinainen ongelma, mutta muillekin on tullut vastaan.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Minulla ratkesi vastaava ääniongelma Skyrimissä kun siirsin sen SSD:ltä HDD:lle. Se joku äänitiedosto ei vain suostunut toimimaan SSD:llä. #justbethesdathings
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Steamin kautta asennettu ja asensin vielä uudemman kerran, mutta ei vaikutusta. Edelleenkin musiikit ja osa äänistä puuttuu. Tuo tiedostojen verifiointi löytää aina samat kolme virhettä, kun sen ajaa pelin käynnistämisen jälkeen.

Ei pitäisi olla Skyrimin jämiä koneella. Ellei sitten ole rekisterissä jotain, mutta se menee taas "antaa olla" hommaksi. Joka tapauksessa minkään muun pelin kanssa ei ole ongelmia, joten paha mennä sanomaan mikä tässä mättää. Foorumeista päätellen melko harvinainen ongelma, mutta muillekin on tullut vastaan.
Se on noista virheellisistä tiedostoista kiinni. Itsellänikin oli bugeja pelissä kun minulla oli virhellisiä tiedostoja, jäin yhdessä alkupään pääjuonitehtävässä jumiin koska tietyt avaimet eivät tulleet näkyviin. Kun sain tiedostot korjattua tuolla verifioinnilla ja uudelleenlatauksella, sain jatkettua peliä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Se on noista virheellisistä tiedostoista kiinni. Itsellänikin oli bugeja pelissä kun minulla oli virhellisiä tiedostoja, jäin yhdessä alkupään pääjuonitehtävässä jumiin koska tietyt avaimet eivät tulleet näkyviin. Kun sain tiedostot korjattua tuolla verifioinnilla ja uudelleenlatauksella, sain jatkettua peliä.
Vaan ei toimi minulla. Se hakee kyllä ne tiedostot ja uudelleen verifiointi näyttää kaiken olevan kunnossa. Kun isken pelin päälle, niin samat ongelmat jatkuu ja steami löytää taas kolme virheellistä tiedostoa. Saisikohan ne jotenkin kirjoitussuojattua :think:

Minulla ratkesi vastaava ääniongelma Skyrimissä kun siirsin sen SSD:ltä HDD:lle. Se joku äänitiedosto ei vain suostunut toimimaan SSD:llä. #justbethesdathings
En olisi yhtään yllättynyt vaikka tuo olisi tämän ongelman takana. En vain voi testata, kun ei ole talossa enää yhtään HDD-kiekkoa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Sekä Nehrim, että Enderal meni ainakin minulla läpi ilman mitään hajoamisongelmia. Houkuttaisi kyllä pelata molemmat uudestaan.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
@Bitutus
En tiedä onko tästä mitää hyötyä mutta ainahan sitä voi kokeilla:


Itellä ei ollut silloin 2016 vuonna kuin kaatuilun kanssa ongelmia tai taitaa olla kyllä ominaisuus enemmänkin kuin vika mutta sillähän pärjäsi että tallensi vain tiheästi kuten tekijä pyysi tekemään.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Vaan ei toimi minulla. Se hakee kyllä ne tiedostot ja uudelleen verifiointi näyttää kaiken olevan kunnossa. Kun isken pelin päälle, niin samat ongelmat jatkuu ja steami löytää taas kolme virheellistä tiedostoa. Saisikohan ne jotenkin kirjoitussuojattua :think:



En olisi yhtään yllättynyt vaikka tuo olisi tämän ongelman takana. En vain voi testata, kun ei ole talossa enää yhtään HDD-kiekkoa.
Tuossa ketjussa on hyvät ohjeet miten Enderal-asennus poistetaan kokonaan ennen uudelleenasennusta:

SureAI.net

Delete the game settings, this are 2 -.ini files below:

...Documents\My games\Enderal (Enderal.ini and EnderalPrefs.ini)

the launcher will create new ones at the next start.

or check your game files with Steam.

If you're already reinstalling, did you install mods again? I would leave them out. (Mod´s are not supported by us)

if that doesn't help:
Did you delete the old folders before the reinstallation? That would be:

...\Steam\SteamApps\common\Enderal (game installation folder)

%USERPROFILE%\Documents\My games\Enderal (settings and savegames, save them beforehand if necessary)

%USERPROFILE%\AppData\Local\Enderal (Mod Settings)

This could contain defective files and Remnants of Mods from the old installation, and possibly the error as well.
A clean new installation would be to uninstall, then delete the called folders and then reinstall.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
@SakariO @Sadness

Noh. Löysäsin vähän periaatteitani ja asensin pelin C-asemalle. Nyt toimii normaalisti.

Mikä on vielä erikoisempaa, niin pöytäkone ei näytä olevan niin nirso tuon asennuspaikan suhteen. Voisiko liittyä jollain tavalla läppärin M.2 SSD + normi SSD comboon :confused:




Tässä tapahtuu jotain, jota ei voi järjellä selittää..

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Enderal päivitys 1.5.5.0 on julkaistu.

SureAI.net

Tähän en nähnyt vielä korjausta:
SureAI.net

Törmäsin tuohon eilen itse ensimmäistä kertaa ja navigoin kartan avulla tuolla luolan alkuosassa, loppuosassa on tekstuuri kunnossa.



Enderal Patch 1.5.5.0 released on Steam!
04.22.2019 - 23:00
Walk blessed,

the new patch 1.5.5.0 is now available! Steam will automatically download and install this patch for the English and German version. This patch needs to be translated for other localizations of the game (currently Simplified Chinese and Italian) and it will be available as soon as the responsible translation teams finished their work.

Be careful the patch notes could contain spoilers to some extent, we try to avoid them as much as possible, though.

Thanks to community member gavrant for a bunch of important fixes in this patch.

Quests:
Mainquest
  • "The Void" (MQ02):
    • Fixed an issue causing Jespar to "randomly" halt sometimes while traveling to Ark.
  • "Part of Something Momentous, Part I" (MQ05Prologue):
    • Fixed a bug that caused Tealor to be unresponsive in the Emporium.
  • "Interlude" (MQ08Prologue):
    • Improvements on the fixes from the last patch.
  • "Part of Something Momentous, Part IV" (MQ10b):
    • Improvements on the fixes from the last patch.
  • "Black Light, Part II" (MQ12b):
    • Fixed an issue with the Doors being open from the Noble's quarter to the Marketplace during the first conversation allowing the player to wander off.
Sidequests
  • "The Sole Place" (NQ11):
    • General improvements to AI behaviour during and after the quest.
  • "Feud Between Brothers" (NQ14):
    • General improvements to AI behaviour during and after the quest.
  • "The Voice from the Water" (NQ15):
    • Fixed an issue causing Meldor not being at the beach during the end of the quest when the player continued the main quest after finding the book on the isle.
  • "Myths and Legends" (NQ29):
    • Fixed an objective display issue if you killed the creatures before reading about them.
  • "A Drop in the Ocean" (FS_NQ01):
    • Fixed an issue that caused the Dreamflower not to spawn if the player stored the recipe in the secure chest, blueprint collection or the spectral chest.
  • "Our Mark on this World" (FS_NQ02):
    • Esme will now change her outfits appropriate to the quest locations.
  • "Errand Boy" (NQ_G_03):
    • Hopefully fixed a bug that caused the Golden Sickle Trading House to be locked.
  • "Blood and Dust" (FS_NQR01):
    • Arena is now less exploitable and more streamlined.
    • Fixed a bug causing the crowd to be wounded or even to be killed during the fights in the arena.
  • "Dark Chambers of our Mind" (FS_NQR05):
    • Fixed an issue causing Tharaêl not giving the player keys to his chest.
Tech:
  • Fixed vendor inventory of the Shrouded mage in the Undercity.
  • Zorkban's merchant inventory respawns now properly.
  • Fixed the Set bonus II of the Scarlet Night Set.
  • Fixed an issue that allowed the player to equip multiple amulets simultaneously.
  • Fixed an issue which caused not being able to give pennies to certain waifs.
  • Fixed an issue that canceled stances when the player had the Arcane fever debuff.
  • Fixed an issue that the apparition stays a werewolf when dying affected by "Joined Souls".
  • Fixed an issue when the armor calculation for the werewolf was erroneous when transforming in combat.
  • Fixed naming and effect of the enchantment on "Defense Robe".
  • Fixed the lighting system of certain lanterns around Enderal.
  • Fixed ownership on various items.
  • Fixed inventories of several types of NPCs - frost elementals, trolls, pigs.
  • Fixed respawn flags on a few triggers.
  • Fixed effect of roasted pork meat.
  • Fixed several textures and meshes.
  • Fixed behaviour of the guards patrolling in the Bank in Ark and fixed the schedule of the banker.
  • Fixed various occasions where the perk "Mental Expert" did not reduce the increase of arcane fever properly.
  • The Abnormality is now easier summonable in tight spaces.
  • Fixed "Ondusis' Key" scrolls. Locks should now unlock properly when hit with the spell.
  • Fixed sawmill.
  • Fixed a bunch of minor AI behaviour and furniture bugs in the Red Ox Inn.
  • The bound dagger is now actually a dagger.
  • Fixed a corpse which was running around.
  • Fixed unmineable quicksilver ore vein in the heartlands.
  • Removed a bunch of unused stuff.
Balancing:
  • Reduced area of effect of the spell "Purge" from 250 to 150.
  • Heavily reduced damage on the spell "Psionic Push", also reduced mana cost slightly.
  • Smiths now sell woodcutter's axes.
  • Reduced torch duration from 900 seconds to default 240 seconds.
  • Tweaked aggression settings on a few bandits and undead enemies.
Sound:
  • Fixed two music tracks which never played due to their conditions.
  • Removed breathing sounds from tamed Myrads as the sound could have gotten stuck during the Myrad flight scenes.
  • Removed superfluous unsheathe sounds from bound weapons.
UI:
  • Fixed a bunch of typos and grammar errors.



Thank you for all the Feedback and for all reports!

Have fun playing!
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Uusi patch julkaistu, v1.5.6.0.

Vinkki jonka olen itse havainnut oikein hyväksi, eli välillä tarpeelliseksi: Ota tallennukset talteen, poista koko Enderal koneelta, tuhoa .ini tiedostot ja asenna uusiksi, verifioi tiedostot. Tämä siis jos on mitään ongelmia.




5.30.2019 - 13:41
Walk blessed,

the new patch 1.5.6.0 is now available! Steam will automatically download and install this patch for the English and German version. This patch needs to be translated for other localizations of the game (currently Simplified Chinese, Italian and Russian) and it will be available as soon as the responsible translation teams finished their work.

Be careful the patch notes could contain spoilers to some extent, we try to avoid them as much as possible, though.

Thanks to community member gavrant for a bunch of important fixes in this patch.


General:
  • Build in an additional check that prevents players from starting the game without all necessary files. If an error message is displayed, we highly recommend heading to our forums for further support.
Quest:
Mainquest
  • "Part of Something Momentous, Part I" (MQ05Prologue):
    • Fixed two potential issues that could cause the quest not to start.
    • Furthermore the player should now be able to talk to Constantine and Tealor if there were issues with the previous quest.
  • "Part of Something Momentous, Part II" (MQ05):
    • Fixed a freeze (unresponsive white screen) related to the amount of coins removed from the inventory.
  • "Part of Something Momentous, Part III" (MQ06):
    • Fixed an issue that caused a greyscreen to persist and only sound being played when the player woke up in the Curarium.
  • "The Word of the Dead" (MQ07a):
    • Fixed an issue that caused the scene in the cellar of the Chronicum to be started over and over again even after the quest finished.
  • "Black Light, Part II" (MQ12b):
    • Fixed two infiltrators not attacking on the player in the guard house and optimized general enemy encounters in here.
    • Fixed stuck subtitles and a head tracking issue.
    • Fixed an issue that caused Natara not to be present upon entering the sun temple again.
  • "Fleshless" (MQ17):
    • The respective quest achievement should be triggered under every circumstance now.
Sidequests
  • "An Extraordinary Adventure" (NQ16):
    • Fixed an issue which caused the Objective not to update when the player character was female.
  • "Myths and Legends" (NQ29):
    • Fixed an issue causing the Ash Widow not to appear sometimes.
    • Furthermore the weather won't be stuck when the fight ends and also the initial trigger for the weather change was optimized.
    • Optimized the overall encounter of the Ash Widow. Fixed the issue that the claw respawned in the Museum after it was picked up once.
  • "Wanted in Ark!" (NQ_Bounty02):
    • Fixed an issue causing the bounty achievement to show up too early.
  • "A Drop in the Ocean" (FS_NQ01):
    • Locked a door and prevented the player from teleporting in a particular situation.
  • "Our Mark on this World" (FS_NQ02):
    • Esme wears pants in her summer outfit.
    • Fixed a couple of issues that caused Esme to randomly halt on various occasions during the travel to Castle Bleakstar.
  • "Dreams of the Dead" (FS_NQ03):
    • Adjusted journal entries.
  • "Errand Boy" (NQ_G_03):
    • Fixed an issue that potentially decreased the performance after the fight at the caravan.
    • Reverted some changes that were made in the last patch and optimized the encounter with bandits nearby the caravan.
    • Furthermore fixed the AI behaviour and head tracking in both encounters, before and after the fight at the caravan.
  • "Scorpion and Lion" (NQ_G_07):
    • Fixed an issue causing multiple scenes not playing properly due to Leora Eren being stuck in another scene in the sun temple. To be precise: The encounter in the Crypts and the Barracks Quarter, the encounter in the Theater and the encounter between Maél and Leora should now all work.
  • "Blood and Dust" (FS_NQR01):
    • Fixed Rasha giving pennies to the player after the last fight despite stating otherwise.
    • Rasha also no longer repeats the post battle dialogue after the last fight.
  • "Old Wounds" (FS_NQR04):
    • Placed a bow and arrows near one of the buttons.
    • Fixed an issue that caused confusion on why the companion quest with Tharaêl fails immediately after it got started under certain circumstances.
  • "Dark Chambers of our Mind" (FS_NQR05):
    • Fixed and optimized the ambush encounters in the temple.
    • Fixed behaviour of enemies.
    • Fixed the issue that the group of Sister Addiction still stayed in the camp instead of entering the temple.
    • Fixed various effects being played on invisible NPCs.
    • Fixed the head tracking during a lot of dialogue.
  • "Two Sailors" (EnvironmentScene03):
    • Fixed minor issues with the encounter of the two sailors.
  • "Conversation between two Rhalâim" (FS_EnvironmentScene04):
    • Fixed Rhalâim's behaviour when waiting for the player to arrive.
Tech:
  • Fixed an issue that caused kill cams to not be disabled by the launcher setting. Improved conditions on kill cams in general.
  • The bonus damage of the spell "Dreameater" now takes the magic resist into account as intended.
  • Enemies who are killed by the spell "Dreameater", Bleeding damage of axes or traps now reward the player properly with the respective experience points.
  • Fixed an issue causing placeable mannequins to vanish when reloading the game or leaving the player homes. Mannequins that already disappeared will reappear next to the player upon entering the houses.
  • Fixed an issue where exploding perversions wouldn't leave loot behind.
  • Fixed an issue that caused the player and their mount to fly uncontrollable through the game world when saving and loading while on the back of a mount.
  • Fixed a few meshes and textures.
  • Optimized greetings of a few merchants in Ark to make it feel more natural. Furthermore adjusted AI packages of certain merchants to better react on the player behaviour.
  • Fixed magic barriers.
  • The player now learns all four alchemy effects of Glimmercapdust by reading the book "Glimmercapdust - Use and Dangers".
  • Fixed Lishari's behaviour in the inn "Fat Leoran" outside of quests. Fixed Prince Mith's and Vera Ironford's behaviour.
  • Fixed an issue that caused scenes which play at random when the player passes by to get stuck forever. Also made these scenes less repetitive due to improved conditions and larger time intervals between them.
  • Removed unused stuff.
Balancing:
  • Torius now also sells heal potions for diseases.
  • Fixed inventory of the merchant Ora Stonehand, she is now allowed to sell and buy soul gems.
  • Butcher's cleavers can now be sold.
  • Fixed a bunch of enemies and their loot in the Orphanage in the Undercity.
  • Optimized enemy encounters throughout the world, this includes better aggro ranges, ambushes in dungeons, proper AI packages and much more.
World:
  • Improved performance in the Sun temple, Drunken Bee, Throatstone Manufactory, Frostcliff Tavern and in the Goldenforst.
  • Fixed a bunch of leaks and floats across Enderal.
  • Added multiple windows on the Farmers Coast which do not glow during daytime.
UI:
  • Fixed a bunch of typos and grammar errors.



Thank you for all the Feedback and for all reports!

Have fun playing!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Enderaliin on nyt julkaistu viimeinen patch v1.6.4.0 (Final Patch). Samalla varmistui, että tätä peliä ei julkaista Skyrim Special Editionille, koska he haluaisivat julkaista täydellisen virheettömän version ja koska he aloittivat uuden projektin, johon menee kaikki aika, eikä siis ole aika ruveta muokkaamaan tätä SSE:lle. Siitä huolimatta tämä on ihan täyden palvelun peli. Enderaliin on tullut vuodesta 2016 alkaen koko ajan päivityksiä. Vuonna 2019 tähän julkaisiin DLC The Forgotten Stories joka laajensi peliä vielä entisestään. Forgotten Storiesin jälkeen peliä ja päivitetty muistaakseni 13 kertaa ja suurin osa on ollut aika massiivisia päivityksiä. Lupaa erittäin hyvää heidän tulevia projektejaan ajatellen.


Sureai on vihdoinkin siirtynyt tekemään kaupallista projektia, joka julkistetaan tänä vuonna. Odotan sitä innolla. Pelasin Enderalin läpi viime vuoden lopussa ja aivan mahtava kokemus. En kerennyt edes tuon DLC:n kimppuun ollenkaan, vaikka teinkin sivutehtäviä isolla kädellä.


Enderal Patchnotes 1.6.4.0 (Final Patch)

01.17.2021 - 02:02
Walk blessed,

the new patch 1.6.4.0 is now available! This patch will be the final one for Enderal, because we no longer have the amount of free time we used to have to keep on patching it! This also means that we will not create a port for Skyrim Special Edition.

SureAI is currently working on a new, commercial project which will hopefully be announced this year. So stay tuned for news and keep an eye on our social media channels.

Twitter: https://twitter.com/SureAITeam
Facebook: Enderal: A Skyrim Total Conversion by Sureai
Discord: Join the SureAI Discord Server!

Furthermore, the Korean localization is now available on Steam.

Steam will automatically download and install this patch for the English and German version. It needs to be translated for other localizations of the game (currently Simplified Chinese, Italian, Russian, French, Spanish, Japanese and Korean) and it will be available as soon as the responsible translation teams finished their work.

Be careful, the patch notes contain spoilers to some extent.

Thanks to community member overdev who provided fixes to this patch.

Stay safe and have fun playing!

Tech:
  • Fixed that the damage dealt by the talent Archaic Might was reduced by armor directly, very often resulting in dealing 0 damage on the highest talent rank.
  • (Set of the Tracker) Fortune of the Tracker now properly increases Rhetoric when being worn.
  • Disenchanting Sublime Garments now grants the proper enchantment.
  • Fixed that some bows would disappear when they were dropped from the inventory.
Sound:
  • Fixed two sound files.
UI:
  • Fixed various typos.

Pienenä kuriositeettinä, upotin pelin ensimmäiseen läpipeluukertaan vajaa sata tuntia, mutta esimerkiksi tällaista paikkaa en ole koskaan edes nähnyt:
1611516812058.png


muokkaus 28.1.2021 klo 7.21: julkaistaan -> julkistetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
Luulin Enderalin olevan SureAI:n vihoviimeinen projekti, mutta hyvä kuulla tiimin puurtavan jo kokonaan uuden pelin parissa. En laittaisi pahakseni, mikäli peli sijoittuisi yhä samaan maailmaan sillä lore on todella hyvin kirjoitettua.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko Enderal "valmis" valmis sillä tavalla, että siinä ei ole enää tyhjiä kulisseja ja questin alkuja jätettynä roikkumaan maailmaan? Nehrim harmitti joskus pahasti kun potentiaalia oli mutta kaikki jännän näköiset mysteeripaikat siellä maailmassa oli pelkkää kulissia. Portaali josta ei päässyt läpi (tyly WIP-popuppi vaan tuli), valtavia erikoisia raunioita, joihin ei päässyt sisään ja joista ei saanut mitään tietoa jne.

Ja jos tätä ei ole SE:lle tehty niin ilmeisesti tätä ei saa millään ilveellä modina asennettua SkyrimVR:n päälle myöskään?

Toimiiko Skyrimin modit tässä ihan heittämällä jotenkin helposti vai onko tämä myös viimeistelty visuaalisesti ajan tasalle?
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Onko Enderal "valmis" valmis sillä tavalla, että siinä ei ole enää tyhjiä kulisseja ja questin alkuja jätettynä roikkumaan maailmaan? Nehrim harmitti joskus pahasti kun potentiaalia oli mutta kaikki jännän näköiset mysteeripaikat siellä maailmassa oli pelkkää kulissia. Portaali josta ei päässyt läpi (tyly WIP-popuppi vaan tuli), valtavia erikoisia raunioita, joihin ei päässyt sisään ja joista ei saanut mitään tietoa jne.

Ja jos tätä ei ole SE:lle tehty niin ilmeisesti tätä ei saa millään ilveellä modina asennettua SkyrimVR:n päälle myöskään?

Toimiiko Skyrimin modit tässä ihan heittämällä jotenkin helposti vai onko tämä myös viimeistelty visuaalisesti ajan tasalle?
Tuosta voi katsella kun ESO pelaa:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Enderal Special edition on nyt steamissa, vaatii Skyrim special editionin alle.

 
Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
11
Jaha, pitääpä ottaa tuo uus versio testiin. Tämä jäi aikoinaan kesken.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Tätä peliä/modia pitää kyllä tulla hieman hehkuttamaan! Joskus muutama vuosi sitten tätä aloitin, ja pelaaminen loppui kun otin lamppuun kokoajan. Nyt kun tästä muutama viikko sitten tuli Special Edition versio, niin aloitin uudestaan. Peli on kyllä tähän asti ollut ainakin todella hyvä. Modin toimivuus ollut myös ok, ei kaatumisia tai muita ongelmia.

Pari huomiota:
- Alussa ei voi lähteä rinta rottingilla, samalla tavalla kuin perus Skyrimissä. On pakko vältellä vihollisia, miettiä aseistusta ja save:ttaa useasti. Osin vaatii myös pientä wikistä lunttaamista ja tipsien etsimistä.
- Tarina ja ääninäyttely putoaa ainakin minuun erittäin hyvin.
- Palkitsee ja rankaisee "joka nurkan nuuskijaa"
- Se että pelissä ei ole perinteistä Fast Travel:ia, tekee kokemuksesta paljon paremman. Jotta ihan kaikkialle ei tarvitsisi lopmsia, on pelissä "scroll" mekaniikka jolla pääsee teleporttailemaan.
- Level up:aaminen kirjoilla, tekee kaupankäynnin mielenkiintoisammaksi. Skyrimissä aina vain myin romut, en juuri ikinä ostanut mitään. Nyt tulee oikeasti ostettua tavaraa, lähinnä toki noita kirjoja.

Olen pelissä vasta päässyt ARK:iin (14h pelikellossa), eli loppupelistä en tiedä, mutta kova into on ainakin pelata.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
102
Nyt se vihdoin tapahtui. Pelit-lehti arvosteli Enderalin numerossa 3/2023, sivut 62-63, 94 pistettä. Eihän tätä olekaan pyydetty kuin ajat sitten.

Enderalin saa sekä Steamista, että GOG:sta. Olen pelannut Witcherit ja Skyrimin läpi. Tämä on yhtä laadukasta kamaa kuin Witcher-sarja.

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 187 096
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom