Emolevyvalmistajien omat softapaketit

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Veikkauksia minä vuonna saadaan edes 90-prosenttisesti toimivia? Miksei ketään kiinnosta tehdä näistä oikeasti käyttäjäystävällisiä ja toimivia... Monesti jotain menee solmuun jo asennusvaiheessa, esim. täytyy osata lopettaa prosesseja taustalta, että asennus edes alkaa (*kröhöm* Asus). Puhumattakaan resurssien käytöstä/optimoinnista, ajuri- ja tiedonkeräys ongelmista. :D
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Itsellä ei koko AI suite edes asennu, eipä tuolla muuten väliä, mutta automaaginen tuuletinsäätö tuossa oli mielestäni erinomainen.
Kiinteät tuuletinnnopeudet parsa.

Kennolla ~reiska 1000rpm, satoi tai paistoi. :smoke:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
254
Tässä viikonloppuna tuli testattua MSI:n Command Centeriä Z97 Mpower-emolevyllä. Olivat korjanneet tuuletin profiilien tallennuksen sentään->Vanha versio tallensi tuon tiedoston eri päätteellä kuin tuo profiilin lataus oli. Uudessa versiossa taas oli 12,5% prossun käyttö jatkuvasti. Kellotaajuudet muuttuivat jatkuvasti 4400MHz ja 800MHz välillä. Tämä tarkoitti sitä että poistoon meni. Lisäksi tuossa Command Centerissä oli varmaan 7 eri palvelua taustalla käynnissä.

Speedfan toimii kyllä tarvittaessa tuulettimien säätöön. On emolevyssä vähän kökkö tuo tuulettimien säätö->juu on hienoa että saat itse säätää tuosta käyrästä nopeudet. Mutta kun pykälät on 12,5% välein ja itse totuin Asusin prosenttilukuina annettaviin määrityksiin. Tosin Command Center korjaa tuon ainakin prosessorin jäähylle tarkoitetuissa liittimissä. Pystyy ihan prosentin mukaan säätämään, mutta kun ohjelma on muuten vähän kehnoa laatua niin ei sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Ano

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Kerran tuli käytettyä emolevynvalmistajan softaa, Abitin uGurua. Sillä sai tuulettimet pienemmälle kuin biosista. Nykyisissä ei tarvetta. Periaatteena että kaikki ylimääräinen Windowsin mukana käynnistyvä softa pois koneelta. Jos ei tarvitse mitään kokoajan päälläolevaa ohjelmaa tai palvelua, saa mahdollisesti jäädä.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Itsellä ei koko AI suite edes asennu, eipä tuolla muuten väliä, mutta automaaginen tuuletinsäätö tuossa oli mielestäni erinomainen.
Tämä. Kympissä en saanut toimimaan kun refreshoin käyttiksen. Toimi vielä kun oli jäänyt päivityksessä.

Tuntuu että noi Aasialaiset ei oikeen koodailua opi koskaan :vihellys:
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Heh, tismalleen sama juttu mulla. Tulipahan mieleen että tuossa oli myös kätevä tuo AI Charger, kun pystyy puhelinta lataamaan seinälaturia vastaavalla teholla. :tup:
Etten ois nähny BIOSissa napin mistä saa lataustoiminnon päälle
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 216
Olin laittamassa Asus suite 3:sta, muttei edes suostu käynnistämään asennusta. Pikaisen googlettelun jälkeen tuon kanssa on todella paljon ongelmia muutenkin, joten saa jäädä tuo roska.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Olin laittamassa Asus suite 3:sta, muttei edes suostu käynnistämään asennusta. Pikaisen googlettelun jälkeen tuon kanssa on todella paljon ongelmia muutenkin, joten saa jäädä tuo roska.
Oli ihan vitun jees mutta ei oo tuettuna kympissä.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 216
Tämä. Kympissä en saanut toimimaan kun refreshoin käyttiksen. Toimi vielä kun oli jäänyt päivityksessä.

Tuntuu että noi Aasialaiset ei oikeen koodailua opi koskaan :vihellys:
Asus Suite voi oikeasti sekoittaa pakkaa pahanpäiväisesti, ellei käyttäjä tiedä, mitä tekee. Monet ovat saaneet kellotukset aivan vituralleen tuolla ohjelmalla.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 253
Itsellä AI Suite toiminut hyvin VIII Genen kanssa Windows 10:ssä. Ohjelmaa käytän pääasiassa tuuletinprofiilin vaihtoon. Jos kellotustarkoitukseen tuota miettii, niin sitä varten on olemassa TurboV Lite ohjelma.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Olin laittamassa Asus suite 3:sta, muttei edes suostu käynnistämään asennusta. Pikaisen googlettelun jälkeen tuon kanssa on todella paljon ongelmia muutenkin, joten saa jäädä tuo roska.
Se AI Suite on joku yleisnimitys Asuksen softapaketille, itseäkin hämäsi, kun ei setuppi lähtenyt ollenkaan käyntiin. Softan oikea nimi on joku Dual Intelligent Processors 5 jostain ihmeen kumman syystä. Eli siis siitä bundlesta kun tuon asentaa, niin pelittää.

Mutta itse kerkesin poistaa jo. Tuuletinprofiilit pystyy asettamaan suoraan UEFI:sta ja ei jaksa pitää turhia koneen käynnistyksessä ladattavia ohjelmia listoilla, niin sai mennä. Ihan hyvin se W10 Pro käyttiksellä toimi silti, ettei siinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
205
Muistaakseni ton paketin saa win 10 asentumaan normaalisti, kun sen ladatun zip tiedoston ominaisuuksista käy laittamassa rastin "salli" ennen purkamista.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 331
Ja paskat suostu toimimaan. Joku bitti lie poikittain, kun aiemmin käytetty Win10:lla ongelmitta. :(

Tapahtui minullekin joskus kun kokeilin eri AI suite versioita. Taisi ratketa kun poistin rekisteristä manuaalisesti kaiken AI suiteen liittyvän. Gigabyten app centeriä on myös kokeiltu, Gigabyten appseista ehkä hyödyllisin on on "system information viewer" josta pääsee muokkaamaan smart fan:ien lämpökäyrää. Tosin itesellä ei ole ollut tarvetta noita säädellä niin en tiedä miten hyvin loppuen lopuksi toimii.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 272
Speedfan paras. Toimii juuri niin kuin itse haluaa, eikä tarvitse arpoa mitään.

Itse UI melko ysäriä, mutta harvoinpa sitä tarvitsee mennä katsomaan.
Speedfania tuli käytettyä päälle kymmenen vuotta ja onhan se ihan hyvä jos haluaa säätää vain pari tuuletinta pelkästään prossun ja näyttiksen lämpöjen pohjalta.
ASUS Z97 SaberTooth -emolevyn kanssa Ai Suite on huomattavasti kivempi ja nopeampi kun tuulettimia voi säätää yhdeksän erillisen lämpötilasensorin pohjalta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 272
Pakko korjata, että tuossa voi valita lämmönlähteeksi ihan minkä lämpösensorin haluaa, eikä vain prossua tai näyttistä.

AI Suiten oli melko rajallinen tässä z77-emossa, se ei mm. antanut pysäyttää tuuletinta ollenkaan tai laittaa kierroksia alle 30%. Tuo on vamaan nykyään parempi, harmi vain etteivät tue vanhempaa rautaa. :)
Kyllä tuo oli tiedossa, tuli nyt vain kirjoitettua kännykällä vähän epäselvästi. Kokeilin joskus pari kuukautta sitten siirtymistä takaisin tuohon Speedfaniin mutta omat hermot eivät jaksaneet sitä hieromista. Parilla tuulettimella ja sensorilla se on oikeasti kätevä ohjelma, mutta sitten kun pitää tehdä monimutkaisempia ehtoja ja monelle tuulettimelle niin tuntuu tyhmältä käyttää asetusten hiplaamiseen kymmeniä ja kymmeniä minuutteja. AI Suitessa vastaavat muutokset onnistuvat ihan sekunneissa. Ongelma onkin pääasiassa tuossa käyttöliittymässä ja jos joku vain viitsisi päivittää sen tuolta yhdeksänkymmentäluvulta niin softa olisi täydellinen. AI Suitessa toisaalta ärsyttää suunnilleen kaikki muu paitsi tuo tuuletinsofta ja harmillista että asennuksessa on pakko ottaa kaikki turhatkin kilkkeet.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 810
Viestejä
4 227 588
Jäsenet
71 108
Uusin jäsen
spinal

Hinta.fi

Ylös Bottom