Emolevyn SATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?
Mistä sellaiset saisi?
Mistä sellaiset saisi?
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä tullaan siihem että noi on sulatettu, eikä puristettu ja tällöin on mahdollista, että meneät oikariin. Tai ainakin tätä varoitellaan.DeLOCK SATA jatkokaapeli, 0.50 m 11,99
DeLOCK SATA Cable 0.5m, 0,5 m, SATA I, Uros/naaras, Punainenwww.verkkokauppa.com
Pyydä jotain kaapeleita rakentavaa firmaa tekemään custom-kaapelit, problem solved.
Jos tuo asia huolettaa niin sitten varmaan kannattaa laittaa sellaiset.SATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?
Mistä sellaiset saisi?
Jos tuo asia huolettaa niin sitten varmaan kannattaa laittaa sellaiset.
Ja enemmän tapauksia missä eivät ole lakanneet toimimasta. Kyllähän kaikesta voi foliohattuilla ja varmasti netistä löytää kauhistelun aiheita joka asiasta.Netissä on melkoisesti tapauksia, joissa ne kontaktit nimenomaan lakkaa toimimasta. Ja suunniteltu speksi oli tosiaan n. 50, mutta voi olla vähän enemmän.
Missä käytössä tämä speksattu, todellisuudessa todennäköisesti reilusti alakanttiin arvioitu, 50 kiinnitys-irroitus sykliä tulee täyteen?SATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?
Mistä sellaiset saisi?
s. 116-117
SerialATA_Revision_3_1_Gold.pdf (sata-io.org)
Tuo vähintään 50 on tosiaan "internal cable":lle. "Removable bay":lle eli esim. hotswap-kelkalle se on vähintään 500.
Toi 50 on paljon, jos ne on arvioneet, että keskiarvokäyttäjä vaihtaa kovoja ehkä korkeintaan pari kertaa vuodessa, jolloin minimilläkin kestäisi 25 vuotta.
Jos haluat vaihtaa backup-levyjä jatkuvasti, niin eikö kannattaisi hankkia ulkoisia USB-levyjä?No itse heräsin tähän, koska minulla on tapana vaihtaa levyjä aika usein. Koska minulla on rajattu määrä hot-swapeja ja backup-levyjä ei kannata pitää jatkuvasti kiinni.
Jos haluat vaihtaa backup-levyjä jatkuvasti, niin eikö kannattaisi hankkia ulkoisia USB-levyjä?
Eikös se kovalevyn nopeus tule vastaan ennen kun kaista loppuu?Ei, koska niissä on huonompi kaista?
Eikös se kovalevyn nopeus tule vastaan ennen kun kaista loppuu?
USB 3.0 tajoaa yhtä paljon kaistaa kuin SATA3 ja molemmat paljon enemmän kuin kovalevy vaatii.En tiedä, koska olen olettanut, että nopeudessa on kyse myös vasteajoista.
En tiedä, koska olen olettanut, että nopeudessa on kyse myös vasteajoista.
Kun puhut kovalevyn vasteajasta, mitä tarkalleen ottaen sillä tarkoitat?
Ja riippumatta siitä mitä sillä tarkoitat, millä tavoin se on mitenkään oleellista backup-levyillä?
USB:ssa on kiinteä bufferi, joka pitää mennä läpi. Se lisää kaikkiin polleihin jotain millisekunteja odotusaikaa.
PCI(e) menee suoraan CPU:n väylään.
Voi tosin olla, että USB 3 on tosiaan korjannut tätä: hardware - What is the minimum latency of USB 3.0 - Stack Overflow
Ja tämä on sun backup-käytössä relevantti ongelma siitä syystä että?
mitä hiivattia, jos tarvitsee päivittäin kytkeä niin kotelon 5,25" paikat täyteen hotswappikelkkoi
Olin ajatellut, että koneen voisi puhdistaa yhtä usein kuin kodinkin.
Koneessa on filtterit imupuolella, ja ne + sisäosat putsataan 2x vuodessa. Ei ole tarvetta alkaa ylisuorittamaan.
SFS600002:n mukaisesti myös kiinteästi kiinnitetty AP9 tulee olla wago-liittimien ympärillä.Kova, jos saisi jonkun Wago:n niihin johtimiin eikä johtoihin.
Pöly ei imeydy sisään PCI-paikoista eikä muistakaan ylimääräisistä rei'istä pl. muuntajan tuuletin, kun kotelo on ylipaineistettu tuuletinsuunnittelun kautta.
Olin ajatellut, että koneen voisi puhdistaa yhtä usein kuin kodinkin.
Jos puhutaan normaalissa asuintilassa olevasta koneesta, niin pois päältä ollessaan sinne koteloon ei tule merkittävää määrää pölyä vuodessa, saati sitten viikossa.Siis silloin kun kone on poissa päältä.
Jos puhutaan normaalissa asuintilassa olevasta koneesta, niin pois päältä ollessaan sinne koteloon ei tule merkittävää määrää pölyä vuodessa, saati sitten viikossa.
Koska se hylly on avoimessa tilassa, missä se pöly syntyy ja ilma liikkuu? Tietokonekotelo on suljettu laatikko, vaikka ei ilmatiivis olekkaan, jossa ilma ei liiku käytännössä ollenkaan.Mutta miksi kodin muille pinnoille tulee? Mulla on esim. hyllyt jo kuukaudessa selvästi pölyiset.
Kyllähän siellä tietokonekotelossa ilma liikkuu ja vilkkaan. Itselläni on toistakymmentä tuuletinta ilmaa liikuttamassa.Koska se hylly on avoimessa tilassa, missä se pöly syntyy ja ilma liikkuu? Tietokonekotelo on suljettu laatikko, vaikka ei ilmatiivis olekkaan, jossa ilma ei liiku käytännössä ollenkaan.
Jos luet pari viestiä ylöspäin niin huomaat että puhe oli sammutetusta koneesta.Kyllähän siellä tietokonekotelossa ilma liikkuu ja vilkkaan. Itselläni on toistakymmentä tuuletinta ilmaa liikuttamassa.
Onhan niitä täysin passiivinen kokoonpanoja, mutta kyllä se ilma niissäkin lämpenee ja vähintään passiivisesti (ilman tuulettimia) kiertää.
SATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?
Mistä sellaiset saisi?
Keskimääräisen käyttäjän koneessa niistä 50:stä tulee käytettyä koneen eliniän aikana ehkä 5, joten aika marginaalinen ongelmaSATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?
Mistä sellaiset saisi?
Tätä ongelmaa ei ole tehokäyttäjilläkään, ainoastaan yksittäisillä reunatapauksilla hyvin epänormaaleissa tilanteissa.Joo toki ongelma on lähinnä power user:eilla.