Emolevy ja prosessori

Morot. Tää on varmaan turhauttavaa kyselyä alan harrastajille, mutta emmä nyt muutakaan keksiny. Mulla siis (aika vanha) pöytäkone, jota ei saa päivitettyä Windows 11:sta koska prossu ei kelpaa...
Emolevynä (listalta katottuna) on B52M-D3H ja prosessori Intel Pentium CPU G3258 @3,20GHz.
No nää arvothan ei sano mulle juuta eikä jaata, mut miten on: Voiko ton prosessorin päivityksellä saada koko vehkeen siihen kuosiin, että voi päivittää W11:sta? Vai pitääkö tässä alkaa hommaamaan uutta koko pakettia?
Kone on tosi vähällä käytöllä, sillä ei pelata vaan lähinnä nettiselataan ja exceliä räplätään.

Kiitos etukäteen.

Morot. Tää on varmaan turhauttavaa kyselyä alan harrastajille, mutta emmä nyt muutakaan keksiny. Mulla siis (aika vanha) pöytäkone, jota ei saa päivitettyä Windows 11:sta koska prossu ei kelpaa...
Emolevynä (listalta katottuna) on B52M-D3H ja prosessori Intel Pentium CPU G3258 @3,20GHz.
No nää arvothan ei sano mulle juuta eikä jaata, mut miten on: Voiko ton prosessorin päivityksellä saada koko vehkeen siihen kuosiin, että voi päivittää W11:sta? Vai pitääkö tässä alkaa hommaamaan uutta koko pakettia?
Kone on tosi vähällä käytöllä, sillä ei pelata vaan lähinnä nettiselataan ja exceliä räplätään.

Kiitos etukäteen.
Tarkasta tuo emolevy. Olisiko kuitenkin vaikka B85M-D3H? Prosessori ainakin näyttäisi olevan Haswell refresh. Liian vanhaa on mutta saa siihen kikkailemalla Windows 11 asennettua. Kannatan koko paketin uusimista, käytettyjä saa niin halvalla.

Tarkasta tuo emolevy. Olisiko kuitenkin vaikka B85M-D3H? Prosessori ainakin näyttäisi olevan Haswell refresh. Liian vanhaa on mutta saa siihen kikkailemalla Windows 11 asennettua. Kannatan koko paketin uusimista, käytettyjä saa niin halvalla.
No emolevyhän on B85M-D3H, hyvä alkaa kysely typolla... Mutta joo. Taytyy vissiin ruveta kattelemaan konetta (tai läppäriä) tän tilalle.
Tattis vastauksesta.

Kuten yllä sanottiin, Win11 menee kyllä tuohon koneeseen kun kikkailemalla poistaa rautavaatimukset, tuossa yksi ohje:

Tähän asti ainakin tuolla lailla asennettu Windows toimii ja päivittyy, mutta isot vuosipäivitykset eivät suosiolla asennu vaan ne täytyy erikseen taas kikkailla sisään.

Ite olen nyt sukulaisten ym tuttujen ikuisuuksia vanhoja koneita korvannut noilla edullisilla käytetyillä yrityskoneilla joita paljon markkinoilla, esim:

Ainoastakaan ei ole tarvinnut 200€ enempää maksaa kun kyttäilee tarjouksia, kuten nyt on tuo KT verkkokaupan Delli, joka tuolta ostettuna tuolla hintaa 1 vuoden takuulla on passeli hinta.

Halvemmalla saa sitten täältä foorumin kauppaosiosta yksityisiltä perävalotakuulla, liikkuu suht paljon kumminkin :)

Statistiikka

Viestiketjuista
266 240
Jäsenet
75 786
Uusin jäsen
krisipisi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom