• Live: io-techin Black Friday -kisastudio klo 20:45 - 00:00. Käymme läpi tarjouksia suomalaisista verkkokaupoista. Arvonassa 100€ Verkkokauppa.com lahjakortti ja AOC:n 25G4SXU-pelinäyttö! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Emolevy 9800x3d:lle

Tässä muutaman tunnin tutkinu noita emolevyjä mut en millään osaa päättää minkä ostais, mikä näistä ois paras hinta/laatusuhteeltaan? Ja samalla sitte et mikä 360mm aio on paras hintalaatusuhteeltaan, arctic liquid freezer 3?

1764272694699.png

Ei ole, ainakaan normaalikellotteluissa. Sitten jos alat extreme-huveihin eli johonkin typpi ym hullutteluihin niin voi jotain eroja ollakin.
B850 emoista löytyy vaatimattomammalla virransyötöllä olevia vaihtoehtoja, mutta esim tuo tuf riittää siltä saralta kaikkeen "normaaliin" säätämiseen, vaikka iskisi virtasyöpömpääkin prossua kuin 9800x3d.

Toi tuffi on vaan ihan hirveen ruma:rofl: Eikö noilla b850 vs x870/e oo mitään eroa prossun toimintaan/kellotukseen?

On tullut raportteja siitä, että Asrockit polttaa 9800X3D:tä. Jos haluaa olla aivan varma, ei osta Asrockkia. Minulla on Asrock B850 ja 7800X3D - hyvin toimii. Ja siis tämänkin bugin pitäisi olla korjattu ja koskea vain tiettyä erää, jne., mutta ongelmat on jatkuneet korjauksen jälkeenkin pienelllä osalla ihmisiä.

Toi tuffi on vaan ihan hirveen ruma:rofl: Eikö noilla b850 vs x870/e oo mitään eroa prossun toimintaan/kellotukseen?
Erot on siinä, että millaiset kaistat prossulta tulee PCIe/USB/nvme/sata. Toki jos ostat tosi halvan B850 emon, niin prossun virransyöttö saattaa olla huonompi.

Niin ja X870-piirisarjan erot on: parempi USB4-tuki.
Se on siinä.

Sitten B850- ja X870-emolevyjä on kaikenlaisia, voi ostaa hyvän tai huonon. VRM siinä maksaa ja sitä voi maallikko vertailla katsomalla monta powerstagea/vaihetta/phasea siinä on. Se ensimmäinen luku on tärkein, eli vaikka 14+1+1 ja 14+2+2 on melkein ihan samat. Itse ostaisin minimissään 10 näitä VRM:n powerstageja , mutta varmaan kahdeksallakin pärjää.. Ei kuitenkaan niitä 6 vaiheen ihmeitä, mitä minulla on 7500F:n kanssa.

--

..ja tälle voisi saada enemmän vastauksia täällä ketjussa:

Statistiikka

Viestiketjuista
293 356
Jäsenet
80 462
Uusin jäsen
RuutiCola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom