• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Elisan TP-LINK TAPO tarjoukset (esim. H100 15,90€, T310 12,90€)

C560WS (79 €) on kelpo 4k kamera tuohon hintaan. Vähensi vääriä hälytyksiä aiempiin Tapo-kameroihin verrattuna. Esimerkiksi öisin kamera on havainnut liikettä ja merkinnyt sen hälytysten listaan, mutta ei tee varsinaista hälytystä kännykkään, koska ei pidä sitä merkittävänä. Toki jos jänis juoksee pihalla, kännykkä piippaa jos on lemmikkihälytys aktivoituna. Liikkuvan auton rekisterilaattoja on yllättävän hankala erottaa 15 metrin päästä.

Oon miettiny valvontakameran laittoa vanhempien talolle.

Jos laitan useamman kameran talon nurkille ja ehkä sisään, niin tarvinko tuon h100-keskusyksikön kameroiden lisäksi?

Mites tuo tallennus? Tallentuuko pilveen ilman kuukausimaksua vai kannattaako laittaa tuo isompi tallentava keskusyksikkö?

Talossa on valokuitu ja sisäverkkona wifi6.

Jos laitan useamman kameran talon nurkille ja ehkä sisään, niin tarvinko tuon h100-keskusyksikön kameroiden lisäksi?

Mites tuo tallennus? Tallentuuko pilveen ilman kuukausimaksua vai kannattaako laittaa tuo isompi tallentava keskusyksikkö?

Kamerat toimivat ilman keskusyksikköä. Tallennus tapahtuu joko kamerassa sisällä olevaan muistikorttiin tai kuukausimaksulliseen Tapo palveluun.

Tuosta tallentavasta keskusyksiköstä minulla ei ole mitään tietoa.

Minulla on käytössä tuo H500 hubi. Tallennukset menevät suoraan sinne asennettuun kovalevyyn ja niihin pääsee etänä käsiksi Tapon sovelluksen kautta. Ainakin minulla toiminut hyvin.

H500 toimii myös omalla sisäisellä pikku muistilla. Pitää olla samassa WLAN verkossa jos haluaa tallentaa tuotoksen talteen esim ennen loop yli kirjoitusta. Tallennus tulee sit puhelimelle.

Jos on verkkolevypalvelin, esim. joku qnap, onnistuu useimmilla malleilla tallennus suoraan sinne. Minulla tallentaa tapo c520ws muistikortille ja levypalvelimelle.

Noista saa RTSP:n ulos myös suurimmasta osasta, omat C310:t tallentuu kortin lisäksi iSpy:n.

Kannattaa vaan kurkata pikkasen hiljattain julkaistua haavoittuvuuslistaa TP-Linkin kamoihin liittyen.

Olisiko linkkiä antaa?

Samaa perusjuttua kuin lähes kaikissa muissakin: jos joku pääsee WiFi verkkoosi sisään ne voi hakkeroida. Tosin siinä vaiheessa yleensä on kusessa jo muutenkin.

Ts. ei kannata laittaa julkiseen verkkoon ja muistaa päivitellä (kameroissa, ainakin omissa, on automaattipäivitykset ja tänävuonnakin tullut päivityksiä).

Itsekin mietin kameroiden turvallisuutta kun tuli nettikatkos ja kamerat pimenivät. Eivät siis näyttäneet kuvaa Tapo-sovelluksen kautta omassa wifissä vaan tarvitsevat siihen yhteyden ulkomaailmaan. Täytynee laittaa edes yksi kamera striimaamaan RTSP:llä piha-aluetta.

Lastenhuonetta en laittaisi valvontakameraa kuvaamaan.

Itsekin mietin kameroiden turvallisuutta kun tuli nettikatkos ja kamerat pimenivät. Eivät siis näyttäneet kuvaa Tapo-sovelluksen kautta omassa wifissä vaan tarvitsevat siihen yhteyden ulkomaailmaan. Täytynee laittaa edes yksi kamera striimaamaan RTSP:llä piha-aluetta.

Lastenhuonetta en laittaisi valvontakameraa kuvaamaan.
RTSP:llä pääsee paikallisesti katsomaan - jos netti pimeänä ja pakko saada ulos myös kuvaa (ei kameran oma SD-kortti tallennus riitä) niin sitten pitää laittaa joku 4G/5G backup yhteys.

Statistiikka

Viestiketjuista
307 335
Jäsenet
83 050
Uusin jäsen
argdwsw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom