Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla oli ilman digiboksia LG telkkarissa aluksi se sovellus. Aika saman tasoinen oli kuin heidän omalla digiboksillaankin.Miten tuo elisa viihde appi toimii televiossa? (LG)
Lähinnä kiinnostaa tuo IPTV puoli. Eli onko viihde sovelluksen kautta sujuvaa katsella IPTV:tä?
Jes kiitos. Ei nimittäin kiinnosta yhtään mitään digiboksia laittaa tähän mukaan ja käytellä kahta kaukosäädintä jne.Mulla oli ilman digiboksia LG telkkarissa aluksi se sovellus. Aika saman tasoinen oli kuin heidän omalla digiboksillaankin.
Nyt ei heti kiinnosta nykyhinnoilla mikään noista palveluista missä tv-tallenteista maksaisin yli 20€/kk koska neljä viidestä meillä katsoo vain Netflixiä.
Nopeesti katottuna mazvision 9,95€/kk + 179€ boksi. Elisa viihde 9€/kk ilman muita kuluja.Maxivision on vähän halvempi, mutta pitää ostaa boksi.
Muistaakseni perustelivat premiumin paremmalla sovelluksella, tuplatulla tallennustilalla ja boksin käyttöliittymällä johon yhdistetty kaikki tarpeellinen. Eli yhden sovelluksen kautta pääsi myös Netflixiin, Katsomoon yms sen sijaan että ne sovellukset olisi olleet telkkarin valikossa erillisinä.Jes kiitos. Ei nimittäin kiinnosta yhtään mitään digiboksia laittaa tähän mukaan ja käytellä kahta kaukosäädintä jne.![]()
Näinhän se pääasiassa onkin, mutta ihan kaikkia nykypäivän streamauspalveluita sen kautta ei saa toimimaan (mm. Disney+). Premium-boksi tukee lisäksi 4k-tarkkuutta.Muistaakseni perustelivat premiumin paremmalla sovelluksella, tuplatulla tallennustilalla ja boksin käyttöliittymällä johon yhdistetty kaikki tarpeellinen. Eli yhden sovelluksen kautta pääsi myös Netflixiin, Katsomoon yms sen sijaan että ne sovellukset olisi olleet telkkarin valikossa erillisinä.
Maxivision kk- hinta peruspalveluille eli 20 HD- kanavaa 6,90/kk. Boksi on kertamaksuinen ja jää omaksi.Nopeesti katottuna mazvision 9,95€/kk + 179€ boksi. Elisa viihde 9€/kk ilman muita kuluja.
Vertasin siihen 20€/kk heittoon. Maxivisionissa tarvitaan lisäksi tallennuspalvelu, jos siis haluaa tallentaa. Halvin siis 6,90€ + 6,90€Nopeesti katottuna mazvision 9,95€/kk + 179€ boksi. Elisa viihde 9€/kk ilman muita kuluja.
Joo. Toisaalta tuo pakollinen digiboksin käyttö on juurikin deal breaker tuossa.Maxivision kk- hinta peruspalveluille eli 20 HD- kanavaa 6,90/kk. Boksi on kertamaksuinen ja jää omaksi.
Itselle on tärkeä se että kun avaan töllö niin tv- kanava aukeaa heti, ei mitään typeriä valikkoja. Lisäksi käytän halvinta one for all- säädintä niin kaikki toimii yhdellä kakella.Joo. Toisaalta tuo pakollinen digiboksin käyttö on juurikin deal breaker tuossa.
Huomenna pitäisi elisan myyjän soitella, niin pitänee tuo paketti nyt sitten ottaa. Tai ainakin testiin. Saahan tuon vielä peruttu, jos tuntuu ettei olekkaan meikäläisen juttu.
Tähänkin onneksi on olemassa ratkaisu, vaikka olisi kuinka monimutkainen järjestelmä. Ohjelmoitava kaukosäädin.Itselle on tärkeä se että kun avaan töllö niin tv- kanava aukeaa heti, ei mitään typeriä valikkoja. Lisäksi käytän halvinta one for all- säädintä niin kaikki toimii yhdellä kakella.
Samaa tekee tuo halpis kake. Kaapissa on myös Logitech mutta liikaa namiskoja ja säätämistä siinä.Tähänkin onneksi on olemassa ratkaisu, vaikka olisi kuinka monimutkainen järjestelmä. Ohjelmoitava kaukosäädin.
Meillä tätä hommaa hoitaa Logitech Harmony Elite, jolla saa alkusäätöjen jälkeen kosketusnäytöltä yhdellä klikkauksella käynnistymään ja sammumaan kaikki laitteet halutuilla asetuksilla. Samaisella kaukosäätimellä hoituu käytön aikana kaikki toiminnot.
Toi ei taas minua haittaa, kun niin harvoin tulee katsottua tv:tä. Nimimerkillä en ole jaksanut edes antennikaapelia vetää omaan televisioon.Itselle on tärkeä se että kun avaan töllö niin tv- kanava aukeaa heti, ei mitään typeriä valikkoja. Lisäksi käytän halvinta one for all- säädintä niin kaikki toimii yhdellä kakella.
Itsellä myös tv:n katselu vähentynyt, uutiset, dokkarit ja joskus joku leffa. Prioriteetti on kuitenkin se että kaikki mitä katson on vähintään HD- laatua. Antennipuoli on käytännössä pelkkää suttua.Toi ei taas minua haittaa, kun niin harvoin tulee katsottua tv:tä. Nimimerkillä en ole jaksanut edes antennikaapelia vetää omaan televisioon.![]()
Kaverin kanssa kimppatilaus Discovery+ ja nyt ilmoittivat että C moren ohjelmat näkyy vain Mtv katsomon kautta.Ongelmana on se että Katsomon kautta CMoren suoria lähetyksiä voi katsoa vain yhdellä laitteella.Eli kimppatilaus ei onnistu.. Itselle tuo WRC ralli ja suomenkielinen selostus ja studio tilauksen syy. Onko tuota kahdelle eri laitteelle samaan aikaan millään operaattorilla vai onko ne naimisissa sen säännön kanssa joka on MTV tehnyt äskettäin?
Ei oo täällä toiminut mikään urheilulähetys kahdesta paikasta samaan aikaan katsomon puolella, toisin kuin vielä cmorella. Herjaa et liikaa katsojia.Katsomon mukaan ei pitäisi toimia sama lähetys kuin yhdellä laitteella kerrallaan, mutta toistaiseksi toimii kahdella ellei jopa useammalla samaan aikaan. Ainakin liigapelit.
Meillä kyllä voi katsoa kahta yhtaikaa juurikin Katsomosta. Outoa että toisilla voi katsoa ja toisilla ei.Ei oo täällä toiminut mikään urheilulähetys kahdesta paikasta samaan aikaan katsomon puolella, toisin kuin vielä cmorella. Herjaa et liikaa katsojia.
DNA ja Elisa Viihde ovat suhteellisen kalliita versus Maxivision. Maxilla saa 6,90eur hintaan kaikki peruskanavat HD:na. Ihan riittävä kuvanlaatu itselle.Minulla on kokemusta Elisan digiboksista, jonka irtisanomisaika päättyy kesällä ja jonka olen irtisanonut. Erehdyin tilaamaan DNA tv digiboksin, kun netissä uskoteltiin 9 euron asiakashintaa. Tähän pitääkin ostaa erikseen tallennuspalvelu 6.95, jota ei tuoda esille. Aion palauttaa digiboksin, joka ei ole vielä saapunut, kun ei sillä tee mitään Elisankaan tapauksessa. Kun nyt minulla sattuu olemaan molemmat palvelut päällekkäin tein pienen kokeen. Latasin tallennteista sekä Elisa Viihteellä että DNA TV:llä saman elokuvan ja vertasin laatua. Käyttämäni tallennusväline (en viitsi tässä mainostaa) antaa ladattaessa eri vaihtoedot, paras laatu oli Elisalla 1080p 6.8 mb/s bittivirralla ja DNA-TV:n tallennuspalvelussa 720 dpi 4.8 mb/s bittivirralla. Vertasin toistossa molempia tallenteita enkä havainnut niissä silmämääräisesti eroa. Otin pysätyskuvan molemmista ja suurensin sitä ruudulla. Molemmat pikselöityivät hyvin pian, mutta vieläkään en pystynyt edes pysäytyskuvista sanomaan kumpi on parempi. Olen kysynyt asiaa yhteydenottolomakkeella DNA:lta ja he vastasivat digiboksin pystyvän 4K tarkkuuteen. Totesin, että vastatkaa nyt kysymykseen mikä on tallenteiden laatu. Siihen ei vieläkään ole tullut vastausta. En minä suoratoistoja varten tarvitse palvelua vaan pelkästään peruskanavien tallentamiseen. Olen vakuuttunu, että DNA ´TV:n tallenteet ovat vain 720 p tasoisia eikä Elisaviihteen tallenteet ole missään tapauksessa FULL HD - tasoisia eikä siihen oikein bittivirtakaan riittäisi, mutta Ellun henkilökunta (samoin DNA) osaavat kiertää kysymykset ja kusettaa. Kokemus on se, että otan pelkän tallennuspalvelun, mutta en vielä tiedä keneltä. Maxivisionista ei minulla ole kokemuksia.
Etkös tuossa juuri kirjoittanut että ellu tallensi 1080p, joka on nimenomaan se fullHD?Minulla on kokemusta Elisan digiboksista, jonka irtisanomisaika päättyy kesällä ja jonka olen irtisanonut. Erehdyin tilaamaan DNA tv digiboksin, kun netissä uskoteltiin 9 euron asiakashintaa. Tähän pitääkin ostaa erikseen tallennuspalvelu 6.95, jota ei tuoda esille. Aion palauttaa digiboksin, joka ei ole vielä saapunut, kun ei sillä tee mitään Elisankaan tapauksessa. Kun nyt minulla sattuu olemaan molemmat palvelut päällekkäin tein pienen kokeen. Latasin tallennteista sekä Elisa Viihteellä että DNA TV:llä saman elokuvan ja vertasin laatua. Käyttämäni tallennusväline (en viitsi tässä mainostaa) antaa ladattaessa eri vaihtoedot, paras laatu oli Elisalla 1080p 6.8 mb/s bittivirralla ja DNA-TV:n tallennuspalvelussa 720 dpi 4.8 mb/s bittivirralla. Vertasin toistossa molempia tallenteita enkä havainnut niissä silmämääräisesti eroa. Otin pysätyskuvan molemmista ja suurensin sitä ruudulla. Molemmat pikselöityivät hyvin pian, mutta vieläkään en pystynyt edes pysäytyskuvista sanomaan kumpi on parempi. Olen kysynyt asiaa yhteydenottolomakkeella DNA:lta ja he vastasivat digiboksin pystyvän 4K tarkkuuteen. Totesin, että vastatkaa nyt kysymykseen mikä on tallenteiden laatu. Siihen ei vieläkään ole tullut vastausta. En minä suoratoistoja varten tarvitse palvelua vaan pelkästään peruskanavien tallentamiseen. Olen vakuuttunu, että DNA ´TV:n tallenteet ovat vain 720 p tasoisia eikä Elisaviihteen tallenteet ole missään tapauksessa FULL HD - tasoisia eikä siihen oikein bittivirtakaan riittäisi, mutta Ellun henkilökunta (samoin DNA) osaavat kiertää kysymykset ja kusettaa. Kokemus on se, että otan pelkän tallennuspalvelun, mutta en vielä tiedä keneltä. Maxivisionista ei minulla ole kokemuksia.
Etkös tuossa juuri kirjoittanut että ellu tallensi 1080p, joka on nimenomaan se fullHD?
Tosin kuvittelisi että selkeintä olisi tallentaa se kanavan lähetys striimi sellaisenaan, jolloin kuvanlaatu on täysin alkuperäinen, ja sitten luoda ne rinnakkaiset pakatut striimit niille asiakkaille joilla kaista ei riitä, samaan tapaan miten esim youtube toimii.
Ei se ylen signaali kyllä pakkaamaton ole, mutta häviöttömän voivat tarjota. Mä olen ollut käsityksessä että kanavat pakkaavat itse tuon lähetteensä, mutta lienee vain ilmateitse lähetettävään, kun joutuvat siitä maksamaan.Yle tarjoaa operaattoreille tv-kanavilleen Pasilasta suoraan pakkaamattoman fullHD resoluution SDI kuvanlähteen.
Paras kuvanlaatu tulisi kun ottaisivat suoraan sieltä sen signaalin pakkaamattomana ja pakkaisivat vaikka 40 Mbit/s bittivirralla ja HEVC koodekilla sen iptv-jakeluunsa. Pakkausvirheitä saisi kyllä jo etsimällä yrittää etsiä siitä.
Pienemmän bittivirran ja pienemmän resoluution ja toisten koodekkien versiot voisivat sitten siitä tehdä Elisalla.
Tuota sivua ei kannata klikata auki. Tuli herja viruksesta.Hei, tietääkö kukaan teistä, kuinka tämä tilaus määritetään, ostin sen tältä verkkosivustolta - suomi
Kannattaa myös jättää lainaamatta näitä mainoksia etteivät jää kummittelemaan näihin lainauksiin kun alkuperäiset viestit poistetaan.Tuota sivua ei kannata klikata auki. Tuli herja viruksesta.
Ainakaan maxivisionin omalle boxille ei onnistu.Kyselinkin jo IPTV-ketjussa, vaan voi olla osuvampi tänne:
Mites, onnistuuko Maxivisionin boksille asentamaan Play-kaupasta sovelluksia (esim. Kodi)? Entä kaupan ulkopuolelta, kuten Smarttuben? Vielä DNA:n boksi käytössä, jossa nämä ominaisuudet, mutta kartoittelen tässä mahdollisuuksia tulevaisuuden varalta.
Varsinkin tuo sideloading-ominaisuus on aika deal breaker, jos ei löydy.
#Reimikoo
Tämmöiset löytyy ainakin.
Mutta en tiedä näkyykö Elisan viihteen Live kanavat AppleTV:n kautta, mitä kysyit.
![]()
Apple TV:n Elisa Viihde-sovellus samalle tasolle muiden alustojen kanssa | OmaYhteisö
Apple TV:n sovellus on ala-arvoinen verrattuna muihin alustoihin, kuten Android, Apple iphone/ipad ja LG webOS.Toivoisin että Apple TV:n sovellus päivitettäisiin samalle tasolle muiden alustojen kanssa.Mielestäni tärkeimmät kehityskohteet:hakumahdollisuuden lisääminen tallenteisiin ohjelmaoppaan...yhteiso.elisa.fi
DNA TV APP löytyy myös, mutta siinäkin on puutteita
![]()
DNA TV -sovelluksen käyttäminen Apple TV:llä | DNA
Ohjeet DNA TV -sovelluksen käyttämiseen Apple TV:llä löydät DNA:n tukisivuilta >>www.dna.fi
Auttaako asetusten nollaus ja uudelleen käynnistys..? Silloin se saattaisi päivittää automaattisesti uusimman firmiksen.Hienoa suorittamista taas. Telian tv boksi ois päivitystä vailla mutta ruutuun lävähtävä valikko "päivitä nyt" "päivitä myöhemmin" ei toimi ollenkaan vaan kaukosäädin toimii vain päivitysruudun taustalla olevalla peruskäyttiksellä. Mitehän ton päivityksen saa sitten asennettua kun kaukosäätimellä ei voi valita "päivitä nyt" mitenkään?![]()
Kiitos tällä sai liven näkyviin, mutta kuulemma haluttaisiin ohjata kaukosäätimellä kaikki. Katsotaan testit kuinka androidilla lähtee.Voisi toimia tällaiselle keinolla.
Jos Apple TV:ssä toimii Elisa Viihteen ohjelmien nauhoitus, niin aloittaa menossa olevan ohjelman nauhoituksen (ohjelmaoppaasta) ja käynnistää sitten meneillään olevan nauhoituksen katselun.
Mikä hinta ja mitä lisäkanavia ja millä hinnalla. Voisit vähän enemmän avata tätä.No niin. Huomasinpa tuossa iltana yhtenä (nyt ja tänään), että IPTV-rintamalla oli ilahduksekseni tullut kehitystä. DNA:lla näyttää olevan joku uusi boksi ja palvelun hinta tallennuksella oli laskenut käytännössä nykyisen Maxin tasalle.
Onko järkevää vaihtaa Maxivisionista DNA:lle? DNA:n nettiliittymä on, joten ehkä tuon tallennuspalvelun saisi sitten jopa edullisemmin.
Miten kuvan ja äänenlaatu DNA:n telkkaripalvelussa? Maxissa äänenlaatu eroaa verkon alkuperäisestä niin, että tarkkakorvainen voi huomata pakkausartefaktin. Kuvanlaatu on mukiin menevää, pois lukien panorointien nykiminen.