- Liittynyt
- 03.03.2020
- Viestejä
- 78
Ei kyllä se enemmän on sitä että japsudevit ei oikein osaa tehä PC-portteja. Souls-pelit (ja monet muut JRPG:t) on lähes aina PC:llä aika karvalakkikonversioita. Saadaan peli joten kuten pyöriin ja laitetaan pihalle. Ehkä modaajat hoitaa loput jos ovet edes tietoisia siitä että modaajia on olemassa.
Miettikää vaikka Dark Souls 1:n originaalia PC-konversiota (Prepare To Tie taimikänytolikaan): Ei juuri mitään säädettävää ja peli lukittu 30fps. From Software itekkin aikoinaan myönsi että "eihän me mitään PC-portteja osata oikeasti tehä, portattiin DS PC:lla vain järisyttävän ison kysynnän myötä ja tehtiin niin vähällä kuin suinkin kyettiin".
Ei ne kelaa semmoisia asioita kuin "oisko tää widescreen support epäreilu PC:n eduksi". Niitä hädin tuskin edes kiinnostaa semmoinen alusta kuin PC. Se on se syy miksi tuki lisäominaisuuksille on lähes olematon.
Ja jotta en kuulosta joltain heitteriltä, mähän oon siis ite suuri japanilaispelien fani ja mua ketuttaa ihan suunnattomasti se miten paljon hienoja japanilaispelejä julkaistaan PC-alustoille niin tavattoman surkeassa kunnossa ja ei oikeastaan laisinkaan kelattu esim semmoista asiaa että jotakuta kiinnostais pyörittää sun peliäs kymmenen vuoden päästä jolla 8k ultrawide resoluutiolla 120fps. Ne miettii että "joo, mehään tää peli tälle PS4:lle, speksataan se sille, lukitaan ns. vastaus ja se siitä. Portataan sellaisenaan PC:lle" Sit viidentoista vuoden päästä ollaan että "aijaa, pitäis remasteroida, no... nostetaas rendrointi-, ja tekstuurien resoluutiota, se on varmaan ihan OK, tätä peliä ei koskaan suunniteltu ajettavan 60fps niin ei me varmaan nytkään sitä tehä".
Anteeks avautuminen, oikeasti ei pidä yliarvioida japanilaisia pelintekijöitä mitä tulee teknologiaan. From Software ei ole poikkeus tässäkään vaikka niillä on tarpeeks aikaa (=fyrkkaa) hieroa vanhahkoa teknologiaansa niin tikkiin kuin suinkin inhimmillisesti kykenevät.
Miettikää vaikka Dark Souls 1:n originaalia PC-konversiota (Prepare To Tie taimikänytolikaan): Ei juuri mitään säädettävää ja peli lukittu 30fps. From Software itekkin aikoinaan myönsi että "eihän me mitään PC-portteja osata oikeasti tehä, portattiin DS PC:lla vain järisyttävän ison kysynnän myötä ja tehtiin niin vähällä kuin suinkin kyettiin".
Ei ne kelaa semmoisia asioita kuin "oisko tää widescreen support epäreilu PC:n eduksi". Niitä hädin tuskin edes kiinnostaa semmoinen alusta kuin PC. Se on se syy miksi tuki lisäominaisuuksille on lähes olematon.
Ja jotta en kuulosta joltain heitteriltä, mähän oon siis ite suuri japanilaispelien fani ja mua ketuttaa ihan suunnattomasti se miten paljon hienoja japanilaispelejä julkaistaan PC-alustoille niin tavattoman surkeassa kunnossa ja ei oikeastaan laisinkaan kelattu esim semmoista asiaa että jotakuta kiinnostais pyörittää sun peliäs kymmenen vuoden päästä jolla 8k ultrawide resoluutiolla 120fps. Ne miettii että "joo, mehään tää peli tälle PS4:lle, speksataan se sille, lukitaan ns. vastaus ja se siitä. Portataan sellaisenaan PC:lle" Sit viidentoista vuoden päästä ollaan että "aijaa, pitäis remasteroida, no... nostetaas rendrointi-, ja tekstuurien resoluutiota, se on varmaan ihan OK, tätä peliä ei koskaan suunniteltu ajettavan 60fps niin ei me varmaan nytkään sitä tehä".
Anteeks avautuminen, oikeasti ei pidä yliarvioida japanilaisia pelintekijöitä mitä tulee teknologiaan. From Software ei ole poikkeus tässäkään vaikka niillä on tarpeeks aikaa (=fyrkkaa) hieroa vanhahkoa teknologiaansa niin tikkiin kuin suinkin inhimmillisesti kykenevät.