Edulliset Talvirenkaat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Mistä ja mitkä pistäkääs suosituksia.
Itelle pitäs autoon 175/65 14" koossa talveksi renkaat ostaa mahdollisimman edulliset ja kuitenkin sen verta hyvät et uskaltaa ajella työ väliä kelillä kuin kelillä välillä hyvinkin väsyneenä (kolmivuoro työ).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Onko preferenssiä nastat vs. kitkat? Miten olisi esim. Hankook Winter i*Pike RS? Setille tulisi hintaa itse suosimastani rehvid24.ee-stä 211 euroa toimitettuna. Ei ole mitkään "testivoittajat" toki, mutta TM:n talvirengastestissä sijoitus oli ihan kelvollinen: http://www.rengasvertailu.fi/rengastestit/talvirengastestit/tm-talvirengastesti-2012

Itse en näistä testeistä niinkään perusta, turvallisuudessa tärkein osa on kuitenkin kuskin maltti ja ennakointi. Rengaskoosta päätellen on pienehkö auto kyseessä, joten sitä suuremmalla syyllä. Jos painelee hituisenkin lujempaa "nyt on prkl testivoittajata alla stna" -ajatuksella niin se hienoinen etu mitä niistä paremmista renkaista mahdollisesti saa, on äkkiä hukattu. :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
391
Mulla on viimetalvena ostetut Kumho KW31 kitkat. Hyvät hintaisekseen, tosin jämäkän auton alla kitkat on aina hiukan letkut ajella. 205/55/16 koossa oli hinta tasan 400€ irtovanteille asennettuna.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Ei mulle ole välii onko nastat vai ei.
Onsitä tullut vuosien varella ajeltua vaikka minkänäköisillä kumeilla mutta näin vanhemmiten ei viittis enää urheilla paskojen renkaitten kanssa.
Juu pikku kippohan tuo on fiat brava pistän varmaan nuo hankookit tulemaan.
Päivitellään sitten talvella tähän miten nuo pitävät.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
No varmasti voi olla totta, tuo kovassa pakkasessa pehmeänä pysyvä kumiseos on kalliimpaa raaka-ainetta.

Toisaalta tuosta linkistä ei nyt ota selkoa puhutaanko siinä oikeasti vain halvoista vai tarkoitetaanko keskieuroopan kitkoja, mutta joka tapauksessa keskieuroopan kitkat ovat järjestään halvempia kuin pohjoisten olojen renkaat.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
No varmasti voi olla totta, tuo kovassa pakkasessa pehmeänä pysyvä kumiseos on kalliimpaa raaka-ainetta.

Toisaalta tuosta linkistä ei nyt ota selkoa puhutaanko siinä oikeasti vain halvoista vai tarkoitetaanko keskieuroopan kitkoja, mutta joka tapauksessa keskieuroopan kitkat ovat järjestään halvempia kuin pohjoisten olojen renkaat.
Oikeasti halvat kumit tulevat kiinan suunnalta, enkä ole nähnyt yhtään testi, jossa kiinalaiset olisivat kärkeä hätyytelleet
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Hankookit tilattu hinta ei ainaakaan kyllä ollut paha se oli sen reilut 211e
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
116

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Toisaalta, kovilla pakkasilla tuppaa tie olemaan muuten aika pitävä. En ainakaan itse ole kokenut pakkaskelejä erityisen liukkaiksi.
Ihan tiestä kiinni. Tosi liukkaita teitä löytyy pakkasesta riippumatta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Nyt jonkun aikaa ajettu hankookeilla ihan kunnon talvikelissä ja hyvät noi on voin suositella kyllä muillekin.
Takapuoli tuntumalla pitää paremmin mitä emännän astrassa olevat pari talvee ajetut hakkapeliitta vitoset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 065
Formula Icet on kyllä yllättäny positiivisesti. Pito jäällä varsinkin ollu parasta mitä mulla on koskaan talvirenkaissa ollut. Ainoana miinuksena ovat aika pehmeän tuntuiset eli ei sovellu paljaalla asfaltilla kovin dynaamiseen ajotyyliin. Koko 215/65/16 ja tuolta rehvidistä tilasin 280 € + posti.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
Tänne tulee kans alle Hankook Winter i*Pike RS+ eli tuo plussa perässä merkinnee jotain moninasta rengasta tjsp. Eka nasta monen vuoden kitkottelun jälkeen. Ollut niin hemmetin jäisiä teitä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
25
Viime talvena laitoin ko. hankookit. 185/60-15 sarjalle tuli ihan paikallisesta liikkeestä hintaa jotain 240e. Ovat kyllä ihan kelvot olleet kevyessä Cliossa.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
15555495_10154359755628472_352510061_o.jpg Niin ne on kaksi eri rengasta, eri määrä nastoja jos se plussa perässä. Näin minulle on kerrottu. 440€ 205/55/16" asennettuna. Virossa olis säästänyt jonku 60€. Meh.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 339
Suurin osa liikenteessä ja kaupoissa tarjolla olevistahan vaikuttaa juuri olevan tuota "kitkaversiota" vähemmillä nastoilla kun taas testimenestykset on saavutettu plussaversion täydellä nastoituksella... Käyttäjät ovat tietenkin kuitenkin ihan tyytyväisiä ja saattavat vielä mainita kuinka Nokian on huijannut testeissä... :D

Mutta ihan kelpo rengashan se varmaan on vähemmilläkin nastoilla , kai?
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
No jos vaihtaa vanhoista 4-5mm kumeista uusiin niin huonokin tuntuu hyvältä, luulen. itsellä 4-5mm kitkat ja huomenna alle nuo täysnasta versiot. Tuntuu varmaan kuin ajais slikseillä Alastarolla keskellä kesää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 339
Minulla on sellainen "onnellinen" tilanne että töissä ja vapaa-aikana on alla melkein samanlainen kuljetin, mutta toisessa nastalliset ja toisessa nastattomat Nokianin talvirenkaat ja täytyy myöntää että olen tänä talvena joutunut hämmästelemään miten olematon ero on käytännössä ollut. ESP on kyllä kova sana nykyään, oli alla sitten nastoja tai ei. Ja kyllä minä aloittelevalle, kärsimättömälle, kiireiselle, malttamattomalle, yms. kuskille nastoja suosittelen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
322
Mutta ihan kelpo rengashan se varmaan on vähemmilläkin nastoilla , kai?
Kyllä se ihan kelpo rengas on. Itselläni nyt kolmatta talvea ajossa nuo vähempi nastalliset. En ole ihan varma oliko noita ostaessa tuo + versio edes tullut markkinoille, jos oli niin ilmeisesti ihan vasta. Anyhow, yhä edelleenki 2 talven jälkeen, muihin autoihin vertaamalla liikenteessä ihan samaan tahtiin tai hieman paremmin tuntuu risteyksistä lähtevän liikkeelle. Hiljaiset, nastojen ropina loppuu yli 20 vauhdissa. Loogiset ajaa, varottavat ennen pidon täyttä häviämistä. Tosin näistä ominaisuuksista on toki hankala sanoa mitkä johtuvat autosta ja mitkä renkaista. Autona Octavia II ESP ja luistonesto, johon kuuluu elektroninen tasauspyörästön lukko (etuveto).
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
Järkyttävä ero kuluneilla premium kitkoilla ja 6kk sitten paistetuilla Hankook + nastoilla.

Jos tätä eroa jotenkin kuvais, niin peilille hinkattu ulospäin kallistettu liikenneympyrä ei ole enää sellainen vääjäämättömästi penkkoja pitkin ajettava. Tai jäisellä suoralla tiellä puolikaasulla kiihdytys ei väläytä esp valoa välttämättä kertaakaan (200hp/400Nm). Kitkoilla aika hc luistelua. Varsinkin keskustan eräs ylämäki aika perseestä kun pitää liikenteeseen hivuttautua, eikä pitoja yhtään. Nyt oikein venaa että pääsee testaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 431
Itse olen tullut vähän sellaiseen päätelmään, että talvirenkaissa ei kannata tinkiä aivan yhtä paljon kuin kesärenkaita ostaessa. Nykyään on tarjolla jo ihan kohtalaisen hyviä kiinalaisia kesäkumeja, mutta talviolosuhteisiin eivät tunnu osaavan vielä kelvollisia tuotteita. Ja se nyt on nähty ihan talvirengastesten tuloksissakin. Eli varmaankin tuonne Hankook-osastolle on mentävä, että alkaa löytyä ostamisen arvoista talvipyörää alle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 846
Kukaan nastoittanut itse? Tai ruuvannut uusia nastoja tippuneiden/katkenneiden tilalle? Tiedän että ei ole sallittua, mutta ajatuksen tasolla vaan..
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 130
Kukaan nastoittanut itse? Tai ruuvannut uusia nastoja tippuneiden/katkenneiden tilalle? Tiedän että ei ole sallittua, mutta ajatuksen tasolla vaan..
Sun pitäs löytää lyhyempiä nastoja kuluneeseen renkaaseen+ sun pitää liimata ne kii että ne edes pysyy paikoillaan ja missä uudelleen nastotus on kielletty?
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Kukaan nastoittanut itse? Tai ruuvannut uusia nastoja tippuneiden/katkenneiden tilalle? Tiedän että ei ole sallittua, mutta ajatuksen tasolla vaan..
Samaa touhua kuin pelaisi venäläistä rulettia. Sen tarvitsee napsahtaa vain kerran ja se on sitten siinä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 265
Viestejä
4 217 738
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
goozer

Hinta.fi

Ylös Bottom