Edgerouter X ja liian tiukat asetukset?

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 835
Minulla on PLANET VC-231G VDSL2 modeemi, Edgerouter X ja Unifi U6 Long-Range AP.
Tällä setupilla en pääse Maisaan tai S-pankkiin, kaikki muu on tähän mennessä toiminut, oletan että kyse on reitittimen palomuurin asetuksista. Mutta olen täysin tumpula noiden asetuksien kanssa niin en tiedä yhtään mikä voi käytön estää ja mitä voisi yrittää asialle tehdä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 105
Minulla on PLANET VC-231G VDSL2 modeemi, Edgerouter X ja Unifi U6 Long-Range AP.
Tällä setupilla en pääse Maisaan tai S-pankkiin, kaikki muu on tähän mennessä toiminut, oletan että kyse on reitittimen palomuurin asetuksista. Mutta olen täysin tumpula noiden asetuksien kanssa niin en tiedä yhtään mikä voi käytön estää ja mitä voisi yrittää asialle tehdä?
Eihän sinulla ole VPN käytössä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 909
Eihän sinulla ole VPN käytössä?
VPN:ää minäkin ensimmäisenä veikkaisin. Seuraavana tulee veikkaukset jostakin selaimen lisäosasta (adblock, noscript, tampermonkey tms) joka rikkoo jotain satunnaisia sivuja. Jos muut nettisivut toimivat niin en ensimmäisenä lähtisi ainakaan palomuuria epäilemään.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 835
VPN:n reitittimessä vai koneella?
Tarkennetaan vielä, että ongelmat mainituille saiteille pääsyssä esiintyvät sekä wifissä kiinni olevissa puhelimissa että windows koneissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 909
VPN:n reitittimessä vai koneella?
Tarkennetaan vielä, että ongelmat mainituille saiteille pääsyssä esiintyvät sekä wifissä kiinni olevissa puhelimissa että windows koneissa.
Onko ylipäätään VPN:ää käytössä missään laitteessa (joko reititin tai laite jolla sivut ei toimi)? Ja tietty yksi vaihtoehto on jonkun "mainoksia blokkaavan" DNS-serverin käyttö joka saattaa aiheuttaa ongelmia.

Tietty helpottaisi asiaa eikä tarvitsisi arvailla jos pistäisit vähän vaikka palomuurin konfiguraatiosta tietoa näkyville jos kerran sitä epäilet syylliseksi. Tai sitten palautat esim sen palomuurin testiksi oletusasetuksiin, silloin se varmaan päästää normaalin nettiliikenteen kiltisti läpi ja voi todeta onko se syyllinen.
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
43
Ei suoranaisesti vastaus laitteistoosi ja sen asetuksiin, mutta kannattaa kokeilla.

Minullakin on ongelmia kirjautua Maisaan.

Huomasin, että auttaa, kun ensin ”virkistää” Maisan kirjautumissivun.
Siis, klikkaa tuota ylempänä olevaa ”maisa” kohtaa sivusta ennen kuin valitsee ”Kirjaudu Maisaan”.

1723532019961.png
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
249 632
Viestejä
4 351 523
Jäsenet
72 464
Uusin jäsen
ippemoi

Hinta.fi

Ylös Bottom