EA NHL 23 (PS4, PS5, Xbox One, Xbox X|S)

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
EA:n lätkäsaagan pakollista vuosipäivitystä pukkaa taas. Ilmeisesti kyseessä on aika pitkälti rosteripäivityksenä toimiva täysihintainen copypaste viime vuoden versiosta, mutta täyden version arvosteluita ei ole vielä julkaistu, joten tämä voi vielä muuttua.

Muutoksina tähän tietoon:
- "Cross-platform matchmaking", joka ei ole ihan sitä mitä voisi kuvitella, vaan erillisen taulukon mukaan vain saman generaation konsoleilla voi pelata vastakkain (taulukko alla)
- Naisten joukkueet ja HUT-pelimuodossa voi olla sekajoukkueita
- Pari pientä pelillistä uudistusta, mm. "last chance puck movement", joka toimii tässä myös tönäisyn/taklauksen jälkeen
- Franchise modessa on mahdollista muokata otteluiden ja tiimien määrää

Viralliset sivut:


1662568548405.png


1662568793871.png



1662568452618.png


1662568474126.png


1662569387724.png


Virallinen traileri (bongaa mm. hanskan läpi menevä kiekko virallisessa PR-trailerissa :D ):




Onko tämä täyden hinnan arvoinen päivitys? Voi olla, tai sitten ei. Tässä kuitenkin tästä kysymyksestä erään arvostelijan näkemys:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Ainahan tää uus änäri tulee syksyl hankittua mut en tiedä ostanko ite heti..

Sais EA panostaa kunnolla Euroliigoihinkin!
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
NHL22:ssa pystyy lataamaan muiden tekemiä rostereita, joten pelkästään sillä on ehkä hankala tämänvuotista myydä...

Itse näitä hakannut sieltä '93 vuodesta saakka ja viimeiset noin 5 vuotta ollut aika puutunut jo tähän (FIFA saanut selvästi enemmän peliaikaa selvästi eteenpäin menneen uramoodin sekä gameplayn takia), joten voi olla että NHL23 Gigantin julkkarialesta ja jää viimeiseksi hetkeen. Sitä voi sitten community rostereilla tekohengittää jatkossa, kunnes jotain mullistavaa tapahtuu.

Kyllähän näissä pelillisiä muutoksia aina näkee kun tarpeeksi pelaa, mutta koko paketti presentaatioineen alkaa oleen jo niin monta kertaa nähtyä että ihan pelkkiä sohvapelejä jaksaa nykyään enää jauhaa. Franchise mode kaipais reilua tuuletusta.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Mielenkiintoista nähdä olisiko tuleva presentaatio ja äänimaailman uudistus edes kohtalaisen hyvin tehty. Parhaassa tapauksessa se voisi tuota edes vähän tuoretta fiilistä peliin. EA:n tapauksessa ei kyllä hirveästi kannata odottaa etukäteen.

Yksinpelin osalta teknisestä demosta jäi positiiviset fibat. Pienet parannukset poke checkiin, syöttelyyn, maalivahdin useat pelastukset ja tietyissä tilanteissa oma tekoäly liikkui fiksummin hyökkäysalueella. Toivottavasti EA Accessin trial jättää yhtä hyvän maun.

Yleensä tahkoan satoja tunteja Franchise Modea (since NHL 95), mutta NHL 22 oli niin tylsää läpsyttelyä ja aivan liian helppoa puolustamista, ettei se iskenyt missään vaiheessa. Vuoden tauko toivottavasti auttaa ja pelin pienet parannukset. Pelaajafysiikat sentään oli ihan jees Frostbite Enginessä.

Kehitystä sarjassa tapahtunut vähän NHL 07 jälkeen ja paljon olisi helppoja pieniäkin korjauksia tehtävissä lisää, isojen lisäksi. Parhaimmillaan pelaaminen on kuitenkin ihan hauskaa.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
454
Oikeastaan ainut mitä tulee pelattua on toi chel. Pe ja la ilta usein siinä menee. Saas nähdä kuinka buginen kikkare alkuun taas on.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
NHL22:ssa pystyy lataamaan muiden tekemiä rostereita, joten pelkästään sillä on ehkä hankala tämänvuotista myydä...

Itse näitä hakannut sieltä '93 vuodesta saakka ja viimeiset noin 5 vuotta ollut aika puutunut jo tähän (FIFA saanut selvästi enemmän peliaikaa selvästi eteenpäin menneen uramoodin sekä gameplayn takia), joten voi olla että NHL23 Gigantin julkkarialesta ja jää viimeiseksi hetkeen. Sitä voi sitten community rostereilla tekohengittää jatkossa, kunnes jotain mullistavaa tapahtuu.

Kyllähän näissä pelillisiä muutoksia aina näkee kun tarpeeksi pelaa, mutta koko paketti presentaatioineen alkaa oleen jo niin monta kertaa nähtyä että ihan pelkkiä sohvapelejä jaksaa nykyään enää jauhaa. Franchise mode kaipais reilua tuuletusta.
Itellä eka EA lätkä oli EA Hockey 1993,siinä oli pelkät maajoukkueet..sitten tulikin NHL 94&95
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Tuosta crossplaystä xboksin ja pleikkarin välillä, eikös se vielä mene niin, että chelissä koko tiimin pitää olla joko tai, eli ei voi olla sekaisin plege ja X-miehiä samassa joukkueessa? :btooth:

Ja toi poke....:rage::facepalm::rofl2: siis se on nerfattu siten, että jos kosket pokenappulaan ja/tai DSS:ään, niin heti putoaa sun ukon nopeus kuin seinään. Kato vaikeutetaan vähän puolustusta, ehe he. Äiten pikku kullat saa ihan rauhassa heittää nilkkaharhautuksia ja laukoa ylämummoon, koska sehän se on tärkeintä.

No en tiä onko se oikeesti noin paha, ja varmaan söösitään päivityksillä siihen kuntoon taas, ettei edellisestä vuodesta juuri eroa. Ois voinut kyllä ECL:n pelata ihan viime vuoden versiolla.
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Kuulostaa todella rampautetulta tuo marraskuussa tuleva alustojenvälinen tuki, vasta 24 version yrittävät saada kunnollisen tuen. Eikö tuommoisen asian pitäisi näkyä hinnassa, peliä myydään digitaalisena PS5 79.95€

 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Muutaman online matsin perusteella sijoittumalla oikein puolustuksessa ja hyvällä poke käytöllä ei ongelmaa. Huonosti pelaamalla tai spämmäämällä pokea ei pärjää, joten eiköhän ihmiset tuosta valita ja EA vielä muuttaa sen päivityksillä.

Toki online nyt vain on täynnä noita veivaajia ja peli sen mahdollistaa monella tavalla, joten hyvää tasapainoa tuskin sinne löytyy.

Yksinpelin puolelle tuo muutos ainakin oli hyvä, kun poke on ollut aina liian tehokasta ja helppoa.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Tota pokespämmistä valitusta NHL22 kohdalla en oikein käsitä, mikä siinä on spammaamistä? Itse jos teen tavallisen poken monta kertaa peräkkäin, jäähy kolahtaa melko varmasti. Pari kertaa tuota tullut tehtyä, kun se eka poke ei tee mitään vaikka osut kiekkoon, vihun lapaan, tai sitten se kiekko vaan kimpoaa takaisin vihulle. Toinen tai kolmas poke = you win teh prize, kaksi minuuttia.

Jos sen sijaan käytät DSS ja ojennat mailaa rajoittamaan vihun liike- tai syöttöratoja, se mitään spämmäämistä ole, vaan normaalia mailankäyttöä mitä oikeastikin tehdään. :hmm:

Kyllä mä tech testissä sain poket osumaan etupäässä hyvin mutta vaikka osutkin oikein, jäät silti paikallesi näköttämään ja sitä mailan ojentelua ei voi oikein harrastaa kuin esim. AV-pelissä missä muutenkin olet paikallaan. Että ei tuo nyt ihan reilulta vaikuta. Sitten sen ymmärtäis, jos tasapainotettaisiin jotenkin myös hyökkäystä.

Kuulemma syötönkatkojen pitäisi onnistua paremmin, jos olet oikein sijoittunut, että kai sekin edes jotain on. Mutta eihän tätä tuotosta voi arvioida ennen kuin vasta joskus ennen joulua, kun on lopullisen muotonsa saavuttanut. Ja tech testikin keskeneräisestä buildista muodostettu tietysti.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Näissä keskusteluissa tietty on sekin aspekti, että jengi pelaa erilaisilla slidereilla. Itse en netissä pelaa lainkaan, joten vedän suoraan jotkut realismisliderit sisään (OperationSports-foorumilta) joita sohvapeleissä/franchisessa käytetään 100%. Ero on käsittämätön noihin defaulteihin, kaikki nuo pokecheckit, katkomiset yms. menee ihan uusiksi ja alkaa enemmän lätkää muistuttamaan

Välillä miettiikin että haluaako nettipelaajat oikeasti järjestäen arcademaisen kokemuksen, vai miksi asetukset eivät vakiona ole realistisemmat kun se kerran mahdollista on (jopa pelin omat asetukset tarjoaa sen, toki ei niin hyviä mitä community saa aikaan). En osaa tähän kyllä vastata eikä toisaalta kosketa itseäni muutenkaan enää, joskus vuosia sitten kun netissä pelasin toisinaan, meni maku 95% vastustajista jotka hinkkasi samaa kuviota alusta loppuun.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
NHL 22:ssa pystyi 9/10 kertaa pysäyttämään tekoälyn keskialueelle jopa Superstar-tasolla, kun mailapelaaminen oli liian helppoa. Vaikka laittoi poke check slideriin nollaan, heikensi oma ketteryyttä ja luistelua, lisäsi kiekollisen luistelua niin puolustaminen oli liian helppoa. Jäähyjä ei käytännössä tullut, kun aina osui helposti kiekkoon.

Nyt vaikuttaisi NHL 23:ssa olevan balanssi jälleen parempi. Esim. Takaperin luistelemalla ja oikein sijoittumalla mailapeliä pystyy hyvin aktiivisesti käyttämään kuten kuuluukin. Mikäli taas huonosta asemasta tehty poke check isku ei osu kiekkoon niin se avaa kiekolliselle paremmin tilaa hyökätä ja pakottaa puolustajaa miettimään iskeekö kiekkoon heti vai koittaako luistelun avulla hoitaa puolustustilannetta. Se monipuolistaa pelaamista niin puolustajan kuin hyökkääjän kannalta.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Toivotaan näin. Mukava lukea syvempiäkin analyysejä enemmän pelanneilta näiden "tää on taaaaas pelkkä rosteripäivitys!1!!" sijaan.
 
Liittynyt
20.03.2020
Viestejä
96
Tota pokespämmistä valitusta NHL22 kohdalla en oikein käsitä, mikä siinä on spammaamistä? Itse jos teen tavallisen poken monta kertaa peräkkäin, jäähy kolahtaa melko varmasti. Pari kertaa tuota tullut tehtyä, kun se eka poke ei tee mitään vaikka osut kiekkoon, vihun lapaan, tai sitten se kiekko vaan kimpoaa takaisin vihulle. Toinen tai kolmas poke = you win teh prize, kaksi minuuttia.

Jos sen sijaan käytät DSS ja ojennat mailaa rajoittamaan vihun liike- tai syöttöratoja, se mitään spämmäämistä ole, vaan normaalia mailankäyttöä mitä oikeastikin tehdään. :hmm:

Kyllä mä tech testissä sain poket osumaan etupäässä hyvin mutta vaikka osutkin oikein, jäät silti paikallesi näköttämään ja sitä mailan ojentelua ei voi oikein harrastaa kuin esim. AV-pelissä missä muutenkin olet paikallaan. Että ei tuo nyt ihan reilulta vaikuta. Sitten sen ymmärtäis, jos tasapainotettaisiin jotenkin myös hyökkäystä.

Kuulemma syötönkatkojen pitäisi onnistua paremmin, jos olet oikein sijoittunut, että kai sekin edes jotain on. Mutta eihän tätä tuotosta voi arvioida ennen kuin vasta joskus ennen joulua, kun on lopullisen muotonsa saavuttanut. Ja tech testikin keskeneräisestä buildista muodostettu tietysti.
Pokespämmillä viitataan siihen, että napauttamalla R1 pelaaja pokettaa automaattisesti kohti kiekkoa (tai R1 + RS-klikkaus). Pokella puolustaminen on liian helppoa.

NHL 22 oli aivan liian puolustuspainotteinen peli, joka tappaa pelistä kaiken flown. NHL 22:een kun poken lisäksi muutettiin syötönkatkot tehokkaammaksi ja mailat eivät enää clippaa pelaajien läpi, niin peli puuroutuu aivan täysin. Ja tietysti syöttäminen oli vaikeampaa. Eli minusta on ihan hyvä, että peliä tasapainotetaan enemmän hyökkäyksen suuntaan. Pelistä hauskan tekee se, ettei tarvitse olla jatkuvasti mähisemässä kiekosta, vaan että peli virtaa soljuvasti.

Tech testissä poken kanssa nyt mentiin miltei meemimäiseen ääripäähän, mutta jo se oli parempi kuin NHL 22 -poke. Parempi korjaus olisi, että poken napautuksesta otetaan autoaim pois, DSS käytöstä hidastuspenaltti johonkin 10% luokkaan, ja että mailan osuessa jalkoihin tulisi boksi aina.

Terveitä uudistuksia oli kuitenkin syöttämisen muuttaminen takaisin edellisten pelien suuntaan. Kaiken kaikkiaan tech testistä jäi kuitenkin ihan hyvä maku. NHL 22 oli loppuelinkaareltaan aivan kammottava peli.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Tuoltahan se voi vaikuttaa, jos pelaa ainostaan vasenta laituria koko ajan...

Mutta fakta on se että normi poke menee kiekkoon vain silloin, kun ajoitus on oikein. Muutoin se menee jaloille ja siitä jäähy. Esim. jos on pikkaisenkaan lagia tai vihu liikkuu nopeasti/vaihtaa suuntaa/kääntää perseen kohti sua. Ei se siitä spämmäystä tee sinänsä, sehän viittaa siihen, että jotain tehdään sarjatulella. Koitapa pokettaa noin ja mitä tapahtuu.
 
Liittynyt
20.03.2020
Viestejä
96
Tuoltahan se voi vaikuttaa, jos pelaa ainostaan vasenta laituria koko ajan...

Mutta fakta on se että normi poke menee kiekkoon vain silloin, kun ajoitus on oikein. Muutoin se menee jaloille ja siitä jäähy. Esim. jos on pikkaisenkaan lagia tai vihu liikkuu nopeasti/vaihtaa suuntaa/kääntää perseen kohti sua. Ei se siitä spämmäystä tee sinänsä, sehän viittaa siihen, että jotain tehdään sarjatulella. Koitapa pokettaa noin ja mitä tapahtuu.
Pelaan ECL Elitessä kutosia ja ykkösiäkin satoja pelejä vuodessa. Erikoinen tapa keskustella ohittaa asiapitoinen viesti toteamalla (ilman tietoa) pelaajan taso. :D

Sitä pokea voi spämmätä R1+R3 ja jäähyn mahdollisuus on liian pieni. Toki jos se semantiikasta jää kiinni, niin voidaan todeta, että poke on liian helppo käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Käsittääksesi tuo DSS-poke on tähdättävä itse, ainoastaan se peruspoke tähtäytyy automaattisesti? Voin olla väärässäkin.

Toistan vielä, että DSS:n käyttö eli sen mailan pitäminen ojennettuna ei ole spämmäämistä mun mielestä. Se toimii just niin kuin on tarkoitettu, eli rajoittamaan syöttö- ja liikkumislinjoja. Tosin syöttölinjoja se estää kyllä hyvin heikosti. Paremmin sen syötön estää jos on vaan tekemättä mitään ja on syöttölinjalla. Ja kamppi siitäkin tulee jos vetää viikatteen pelaajan jalkoihin, mitä tapahtuu kyllä hirvittävän usein eräilllä. Jos nyt vähänki pakkia pelaa, niin tietää miten se menee. Eikä tarvi mistään spämmistä valittaa.

Sitten jos oikeasti spammaa eli hakkaa sitä nappulaa, niin ei sillä saa muuta kuin jäähyn.

Jos näistä automaattisista toiminnoista (eli se peruspoke tässä tapauksessa) valittaa, niin sitten pitäis kyllä valittaa monesta muustakin asiasta. Esim. One-timerit toimii, kun pitää vaan oikean tikun ylhäällä. Onko reilua, vaatiiko taitoa? Ja sitten taas maalivahdit, kaikki muu on automaattista, paitsi sijoittuminen ja sen valinta, että ootko pystyssä vai polvillaan. Et valita näistä?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tuli vaan mieleen, että monikohan näitä satoja matseja vuodessa pelaavista on itse koskaan edes luistelleet saati pelanneet lätkää?

Tämä on kaukana mistään "oikeesta" lätkästä.
Varmaan riittää, että seuraa lätkää televisiosta. Kyllä sitä varmaan tekee suurin osa pelin pelaajista ja varmaan osa hyvinkin aktiivisesti.
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Toivotaan näin. Mukava lukea syvempiäkin analyysejä enemmän pelanneilta näiden "tää on taaaaas pelkkä rosteripäivitys!1!!" sijaan.
Jos näitä satunnaisesti pelaa niin ei varmasti huomaa kummoista eroa vaikkapa 22 ja 19 välillä ja siinä se ongelma piileekin, myydään joka vuosi peli täyteen hintaan ja suurin uudistus on yleensä kokoonpanopäivitykset. Tämmöiset päivitykset voisi myydä muutamalla kympillä digitaalisesti niin että vanha peli vaan päivittyy uuteen vuosilukuun.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Jos näitä satunnaisesti pelaa niin ei varmasti huomaa kummoista eroa vaikkapa 22 ja 19 välillä ja siinä se ongelma piileekin, myydään joka vuosi peli täyteen hintaan ja suurin uudistus on yleensä kokoonpanopäivitykset. Tämmöiset päivitykset voisi myydä muutamalla kympillä digitaalisesti niin että vanha peli vaan päivittyy uuteen vuosilukuun.
Sittenhän riittää, että NHL22 lataat yhteisön tekemät rosterit ja säästät eurosi. Vai miksi pitäisi pelkästä rosteripäivityksestä maksaa?
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Tuli vaan mieleen, että monikohan näitä satoja matseja vuodessa pelaavista on itse koskaan edes luistelleet saati pelanneet lätkää?

Tämä on kaukana mistään "oikeesta" lätkästä.
Noin 35 vuotta tullut lätkää pelattua, entä itse?

Kerro toki urheilupeli (tai jonkin muunkin genren edustaja) jossa kokemuksen autenttisuus vastaa "oikeata" lajia, niin voidaan keskustella aiheesta.
Moni pelaa myös CoDia, autopelejä, lentosimulaatioita jne. vaikka varmaan "oikeaa" sotaa tai auton ajamista tai lentokoneen lentämistä nämä eivät täydellisesti vastaa. Olisiko esimerkki jostakin pelistä missä tämä "oikea" kokemus on toteutettu niin voisi ottaa kokeiluun?

Kysehän on lähinnä siitä että parempaa lätkää ei ole olemassa, jos sellaista haluaa pelata. Esim. NBA puolella pelaan 2K-sarjan korista koska se on parempi kuin EA:n. Valitettavasti lätkän osalta 2K pisti hanskat naulaan jo aikoja sitten.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Noin 35 vuotta tullut lätkää pelattua, entä itse?

Kerro toki urheilupeli (tai jonkin muunkin genren edustaja) jossa kokemuksen autenttisuus vastaa "oikeata" lajia, niin voidaan keskustella aiheesta.
Moni pelaa myös CoDia, autopelejä, lentosimulaatioita jne. vaikka varmaan "oikeaa" sotaa tai auton ajamista tai lentokoneen lentämistä nämä eivät täydellisesti vastaa. Olisiko esimerkki jostakin pelistä missä tämä "oikea" kokemus on toteutettu niin voisi ottaa kokeiluun?

Kysehän on lähinnä siitä että parempaa lätkää ei ole olemassa, jos sellaista haluaa pelata. Esim. NBA puolella pelaan 2K-sarjan korista koska se on parempi kuin EA:n. Valitettavasti lätkän osalta 2K pisti hanskat naulaan jo aikoja sitten.
Monien mielestä 2K-lätkä oli realistisempi ja monipuolisempi kuin EA..
 
Liittynyt
20.03.2020
Viestejä
96
Käsittääksesi tuo DSS-poke on tähdättävä itse, ainoastaan se peruspoke tähtäytyy automaattisesti? Voin olla väärässäkin.

Toistan vielä, että DSS:n käyttö eli sen mailan pitäminen ojennettuna ei ole spämmäämistä mun mielestä. Se toimii just niin kuin on tarkoitettu, eli rajoittamaan syöttö- ja liikkumislinjoja. Tosin syöttölinjoja se estää kyllä hyvin heikosti. Paremmin sen syötön estää jos on vaan tekemättä mitään ja on syöttölinjalla. Ja kamppi siitäkin tulee jos vetää viikatteen pelaajan jalkoihin, mitä tapahtuu kyllä hirvittävän usein eräilllä. Jos nyt vähänki pakkia pelaa, niin tietää miten se menee. Eikä tarvi mistään spämmistä valittaa.

Sitten jos oikeasti spammaa eli hakkaa sitä nappulaa, niin ei sillä saa muuta kuin jäähyn.

Jos näistä automaattisista toiminnoista (eli se peruspoke tässä tapauksessa) valittaa, niin sitten pitäis kyllä valittaa monesta muustakin asiasta. Esim. One-timerit toimii, kun pitää vaan oikean tikun ylhäällä. Onko reilua, vaatiiko taitoa? Ja sitten taas maalivahdit, kaikki muu on automaattista, paitsi sijoittuminen ja sen valinta, että ootko pystyssä vai polvillaan. Et valita näistä?
Joo, ei DSS:ssä mitään vikaa ole. Se autoaim-poke mitä käytetään nykyään paljon enemmän on se mikä poken käytön pilaa.

One-timerit ja veskat ovat aika hyvin balanssissa. Ehkä close quartersilla saa vedettyä vähän liikaa veskan "läpi" läheltä, mutta pelin kokonaiskuvan kannalta ihan hyvä, että vetoja läheltä menee silloinkin, kun veska on sijoittunut oikein. Veskassa on oikeasti aivan hemmetin vaikea olla todella hyvä kuten esim. Faze ja Cappe.

Realismikeskusteluun sen verran, että ei änäri oikeeta lätkää ole, eikä pidä ollakaan. Jos pyrittäisiin 100% realismiin, niin pelistä tulisi aivan puuduttavan tylsä. Oikea lätkä sitä ei toki ole, älkää ymmärtäkö väärin.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Pokea helpotettu entisestään, tuomarille meikkiä tissit ja pitkä tukka.

Siinäpä se tän vuoden päivitys lienee.

Tuskin tulee heti julkkarissa ostettua vaikka lätkäpelit alotin 8bittisellä nintendolla. -94 vuodesta änäriä tullu pelattua.

Kyllähänse vituttaa 100e tunkee peliin et pääsee kavereiden kaa pelaa, pitänee ostaa molemmat versiot.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Monien mielestä 2K-lätkä oli realistisempi ja monipuolisempi kuin EA..
Olihan se, silloin aikoinaan...Jos EA:nkin lätkä tulisi edes PC:lle, aukeaisi huimat mahdollisuudet modaukseen kuten FIFAssa. Mutta ilmeisesti talousmielessä lätkäpelien teko ei ole kannattavaa, valitettavasti. Sitten jää vaihtoehto joko pelata tätä tai siirtyä kokonaan muiden lajien pariin ja unohtaa koko asia. Harmillisesti ei taida kyllä mikään muukaan urheilupeli vastata "oikeaa" kokemusta, että ei vieläkään saa hikeä päälle sohvalla istuessa. :(
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Olihan se, silloin aikoinaan...Jos EA:nkin lätkä tulisi edes PC:lle, aukeaisi huimat mahdollisuudet modaukseen kuten FIFAssa. Mutta ilmeisesti talousmielessä lätkäpelien teko ei ole kannattavaa, valitettavasti. Sitten jää vaihtoehto joko pelata tätä tai siirtyä kokonaan muiden lajien pariin ja unohtaa koko asia. Harmillisesti ei taida kyllä mikään muukaan urheilupeli vastata "oikeaa" kokemusta, että ei vieläkään saa hikeä päälle sohvalla istuessa. :(
Eikös NHL 2004 ollu EA:n paras lätkä?Siihen on tehty modeja..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei riitä se että sohvalla katselee. Toki juuri tällaisille tämä peli uppoaa. Jos on edes kerran luistellut, niin ymmärtää kuinka paska peli änäri on.
Mihin se ei riitä? Ei kyse ole mistään liikuntasimulaattorista, vaan pelistä. Kyllähän tuo pääsääntöisesti ihan hauskaa on ollut ja vastannut yllättävänkin hyvin sitä mitä kentällä oikesti tapahtuu.

Se on totta, että EA ei ole jaksanut kilpailun vähyyden vuoksi panostaa NHL-sarjan kehitykseen ja haluttuja ominaisuuksia on vuosien mittaan poistettu turhuuksien tieltä, mutta odotellaan nyt vähän aikaa kuitenkin kattavampia arvosteluita ennen kuin tuomitaan tämä viimeisin versio.
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
244
Itselle kyllä riittää että peliä on kiva pelata ja pelaajia riittäis onlinessä. Kaverien kanssa nhl threes turneet ollu kivaa holipäissään perjantaisin :) NHL23 tilattu PS4 :happy:
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
07 tuli skill stick ja 08 pelin ydin on pysynyt tähän päivään asti lähes samana. Itse lopetin NHL pelien aktiivisen pelaamisen 19 jälkeen, koska peli ei kehity tarpeeksi ja hieman paranneltua versiota myydään aina täydellä hinnalla. Mielestäni pelisarja tulisi rakentaa alusta asti uusiksi, pitäisi lähteä täysin puhtaalta pöydältä rakentamaan uutta NHL peliä, ei tuolla samalla ytimellä pääse enää pelillisesti eteen päin, seinä on tullut vastaan jo vuosia sitten.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Ihan hyviltä näyttävät nuo uudet hallikuvat EA Sports NHL Instagram sivuilla. Torstaina tulee sitten presentaatio traileri.

Viimeksi kun hallit uusittiin (olisiko ollut NHl 18?) niin muutos jäi vaisuksi. Hallit tuntuivat kaikki samoilta, vaikka olivat yrittäneet mallintaa ne oikeista esikuvista ja fiilis oli heikkoa. Nyt alkaa jo still-kuvien perusteella löytyä halleista vähän omanlaista tunnelmaa kuten oikeastikin.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Ihan hyviltä näyttävät nuo uudet hallikuvat EA Sports NHL Instagram sivuilla. Torstaina tulee sitten presentaatio traileri.

Viimeksi kun hallit uusittiin (olisiko ollut NHl 18?) niin muutos jäi vaisuksi. Hallit tuntuivat kaikki samoilta, vaikka olivat yrittäneet mallintaa ne oikeista esikuvista ja fiilis oli heikkoa. Nyt alkaa jo still-kuvien perusteella löytyä halleista vähän omanlaista tunnelmaa kuten oikeastikin.
Mistä päästääkin siihen, että uudistukset keskittyy ihan vääriin asioihin.

Ei mua lohduta kyl yhtään että halli on komeampi, tuomarille/pelaajalle saa tissit/meikkiä/pitkän tukan..

Saisivat tehä version jossa ois pelkkä eashl tai hut, ja jota myytäis sit vaikka 30e hintaan.

Harmi ku hautasivat GM Connectedin samantien, oli eashln ohessa ainoo pelimuoto mitä jakso pelaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Saisivat tehä version jossa ois pelkkä eashl tai hut, ja jota myytäis sit vaikka 30e hintaan.
Minä taas en pelaa onlinessa, eikä kiinnosta askarrella minkään hut-hässäkän kanssa, joten minulle samalla hinnalla sellainen versio, josta nuo juuri puuttuvat ja on vain normijoukkueet ja local multiplayer. Ihmiset pitävät eri asioista.

Hallien ulkoasu ja koristelu ei ole kaikille olennaista, mutta ei se toisaalta ole kuitenkaan suoraan pois pelattavuudesta, vaikka tuollaiset seikat olisivatkin mahdollisimman autenttisia.

Tästä huolimattakin pelattavuus ja tunnelma ovat juuri niitä juttuja mitkä sarjassa on ollut pielessä vuosien ajan. Toiveikkaana odotan aina uutta versiota, jos vaikka olisivat korjanneet pahimmat ongelmat/puutteet.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469


Noi uudistukset näytti mun mielestä oikeasti todella hyviltä. Esim alkuseremonsit jne. Ottaen huomioon miten paljon pienempi pelisarja tää on vs Fifa, niin nyt on otettu vihdoin presentaatiossakin harppausta. Itse myös kaipailin juuri noita 3D tilastoja paljon enemmän, yleisön reagointia jne. Olin jo päätynyt olla ostamatta tänävuonna, mutta tämä video muutti mielen. Ostoonhan toi menee.

MUTTA, oliko tää nyt jostain alphasta tai jotain, mutta noi kaikki hattujen heittelyt kentälle jne pätki todella rajusti, fps varmaan 15. Aivan hirveän näköistä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
MUTTA, oliko tää nyt jostain alphasta tai jotain, mutta noi kaikki hattujen heittelyt kentälle jne pätki todella rajusti, fps varmaan 15. Aivan hirveän näköistä.
Niinpä niin. Tuota samaa minä olen ihmetellyt ensimmäisistä trailereista lähtien. Nämä ovat niitä paikkoja missä koreaa grafiikkaa kaipaaviin massoihin kannattaisi normaalisti mahdollisimman tyylikkään lopputuloksen myötä luoda ostopainetta ja nyt sitten lopputulos onkin tällaista 6-8v vuoden takaista perusgrafiikkaa.

Toivottavasti lopullinen versio näyttää kuitenkin paria kertaluokkaa paremmalta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
352


Noi uudistukset näytti mun mielestä oikeasti todella hyviltä. Esim alkuseremonsit jne. Ottaen huomioon miten paljon pienempi pelisarja tää on vs Fifa, niin nyt on otettu vihdoin presentaatiossakin harppausta. Itse myös kaipailin juuri noita 3D tilastoja paljon enemmän, yleisön reagointia jne. Olin jo päätynyt olla ostamatta tänävuonna, mutta tämä video muutti mielen. Ostoonhan toi menee.

MUTTA, oliko tää nyt jostain alphasta tai jotain, mutta noi kaikki hattujen heittelyt kentälle jne pätki todella rajusti, fps varmaan 15. Aivan hirveän näköistä.
Kuiteki osittai huvittaa noi pienetkin asiat, esim. areenan raftersissa vieläkin vanhoja logoja. Toki pieniä asioita joihi ei paljoa kiinnitä huomiota:D

Kuitekaa tuu noita sp-juttuja pelailemaan, vaa huttia ja online vs pääosin ni toivottavasti menut olisi kunnossa ja gameplay olisi hyvää. Itellä yleisöäänet paljoo hetkauta ku yleensä pois päältä, kute selostukset (enemmän pelaa ni noihi kaikkiin itse ainaki kyllästyy vauhtia), lätsät kyl okjeba lisä mut fps droppi kyl huvittava
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Harmi et nykyään 2 vaikeinta tasoa on itelle ollu hankalia..joutunu tyytymään Professionaliin..
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
340
Uusi pelimoottori oli keskusteluna joko joko. Nyt se on tullut, tuliko tähän 22 vai jo 21 en tiedä, mutta samaa EA lätkää tämä on ollut liian pitkään. Mua kiinnostaa itseäni gameplay ja peli kun kyseessä ja nimenomaan urheilupelit, niin pelattavuus. Liian samaa, eikä mitään uutta ole juurikaan tullut muuta kuin parien ulkoota opittuja manööveri-kikkoja pääsee treenaamaan halutessaan. Kai se on sitten v.2028 gameplay vieläkin sama, mutta tuotu kiss cam mukaan missä homo pariskunta pussaa toisiaan. Valotikut heiluu yleisössä vuptiduu.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Uusi pelimoottori oli keskusteluna joko joko. Nyt se on tullut, tuliko tähän 22 vai jo 21 en tiedä, mutta samaa EA lätkää tämä on ollut liian pitkään. Mua kiinnostaa itseäni gameplay ja peli kun kyseessä ja nimenomaan urheilupelit, niin pelattavuus. Liian samaa, eikä mitään uutta ole juurikaan tullut muuta kuin parien ulkoota opittuja manööveri-kikkoja pääsee treenaamaan halutessaan. Kai se on sitten v.2028 gameplay vieläkin sama, mutta tuotu kiss cam mukaan missä homo pariskunta pussaa toisiaan. Valotikut heiluu yleisössä vuptiduu.
Muaki kiinnostaa erityisesti pelattavuus ja tekoäly..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Onkoha tässä 23:sessa vieläki se et vaikka voittaa laukaukset CPU:ta vastaan tyyliin 30-15,niin silti CPU saa helpommin maaleja?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
onko tuo myös uusille rekisteröityjille?
Kaveri rekisteröityi toissapäivänä niin silloin ei vielä näkynyt tuota änärin testiä :hmm:
NHL22 pelin sisällä oli qr koodi ja toi osoite. Voi olla että että eilen tullut toi kannattaa kokeilla uudestaan.
Tälläinenhän yksi jo ainakin oli.
Se aikasempi testi oli eri eashl tai world of chel puolen juttu. Tän pitäis olla hut ja crossplay testiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Gigantissa taitaa olla tällä hetkellä myynnissä halvin änäri. Onkos tätä perinteisesti saanut julkkaripäivänä kivijalasta samaan hintaan kuin mitä ennakkoon netistä tilaamaalla?

Huvittaa kyllä nuo koneella käännetyt myyntipuheet. Tässä pari poimintaa.

Uusi sarja epätoivoisia pelianimaatioita lisää peliin uudenlaista aitoutta ja jännitystä.

Saman sukupolven konsoleiden välinen cross-platform matchmaking HUT- ja World of Chel -tiloille lyhentää jonotusaikoja ja luo syvemmän pelaaja-altaan, jotta sinä ja joukkueesi voitte testata voimianne useampia joukkueita vastaan kuin koskaan.

Ihmisen maalivahdin järjestelmää käyttäen tekoälymaalivahdit saavat nyt käyttöönsä yli 50 uutta ihmisen epätoivoisen pelastuksen ryhmää, mikä vastaa yli 350 uutta pelastusanimaatiota.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Gigantissa taitaa olla tällä hetkellä myynnissä halvin änäri. Onkos tätä perinteisesti saanut julkkaripäivänä kivijalasta samaan hintaan kuin mitä ennakkoon netistä tilaamaalla?

Huvittaa kyllä nuo koneella käännetyt myyntipuheet. Tässä pari poimintaa.

Uusi sarja epätoivoisia pelianimaatioita lisää peliin uudenlaista aitoutta ja jännitystä.

Saman sukupolven konsoleiden välinen cross-platform matchmaking HUT- ja World of Chel -tiloille lyhentää jonotusaikoja ja luo syvemmän pelaaja-altaan, jotta sinä ja joukkueesi voitte testata voimianne useampia joukkueita vastaan kuin koskaan.

Ihmisen maalivahdin järjestelmää käyttäen tekoälymaalivahdit saavat nyt käyttöönsä yli 50 uutta ihmisen epätoivoisen pelastuksen ryhmää, mikä vastaa yli 350 uutta pelastusanimaatiota.
Itseä huvittaa tämä woken määrä:

"Saat maailman parhaat pelaajat samaan kokoonpanoon, kun HUT:ssa otetaan käyttöön naisten ja miesten sekajoukkueet."
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Voi kun tuossa olisi mahdollista tehdä valinta, että vois pysytellä vaan joko tai. Mutta eihän se niin tule olemaan, vaan pakoista varmasti työntyy sekaisin molempia. Toinen mitä kaipaisin niin olisi, että pakkoihin tulisi jokin "valitse randomilla" -valinta. Ärsyttää aukoa jotain numero- tai tuuletuspakkoja, kun ainakaan itse en niitä ikinä käytä yhtään mihinkään. Ihan sama mitä sieltä tulisi valituksi.
 
Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
32
Onkoha tässä 23:sessa vieläki se et vaikka voittaa laukaukset CPU:ta vastaan tyyliin 30-15,niin silti CPU saa helpommin maaleja?
Itellä menee aina helvetisti aikaa et saan järkättyä sliderit hyvään jamaan, mutta niillä tuon tekoälyn maali/laukaus-suhteen saa tasaisemmaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 414
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom