E3-pelimessut 2017 (10. - 15.6.)

Ubisoftin E3 Far Cry 5 osiossa jotenki jäi häiritsemään se että jos kerran pelaaja on suljetulla alueella Montanassa jonne ei voi soittaa hätäpuheluitakaan mutta trailerin perusteella siellä lennetään myös vesilentokoneilla niin miksi tää sankari ei heti vaan lennä sieltä pois ja kutsu apua naapurikaupungista ja The End. Oishan se hieman tylsä ratkasu ja pelin kesto ehkä trailerin mittanen noin pari minuuttia.
 
Ubisoftin E3 Far Cry 5 osiossa jotenki jäi häiritsemään se että jos kerran pelaaja on suljetulla alueella Montanassa jonne ei voi soittaa hätäpuheluitakaan mutta trailerin perusteella siellä lennetään myös vesilentokoneilla niin miksi tää sankari ei heti vaan lennä sieltä pois ja kutsu apua naapurikaupungista ja The End. Oishan se hieman tylsä ratkasu ja pelin kesto ehkä trailerin mittanen noin pari minuuttia.

Ehkä siinä on samantyylinen easter egg kuin Far Cry 4:ssa?
 
Ubisoftin E3 Far Cry 5 osiossa jotenki jäi häiritsemään se että jos kerran pelaaja on suljetulla alueella Montanassa jonne ei voi soittaa hätäpuheluitakaan mutta trailerin perusteella siellä lennetään myös vesilentokoneilla niin miksi tää sankari ei heti vaan lennä sieltä pois ja kutsu apua naapurikaupungista ja The End. Oishan se hieman tylsä ratkasu ja pelin kesto ehkä trailerin mittanen noin pari minuuttia.
Ehkä hahmo ei osaa lentää, tai ei oo polttoainetta tarpeeksi. Voishan se ajaa autollakin pois?
 
Ei Ubbeli jaksa noin pitkälle miettiä :wtf:

On ollut kyllä tylsät E3 julkistukset o_O
 
Ubisoftin E3 Far Cry 5 osiossa jotenki jäi häiritsemään se että jos kerran pelaaja on suljetulla alueella Montanassa jonne ei voi soittaa hätäpuheluitakaan mutta trailerin perusteella siellä lennetään myös vesilentokoneilla niin miksi tää sankari ei heti vaan lennä sieltä pois ja kutsu apua naapurikaupungista ja The End. Oishan se hieman tylsä ratkasu ja pelin kesto ehkä trailerin mittanen noin pari minuuttia.
It's only videogame.

Toki nelosessa oli erinomainen se alun easter egg joka mielestäni oli paras loppu koko pelille.
 
Ehkä toistaiseksi ainoa julkistettu peli, joka on jotenki itsessäni kiinnostusta herättänyt, on ollut Dragon Ball Fighter Z. Dragon Ball on jotenki ollut semmonen pahe itselle, tiedostan ettei se mikään super huippu tekele ole, mutta silti katson. Dragon Ball pelejä en ole koskaan pelannu ja tämän kehittää Arc System Works, jonka tappelupelejä olen perusmättö mielessä pelannu, niin kiinnostus heräsi. Toivotaan että solis hyvä ja että ei tulis Arc Systemsin tapaan muutaman kuukauden välin uusi versio, joka maksaa melkein täyden pelin hinnan.

 
Mjaa, mitenpä son sitten mahdollista, että Street Fighter V:ssä on crossplay PS4:n ja PC:n välillä? Ja olikohan Portal 2:ssa crossplay PC:n ja PS3:n välillä?

Mutta tuo on aika heikko perustelu, miksi tuossa tapauksessa ei sitten haluta.
 
Star Trek: Bridge Crew:ssa taas vissiin on crossplay PSVR/"PCVR".. :think:
 
Tulipa nuo tilaisuudet nyt seurailtua Nintendoa lukuunottamatta ja tänä vuonna ei omalla kohdalla tullut mitään hurjia ylläreitä tai must have-fiiliksiä keneltäkään. Ei myöskään noussut esiin ketään E3:n "voittajaa" kuten yleensä on tapana etsiä, Ubisoft ehkä tällä kertaa lähimpänä itsellä.

Parhain traileri oli selkeästi Beyond Good & Evil 2:lla.
Myönnän heti kärkeen etten ole ensimmäistä peliä edes pelannut (pitää ehkä korjata asia nyt kun uusi kone vailla näyttistä ja tuo löytyy gog/uplay tileiltä), mutta tuon trailerin maailma vaikutti oikeasti mielenkiintoiselta ja herätti jonkinlaista nostalgiaa vaikken taustoja tunnekaan. Jäi myös vahvat The Fifth Element fiilikset tuosta tyyliltään. Itse peli tietysti vähän kysymysmerkki, mutta kiinnostaa kyllä nähdä enemmän.

Muita itseä kiinnostavia pelejä oli The Last Night, Ori 2, Skull&Bones, Battletech, Wolfenstein ja tietysti uusi Life is Strange, vaikka ekastakin puolet vielä kesken ja pienenä harmituksena originellin ääninäyttelijän poisjäänti tästä jatkosta/prequelista.

Pettymyksistä suurin varmaan Biowaren Anthem kun itse odotin sitä perinteistä tarinavetoista yksinpeliä, mutta tämä näyttäisi olevan kaikkea muuta kuin sitä. Olihan se teknisesti nätti, mutta ei se Division/Destiny -tyylinen moninpeliaspekti vaan sytyttänyt.
 
Metroa odotellessa. Pitää varmaan Reduxit pelata vielä kertaalleen ennen Exoduksen julkaisua. :)
Ajattelin itse tehdä täysin saman :) Originaalit PC:llä pelannut viimeksi, niin olisi mukava nuo Redux-versiotkin kokeilla, Steam-kirjastosta kun nekin löytyy.
 
Mjaa, mitenpä son sitten mahdollista, että Street Fighter V:ssä on crossplay PS4:n ja PC:n välillä? Ja olikohan Portal 2:ssa crossplay PC:n ja PS3:n välillä?

Mutta tuo on aika heikko perustelu, miksi tuossa tapauksessa ei sitten haluta.
On mahdollista siten, että Sonyn perustelut ovat aika teennäisiä. PC:n kanssa moninpeli toimii oletettavasti siksi, ettei PC:tä koeta kilpailijaksi. Xbox ja Switch taas ovat selvästi kilpailijoita. Sony taas tämän hetken menestyneimpänä konsolifirmana ei halua antaa kilpailijoilleen tasoitusta antamalla niille isommat pelaajamäärät moninpeliin, kun taas heikommassa asemassa olevat kilpailijat luonnollisesti haluavat lisää pelaajia, jotta moninpelin elinvoima kasvaisi. Yksinkertainen kilpailutemppu, joka on toisaalta ymmärrettävä mutta toisaalta aika halveksuttava. Muistaakseni vielä edellisen konsolisukupolven aikaan Sonyn suunnalta jossain vaiheessa väläyteltiin kiinnostusta eri alustojen väliseen moninpeliin. Silloin taas Microsoft ei tainnut olla kiinnostunut jostain kumman syystä...
 
Metroa odotellessa. Pitää varmaan Reduxit pelata vielä kertaalleen ennen Exoduksen julkaisua. :)

Jep, metro 2033 pelanut 3 kertaa lävitse ja LL:n kerran. Oli steamissä sopivasti redux bundle mitä en vielä omista niin 7,99 niin pelataan nyt vielä kerran läpi.
 
E3: Mitäpä Beyond Good and Evil 2:sta oikein tiedetään? (V2.fi)

- kyseessä ei ole (ainakaan tekijöiden tietojen mukaan) Switch-yksinoikeus, vaikka sellaisiakin huhuja liikkui
- tavoitteena on useampia planeettoja kattava, erittäin kunnianhimoinen toimintaroolipeli. Planeettoja asuttavat dynaamisesti luodut asukit ja niillä on omia juoniaan ja keskustelujaan
- myös koko aurinkokunta on proseduraalisesti luotu
- pelistä ei ole vielä juuri muuta valmiina kuin teknologiademo, jota esiteltiin kulisseissa. Sen nähneet kertovat vaikuttuneensa pelin skaalautuvuudesta mm. jättimäisestä kaupunkinäkymästä aluksen ohjaamoon
- pelaajien pääalus on sekä hahmojen 'koti' että 'autotalli' - sieltä voi lähteä liikkeelle pienemmällä aluksella
- valokuvaus on jälleen osa peliä
- peli sijoittuu aikaan noin 20-40 vuotta ennen ensimmäisen pelin tapahtumia
- tässä maailmassa Kiinasta ja Intiasta tuli maailmanvaltiaita ja eläinhybridejä valmistettiin orjiksi
- pelin tapahtuma-aikaan eläinhybridit ovat joko orjia, vapautettuja tai pakosalla - vapaus on pelin tärkeä teema
- pelihahmo luodaan itse - joko ihminen tai eläinhybridi, jolla on oma taustatarina
- pelaajan hahmo aloittaa sosiaaliluokkien alapäästä, surkeilla aluksilla, mutta tavoitteena on koota piraattijoukkio - ja mukana pelaajan joukkiossa on myös hahmoja, joita ei ole kenenkään muun pelaajan joukkiossa


Olihan tämä nyt aika arvattavissa, kun kyseessä on Ubisoft. Toisin sanoen pelillä ei ole niin mitään tekemistä alkuperäisen Beyond Good And Evilin kanssa muuta, mutta voidaanhan taas yksi Ubisoft-muottiin ängetty (ja pahasti No Man's Skyltä haiskahtava) peli myydä kulttistatuksen voimalla.

Yllättyneitä?
 
Tuo kakkoskohta eli "useampia planeettoja kattava, erittäin kunnianhimoinen toimintaroolipeli" kuulostaa muuten ihan hyvältä, mutta uhkana on sisällön levähtäminen käsiin tai koko projektin muuttuminen vaporwareksi. Oikeastaan ainoa todellinen ongelma listassa on proseduraalisesti luotu aurinkokunta. Kukaan ei tykkää proseduraalisesti luodusta sisällöstä tällaisissa peleissä. Joku Minecraftin karttageneraatio on asia erikseen, mutta Bethesdan jättipelien radiant-questit ja pahamaineinen No Man's Sky herättää useimmissa pelaajissa täysin ansaittua inhoa.
 
Eli käytännössä tässä Beyond Good & Evilissa ei ole mitään samaa mitä siinä originellissa, vaan lähinnä menty rahastusmielessä. Colour me surprised Ubisoft.
 
Tuo kakkoskohta eli "useampia planeettoja kattava, erittäin kunnianhimoinen toimintaroolipeli" kuulostaa muuten ihan hyvältä, mutta uhkana on sisällön levähtäminen käsiin tai koko projektin muuttuminen vaporwareksi. Oikeastaan ainoa todellinen ongelma listassa on proseduraalisesti luotu aurinkokunta. Kukaan ei tykkää proseduraalisesti luodusta sisällöstä tällaisissa peleissä. Joku Minecraftin karttageneraatio on asia erikseen, mutta Bethesdan jättipelien radiant-questit ja pahamaineinen No Man's Sky herättää useimmissa pelaajissa täysin ansaittua inhoa.
Ainakin tässä tapauksessa pelin laajuutta on sentään rajattu jotenkin, joten jokainen planeetta tullee saamaan enemmän huomiota kuin No Man's Skyssa.
 
Eli käytännössä tässä Beyond Good & Evilissa ei ole mitään samaa mitä siinä originellissa, vaan lähinnä menty rahastusmielessä. Colour me surprised Ubisoft.
Tätä ihmettelen, jos ei jätä mitään alkuperäisestä niin rahastus ja sitten jos ei muuta kaavaa niin rahastusta.

Teki Bugisofti kummin vain niin pelaajat eivät ole koskaan tyytyväisiä. Eipä siinä, onhan se itse hölmöilyt.
 
Koko E3:sta itse odotin käytännössä vain One X:ää ja kahta peliä; Assassin's Creedia ja BG&E2. Molemmat toki Ubisoftin pelejä jolloin miinaan astumisen todennäköisyys on aika iso. Ikävä kyllä AC:O ei iskenyt ihan niin paljon kuin olisin halunnut ja koko BG&E2 lähinnä kummastutti että miksi näin? Ensimmäisessä Beyondissa oli kunnon cliffhanger ja olisivat jatkaneet siitä. Nyt me saadaan No Man's Sky: Beyond Good & Evil -edition.

Toki AC:O oli jotain alphabetagammadeltaa ja tuostakin vain cinematic trailer, joten paha tässä on arvioida lopullista näkemystä...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 724
Viestejä
4 494 103
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom