dx12 ongelma RX 590:n kanssa

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Päivittelin tuossa koneeseen uuden Sapphire Nitro+ RX 590 8GB näytönohjaimen vanhan R9 380:n tilalle ja nyt mikään peli ei lähde käyntiin dx12 tilassa.

dx11 kyllä toimii ongelmitta ja Unigine Heaven testi menee hyvin läpi extreme asetuksella.

Ajurit olen poistanut kokonaan ja asentanut uudestaan useampaankin kertaan, myös vanhempia versioita olen kokeillut, mutta edelleen mikään peli ei käynnisty dx12 tilassa vaan kaatuu ja heittää työpöydälle.

Missähän mahtaisi olla vika?
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 599
Käytitkö ajureiden poistoon mitään "siivousohjelmia" tyylin DDU?
Nuo aiheuttavat usein ongelmia, mutta jos kaikki muu on koitettu ne voi myös ratkoa niitä

Kannattaa myös varmuuden välttämiseksi asentaa joku dx12-peli kokonaan uudestaan (tai mieluummin joku uusi dx12 peli tai testi mitä ei koneella ole aiemmin ollut), jotta voi sulkea pois mahdollisuuden että vika olisi jossain pelin luomissa profiileissa tms
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Alkuun en muuta kuin ajureiden asennusohjelman omaa puhdas asennus valintaa, ei auttanut joten käytin sitten DDU:ta, sekään ei auttanut.

Kokeilin ladata 3D markin demon, mutta se ei suostu edes käynnistymään, kokeilen vielä Shadows of tomb raider demoa ja katson miten se toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Ei toiminut Shadows of tomb raider demokaan yrittää käynnistää peliä, mutta kaatuu sitten työpöydälle. :|
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 599
Aika erikoista, voihan siellä olla mennyt joku voittikin vinoon ihan Windowsin puolella. Toimiiko Vulkan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Mistäs peleistä löytyy vulkan?

Olen kyllä ajanu komentokehotteesaa scf /scannow komennon, mutta se ei löydä mitään korjattavaa, samoin olen skannannut koneen viruksista.

Ihmeellisintähän tässä on, että dx9, 10 ja 11 toimivat normaalisti.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Lataile directx installeri ja aja se läpi.
Mitä windows update tarjoaa?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 599
Mistäs peleistä löytyy vulkan?

Olen kyllä ajanu komentokehotteesaa scf /scannow komennon, mutta se ei löydä mitään korjattavaa, samoin olen skannannut koneen viruksista.

Ihmeellisintähän tässä on, että dx9, 10 ja 11 toimivat normaalisti.
Gfxbenchin tuoreimmassa versioissa ainakin on, ei se ihan pc:lle sopiva testiohjelma ehkä ole mutta toimivuutta ainakin voisi testata
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Lataile directx installeri ja aja se läpi.
Mitä windows update tarjoaa?
Tämä tuli toki tehtyä alkuun myös, mutta kuten sanottua dx9, 10 ja 11 ovat toimineet koko ajan, ainoastaan dx12:n kanssa on ollut ongelmia.

Gfxbenchin tuoreimmassa versioissa ainakin on, ei se ihan pc:lle sopiva testiohjelma ehkä ole mutta toimivuutta ainakin voisi testata
Pitääpä illemmalla kokeilla, kun pääsen kotiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
GFXBench testattu, Vulkan toimii, dx11 toimii, OpenGL toimii, dx12 ei käynnisty.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 359
DX12 kusee yleensä koska on joku taustasofta joka veivaa jotain overlayta osamaatta tehdä sitä DX12:lla. Esim Nahimic.exe (audiodriverin osa) voi rikkoa... Tapa kaikki taustatauhka kunnes löydät syyllisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
DX12 kusee yleensä koska on joku taustasofta joka veivaa jotain overlayta osamaatta tehdä sitä DX12:lla. Esim Nahimic.exe (audiodriverin osa) voi rikkoa... Tapa kaikki taustatauhka kunnes löydät syyllisen.
Nahimic oli sit näköjään syyllinen, sen kun poisti niin johan rupesi dx12 toimimaan.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 359
Kuinkas sattuikaan... viime viikkojen yleisin syy miksi ei 3DMark Time Spy toimi kansalla :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 852
Viestejä
4 211 297
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom