Minulla oli alkuun samaa ongelmaa, että sopeutuminen otti aikansa. Eikä dvdplazaa voi korvata.
Jokaisessa foorumissa on oma leimansa.
Tämä on kuitenkin pääsääntöisesti erinomainen foorumi joka on aktiivinen ja josta saa tarvittaessa apuja ja viriteltyä hyvää keskustelua.
Pakko myöntää, että pääosin tämä vaikuttaa hyvälle foorumille. Mahdollisesti viihdyn täällä hyvin, kunhan DVDPlazan loppumisen suruajasta pääsee yli.
Trolleihin törmää harvemmin ja provojakaan ei ole siinä määrin mitä plazalla oli. Tämä ei ole kuitenkaan (mielestäni) niin yhteisöllinen foorumi mitä plaza oli varsinkin kulta-aikaan. Täällä törmää jatkuvasti uusiin nimimerkkeihin vaikka luen tätä melkein viikottain. Toki plazalla oli se oma aktiivinen joukko joka kirjoitteli säännöllisesti foorumille ja sekin toi tietynlaista yhteisöllisyyttä.
Joo, pienen foorumin etu on yhteisöllisyys vähän samaan tapaan kuin pikkukylissä versus isot kaupungit.
Tänne kun pääsin sinuiksi, niin se tappoi osaltaan omaa plaza-aktiivisuutta juuri em. syistä.
Tervetuloa kelkkaan 71db
Edit: jaa siinähän on vierähtänyt jo reilu 5 vuotta kun tänne rekisteröidyin ja kohta 400 viestiä plakkarissa.
Kiitos tootsi!
Sanoisin, ettet paljon menetä siinä, ettet pääse nostattamaan verenpainetta ja vääntämään kasvottoman internetin kanssa

Kukin tavallaan, mutta itse en jaksa jauhaa ja tapella kasvottomien ja nimettömien henkilöiden kanssa verkossa, saman pöydän ääressä kasvotusten ehkä. Alusta asti täällä pyörineenä, tietää jo aika tarkkaan tiettyjen käyttäjien mielipiteet aiheeseen kuin aiheeseen. Tietyt avatarit kun näkee, niin tietää jo että taas mennään.
Wanhana 55-vuotiaana ukkona olen minäkin tottunut eriäviin mielipiteisiin netissä ja oppinut välttämään verenpaineen nousut. Tiettyjen "avatarien" kirjoituksista ei kannata välittää ja etupäässä kohdistaa keskustelu tapahtumaan "täysjärkisten" kanssa. Sekin auttaa paljon, että ilmaisee oman mielipiteensä, mutta jättää sen siihen eikä ala vänkäämään asioista sen enempää ellei joku tuo esiin jonkun hyvän pointin, johon vastaaminen on konstruktiivista.
io-tech.fi ei ole pelkkä keskustelufoomumi. Täältähän löytyy arvosteluja, testejä, erilaisia artikkeleja, uutisia, tapahtuma reportaaseja, youtube kanava, kauppapaikka, tarjouskanava, yms. Tämä on oikein mainio sivusto, apuja saa vaivaan kuin vaivaan ja tietoa sekä keskustelua aiheesta kuin aiheesta löytyy yllin kyllin. Sivuston ja forumin tekijät ja avustajat tekevät erittäin hyvää työtä kaikenlaisen sisällön suhteen.
En ole vielä tutustunut laajemmin tämän paikan osioihin. En millään muotoa ole sitä mieltä, että tämä olisi jotenkin huono sivusto (päinvastoin). Se näköjään vaan ottaa muutaman viikon, että DVDPlazan hiekat lähtevät kengistä ja täällä oleminen tuntuu kotoiselta.
Et halua kovin paljon politiikasta vääntää? I beg to differ.
Olin erittäin aktiivinen "politiikasta vääntäjä" aikaisemmin, mutta parin viime vuoden aikana olen pyrkinyt minimoimaan moisen pitkälti siitä syystä, että se edistää omaa henkistä hyvinvointia. Sen sijaan, että yritän todistaa koko maailmalle olevani oikeassa (olen lähes aina oikeassa), ymmärrän että suuri osa ihmisistä ei tule koskaan ymmärtämään oikeassa olemistani, joten on energian ja ajan hukkaa yrittää kääntää heidän päitään. Minua huomattavasti taitavammillekin asioiden perustelijoille "käännytystyö" on tuskaista, joten omat kyvyt ja voimavarat kannattaa huomioida realistisesti. Riitänee ihan hyvin, että ilmaisee mielipiteensä perusteluineen ja siinä se. Vänkääminen lisää vain keyboard-firmojen liikevaihtoa.
Hyvä saitti tämä on. Huomattavasti parempaa keskustelua ja apua saa käytännössä mihin tahansa.
Ehkä yksityiskohtaisempi kotiteatteri tai fyysisistä julkaisuista keskustelu on vähäisempää, mutta minkäs teet kuolevalla alalla.
Levyistä kannattaa käydä lukemassa bluray.comissa. Siellä tosin Jenkki julkaisut saavat eniten huomioita, mutta kyllä myös muiden maiden julkaisusta on omat ketjunsa.
Jenkkijulkaisut eivät juuri kiinnosta. Niiden rahtaaminen tänne Suomeen on aika kallista puuhaa ja lisäksi on aluekoodirajoitukset. Mikään ei estäne meitä entisiä Plazalaisia tuomasta fyysisten julkaisujen kulttuuria tänne, vai?
Tolle on kyl monet perustelut annettu ylläpidon toimesta. Ei noihin keskusteluihin kaivata ketää öyhöttään, kuin jossain iltiksen kommenttiketjussa. Politiikka-keskustelu on tarkasti rajattu omalle alueelleen ja siistii paljon kaikkee muuta foorumilla, ku ne pysyy siellä. Lisäksi on "räbä", johon voi purkaa sen kaiken syvimmän itsestään. Siellä tosin porukalla on oma "nollan postauksen" nimimerkkinsä. Sinne kirjoittaessa ei lasketa viesteihin.
Perustelut ovat toki paikallaan kuten olen sanonut. Ei vika näissä säännöissä ole vaan siinä, että nykyään aikoinaan energiset foorumit kuolevat pois ja veteraanitkin joutuvat "aloittamaan alussa" muualla.
Ihan hirveästi en DVDPlazalla pyörinyt, mutta Murossakin vaikuttanut DVB-G/Jose G oli kyllä legendaarinen hahmo. Mielipiteet taisivat olla aika jyrkkiä, mutta substanssiosaamistakin taisi foorumin aihealueen tiimoilta löytyä perfektionismista huolimatta.
Legendaarinen tosiaan.
Samat säännöt koskevat kaikkia uusia käyttäjiä, ei se kiukuttelulla miksikään muutu. Ei täällä jaeta mitään meriittejä siitä, että olet rustannut vuosikausia viestejä muille keskustelupalstoille. Foorumilla on toimiva ylläpito, joka tekee linjaukset käyttäjien huutoäänestysten sijaan. Jos linjaukset eivät miellytä, niin täällähän ei ole kenenkään pakko olla.
Tietenkään ei jaeta meriittejä tekemisistä muualla. Silti harmittaa, että foorumit eivät ole ikuisia. Asiat voivat potuttaa vaikka niissä ei olisi oleellisesti mitään vikaa. Olen ollut tällä foorumilla jäsen pari viikkoa ja kasassa alkaa olla vasta 20 viestiä. Onko se edes kummallista, jos en koe kotiutuneeni tänne 100 % vielä? Onko minulla joku velvollisuus tuntea oloni kotoisaksi täällä heti alkumetreillä? Tietenkään minun ei ole pakko olla täällä, mutta on tämäkin paljon parempi kuin ei olla missään. Täällä on sentään jonkinlainen "katto pään päällä ja tuulensuojaa" foorumimielessä vaikka oloaan ei 100 % kodikkaaksi vielä tunnekaan.
Eipä täällä ole mitään merkitystä kuinka paljon on kukin postannut, varsinkaan jollekin toiselle foorumille. Ei myöskään toisaalta ole mitän haittaa/väliä onko joku "keltanokka" tai ei, kaikki ovat samalla viivalla. Muutenkin tuon tyylinen pohdinta tuntuu sijoittuvan jonnekin 25v takaiseen foorumihenkeen, en tiedä sitten oliko dvd plazalla jokin tällainen sisäinen nokkimisjärjestys olemassa. Täällä jokainen on yksilö, ei ole olemassa mitään kollektiivista "vastuuta" vaikka yhteistä historiaa toisella foorumilla olisikin.
No parin viikon päästä poistuu osaltani rajoitus kirjoittaa tiettyihin ketjuihin ja se varmaan saa olon tuntumaan vähän paremmaksi täällä. Jos sitä olisi ollut viksumpi niin olisin rekisteröitynyt tänne joitakin viikkoa aikaisemmin ja rajoitus olisi jo poistunut. Toisaalta halusin nimenomaan rekisteröityä tänne juuri 1.1.2026, koska uusi jäsenyys täällä uuden vuoden kunniaksi vaan tuntuu coolilta.
Mitä tulee "nokkimisjärjestykseen", niin vaikka sellaista ei oikeastaan ole, niin ihmiset tuntevat sisäisesti itsensä enemmän tai vähemmän varmoiksi kaikenlaisten epärationaalisten syiden takia. Olen aika rationaalinen henkilö, mutta silti sisälläni möyryävät kaikenlaiset tunteet, jotka eivät logiikasta paljon perusta. Kun kirjoitan täällä siitä, kuinka hyvin olen kotoutunut tänne, niin ilmaisen juurikin noita tuntemuksiani.
Rationaalinen ajatteluni taas voi olla toista mieltä asioista: Eihän tässä mitään ongelmaa ole. Minua ei ole täällä kiusattu enkä ole moderaattoreidenkaan hampaissa.