DVD-kokoelman siirtäminen tietokoneelle

Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Nykyään DVD-soitin on turhan harvoin käytössä ja reilut 600 elokuvaa vie turhaa tilaa olohuoneesta, niin olen alkanut miettiä jonkinlaista ratkaisua elokuvien siirtämiselle tietokoneelle.

Itse rippaaminen onnistuu kyllä helposti, mutta onko olemassa jonkinlaista sovellusta / käyttöliittymää tms., jolla saisi luotua kirjaston elokuvista ja sieltä aina nimeä tai kuvaa painamalla tulisi elokuvan tiedot esiin? Käytännössä siis hakusessa on netfliximäinen käyttöliittymä.

Olisi hyvä, jos kirjastosta voisi etsiä elokuvan nimen, valmistumisvuoden, näyttelijöiden, ohjaajan tai genren perusteella. Tiedän, että minun pitäisi syöttää nuo kaikki tiedot erikseen jokaisen elokuvan kohdalle, mutta varsinainen työnmäärä ei ole ongelma, sillä projekti ei ole kovinkaan kiireinen.

Onko tällaista olemassa? Olisiko tällainen kuinka helppo itse tehdä?

Ja pohdin, että tulisiko tämä tuonne ohjelmisto-puolelle, mutta päädyin tänne. Modet voivat siirtää, jos kokevat toisen alueen sopivammaksi.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Kuten hsalonen jo linkkasi, niin Kodi (entinen XBMC) tarjoaa tuon kaiken. Kunhan leffan nimi on oikein tiedostonimessä, niin Kodi löytää leffan tiedot automaattisesti eli et joudu syöttämään tietoja käsin. Myös kansikuvat löytyy automaattisesti, joskin ei välttämättä Suomi-versiona.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Tuo Kodi vaikuttaa erittäin pätevältä ja pitääkin tutustua siihen lähiaikoina vielä tarkemmin. Sellainen tuli mieleen, että ~60% elokuvista on R2, joten ongelmaa ei ole, mutta sitten löytyy jonkin verran (~30% & 10%) R1 ja R3 elokuvia, niin mitenkäs näiden kopioiminen? Uskollinen Oppo dvd-soitin on pyörittänyt levyt alueista välittämättä, mutta mitenkäs nuo rippaukset? Varmaan rippaus onnistuu ongelmitta, mutta tuottaako katsominen esim. Kodin kautta vaikeuksia?

Myös tekstitykset mietityttävät. Itse mietin, että otan levystä ns. imagen ja pyöritän sitä virtuaalisen aseman kautta, jolloin tekstitykset ja kaikki muu extra-materiaali tulee luontevasti mukaan. Mutta miten tämä toimii tuon Kodin kautta? Englannin kielisissä elokuvissa ei ole ongelmia, mutta monet vanhat giallot eivät luista italiaksi.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 272
Tuo Kodi vaikuttaa erittäin pätevältä ja pitääkin tutustua siihen lähiaikoina vielä tarkemmin. Sellainen tuli mieleen, että ~60% elokuvista on R2, joten ongelmaa ei ole, mutta sitten löytyy jonkin verran (~30% & 10%) R1 ja R3 elokuvia, niin mitenkäs näiden kopioiminen? Uskollinen Oppo dvd-soitin on pyörittänyt levyt alueista välittämättä, mutta mitenkäs nuo rippaukset? Varmaan rippaus onnistuu ongelmitta, mutta tuottaako katsominen esim. Kodin kautta vaikeuksia?

Myös tekstitykset mietityttävät. Itse mietin, että otan levystä ns. imagen ja pyöritän sitä virtuaalisen aseman kautta, jolloin tekstitykset ja kaikki muu extra-materiaali tulee luontevasti mukaan. Mutta miten tämä toimii tuon Kodin kautta? Englannin kielisissä elokuvissa ei ole ongelmia, mutta monet vanhat giallot eivät luista italiaksi.
Jos teet ISO-imagen niin ei niitä tarvitse mountata virtuaaliseksi asemaksi, sillä Kodi toistaa iloisesti ISO-tiedostot sellaisenaan. Tai jos et viitsi kääräistä rippejä imageksi, niin Kodi toistaa ripatun kansionkin sellaisenaan.

Riippuu täysin ripperistä ja sen asetuksista, mutta lähtökohtaisesti kaikki ripperit poistavat aluekoodit ja tarvittaessa rippaavat myös tekstitykset ja extrat mukaan.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
608
Itsellä on tässä vähän samaa ja paljon eriä, mutta keskimäärin kohtalaiseen samanlaista, niin eiköhän sitä voi tähän topikkiin jatkaa!

DVD -tekstitysten paikan muuttaminen

Eli olen ripannut tv-sarjat Make MKV:llä. Sitten jatkokäsittely Handbrakella telkkarin tukemaan formaattiin. Tekstityksethän on kuvamuodossa DVD:ssä. Tekstitykset on pakko "polttaa" kuvaan valitsemalla kohta "Burn in" Handbrakessa, muuten ne eivät näy telkkarilla tikulta katsoessa. Telkkarilla tekstityksiä voi muuttaa ainoastaan, jos tekstit ovat erilleen samannimisenä .SRT-muodossa, joka ei todella ole kuvaformaatti niin kuin nuo MKV:n DVD-tekstit.

Tämä tilanne olisi oikein kiitollinen, mutta tekstit näkyvät ruudulla liian ylhäällä. Olen tässä kolme päivää googlannut löytämättä ohjelmointitaidottomalle konstia, miten tuossa ennen Handbrake-vaihetta voisi noiden tekstien sijaintia muuttaa alemmas. Tarvisin apua mielellään mahdollisimman pian! :) Ai niin, ja muunneltavia tekstityksiä aka sarjan jaksoja on satoja, joten muunnosprosessin/muokkauksen on pakko olla joku batch-prosessi eikä yksitellen!

Tuossa katsottuna VLC:llä. Olisi varaa siirtää tekstejä aika paljon alaspäin, ja kokoakin pitäisi suurentaa vähän, kun katsoo olohuoneessa sen verran etäältä! Ja vielä yhteeveto asiasta. Eli alla olevassa esimerkkitapauksessa ja luultavasti kaikkiin muihinkin jaksoihin tekstit joutuu "polttamaan", eli niitä ei voi Handbrake-ajon jälkeen enää muuttaa. Muutos pitää siis tehdä jo ennen Handbrake-rekoodausta jollakin ohjelmalla batchinä kaikkiin DVD-ripteksteihin, jotka ovat MKV-tiedostojen sisällä.


Skriinsotti.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 282
@Tupsa Handbrakessa ei yksinkertaisesti pysty muuttamaan sitä fontin kokoa/sijaintia jos et itse mene muuttamaan ohjelman koodia ja tekemään siitä omaa custom-versiota itsellesi. Asia on kyllä otettu huomioon kehittäjätiimissä, mutta se on ollut "to-do listalla" jo kohta 3 vuotta, eikä sen ominaisuuden lisäämiselle ole annettu minkäänlaista takarajaa. Voi olla että se tulee pian tai ei koskaan.

Oletko ajatellut, että dvd:n teksit muuttaisi suoraan siihen srt-muotoon, jota televisiokin osaa näyttää? Ainakin Subtitle Edit ohjelmalla tuo pitäisi olla mahdollista, voi olla että siihen on jokin nopeampikin/helpompi tapa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Ei se OCR pohjainen muunnos srt:ksi kannata. Masokistin hommaa. Aina voi tietenkin kokeilla, mulla se into lopahti siihen. Muutoin pätevä softa srt-tekstien kanssa näpräämiseen.

Eikä tuo teksti nyt tuossa esimerkissä niin korkealla ole. Oikeastaan aika passeli. Mutta makuasioita tietenkin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
608
Itse käytin aikanaan DVDFab Official Site | World's Leading Multimedia Solution Provider ja vedin kaikki dvd:t sellaisenaan imageina kovalevylle.
Imagena tosiaan onnistuisi. Taitaa olla siihen ilmaisiakin ohjelmia. Tässä on nyt tarkoituksena muuttaa television integroidun mediatoistimen tukemaan muotoon nämä ripit.

@Tupsa Handbrakessa ei yksinkertaisesti pysty muuttamaan sitä fontin kokoa/sijaintia jos et itse mene muuttamaan ohjelman koodia ja tekemään siitä omaa custom-versiota itsellesi. Asia on kyllä otettu huomioon kehittäjätiimissä, mutta se on ollut "to-do listalla" jo kohta 3 vuotta, eikä sen ominaisuuden lisäämiselle ole annettu minkäänlaista takarajaa. Voi olla että se tulee pian tai ei koskaan.

Oletko ajatellut, että dvd:n teksit muuttaisi suoraan siihen srt-muotoon, jota televisiokin osaa näyttää? Ainakin Subtitle Edit ohjelmalla tuo pitäisi olla mahdollista, voi olla että siihen on jokin nopeampikin/helpompi tapa.
Subtitle Editissä on tuohon ocr batch convert-ominaisuus, mutta se on rikki, eli tilttaa. Maksullinen ohjelma (Batch Subtitles Converter) löytyisi tähän vobsub-->srt -muunnokseen, mutta köyhä kun olen niin haluaisin ensin päästä siitäkin säästämällä (maksaa 25 euroa).

Ei se OCR pohjainen muunnos srt:ksi kannata. Masokistin hommaa. Aina voi tietenkin kokeilla, mulla se into lopahti siihen. Muutoin pätevä softa srt-tekstien kanssa näpräämiseen.

Eikä tuo teksti nyt tuossa esimerkissä niin korkealla ole. Oikeastaan aika passeli. Mutta makuasioita tietenkin.
Tuossa Batch Subtitles Converterissa on toimiva tuo ocr batch convert-ominaisuus (kokeilin), mutta trial-versiossa voi muuntaa vain yhden tekstityksen kerrallaan, joten ei kiitos! Onkohan tilanne niin surkea, ettei ilmaista ratkaisua ole olemassakaan (pois lukien Subtitle Editillä yksitellen)?

Makuasia on tosiaan tuo, ovatko tekstit korkealla vai ei. Omasta mielestäni ne ovat turhan korkealla, kun telkkarista katsoo. Lisäksi kokoa pitäisi voida suurentaa vähän.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Nyt on ensimmäiset elokuvat ripattu koneelle ja Kodi asennettu (kiitos etätöiden on aikaa). Mutta en saa kirjastoa näkymään millään TV:n puolelta. Olen laittanut UPnP toimimaan koneelta ja valinnut "share libraries" täpän, mutta silti TV:n puolelta ei löydy mitään.

Osaisikohan joku auttaa? Tietokone on verkossa langattomana, mutta ei kai se haittaa?
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 272
Nyt on ensimmäiset elokuvat ripattu koneelle ja Kodi asennettu (kiitos etätöiden on aikaa). Mutta en saa kirjastoa näkymään millään TV:n puolelta. Olen laittanut UPnP toimimaan koneelta ja valinnut "share libraries" täpän, mutta silti TV:n puolelta ei löydy mitään.

Osaisikohan joku auttaa? Tietokone on verkossa langattomana, mutta ei kai se haittaa?
Enpä ole koskaan käyttänyt Kodin uPnP:tä, joten arvailuksi menee. Kun sanoit että tietokone on langattomana verkossa, niin lähtisin etsimään vikaa itse läppärin asetuksista, tai reitittimestä.

Kai olet aktivoinut läppärin Network Discoveryn, joka on oletuksena pois päältä, jos network profile on public tai guest?
Toinen mikä juolahtaa mieleen on reitittimesi, jossa uPnP on pois päältä?

Noin niin kuin muuten uPnP ja DLNA ovat kyllä ihan ne viimeiset protokollavaihtoehdot, joita käyttäisin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Enpä ole koskaan käyttänyt Kodin uPnP:tä, joten arvailuksi menee. Kun sanoit että tietokone on langattomana verkossa, niin lähtisin etsimään vikaa itse läppärin asetuksista, tai reitittimestä.

Kai olet aktivoinut läppärin Network Discoveryn, joka on oletuksena pois päältä, jos network profile on public tai guest?
Toinen mikä juolahtaa mieleen on reitittimesi, jossa uPnP on pois päältä?

Noin niin kuin muuten uPnP ja DLNA ovat kyllä ihan ne viimeiset protokollavaihtoehdot, joita käyttäisin.
Asetuksista laitoin uPnP:n päälle ja homma sujuu.

Osaatko heittää jotain vaihtoehtoja tuolle uPnP:lle? YouTuben tutoriaaleissa sitä kovasti mainostetaan, niin sen mukaan valitsin.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 272
Siis tuossa on ollut ehkä itselläni väärä käsitys alun alkaenkin kun nyt selvisi että sinulla on Kodi laitteessa, joka ei olekaan kiinni televisiossa. Ja yrität ikään kuin streamata mediaa Kodista suoraan telkkariin.

Saisit paljon enemmän Kodista irti, jos sinulla olisi joku laite (läppäri, Nvidia Shield tai mikä tahansa hyvä mediantoistoon soveltuva laite), joka on kytketty telkkariin kiinni JA johon saa asennettua Kodin. Tai jopa yksinkertaisimmillaan itse televisio, joka on Android-pohjainen ja johon asentaisit Kodin. Itse toistettavat mediat sijaitsisivat itse mediatoistimessa, tai jossain verkkojaon takana. Ja ohjaisit käyttöliittymää Kodista käsin.

Näin minullakin on. Telkkarin vierestä löytyy lähiverkkoon ja televisioon kytketty PC, johon on asennettu Kodi. Itse toistettavat mediat majailee NAS-purkissa, johon Kodi pääsee käsiksi Samban yli.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Siis tuossa on ollut ehkä itselläni väärä käsitys alun alkaenkin kun nyt selvisi että sinulla on Kodi laitteessa, joka ei olekaan kiinni televisiossa. Ja yrität ikään kuin streamata mediaa Kodista suoraan telkkariin.

Saisit paljon enemmän Kodista irti, jos sinulla olisi joku laite (läppäri, Nvidia Shield tai mikä tahansa hyvä mediantoistoon soveltuva laite), joka on kytketty telkkariin kiinni JA johon saa asennettua Kodin. Tai jopa yksinkertaisimmillaan itse televisio, joka on Android-pohjainen ja johon asentaisit Kodin. Itse toistettavat mediat sijaitsisivat itse mediatoistimessa, tai jossain verkkojaon takana. Ja ohjaisit käyttöliittymää Kodista käsin.

Näin minullakin on. Telkkarin vierestä löytyy lähiverkkoon ja televisioon kytketty PC, johon on asennettu Kodi. Itse toistettavat mediat majailee NAS-purkissa, johon Kodi pääsee käsiksi Samban yli.
Niin siis minulla on Windows 10 -tietokone, jossa on Kodi. Sen lisäksi minulla on Sonyn (Android) TV, jossa on Kodi asennettuna. Ja tallenteet ovat tietokoneella, mutta sitten TV:n kautta saan tietokoneella olevat Kodin sisällöt käyttöön. Eli periaatteessa tilanne on niin kuin ehdotat.

Tuo Kodin käyttö on kyllä vielä hyvinkin ontuvaa, mutta kai se tästä. Pitää saada vain asetukset ja ulkoasu kuntoon.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Toimisiko Kodi kätevästi niin, että isken elokuvat ulkoiselle kovalevylle ja sen sitten USBin kautta telkkuun kiinni? Kyllähän Sonyn Android tv varmasti löytää elokuvat kovolta ja ei muuta kuin nauttimaan? @Yeenoghu ?
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 272
Toimisiko Kodi kätevästi niin, että isken elokuvat ulkoiselle kovalevylle ja sen sitten USBin kautta telkkuun kiinni? Kyllähän Sonyn Android tv varmasti löytää elokuvat kovolta ja ei muuta kuin nauttimaan? @Yeenoghu ?
Varmasti en osaa sanoa. Kodi toki lukee tiedostot myös USB-levyilta, mutta siltikin tuo skenaario vaatisi:
- Tuen telkkarilta, eli että TV osaa lukea USB-levyä. Täysin tapauskohtaista.
- Tuen USB-levyille telkkariin asennetulta Androidilta.

Lisäksi vielä mahdollinen rajoite on USB-levyn formaatti. Levyn tulisi olla NTFS, exFAT tai joku muu Androidin ja telkkarin tukema. FAT32 ei oikein sovellu, sillä siinä on 4 GB tiedostonkokorajoite. Näyttäisi ainakin jotkut Sonyn telkkarit tukevan exFatia.

Mutta nopsastihan tuon testaa. Formatoi USB-tikku/levy esim. exFatiksi, tallenna sinne joku videotiedosto ja tsekkaa näkeekö telkkari/Android sen USB-laitteen. Jos kyllä, niin aika isot mahdollisuudet on jo siihen että Kodikin sen hanskaa.

Joten vahva ehkä! :)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Varmasti en osaa sanoa. Kodi toki lukee tiedostot myös USB-levyilta, mutta siltikin tuo skenaario vaatisi:
- Tuen telkkarilta, eli että TV osaa lukea USB-levyä. Täysin tapauskohtaista.
- Tuen USB-levyille telkkariin asennetulta Androidilta.

Lisäksi vielä mahdollinen rajoite on USB-levyn formaatti. Levyn tulisi olla NTFS, exFAT tai joku muu Androidin ja telkkarin tukema. FAT32 ei oikein sovellu, sillä siinä on 4 GB tiedostonkokorajoite. Näyttäisi ainakin jotkut Sonyn telkkarit tukevan exFatia.

Mutta nopsastihan tuon testaa. Formatoi USB-tikku/levy esim. exFatiksi, tallenna sinne joku videotiedosto ja tsekkaa näkeekö telkkari/Android sen USB-laitteen. Jos kyllä, niin aika isot mahdollisuudet on jo siihen että Kodikin sen hanskaa.

Joten vahva ehkä! :)
Ostin 4Tt Toshiban ulkoisen kovon ja homma sujuu kuin tanssi. Tietenkin tein neuvosi mukaan ja testasin ensin usb-tikulla.
Mutta se tässä ihmetyttää, että miksi en voi laittaa mitään library-kansiota. Kun menen laittamaan, niin minun pitää valita aina suoraan se kansio missä yksittäinen leffa on. Eli Kodi ei nyt löydä mitään tietoja elokuvistav, koska en pysty laittamaan mitään kansiota sourceksi. Nyt siis menetän kaikki hienot ja kauniit kilkkeet mitä Kodi tarjoaa ja se on pelkkä mediasoitin.

Neuvoja, vinkkejä?
 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
9
Mikäs olisi paras ilmainen ohjelma DVD-levyjen kopioimiseen tietokoneelle .iso -muodossa?

Kokeilin tässäkin ketjussa suositeltua DVDFab Official Site | World's Leading Multimedia Solution Provider -ohjelmaa, mutta ilmaisversiossa ei saanut kopioitu kuin 3 levyä (sinänsä ohjelma teki tehtävänsä, mutta ei huvittaisi alkaa maksamaan jos ilmaisiakin vaihtoehtoja on).

Google antaa vastaukseksi mm. tällaisen DVD to ISO -ohjelman, joka vaikuttaa ihanan simppeliltä ohjelmalta, mutta onkohan kellään kokemuksia onko luotettava/turvallinen? Sokkona en viitsisi asennella.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 044
Mikäs olisi paras ilmainen ohjelma DVD-levyjen kopioimiseen tietokoneelle .iso -muodossa?

Kokeilin tässäkin ketjussa suositeltua DVDFab Official Site | World's Leading Multimedia Solution Provider -ohjelmaa, mutta ilmaisversiossa ei saanut kopioitu kuin 3 levyä (sinänsä ohjelma teki tehtävänsä, mutta ei huvittaisi alkaa maksamaan jos ilmaisiakin vaihtoehtoja on).

Google antaa vastaukseksi mm. tällaisen DVD to ISO -ohjelman, joka vaikuttaa ihanan simppeliltä ohjelmalta, mutta onkohan kellään kokemuksia onko luotettava/turvallinen? Sokkona en viitsisi asennella.
DVD Decrypter on myös yksi vaihtoehto, ja sieltä valikosta valitsee että tallentaa .iso muidossa
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 428
Kiitos! Testasin ja tämä DVD Decrypter toimii tähän hommaan mainiosti.
Makemkv, ilmainen betassa (foorumilla on aina uusin beta-avain, vaihtuu about kuukauden välein). Osaa ripata myös bluray levyt.

Edit: Iso vaatimus jäi huomaamatta, eli makemkv taitaa tippua sen takia pois vaihtoehdoista.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 044
Makemkv, ilmainen betassa (foorumilla on aina uusin beta-avain, vaihtuu about kuukauden välein). Osaa ripata myös bluray levyt.
Ei tee tietääkseni .iso tiedotoja, vaan rippaa elokuvat ja lisäsisällön talteen.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
960
Imagena tosiaan onnistuisi. Taitaa olla siihen ilmaisiakin ohjelmia. Tässä on nyt tarkoituksena muuttaa television integroidun mediatoistimen tukemaan muotoon nämä ripit.



Subtitle Editissä on tuohon ocr batch convert-ominaisuus, mutta se on rikki, eli tilttaa. Maksullinen ohjelma (Batch Subtitles Converter) löytyisi tähän vobsub-->srt -muunnokseen, mutta köyhä kun olen niin haluaisin ensin päästä siitäkin säästämällä (maksaa 25 euroa).



Tuossa Batch Subtitles Converterissa on toimiva tuo ocr batch convert-ominaisuus (kokeilin), mutta trial-versiossa voi muuntaa vain yhden tekstityksen kerrallaan, joten ei kiitos! Onkohan tilanne niin surkea, ettei ilmaista ratkaisua ole olemassakaan (pois lukien Subtitle Editillä yksitellen)?

Makuasia on tosiaan tuo, ovatko tekstit korkealla vai ei. Omasta mielestäni ne ovat turhan korkealla, kun telkkarista katsoo. Lisäksi kokoa pitäisi voida suurentaa vähän.
Törmäsin nyt itsekin tähän samaan "ongelmaan", vaikkakin pieni sellainen, että tekstit on vähän liian ylhäällä jokaisessa MakeMKV:llä tallettamassani leffassa. Löysitkö ratkaisua jolla saat kohtuullisen vaivattomasti tekstin sijaintia alaspäin?
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
19
Mahtava ketju! Enpä olisi itse osannut edes ajatella tällaista...
Löytyy useampi sata DVD:tä, jotka tällä hetkellä häkkivarastossa laatikoissaan. Monta kiloeuroa ja iso määrä vaivaa nähty niiden keräämiseen, ja olisipa kiva joskus päästä fiilistelemään ainakin noista vähän harvinaisemmista leffoista, joita ei suoratoistoista juuri edes löydä. Paljon on mm. korealaisia leffoja levyillä, joita olisi mukava välillä katsellakin.
Kiitos kaikille vinkeistä, täytyypä ottaa projekti itselle...
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 044
Makemkv on tässä paras: MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD Saa levyt mkv muotoon koneelle sellaisenaan ilman uudelleenpakkausta. Voi myös kätevästi valita mitä kopioi.
MakeMKV is a format converter, otherwise called "transcoder". It converts the video clips from proprietary (and usually encrypted) disc into a set of MKV files, preserving most information but not changing it in any way.


Mitäköhän tuo most information tarkoittaa tässä yhteydessä?

Dvd decrypter ottaa dvd levystä täydellisen kopion.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 272
MakeMKV is a format converter, otherwise called "transcoder". It converts the video clips from proprietary (and usually encrypted) disc into a set of MKV files, preserving most information but not changing it in any way.


Mitäköhän tuo most information tarkoittaa tässä yhteydessä?

Dvd decrypter ottaa dvd levystä täydellisen kopion.
Hitto kun ei ole kunnollista suomenkielistä termistöä, joten saatte tyytyä finglishiin. MakeMKV ei "re-encoodaa" mitään, eli kuvan- ja äänenlaadullista eroa alkuperäiseen ei tule, ne vain kopioidaan sellaisenaan Matroska-kääreeseen. Sen sijaan kaikki metadata ei kopioidu alkuperäisenä, koska dvd tai bluray-levy transkoodataan Matroska-kääreeseen.

Edit. Ja valikot ja mahd. interaktiivinen sisältö saattaa kadota, riippuu tapauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Ei ole muuten pakko muuntaa levyjä MKV muotoon, jos ei tahdo. MakeMKV osaa ottaa myös täydellisen kopion levystä säilyttäen kansiorakenteen ja kaikki valikot sekä ekstrat. Tämän kansion voi sitten joko toistaa sellaisenaan vaikka VLC:llä tai polttaa ImgBurn ohjelmalla levylle tai ISO tiedostoon. Tai ainakin Bluray levyillä näin, en ole varma onnistuuko täydellinen kopio myös DVD:stä, kun en ole niitä harrastanut enää 10 vuoteen.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
146
MakeMKV is a format converter, otherwise called "transcoder". It converts the video clips from proprietary (and usually encrypted) disc into a set of MKV files, preserving most information but not changing it in any way.


Mitäköhän tuo most information tarkoittaa tässä yhteydessä?

Dvd decrypter ottaa dvd levystä täydellisen kopion.
Se poistaa automaattisesti kaiken tarpeettoman kuten valikot. Käyttäjän päätettävissä on levyn video sekä äänitiedostojen valitseminen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 296
Viestejä
4 191 088
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom