DUTZO Gaming Beast valmiskone

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lance
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
6
Postataanpas tarjouskeskustelun lisäksi tännekin, jos joku vaikka osaisi antaa mielipiteensä ennen vuorokauden vaihtumista.

DUTZO Gaming Beast | Varastossa | Edullinen

Olisikohan tästä mihinkään? Intoa kasaamiseen ei tällä hetkellä ole, speksien ja hinnan puolesta vaikutti ihan kohtuulliselta kaikin puolin. En nykyään ole tosin kovin hyvin kärryillä kehityksessä, mutta äkkiseltään osia muualta ostoskoriin laittamalla sain tällaisen vaikutelman.

Sinällään koneen päivityksellä ei ole älytön kiire, mutta lähinnä kyselisin muiden mielipiteitä kohtaako hinta ja laatu tuossa valmispaketissa.
 
Kyllä toi kai ton hintasekseen ihan hyvä on, jos ei itse jaksa kasailla. Laskeskelin nopeeta, että satasen halvemmalla sais saman koneen sillä erotuksella, että vaihtaa prossun 9600kf ja ton ylihintasen virtalähteen halvempaan. En kyllä tiedä kuinka laadukas tuo virtalähde tuossa on, mutta löysin sen hinnaks 130€ ja reilusti halvemmalla saa hyväks todettuja virtalähteitä.
Kuvan mukaan tuossa on aio jäähy, mutta tuoteselostuksessa kuitenkin ilma.
 
Päivityskelvottomalla alustalla prossu joka tulee kompuroimaan vuoden päästä tulevien next-gen konsoleiden pelien kanssa...
(Intel edes laske vanhentuneiden prossujen hintojakaan)

Samaan hintaan saa helposti paremmin päivitettävän paketin kasauksella (78€) esim Tehoraudalta.
 
Päivityskelvottomalla alustalla prossu joka tulee kompuroimaan vuoden päästä tulevien next-gen konsoleiden pelien kanssa...
(Intel edes laske vanhentuneiden prossujen hintojakaan)

Samaan hintaan saa helposti paremmin päivitettävän paketin kasauksella (78€) esim Tehoraudalta.
Menee jo taas ennustelun puolelle. Divination the original sin.
 
Menee jo taas ennustelun puolelle. Divination the original sin.
Näin se 9700K käy 100% prossukuormalla:

Muutenkin viettää hyvän aikaa 80-90% tuntumassa, missä ei isoja reservejä jää.
En olisi sitä uskonut ennen tuota että sekin käy noin tiukalla.

Siihen päälle yksi-kaksi uutta GPU-sukupolvea ja next-gen konsoleiden 8c/16t mainstreamina vaikutus, niin 9700K:n 8 säiettä on pullonkaula.
Pelien kehitys siinä oli vuosikausia keinotekoisesti jumissa Intelin takia.




Aika naivi täytyy olla jos luulee ettei vuoden parin päästä ole isoa hyötyä säkeistä.
Jhjh mainostaisi vaikka neliytimistä parhaana prossuna, jos se olisi ainoa mitä Inteliltä löytyy.
 
Battlefield vitosessa 9600k:lla
2019-12-02 235618.png
ja toimi silti smoothisti. Tuo siis maximum cpu usage. Fps oli myös vallan hyvä jotain 110-150 luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pelien kehitys siinä oli vuosikausia keinotekoisesti jumissa Intelin takia.

Tämä on juuri se lause joka kaikkien "fanipoikien" pitäs ymmärtää ja sisäistää jotta tajuaisivat miten varsinkin tulevat konsolisukupolvet tulee vaikuttamaan ytimien ja säikeiden käyttöön peleissä. Tietääkseni koskaan ei ole vielä konsoleissa ollu muita kuin fyysisiä yitimiä käytössä. Nykyisetkin lippulaivat (XBOX one X ja PS4 Pro) käyttävät 8 ytimisiä prossuja. Toki AMD eli ei voi syyttää vain inteliä ja noikin prossut on vissiin niin että on 2 neliytimistä moduulia siellä. Liekö tehty niin että toinen on pelikäyttöön ja toinen käyttöjärjestelmän ja muun ohjelmiston pyörittämiseen. Eikä PC puolellakaan ole ollut peruskäyttäjien i5 prossut kuin fyysisillä ytimillä. Ei siis ole ollut tarvetta pelinkehittäjien ottaa huomioon säkeillä toimivia prossuja koska eivät ole mainstream kamaa.

Nyt kun tulevat konsolit käyttävät 8c/16t ja AMD on parin viime vuoden aikana puskenut markkinoille todella pätevää kiveä (varsinkin nyt 3000 sarja) niin miksi pelinkehittäjät eivät haluaisi ottaa kaikkea irti tästä uudesta "mainstream" trendistä? Miksi kehitys nyt yhtäkkiä loppuisi kuin seinään? Se että intel on ollut yhtä naivi kuin faninsa eikä ole tuonut kuluttajille sopuhintaisia ja tehokkaita multithreading prossuja ei poista sitä faktaa että suurin pelimarkkina (konsolit...jos ei lasketa mobiili jne tauhkaa) saavat nyt käyttöönsä tämän ja tulevat aivan varmasti puristamaan säikeistäkin kaiken mahdollisen hyödyn irti kuten ovat tehneet tähänkin asti käsissä olevan raudan osalta.
 
Tietääkseni koskaan ei ole vielä konsoleissa ollu muita kuin fyysisiä yitimiä käytössä. Nykyisetkin lippulaivat (XBOX one X ja PS4 Pro) käyttävät 8 ytimisiä prossuja. Toki AMD eli ei voi syyttää vain inteliä ja noikin prossut on vissiin niin että on 2 neliytimistä moduulia siellä. Liekö tehty niin että toinen on pelikäyttöön ja toinen käyttöjärjestelmän ja muun ohjelmiston pyörittämiseen.
Ei vanhoja konsoleita voi ottaa verrokiksi.
Niiden prossuthan olivat jo alunperin uutenakin pelkkää mopoluokkaa ja tablettitasoa.
Tuskin sellaisten kanssa mietittiin mitä uutta/mitä niillä voisi tehdä paremmin, vaan aika meni ihan siihen että saatiin pelit pyörimään jollain lailla niin vähillä tehoilla.
Zen2 tuo ison muutoksen aitona high end arkkitehtuurina.

PS4:ssä pelin käyttöön varattavissa oleva ydinmäärä taitaa olla kuusi ja kaksi ydintä on varattu käyttöjärjestelmän/taustaohjelmien käyttöön.
PS5:ssä riittää tehojen suhteen OS:lle/taustaprosesseille varmasti yksi ydin/kaksi säiettä.
CCX-rakennetta vastaavat ydinryppäät niissä prossuissa kyllä oli.
 
Ei vanhoja konsoleita voi ottaa verrokiksi.
Niiden prossuthan olivat jo alunperin uutenakin pelkkää mopoluokkaa ja tablettitasoa.
Tuskin sellaisten kanssa mietittiin mitä uutta/mitä niillä voisi tehdä paremmin, vaan aika meni ihan siihen että saatiin pelit pyörimään jollain lailla niin vähillä tehoilla.

Niin siis mainitsin nuo tuossa kertoakseni että tekniikka kehittyy. Ja jos niissä on ollut pelkkiä fyysisiä coreja niin sillon devit on koittanut puristaa niistä kaiken irti ilman että on ollut säikeitä mukana joita hyödyntää. Samasta asiasta me kuitenkin tässä puhutaan :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 751
Viestejä
4 545 864
Jäsenet
74 840
Uusin jäsen
jousam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom