Dragon's Dogma II

Lisää taas tullut kokeiltua ja tullut otettua turpaan jatkuvasti laumalta susia, rosvoja ja hirviöiltä. Taistelu mekaniikka on selvästi tehty pelattavaksi isolla npc avustuksella kun miekan ja kilven kanssa ei löydy mitään CC taitoja joka johtaa siihen että yhen kimpuun kun käy niin kohta on lauma tökkimässä ja puremassa. hahmo tietysti kuolee 1-2 osumasta ja kilpi suojaa toiset 2 osumaa kunnes stamina loppuu.

Ehkä vaan skill issue kun en pelaa tätä pelin haluamalla tavalla. Isompien bossien kiipeily mekaniikka oli ihan mielenkiintoinen. Sais olla useammissakin peleissä tuo sama ominaisuus että voi hyppiä, tarttua ja kiipeillä vihollisissa.

Tämä perustella täytyy kyllä kokeilla DD2 kans kunhan saa korjailtua noi pahimmat lagiset alueet.
 
Vähän pettynyt miten lyhyt peli tämä oli, kellossa vasta vähän päälle 30 tuntia kun tuli tuo "oikea" loppu (eli end of the cycle, ei tuo Sovran valeloppu). Enkä mielestäni edes skipannut paljoa, muutamia sivutehtäviä vaan. Odotin että pelkkä main quest olisi ollut jotain Baldur's Gate 3 tasoa, eli ainakin 60 tuntinen. Saa nähdä jaksaako lähteä NG+, ehkä joskus myöhemmin.
Nuilla pelitunneilla kuulostaisi enemmän siltä, että olet skipannut suurimman osan pelistä.
 
Nuilla pelitunneilla kuulostaisi enemmän siltä, että olet skipannut suurimman osan pelistä.

Ei nyt ihan noinkaan, ottaen huomioon että main questi kestää tässä vain alle 10 tuntia. Kartasta oli sen 90% tutkittu, varsinkin loppua kohden ferrystoneja löytyy sen verran paljon että turha juoksentelu edestakaisin muuttuu tarpeettomaksi.
 
Ei nyt ihan noinkaan, ottaen huomioon että main questi kestää tässä vain alle 10 tuntia. Kartasta oli sen 90% tutkittu, varsinkin loppua kohden ferrystoneja löytyy sen verran paljon että turha juoksentelu edestakaisin muuttuu tarpeettomaksi.

Hetkinen, onko main quest oikeasti noin lyhyt?

Itsekin tämän hankin pari päivää sitten ja pakko sanoa, että on tullut kyllä nautiskeltua matkasta ainakin tähän mennessä. Pariin päivään varmaankin noin 8,5 tuntia kasassa. Mutta ihan hirveästi en ole tarinassa edennyt, kun niin helposti eksyy "reitiltä" tutkimaan paikkoja. Saattaa tulla vaikka joku mielenkiintoinen luola vastaan, jossa pääsee mähisemään kunnolla yms.
 
60 tuntia alla, leveleitä 39 ja Bakbatahlissa jonkin aikaa hääritty. Tutkittavaa on vielä iso siivu, eiköhän tästä ainakin 20 tuntia vielä irtoa.

Vaikeustaso sai tarpeellista lisää tämän modin kautta: Custom Difficulty Tweaks

Oma lämä 0.5x, vihollisten 2x kutakuinkin.

Tähän mennessä omasta mielestä paras vocation mystic spearhand, mutta useampi on vielä kokeilematta.
 
27h mittarissa ja juoksin enemmän ja vähemman päätarinan läpi kun pääsin toiseen kaupunkiin. Ei enään jaksa tälläsiä pelei nakkuttaa 50-100h. Ihan ok ilman pääkaupungin megalagia.
 
Tuntimäärästä en tiedä, mutta Battahlissa tehty vasta patsaskeissi ja tutkittu noin kolmannes. Kuningatarkissaakaan en ole nähnyt. Löysin 2 eri luolaa joista pääsee Battahliin ja karkasin kerran portin läpi, laillista reittiä en ole vielä löytänyt. Trickster on hauska, kunhan sai puolivälin skillit. Vermundistakin löytyy yhä avaamattomia arkkuja. Levu on 45, eikä loppua näy. Volcanic island avaamatta.
 
32 tuntia ja vielä ihmistenmestassa koska pitäny pari kertaa ottaa takapakkia. Onhan tää kieltämättä paranneltu ykkösen versio ja välivideot ihan jees. Oikeastaan ainut asia mikä vaan iskee on kaupunkien suorituskyky joka oikeasti kolhasee aika kovaa poies mutta muuten peli on ollut miä tykännytkin. Toivotaan että fsr 3.1 tulisi jossain vaiheessa niin saisi hieman paremman laadun kun ei meinaa tuo 7800xt jaksaa 1440p rt päällä.
 

"

Dragon's Dogma 2 julkaistiin 22. maaliskuuta 2024. Jo nyt voidaan sanoa, että kyseessä on julkaisija Capcomille menestys.

Dragon's Dogma 2 onkin ylittänyt Capcomin omat sisäiset myyntiodotukset, ja samalla menossa olevan toisen vuosineljänneksen tuloennustetta on nostettu. Capcomin itsensä mukaan se on työntekijöidensä korkeimmaksi arvioima yhtiö Japanissa.

Lausunnon mukaan myös Street Fighter 6 edeltäjineen on myynyt hienosti.

"In our core digital content business, in addition to Street Fighter 6, the latest title in the Street Fighter series, which has been well received around the world, Dragons Dogma 2 was released in the fourth quarter and has performed favourably. In addition, sales of back catalogue titles, which mainly consist of older titles in the main series, grew due to their continued popularity. Taken together, this has led us to expect profits from this business to exceed our plan."
"

Muistaakseni se eka osa ei ollut mikään myyntimenestys aikoinaan mutta myi vuosien saatossa ja siksi jatko-osaa piti odottaa näin kauan.
Kuitenkin nytten saavuttanut lähes 9m määrän kaikki alustat mukaan laskettuna.
 
Tähänkin tuli päivitys jota itse odottanut ainakin patch notesien perusteella, eli kerrottiin että joitain kaatumisia saatu ratkottua. Eikun peli päälle ja kyllähän se nyt edellisen kokeilun 7min sijaan pysyi jopa vajaan tunnin kaatumatta pystyssä, toki seuraavalla kokeilulla kaatui jo parinkymmenen minuutin kohdilla. Kyllä, kaupunkien suorituskyky on perseestä, mutta itselle tuo jatkuva kaatuilu on vienyt mielenkiinnon jatkaa peliä ennenkuin ne on saatu korjattua. Peli vielä aina joka kaatumisen jälkeen jää taustalle tekemään crash reporttia joten kaatuminen myös kestää todella pitkään ellei sitä aina tehtävienhallinan kautta lopeta ensin.
 
Mulla ei oo kaatuilua ollu ollenkaan mutta peli jäi kesken just ennen loppua. Jossain vaiheessa käyn viemässä maaliin mut lopahti mielenkiinto kun tässä ei oo mitään haastetta. Joo, on noita difficulty modeja jne, mutta ennemmin melkeen odotan Dark Arisen tyyppistä DLC:tä. En muista paljoakaan DD1 pelistä, mutta ainakin siinä riitti haastetta Bitterblack Islessä. DD1:ssa myös muistaakseni NG+ oli vaikeampi ja yöt etenkin vaarallisia, tässä NG+ täysin turha ja öillä ei ole mitään muuta merkitystä kun eri mobit jotka ei kuitenkaan oo yhtään sen vaikeampia. En ees grindannu vaan seikkaillessa nousi tuo taso johonkin Lv65 ja nyt lohikäärmeistäkään ei ole mitään haastetta. Eikös tässä pelissä yks isompi juttu ollu just se että kiivetään isojen örvelöiden selkään jne? DD2:ssa tämä täysin turhaa kun weak pointit voi saavuttaa useimmiten maasta käsin. Loharinkin voi täysin stunlockata niin ettei se pääse yhtäkään taikaa tekemään.

Helvetin näyttävä peli kyllä, taiat etenkin yöaikaan näyttävät tosi upeilta. Jos bosseissa olisi oikeasti jotain haastetta niin varmasti viihdyttäisi paljon pitempään. Ärsyttää myös että resursseja käytetty "turhaan" esim Trickster-classiin joka ei minusta sovi peliin laisinkaan. Assassin olis ollu paljon parempi ekasta pelistä ja mitähän muita siellä oli.. Strider jne? Tässä tuo Thief on muutenkin naurettavan op, sen Formidable Feint skillin saa aivan liian aikaisin ja jos thieffillä jatkaa pelaamista niin ethän voi oikeastaan mitenkään kuolla.

Mitenköhän Capcom onnistui kusemaan tän näin hyvin. Alku oli lupaava mutta siihen jäi. Tarina toki kehno mutta se nyt ei olekaan edes DD peleissä niin tärkeä imo. Ja joo toki suorituskyky kaupungissa on kyseenalainen muttei se hirveästi häirinnyt loppupelissä kun ei siellä kaupungissa kuitenkaan kauaa viihdytä. Eikä mulla ainakaan tökkinyt mikään muu kaupunki/kylä pahemmin, kuin se Vermund
 

"
Roolipeli Dragon's Dogma 2 on heitetty ilmaiskokeiluun kaikilla alustoillaan.

Capcomin kehuttu ropellus Dragon's Dogma 2 julkaistiin maaliskuussa kehujen saattelemana. Nyt odotettua jatko-osaa voi kokeilla maksutta parin tunnin verran – aikaakin on ruhtinaallisesti, aina heinäkuun 18. päivään saakka.

Mikäli paraikaa alennuksessakin oleva peli päätyy lopulta ostoskoriin, kokeilujakson aikana haalittu eteneminen säilyy. Mikäli ajankäytön haluaa optimoida, hahmonluonti onnistuu vielä kätevästi erillisellä Character Creator & Storage -työkalulla – tällöin kahden tunnin peliaika ei kulu.

Dragon's Dogma 2 -kokeiluversion voi heittää lataukseen PC:lle, Xbox Series S|X:lle tai PlayStation 5:lle. KonsoliFINin arvostelusta peli nappasi mukavat kolme tähteä.
"

Nytten voi kokeilla miten omalla serrillä peli pyörii.
 
Voiko ihanammin peli enää alkaa: porukka jonka piti saattaa minut pääkaupunkiin juoksi jonkun luurangon perässä jokeen ja brine tappoi ne. Ox cart hajosi varmaan sen takia, joten jäljellä oli vain juokseminen sinne. Pawneja oli vain yksi kun ajattelin ottaa loput pääkaupungista. Siinä sitten lyhdynvalossa otettiin lukemattomia kertoja pataan loputtoman tuntuisilta luuranko, susi ja goblin laumoilta ennenkuin lopulta puoliksi tuurilla päästiin kaupunkiin.

Pelintekijät muuten näyttävät ottaneen huomioon, että joku saattaa yrittää juosta mosien ohi: yksi goblin tyyppi juoksee perässä melkein maailman tappiin jos sitä ei tapa
 

"
A new patch for Dragon's Dogma 2 dropped earlier this week, adding options within the game's settings to prioritize either graphics or performance. The latter should help improve the game's oft-lamented framerate issues, which developer Capcom is now saying were a direct result of Dragon's Dogma 2's many NPCs...thinking too much.

In a Famitsu interview (via Google Translate, which IGN independently verified), the development team was asked about one of the purported improvements in the update, specifically to "excessive load on the CPU." In response, the team said that CPU power in Dragon's Dogma 2 is allocated to process the "thoughts" of each NPC and how they interact with physics calculations."

Elikkä ehkä cpu kuormaa saadaan vähenettyä tyhmemtämällä npc. Mielenkiinnolla odottaa miten saavat tehtyä.
 
Tietääkö joku saako npc / oxcart piirtoetäisyyttä suurennettua? On aika ärsyttävää kun ne usein poppaavat tyhjästä suoraan nenän eteen
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom