Dragon Quest XI (PS4/PC 4.9.2018/Switch TBA)

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
19.jpg


Pistetäänpä ketju pystyyn omasta mielestä mielenkiintoisimman JRPG:n ensi vuoden PS4 julkaisua odotellessa. Peli siis juuri julkaisu Japanissa ja ollut menestys sekä myynneissä että arvosteluissa. (Famitsu 40/40)

Peli siis julkaistu Japanissa myös 3DS:lle, mutta eri tekijätiimiltä eri pelimoottorilla joka poikkeaa huomattavasti PS4 ja Switch versioista.

Traileria:



DigitalFoundryn analyysi pelin pelimoottorista:



Ruutukaappauksia:

DQXI_PS4_Mar132017_12.jpg


DQXI_PS4_Mar132017_07.jpg


DQXI_PS4_Mar132017_02.jpg


DQXI_PS4_Mar132017_03.jpg


DQXI_PS4_Mar132017_13.jpg
 
Helkkarin hyvältähän tämä vaikuttaa, saa nähdä saako Enkku julkaisu taas jonkinnäköistä erikoiskäsittelyä esim. ääninäyttelyn merkeissä kuten 8 kanssa aikoinaan.
 


Julkaisu 4.9. ja tulossa myös PC:lle!

Ai jumalauta että oli upea uutinen. Ei tarvii tyytyä 30 fps:ään.
 
Day one PClle! Löytyyköhän 21:9 tukea? Ääninäyttely näyttäisi olevan lisätty eng versioon.

Hyvältä näyttää, ei ole tullut pelattua DQtä erinomaisen kasin jälkeen kun ovat olleet jotain ihmeen käsikonsoli ja mmo hommia. Toivottavasti löytyy hassua huumoria niin saa vähän vastapainoa totisille WRPGlle
 
Viimeksi muokattu:
Day one PClle! Löytyyköhän 21:9 tukea? Ääninäyttely näyttäisi olevan lisätty eng versioon.

Hyvältä näyttää, ei ole tullut pelattua DQtä erinomaisen kasin jälkeen kun ovat olleet jotain ihmeen käsikonsoli ja mmo hommia. Toivottavasti löytyy hassua huumoria niin saa vähän vastapainoa totisille WRPGlle
Peli käyttää UE4:ta joten 21:9 tuki ja unlocked frame rate on hyvinkin mahdollista. Ja pitäisi myös pyöriä hyvin PC raudalla.
 
Ihan kivan näköinen, tosin vähän hölmöt vakavat ilmeet karkkigrafiikassa :). Tuli mieleen Zelda - Breath of the wild. Taistelu tuntui oudolta kun sen aloittaa niin tulee latausruutu ja lataa saman ympäristö, helkutisti dialogeja joka osumasta ja lopuksi fanfaarit ja exp/kullan jako. Tuntui vähän oudolle sekoitukselle reaaliaikaista/vuoropohjaista.

Dragon Questeja en ole kuin testannut, mutta pitänee tätä kokeilla kun kuitenkin jrpgs muuten maistuu ja etenkin kun on PC:llä.
 
Ihan kivan näköinen, tosin vähän hölmöt vakavat ilmeet karkkigrafiikassa :). Tuli mieleen Zelda - Breath of the wild. Taistelu tuntui oudolta kun sen aloittaa niin tulee latausruutu ja lataa saman ympäristö, helkutisti dialogeja joka osumasta ja lopuksi fanfaarit ja exp/kullan jako. Tuntui vähän oudolle sekoitukselle reaaliaikaista/vuoropohjaista.

Dragon Questeja en ole kuin testannut, mutta pitänee tätä kokeilla kun kuitenkin jrpgs muuten maistuu ja etenkin kun on PC:llä.

Se lataa ne viholliset. Taistelu on ihan perinteinen vuoropohjainen JRPG. Vähän voi noita hahmoja liikutella näön vuoksi mutta ei sillä taida olla mitään merkitystä
 
Itelläni ei ole kokemusta näistä vaikka nää kilpaili jossain välissä FF sarjan kanssa mutta onko näissäkin jokaisessa osassa erillinen tarinansa, maailmansa ja hahmot?
 
Itelläni ei ole kokemusta näistä vaikka nää kilpaili jossain välissä FF sarjan kanssa mutta onko näissäkin jokaisessa osassa erillinen tarinansa, maailmansa ja hahmot?

On erillinen. Itse olen pelannut vain DQ 8 ja ei kyllä kalpene minkään FF rinnalla
 
https://store.steampowered.com/app/..._of_an_Elusive_Age__Digital_Edition_of_Light/

PC versio kuulemma hyvin optimoitu. 30 fps ja 60 fps mode mutta reseteran mukaan tuon frame capin voi poistaa, jonka jälkeen toimii myös ongelmitta.

Mutta peli ei kuulemma tue 21:9 resoja natiivisti (joka nyt ei ole yllätys kun kyse japanilaisesta pelistä) joten henk. koht. jään odottelemaan kolmannen osapuolen fixiä peliin ennenkun laitan ostohousut jalkaan.

How to unlock Dragon Quest 11's framerate on PC | PC Gamer

Peli myös tukee Nvidia Anselia Geforce näyttiksillä, mikä on kyllä hieno uutinen kun pelissä ei omaa photo modea ole. :)
 
Viimeksi muokattu:
Odottelen myös 21:9 fixiä. Kauankos niissä on yleensä kestänyt?
 
En tiedä malttaako enää odottaa. Millanen kauppa tää: Dragon Quest XI 11 Echoes of an Elusive Age PC CD Key, Key - cdkeys.com

Toistaalta levy ps4lle (45e gigantissa) ois hyvä niin voi jälleenmyydä mutta sitten jää ultrawide uupumaan...

Edit: Jahas näyttäs olevan Gigantista ja muistakin kaupoista viety alet käsistä... 60e löytyis

PClle on ilmeisesti vain digitaalinen versio?

Yritän tässä miettiä kuinka paljon ärsyttää katella palkkeja PS4 versiossa sitten kun ultrawide fix tulee PClle... vaikeita päätöksiä. Luulen että olis aika kaunis 21:9
 
Viimeksi muokattu:
Itse jään kyllä odottelemaan ultrawide fixiä. Se + lukittamaton ruudunpäivitys on sen arvoista + tykkään ottaa screenshotteja Anselin kanssa. :)
 
Tämä on kohdallani ensimmäinen Dragon Quest, mitä olen pelannut. Kahdesta viimeisestä Final Fantasysta en hirveästi pitänyt, niin niiden jälkeen tämä on kyllä oikein loistava jrpg.

Tällä hetkellä pelannut n.8 tuntia. Maailma on kaunis ja juoni ainakin vielä kiinnostava. Taistelujärjestelmästä pidän kovasti. Yksi parhaimmista mielestäni on FFX järjestelmä. Sen takia tämän täysin vuoropohjainen maistuu itselleni oikein hyvin. Vielä kun vuorot näkisi kuten X, niin saisi täysin taktikoida mitä tekee milloinkin. Vielä en oikein mitään huonoa tästä keksi.
 
Onpa kyllä vakuuttanut n. 6h pelin jälkeen! Potentiaalia parhaaksi DG peliksi löytyy.

Täydellisesti pyörii Prolla ja näyttää todella hyvältä. Ääninäyttely on laadukasta, huumoria löytyy. Musiikit perinteikästä, mutta taattua laatua. Seikkailun tuntua luodaan hienosti!

Taistelu on perinteikästä, JRPG ystäville pitäisi toimia (toisin kuin udet FF...), mutta alku on niin yksinkertaista että paha sanoa vielä paljoa siitä. Pep combot voi olla jees juttu.

Oletteko käyttäneet Healer ja Preserver itemeitä? Tuntuvat huijaamiselta
 
Onko tämä peli luonteeltaan avoin maailma enemmän FFVII tai FFXII tyyliin vai putkijuoksua? Koukuttavia pelimekanismeja kuten loottausta, varustegrindausta tai jotain skill-systeemeitä, joissa näperrettävää? Tavallaan kiinnostaisi pitempi JRPG projekti mutta usein en vaan pääse niihin sisälle tai osoittautuvat muuten pettymyksiksi. Tässä franchisessa tökkii kyllä tuo pikkulapsilla pelaaminen.
 
En ihan heti saa päähäni mitä Healer ja Preserver itemit ovat, eli en todennäköisesti käytä. Vai tarkoitatko niitä yrttejä, mitkä potionin tavoin toimivat?

Jos pitäisi maailmaan verrata, niin sanoisin FXII olevan jokseenkin lähellä. Itselläni myös aluksi arvelutti juurikin hahmot ja grafiikka ja viholliset, jotka ovat värikästä ja "iloista". Mutta ei tuo kyllä ole itseäni haitannut oikeastaan yhtään. Varsinkin ääninäyttely on oikein loistavaa. Loot, grindaus sun muut nyt ovat mukana jrpg mukaisesti. Skill-system näin alku tutustumisella vaikuttaa aika paljon myös FXII kaltaiselta. Poislukien, että tässä ei sisällä aseita ja varusteita.
 
Valikosta redeem items tjsp niin sai preserver ja healer. Extra itemeitä jos pelin ostaa "ekasta batchista", en tiedä montako kopiota se meinaa
 
Ilmankos ei kuulostanut tutulta. Ennakkotilasin tämän kyllä, mutta jätin kaikki nuo ylimääräiset ennakkotilauksen tavarat lataamatta. Yleensä ainakin alkuun nuo ovat aina niin op-tavaraa, että jättän suosiolla pois.
 
Tai siis ei itemeitä vaan accessories. Pelin muutama eka tuntina OP enkä juuri käyttänyt. Niitä voisi kyllä päivittääkin, mutta enpä ole käyttänyt. On varmaan jo parempaa kamaa vaikka niitä ois päivättänytkin.

Noin 20h takana on täyttänyt odotukset. Pelataas nyt kuitenkin loppuun ennen kuin menen sanomaan että GOTY mutta on se mahdollista.
 
Tulipa hommattua ja ihan kiva on. Sitä vaan toivoisi, että tuo taistelu olisi, jos mahdollista, vielä nopeampaa. Sitä vaan on niin paljon että kaikki voittofanfaarin viiveet sun muut ärsyttää jo.

Ei viitsi juosta ohikaan kun ei ole varma, paljonko tää peli riippuu leveleistä eikä tuota expiä muustakaan taida saada.
 
Ei viitsi juosta ohikaan kun ei ole varma, paljonko tää peli riippuu leveleistä eikä tuota expiä muustakaan taida saada.

Ei kannata kovin paljoa stressata leveleistä, edes pomotaistelut eivät ole kovin vaikeita. Kuolemisesta ei myöskään rankaista mitenkään kovasti, joten jos taistelu osoittautuukin liian vaikeaksi niin sitten vasta kannattaa levuttaa ihan sitä tehden. Jos yrität taistella kaikki kohtaamasi viholliset niin hulluksi tulet.

Itse olen kyllä kovasti tykännyt, reilu 11h nyt pelattuna. Varsinkin pelin yleinen rento fiilis on kyllä kiva.
 
Nopeesti löytyi paikka, missä saa ostettua, forgattua ja myytyä voitolla ja sivutuotteena kaksi perfectionist's pearlia per esine. Pakkomielle saada ainakin +2 kamat :D

En meinaa päästä yli näistä hahmoista. Mykkä päähenkilö pelissä, jossa suurin osa puheista on ääninäytelty on lievästi häiritsevää, etenkin kun muut on aina hiljaa ja odottaa kun sankari "puhuu"...

Tuossa oli puhe niistä kahdesta "kortista" eli Healer ja Supplicant. Kyllähän niillä aika pitkälle pärjää juosten kun +3 tasolla palauttavat 10HP ja 3MP per vuoro.
 
Tulipa hommattua ja ihan kiva on. Sitä vaan toivoisi, että tuo taistelu olisi, jos mahdollista, vielä nopeampaa. Sitä vaan on niin paljon että kaikki voittofanfaarin viiveet sun muut ärsyttää jo.

Ei viitsi juosta ohikaan kun ei ole varma, paljonko tää peli riippuu leveleistä eikä tuota expiä muustakaan taida saada.

Peli en erittäin helppo, suurimmaksi osaksi juoksentelen vihuista ohi. Jos on vihuja joista saa hyvää expaa niin saatan hakkailla jonkin aikaa autobattlella (Tacticsista Fight wisely tai se ylin että räimikää täysiä mikä lie olikaan nimi). Sit campiltä hp ja mp täyteen ja seuraavaan tarinapisteeseen. Isommat uudet möllit ja bossit sitten manuaalisesti tappelemalla.

Noin 25h kellossa, vain kerran kuoli heikoin hahmo vahingos jossain ihan perustappelus kun olin vähän huolimaton enkä healannut.

Jos on DG 8 tapainen niin vaikeampia dungeoneita saattaa kyllä tulla myöhemmin pelissä, siinäkin oli muistaakseni alku helppoa mutta löytyi sitten haastettakin myöhemmin
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni kun ei ole muista Dragon Questeista kokemusta, niin kuinka tässä sarjassa on loppupuolen tehtävää. Esimerkeiksi parhaimpien aseiden ja varusteiden hankkimista tai super bosseja? Sellaisia, mitä ei pelkkää juonta pelattaessa tule vastaan
 
Itselläni kun ei ole muista Dragon Questeista kokemusta, niin kuinka tässä sarjassa on loppupuolen tehtävää. Esimerkeiksi parhaimpien aseiden ja varusteiden hankkimista tai super bosseja? Sellaisia, mitä ei pelkkää juonta pelattaessa tule vastaan

En halua spoilata itselle mutta vahvasti luulisin että on pahempiakin vihuja kuin loppubossi. Jos joku haluaa tarkentaa nii spoiler tageihin infoa
 
Vähän turhan suoraviivainen ja lineaarinen tää kyllä omaan makuun on vaikka pitääkin ihan hyvin viihdyttävyydellään otteessaan. Pelillisesti turhan yksinkertainen ehkä enemmänkin, pitäis jättää kaikki selkäytimeen iskostettu minmaxaus pois. Oma pelitapa on vielä sellainen, että käyn kattomassa kaikki mutkat ja muut paikat ennen kuin menen sinne, missä peli etenee ja etenkin kun kulkuvälineitä avautuu, tulee käytyä katsomassa kaikki alueet ja kaupungit, mihin reitti on auennut, ostettua parhaat kamat ja taottua ne +3 tasolle ja sitten peli onkin taas hetken pelkkää läpijuoksua...

Visuaalisesti todella hieno ja pelimusiikit pitkästä aikaa sitä tasoa, että ei tule käännettyä niitä nollalle spotifyn tieltä. Vahvoja Uematsu-viboja hetkittäin. Vähän toi hahmogalleria ja huumori tökkii hetkittäin kun pelaa lapsilla ja sitten vastaan tulee stereotyyppisen homon oloista lässyttäjää, bondage-remmeihin pukeutuvia nahkanaamiobodareita, huorissa käyntiä (vai mitä se puff puff meinaa olevansa) yms. Ilmeisesti DQ:ssa joku perinteinen "juttu" nämä? FF VII:ssä oli hetkittäin vähän vastaavaa omituista japanilaista huumoria.
 
Olenko se vain minä vai onko maalitaulujen löytäminen ihan mahdotonta? 3/5 alueelta on eniten mitä olen löytänyt
 
Olenko se vain minä vai onko maalitaulujen löytäminen ihan mahdotonta? 3/5 alueelta on eniten mitä olen löytänyt
1-2 per alue on löytynyt ihan satunnaisesti. Mitä noista sitten mahtaa saada, että kannattaako edes etsiä tai katsoa oppaiden avulla?

Pep on muuten ihan hanurista kun ei siinä tunnu olevan mitään logiikkaa, toisin kuin esim FFVII limit breakeissä. Olenko mä nyt kaksi kertaa saanut 25h pelaamisen aikana heron ja Erikin yhtäaikaa peppiin ja toisen kerran haaskasin itemised killin bossiin tietämättä, ettei niiltä saa mitään :facepalm:
 
Ei itsekään näitä maalitauluja ole muutamaa enempää löytänyt. Osa pomo-taisteluista on tuntunut aika haastavilta. Olen kyllä paljon juoksennellut vain vihollisien ohitse. Oikeastaan olen vain silloin taistellut, kun tulee vastaan uusia, mitä ennen ei ole vastaan tullut.

Olen nyt 38 tuntia suunnilleen pelannut. En tiedä onko se paljon vai vähän etenemiseen nähden.
Olen nyt kohdassa, missä jäätyneestä kaupungista etsitään viidettä tai kuudetta orbia
 
1-2 per alue on löytynyt ihan satunnaisesti. Mitä noista sitten mahtaa saada, että kannattaako edes etsiä tai katsoa oppaiden avulla?

Pep on muuten ihan hanurista kun ei siinä tunnu olevan mitään logiikkaa, toisin kuin esim FFVII limit breakeissä. Olenko mä nyt kaksi kertaa saanut 25h pelaamisen aikana heron ja Erikin yhtäaikaa peppiin ja toisen kerran haaskasin itemised killin bossiin tietämättä, ettei niiltä saa mitään :facepalm:

Munsta taas tuntuu että nuo on kokoajan pepissä. Suurimmaksi osaksi pelaan autobattlella go all out tai fight wisely niin ehkä ne tekee paljon asioit jotka vaikuttaa pepin saamiseen? Netistä varmaan selviäisi mitä ne on mutta en oi katellut
 
Oma peli helpottui vähän turhan paljon kun heti meriporttien auettua suuntasin arvalla Arboriaan ja ostin sieltä löytyvät kamat ja smithasin kunnon plussille ne, jotka pystyin.

Kun ei se vastus sinnekään mennessä tuntunut liian kovalta vaan pikemminkin sopivalta niin, että välillä piti healatakin ja expiä tuli kovaa vauhtia...
 
Ja edellisen viestini kontrastiksi todettakoon, että menipä tämä vaikeaksi kun alkoi enemmän juoksemaan ohi. Sen kummemmin spoilaamatta eräs kasinopomo meinasi vetää jo pataan joukkiotani ja sitten tuli yhdeltä merihirviöltä turpaan ihan rehdisti. Levelit oli jotain 40 luokkaa. Ei tuossa muuta mutta kun nuo bossit menee aika halpamaisiksi kun jatkuvasti sataa hyökkäystä, joka kaataa/lumoaa/hämmentää tjsp. sankareita. Ja sitten kun yksi kuolee niin se on menoa, herätystaika kun toimii vain 50% yrityksistä niin aina vaan pienempi joukko ottaa kovemmin pataan kun ei saa onnistumaan.

Ei jaksaisi lähteä haalimaan kokoon bossikohtaista settiä varusteita joten pitää varmaan vaan grindata vähän...
 
Ja edellisen viestini kontrastiksi todettakoon, että menipä tämä vaikeaksi kun alkoi enemmän juoksemaan ohi. Sen kummemmin spoilaamatta eräs kasinopomo meinasi vetää jo pataan joukkiotani ja sitten tuli yhdeltä merihirviöltä turpaan ihan rehdisti. Levelit oli jotain 40 luokkaa. Ei tuossa muuta mutta kun nuo bossit menee aika halpamaisiksi kun jatkuvasti sataa hyökkäystä, joka kaataa/lumoaa/hämmentää tjsp. sankareita. Ja sitten kun yksi kuolee niin se on menoa, herätystaika kun toimii vain 50% yrityksistä niin aina vaan pienempi joukko ottaa kovemmin pataan kun ei saa onnistumaan.

Ei jaksaisi lähteä haalimaan kokoon bossikohtaista settiä varusteita joten pitää varmaan vaan grindata vähän...

En tiedä olenko yhtä pitkällä niin ehkä vielä itelläkin vaikeuksia edessä mutta aika hyvinhän partyltä löytyy kykyjä poistaa noita statuksia Esim sylvandolla on se joku ruoskan isku. Myös itemeitä löytyy vastaaviin tarkotuksiin.

Myös herättämiseen on yggdrasil leaf joita voi ostaa kasinolta. Kasinolta sai myös aika päheen greatswordin 100k tokenilla :-)
 
En tiedä olenko yhtä pitkällä niin ehkä vielä itelläkin vaikeuksia edessä mutta aika hyvinhän partyltä löytyy kykyjä poistaa noita statuksia Esim sylvandolla on se joku ruoskan isku. Myös itemeitä löytyy vastaaviin tarkotuksiin.


Myös herättämiseen on yggdrasil leaf joita voi ostaa kasinolta. Kasinolta sai myös aika päheen greatswordin 100k tokenilla :)


Sylvandon läpsy auttoi aikansa mutta jostain syystä ei tunnu noissa bossitappeluissa toimivan, ainakaan heti kun debuffi on tullut päälle. Ei myöskään auta tanssimiseen, perseellään istumiseen, kullaksi muuttumiseen jne.

Vähän lisää tasoja ja 4xpep power oli ratkaisu aika moneen ongelmaan. Ennen kuin mitään debuffeja tao bossin buffeja ehtii tulla niskaan, ehtii mäjäyttämään sen 3000 pistettä damagea niin lyhenee kummasti tappelu.
 
Jos mykkä sankari ottaa pelin aikana päähän niin post gamessa se vasta alkaakin vituttamaan. Mitenkään spoilaamatta, sankari voisi vähän briiffata tiimiään ettei kaikkea aiemmin nähtyä tarvitse hämmästellä minuuttitolkulla :rage:
 
Luulin että kohta päätarina ohi kun on mennyt jo 54h.
Kauanko tästä menee tunneissa päätarinan läpäisyyn?
Vaikee sanoa kun peli idlasi itelläni niin paljon kun puuhasin ihan muuta mutta kai sitä post gameineen joku 80-100 monella on mennyt jos on kamoja ja muuta kasannut end gameen. Tosin level grindiä ei onneksi juurikaan ole tasolle 99 kun tietää miten homma hoidetaan (haullelujah + electro light). Post gamehan siis on osa peliä ja juonta.
 
Itse eilisen tallennuksen mukaan olin muistaakseni 63 tuntia pelannut ja pääsin päätarinan viimeiseen bossiin. En vielä sitä eilisellä yrityksellä voittanut. Tuosta ajasta idleä ja muuta seisoskelua varmaan joku 5 tuntia. Tuon jälkeen käsittääkseni alkaa vielä end game, joka kohtalaisen pitkä.

Kysymys harmaasta avaimesta.
Ei viitsi Googlella etsiä tietoa, koska saattaa spoilata jotain muuta itseltäni. Mutta onko tuota mahdollista saada ennen Mordegonin taistelua vai vasta end gamen puolella. Paikkaa ei tarvitse kertoa
 
Itse eilisen tallennuksen mukaan olin muistaakseni 63 tuntia pelannut ja pääsin päätarinan viimeiseen bossiin. En vielä sitä eilisellä yrityksellä voittanut. Tuosta ajasta idleä ja muuta seisoskelua varmaan joku 5 tuntia. Tuon jälkeen käsittääkseni alkaa vielä end game, joka kohtalaisen pitkä.

Kysymys harmaasta avaimesta.
Ei viitsi Googlella etsiä tietoa, koska saattaa spoilata jotain muuta itseltäni. Mutta onko tuota mahdollista saada ennen Mordegonin taistelua vai vasta end gamen puolella. Paikkaa ei tarvitse kertoa

Post gamessa saa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 768
Viestejä
4 495 643
Jäsenet
74 289
Uusin jäsen
Kaaleppi1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom