Tuosta on hyvinkin apua. Oleellinen kohta on WAN IP Address: koska osoite alkaa 80:lla, se ei kuulu mihinkään tunnettujen privaatti-IP:iden sarjaan joten nyt näyttäisi että kysymyksessä ei taida olla Double NAT vaan jokin muu ongelma.
Valokuituoperaattori saattaa esimerkiksi torpata yhteyden avaukset ulkoa sisäänpäin koska heidän perus-kuluttajaliittymäsopimuksensa ei salli julkisten serverien pitoa.
Tai sitten ongelmana on se, että kotiverkon ulkopuolelta yhteyttä ottavan laitteen pitää jotenkin saada tietoonsa se, että yhteys pitää ottaa juuri tuohon WAN IP Address-osoitteeseen ja porttiohjauksessa määritettyyn porttiin. Kotiverkon sisällä oikea osoite löytyy esim. MDNS-kyselyllä tai muulla broadcast-tekniikalla (eli joko Plex itse ilmoittelee itsestään kotiverkkoon tai sitten se vastaa kun joku laite verkossa kysyy "hei kaikki, onko täällä jossain Plex-palvelinta?").
Kotiverkon ulkopuolella tällaiset systeemit eivät toimi koska kaikkien maailman laitteiden osoitekyselyistä ja -ilmoituksista tulisi valtavasti turhaa liikennettä, vaan yhteyden ottajan täytyy joko itse tietää oikea IP-osoite tai saada se selville jostain julkisesta DNS-palvelusta. Jälkimmäinen edellyttää että olet rekisteröinyt WAN IP:lle jonkin nimen: helpoimmin tämä onnistuu erilaisia Dynamic DNS-palveluita käyttämällä, esim. suomalaisille ilmainen dy.fi jota muistaakseni Synology osaa käyttää suoraan:
dy.fi - lyhyimmät ilmaiset ja mainoksettomat dynaamiset domain-nimet kotisivuillesi tai palvelimellesi
www.dy.fi
Se porttiohjaus pitää tietysti olla muotoa "mikä tahansa IP-osoite + valittu portti => NASin sisäverkon osoite + Plexin käyttämä portti". Jos porttiohjauksen lähtöpään IP-osoitteena on esim. WAN IP Address, se tarkoittaisi että vain Technicolour-reititin itse saa ottaa yhteyttä porttiohjauksen läpi.
Lisäksi jos tuossa Technicolourissa on palomuuritoimintoja, se että porttiohjaus on olemassa ei välttämättä tarkoita että liikenne ulkopuolelta porttiohjauksen läpi olisi automaattisesti sallittua, vaan ulkoa saapuva yhteys porttiohjauksessa määriteltyyn porttiin saattaa olla tarpeen sallia myös palomuuriasetusten puolella.