DOOM: The Dark Ages 2025 (jatkoa Doom Eternalille) // PC, Xbox Series X|S, PS5, julkaisu: 15.5.2025

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 618
Eli Rip & Tear jatkuu. Tällä kertaa luvassa vähemmän akrobatiaa, suurempia areenoita ja enemmän mähinöintiä

Traileri:


PC-version laitteistovaatimukset (RT-tuki on pakollinen näytönohjaimen osalta):
MINIMUM (1080p/60 FPS/Low Video Settings)
  • OS: Win 10 64Bit / Win 11 64Bit
  • CPU: AMD Zen 2 or Intel 10th Generation @3.2Ghz with 8 cores / 16 threads or better (examples: AMD Ryzen 7 3700X or better, Intel Core i7 10700K or better)
  • GPU: NVIDIA or AMD hardware ray tracing-capable GPU with 8 GB dedicated VRAM or better (examples: NVIDIA RTX 2060 Super or better, AMD RX 6600 or better)
  • System RAM: 16 GB
  • Storage Capacity: 512 GB or higher NVMe SSD (100 GB Available)
RECOMMENDED (1440p/60 FPS/High Video Settings)
  • OS: Win 10 64Bit / Win 11 64Bit
  • CPU: AMD Zen 3 or Intel 12th Generation @3.2Ghz with 8 cores / 16 threads or better (examples: AMD Ryzen 7 5700X or better, Intel Core i7 12700K or better)
  • GPU: NVIDIA or AMD hardware ray tracing-capable GPU with 10 GB dedicated VRAM or better (examples: NVIDIA RTX 3080 or better, AMD RX 6800 or better)
  • System RAM: 32 GB
  • Storage Capacity: 512 GB or higher NVMe SSD (100 GB Available)
ULTRA 4K (2160p/60 FPS/Ultra Video Settings)
  • OS: Win 10 64Bit / Win 11 64Bit
  • CPU: AMD Zen 3 or Intel 12th Generation @3.2Ghz with 8 cores / 16 threads or better (examples: AMD Ryzen 7 5700X or better, Intel Core i7 12700K or better)
  • GPU: NVIDIA or AMD hardware ray tracing-capable GPU with 16 GB dedicated VRAM or better (examples: NVIDIA RTX 4080 or better, AMD RX 7900XT or better)
  • System RAM: 32 GB
  • Storage Capacity: 512 GB or higher NVMe SSD (100 GB Available)
Note: DOOM: The Dark Ages requires a hardware ray tracing-compatible GPU to play on PC, including Minimum Specifications. Details on Path Tracing specifications will be revealed at a later date.
Early Access alkaa kahta päivää aiemmin. Peli tulee Game Passin tarjontaan.
 
Steam.png

On kyllä rouhea hinta 10-15 tunnin pelistä ja lisärit vielä erikseen. Varmaan yrittävät gamepassiin pakottaa.
 
Mitä vittua, 80 eur?

Joo ei vaikka massiivinen Doom fani olenkin

E: itse peli vaikuttaa kyllä hyvältä, toivon vaan ettei Eternal konseptia ihan kokonaan kuopata siinä mielessä, että tässä saa juosta vaan hiiren vasen nappi pohjassa ja "kaikki käy".
Eternal oli just siksi hyvä, kun se vaati mekaanikkojen opettelua ja sitä kautta löytyi iso määrä variaatioitakin.

Vapaus tai luovuus ei ole sitä, että tee mitä tahansa milloin tahansa ja kaikki toimii, mitäs luovuutta siinä silloin on. Enempi luovuutta on keksiä, mikä toimii.

Pidän kyllä tässä siitä, että melee on tuotu nyt oleelliseksi osaksi aseiden rinnalle ja tuo "freeform" glory kill vaikuttaa kanssa mielenkiintoiselta.

Toukokuussa nähdään mitä tulee. Hintaa lukuun ottamatta vaikuttaa kuitenkin siltä, että kyllä Hugo ja Marty taas tiesi mitä tekevät (eikähän he varmaan hintaa päättäneetkään, lol)

Soundtrack kuulosti kanssa buenolta, ilmeisesti Finishing Move tekijänä, uusi tuttavuus.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tämä yleistä myös muissa peleissä mitä lehdistölle annettaan, eikö toimittajat osaa sen verta pelaa?

 
Onkohan tämä yleistä myös muissa peleissä mitä lehdistölle annettaan, eikö toimittajat osaa sen verta pelaa?

Kyllä aika monessa pelissä on nykyään noita super easy -tiloja. esim. Indyssä saa vaikeustason säädettyä vielä erikseen puzzleille ja combatille. Minusta toi täysin säädettävä vaikeustaso ja huijauskoodit on ihan OK niissä peleissä, joissa pelaaja on ostanut pelin itselleen.
 
Ostin molemmat uudet doomit aikanaan täyteen hintaan ja kumpaakin pelattu noin 30-40h 2xläpipääsyyn, eikä tuo eternal ollut niin hyvä loppujen lopuksi.
Onhan nää sillain "hauskoja" pelejä, mutta aika hintavia siihen nähden montako tuntia tähän ainakin itellä käytettynä, joten pienoinen pettymys lopulta olleet.
Mieluiten nää ostais alennuksesta. Joka tapauksessa varmaan tääkin tulee hankittua.
 
Steam.png

On kyllä rouhea hinta 10-15 tunnin pelistä ja lisärit vielä erikseen. Varmaan yrittävät gamepassiin pakottaa.
Jos kuvittelee pelaavansa viikonlopussa, sit ottaa vaan 1 euron game pass kokeilun, joita tuntuu olevan tarjolla usein.

Veikkaan kyllä että kesto ennemmin 20-30h.

Onkohan tämä yleistä myös muissa peleissä mitä lehdistölle annettaan, eikö toimittajat osaa sen verta pelaa?


Jos kustomointi vaikeustasolle on ongelma, pyydä kaveriasi laittamaan kaikki vaikeimmalle ja älä ikinä mene tuohon valikkoon. Problem solved.

Tuo valikko siis tulee kaikille.
 
Onkohan tämä yleistä myös muissa peleissä mitä lehdistölle annettaan, eikö toimittajat osaa sen verta pelaa?


Mikähän siinä ahdistaa että pelin vaikeustasoa saa säädettyä mahdollisimman laajasti? Ymmärrän varsinkin jonkun toimittajan joka pelaa kauheassa aikataulupaineessa, niin siinä tilanteessa vaikeassa kohdassa varmasti ihan kiva jos pystyy pelin säätämään niin ettei se romuta aikatauluja täysin.

Lisäksi on erilaisia rajoituksia/vammoja jotka vaikeuttavat jokaista peliä jo itsessään. Eikö ole pelkästään hyvä että nämäkin ihmiset pystyvät nauttimaan videopeleistä?
 
Multiplayerissäkin on yleensä ladderit, jotta pelaajat päätyvät lopulta pelaamaan karkeasti oman tasoisiaan vastaan, koska yleensä kenelläkään ei ole kivaa kun kovimmat pelaajat päätyvät pubstomppaamaan noboja.

Sama kait se on että yksinpelissä annetaan vastaava "säätö" tarjolle.
 
Multiplayerissäkin on yleensä ladderit, jotta pelaajat päätyvät lopulta pelaamaan karkeasti oman tasoisiaan vastaan, koska yleensä kenelläkään ei ole kivaa kun kovimmat pelaajat päätyvät pubstomppaamaan noboja.

Sama kait se on että yksinpelissä annetaan vastaava "säätö" tarjolle.
Ja siis jo aluperäisissä doomeissa on 5 eri vaikeustasoa. Nyt voit vaan säätää tarkemmin noita uusia ominaisuuksia, jos haluat. Ei ole pakko.
 
Mikähän siinä ahdistaa että pelin vaikeustasoa saa säädettyä mahdollisimman laajasti? Ymmärrän varsinkin jonkun toimittajan joka pelaa kauheassa aikataulupaineessa, niin siinä tilanteessa vaikeassa kohdassa varmasti ihan kiva jos pystyy pelin säätämään niin ettei se romuta aikatauluja täysin.
Monet pilaa pelinsä jos pelistä tulee liian läpijuoksu juttu, itsekkään en todellakaan yleisesti pelaa millään hardeilla tai vastaavilla mutta onhan toi että saat lisättyä daomagen määrää dramaattisesti, ei puhuta enään mistään 1.5-2.5x kertoimista vaan 10x vs normaali.

Itse pelasin aikoinaan ekan Doomin(2016) helpoimalla ja oli siinäkin omat haasteensa kun olen aika mämmikoura nopea temposissa peleissä mutta sain suoritettua kuitenkin.

Oma näkemykseni olisi ollut että se easy varmaan olisi ollut ihan hyvä ettei edes mämmikourille mene ihan läpi huutamiseksi.

Mutta pointtina taitaa olla se että jos tarjotaan extra helpot vaikeusasteet niin porukat tulevat niitä käyttämään ja juoksevat sitten pelin siinä 5h läpi että puhaltavat tyyliin kaikki kumoon ja sitten huomaavatkin että maksoivat 80€ siitä parin tunnin juoksusta vaikka periaattessa se syy oliskin sen pelaajan.

Siis periaattessa minulla ei ole sitä vastaan mitää että annettaa mahdolisuuksia mutta tuossa tehdään peli jo hitusen liian helpoksi.

Tykkäsin mm Shadow of the tomb Raidern vaikeusasteiden säätämistä mutta ei siinäkään tarjottu mitään että vihut tekee 0.1 damagea kertoimella ja Lara voi tehdä 10x kertoimalla damagea ja tämä on se the ongelma minulle.

Mutta kuten todettu, minun ongelmani. Ärisen ja mökötän sitten täällä sohvan perukoilla kuinka nykyaikana kaikki pilataan :geek:
 
Monet pilaa pelinsä jos pelistä tulee liian läpijuoksu juttu, itsekkään en todellakaan yleisesti pelaa millään hardeilla tai vastaavilla mutta onhan toi että saat lisättyä daomagen määrää dramaattisesti, ei puhuta enään mistään 1.5-2.5x kertoimista vaan 10x vs normaali.

Itse pelasin aikoinaan ekan Doomin(2016) helpoimalla ja oli siinäkin omat haasteensa kun olen aika mämmikoura nopea temposissa peleissä mutta sain suoritettua kuitenkin.

Oma näkemykseni olisi ollut että se easy varmaan olisi ollut ihan hyvä ettei edes mämmikourille mene ihan läpi huutamiseksi.

Mutta pointtina taitaa olla se että jos tarjotaan extra helpot vaikeusasteet niin porukat tulevat niitä käyttämään ja juoksevat sitten pelin siinä 5h läpi että puhaltavat tyyliin kaikki kumoon ja sitten huomaavatkin että maksoivat 80€ siitä parin tunnin juoksusta vaikka periaattessa se syy oliskin sen pelaajan.

Siis periaattessa minulla ei ole sitä vastaan mitää että annettaa mahdolisuuksia mutta tuossa tehdään peli jo hitusen liian helpoksi.

Tykkäsin mm Shadow of the tomb Raidern vaikeusasteiden säätämistä mutta ei siinäkään tarjottu mitään että vihut tekee 0.1 damagea kertoimella ja Lara voi tehdä 10x kertoimalla damagea ja tämä on se the ongelma minulle.

Mutta kuten todettu, minun ongelmani. Ärisen ja mökötän sitten täällä sohvan perukoilla kuinka nykyaikana kaikki pilataan :geek:
Eiköhän tossa oo valmiita vaikeustasoja minkä voi valita, valitsee niistä mieleisensä ja ei koske noihin slidereihin. Jos itse pilaa pelinsä ei se ole kenenkään muun vika.
 
Eiköhän tossa oo valmiita vaikeustasoja minkä voi valita, valitsee niistä mieleisensä ja ei koske noihin slidereihin. Jos itse pilaa pelinsä ei se ole kenenkään muun vika.
On varmasti 5 presettiä ainakin vaikeustasoina, kuten screenshotin ylälaidassa on yksi niistä. Ehkä näät nyt suoraan paljon enemmän damaa otat nightmarella vs ultra violence kun klikkailet tasoja edes taas.
 
2016 Doomissa näyttää olevan Steamissa 50 pelituntia + konsolilla pelasin sitä varmaan jokusen kymmentä tuntia lisää. Eternalia olen pelannut 70 tuntia ja siinä on kesken ensimmäinen lisäosa ja toiseen en ole koskenutkaan. Kyllä näissä läpipeluuseen sen 20 - 30 tuntia saa helposti kulumaan, varsinkin jos etsii secretit ym. eikä vaan juokse kenttiä läpi mahdollisimman nopeasti. Toki 80 € on paljon, jos ajatuksena on vain speedrunata peli läpi eikä enää palata sen pariin.
 
Eternal edelleen pelaamatta. Johtuuko akrobatioista vai mistä mutta ei vaan ole tullut aloitettua. Doom 2016 sitten taas meni kymmeniä kertoja läpi ja aina vaan maistui. Tämä tuntuu taas enemmän siltä, mitä Doom saisi omasta mielestäni ollakin. Mielenkiinto on vahva tässä ja todennäköisesti tästä tulee itselle 2016 henkinen jatkaja legendaariseen sarjaan.
 
Itsellenikin 2016 ehkä parempi peli kuin Eternal. Ei sitä kuitenkaan kannata ainakaan niiden akrobatioiden takia skipata. Ei niitä nyt lopulta niin paljoa siinä ole. Ja joo, seuraavaa osaa täälläkin suunnalla kovasti odotellaan.
 
Jes tykkään kovasti noista damage slidereistä. Laittelen hardille ja säädän damage to demons normaalille niin saa haastavan pelin ilman bullet sponge vihuja!
 
Itsellenikin 2016 ehkä parempi peli kuin Eternal. Ei sitä kuitenkaan kannata ainakaan niiden akrobatioiden takia skipata. Ei niitä nyt lopulta niin paljoa siinä ole. Ja joo, seuraavaa osaa täälläkin suunnalla kovasti odotellaan.

Täältä samat. Ite tykkäsin kans enemmän vuoden 2016 doomista. "Avaruuden Black Mesa" oli kuitenkin kiva koluta läpi ja pari kertaa oli mukava käydä alakerrassa katsomassa paikkoja valmiiksi.
 
Sliderit on kyllä jees. En pidä bullet spongeista enkä panosten kitsastelusta räiskintäpeleissä(no missään peleissä). Hyvä myös että erinäisistä rajoitteista kärsivät huomioidaan ja pääsevät nauttimaan pelistä jos vaikka motoriikka ei syistä x toimi täysillä. Ei se keneltäkään ole pois jos saa säätää. Toivotaan, että on kasvava trendi. Ja näyttää kyllä hyvältä. Vähän synkemmän oloinen ja räiskintä menevän näköistä. Tulee vielä passiin niin mikäs sen parempaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 761
Viestejä
4 599 947
Jäsenet
75 696
Uusin jäsen
Kimm0Kuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom