Olisiko kellään suositella jotain hyväksi todettua välittäjää joka ei isompia vedä välistä hinnassa ja jolla nuo perusjutut mitä pelkän sähköpostin käyttöönotolle vaikkapa iCloud+ vaaditaan tulee mukana suoraan? Mieluiten sellainen, jolla tuo DNS olisi varmasti kunnolla toimiva. Tämän ketjun etusivulla mainitaan norjalainen firma useasti, liekö se ihan hyvä valinta edelleen vaikka ei ole kotimainen välittäjä?Ei varmasti suoraan ohjetta mutta kannattaa täältä hakea palveluntarjoja ja kysellä heiltä mitä apua saat heiltä ja mihin hintaan: Etsi verkkotunnusvälittäjä | Traficom. Fi-domainin tiedot ovat yksityisiä oletuksena kun kyseessä yksityishenkilö.
Tuo Traficomin lista on pitkä kuin nälkävuosi ja listassa pomppaa ihan tuollaisia etunimi sukunimi välittäjiä, joten onko tuossa listalla automaattisesti myös kaikki ne yksityiset, jotka on verkkotunnusvälittäjäksi rekisteröityneet, että saavat ostaa tunnuksensa suoraan Traficomilta?
No tuopa ei haittaa minua. Eiköhän ihan samalla tavalla viranomaiset saa ne fi-tunnuksille. Pääasia kunhan ne tiedot ei ole kenen tahansa nähtäville saatavana. Mitenhän tuossa Cloudflaressa menee maksun osalta, kun hinnat ilmoitetaan USD:na ja käsittääkseni ne eivät ALVia sisällä, joten pitääkö ALVit erikseen itse jollekin tilittää vai onko tuollaiset verovapaita, koska summat on jotain 10 USD luokkaa per domain?Domain Privacy on monessa ihan maksuton, CloudFlare ei julkaise Whois-tietoja suoraan mutta kyllä luovutetaan mm. viranomaisille.
Näinhän se varmaan on. Ja ei kait tuossa isoista säästöistä ole edes kyse, jos "tukkuhinnat" domainille on 9 euron luokkaa + ALV, tuo norjalainen kauppa näyttää 11,99 EUR hintaa fi-domainille, käsittääkseni on myös eka vuoden jälkeen sama hinta.Välittäjäksi ei varmaan kannata ryhtyä jos ei ole tuttu alue. Saat tukea parhaiten nykyisiltä välittäjiltä ja apua kaikkeen parhaiten. Jos ryhdyt välittäjäksi itse olet omillasi.