DNA Kotimokkula 4G+ MF286 - DMZ ei toimi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Otin kokeiluun DNA:n kotimokkulan kun kohtuullisen halvalla sai. Itselleni oli erittäin tärkeää, että tässä on latauksen sijaan myös kohtuullinen uploadi ja että verkon ulkopuolelta saa yhteyden sisäverkkolaitteisiin. Olen kaikissa aiemmissa yhteyksissä ja reitittimissä käyttänyt DMZ:taa johon olen määrittänyt yhden sisäverkon laitteen IP:n. Tämän jälkeen ulkoisella IP:lla yhdistäminen on toiminut mutkitta.

Asensin tänään päivällä laitteen ja kävin katselemassa asetuksia. Löysin täältäkin DMZ asetuksen, johon laitoin tietokoneeni sisäverkon IP:n, mutta eipä toimi. Koitin ottaa DMZ valikon pois ja port forwardin päälle, mutta siltikään ulkoinen IP ei päästä sisäverkkoon. Liitteenä kuva asetusvalikoista. Nyt kaikki muut on pois päältä, mutta DMZ:ssa on tämä koneen ip: 1.1.1.2.

Olen koittanut ottaa windows defenderin palomuurin pois, mutta ei auttanut. Mitään ideaa mitä voisi kokeilla tai miksi tuo DMZ ei ylipäätään toimi?
 

Liitteet

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Dna liittymänä? Vaihda se apn julkiseksi, löytyy sieltä mokkulan asetuksia selaamalla se kohta. Dna:lla se julkinen ip on ilmanen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
DNA käytössä juu. Olen koittanut etsiä päivityksiä tuohon pötikkään, mutta tuo oma ohjelma ei niitä löydä. Ihan kuin minulta puuttuisi jotain asetuksia tai sitten olen vain puusilmä. Haluatko vielä neuvoa, että mistä tuo pitäisi löytyä?

edit: Eiku nyt taisi löytyä. Tuolla on näköjään noita asetuksia tuolla alkuvalikon takana WLAN asetuksissa
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882


Tuommosella nimellä löytyy asetuksista mulla. Ensin klikkaat sitä 4g asetukset, sieltä löytyy tuo yhteyspiste

Tuossa siis etusivusta kuva vielä, tuo ylempi asetukset siis oikea:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481


Tuommosella nimellä löytyy asetuksista mulla. Ensin klikkaat sitä 4g asetukset, sieltä löytyy tuo yhteyspiste

Tuossa siis etusivusta kuva vielä, tuo ylempi asetukset siis oikea:

Onko sulla tuon lisäksi muita asetuksia? Mulla ei yhdistä vaikka laittoi sen APN:ksi. Vedin tehdas resetin ja vaihdoin vain tuon ja asetin DMZ:n. Silti ei päästä. Koitin laittaa tuon reitittimen siltaavaksi ja pääsin nettiin, mutta silti sain jonkun 10.xx.xx.xx osoitteen localiksi ja julkinen IP oli eri. En saanut silläkään yhdistettyä. Hmm.

Tuolla julkisellakin testailin. Sain erityylisen IP:n sen kautta, mutta ei se tahdo silläkään päästää esim. omalle minishare palvelimelle.

Tulee ilmoitus:
Sivustoon ei saada yhteyttä
XX.XXX.XXX.XXX kieltäytyi muodostamasta yhteyttä.



  • Tee Google-haku: XXX XXX XXX
ERR_CONNECTION_REFUSED

edit: Nyt pääsen ulkosella IP:llä käsiksi, mutta se vie suoraan tähän purkkiin :S. Eli käytännössä sama kuin yrittäsin 192.168.1.1 osoitetta. Kaikki asetukset kuitenkin viittaa tuohon 192.168.1.100 osoitteeseen joka on tämä laite. Koitin laittaa Portin siirtoon tämän nykyisen ip:n porttiin 1000 jota minishare käyttää, mutta tuo julkinen IP vie silti purkkiin.

edit2: Laitoin nyt portin siirron 80 portista tuohon paikalliseen IP-osoitteeseen, mutta siltikin yleinen osoite vie väärään paikkaan. Käytännössä ainut vika on nyt se, että portinohjaus ei kuljeta http-portista tulevaa tavaraa tuohon IP-osoitteeseen joka on määritelty.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 193
Viestejä
4 194 368
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom