DIY Sivuikkuna

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Morjesta techiläiset! Ideana olis muijan koneeseen rakentaa ikkuna. Kotona dremeli millä saa leikattua paneelia. Kysymykset ovat tässä:
1. Millä pleksi kannattaa kiinnittää kylkeen? Itse aattelin silikoonia/epoksia.
2. Minkä paksusta pleksiä kannattaisi ostaa?
Sitäkin ajattelin että jos porais reuniin jotkut reiät ja liimais pleksin kylkeen ja sit kulmista pienillä pultti+mutteri setillä kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Mielenkiinnolla jään seuramaan. Olisi yksi kotelo johon on tarkoitus tehdä jossain vaiveessa ikkuna. Dremelikin löytyy kellarista. Itse olin ajatellut tehdä muovista, mitä tuleekaan olemaan, hieman isomman kuin reiästä ja liimata. Sitten vielä ledit sisäpuolelle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Ite aattelin tehä sivupaneeliin vaan reiän, ohan tuo koko kylki pleksistä hieno tietty.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Silikonia/liimamassaa käytettäessä ongelmaksi tulee aina sauman siisteys, massaa tulee kuitenkin aina vähän ulos saumasta ja tottakai eri paikoista eri määrä.
Yksi vaihtoehto voisi olla kaksipuoleinen teippi, esimerkiksi Pattex Kaksipuolinen asennusteippi | Motonet Oy Ei ole hinnalla pilattu ja saa leikattua siististi levyn reunaan. Levyn paksuus riippuu reiän koosta mutta joku 4-6mm on sopivahko. Ohuempi on lötkö ja paksumpaa ikävä leikata jollain dremelillä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Joo tuo kaksipuolinen teippi voisi olla hyvä vaihtoehto. Mietin 2mm pleksiä mutta voi olla hieman liian ohutta? Joku 4mm voisi olla hyvä. Biltemasta saisi halvalla.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
192
Itseä kiinnostaisi hommata Define S koppaan uusi kylkipelti. Laserleikattu kylki savulasilla on pyörinyt mielessä. Itse varmaan laittaisin jollain sikaflexillä kiinni.
Harmi kun työmaan laserleikkurilla ei teräs onnistu..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Kaksipuoleisella teipillä vaan kiinni. Itse olen käytellyt 3M:n kirkasta teippiä ja ei lähde kun räjäyttämällä enää irti (toki pintojen tulee olla puhtaat). Omissani olen käyttänyt 4-5mm lasia niin ei tarvitse naarmuistakaan ja puhdistamisesta huolehtia samalla lailla mitä pleksien kanssa. Kannattaa harkita sitäkin. Haluamaan mittaan leikattu lasinpala hiotuilla reunoilla ei montaa euroa maksa lasiliikkeessä ja halutessaan saa vaikka tummennettunakin :)

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Lasikin kyllä kävisi. Käykö tuo pattexin kakspuolinen teippi? Vai onks 3m parempi?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Ota kirkasta/läpinäkyvää. Harmittamaan jää, jos jää tuo valkoinen teippi jostain loistamaan. Kirkkaalla ei ole sitä vaaraa vaikka vähän liian lähelle pellin reunaa tulisikin. Merkillä nyt tuskin on suurta merkitystä, mutta 3M:llä et ainakaan metsään mene.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Okei, taidan siis ostaa tuota kirkasta 3m teippiä. Lasin/pleksin kun laittaa hieman isommaksi kuin reiän niin helpompi laittaa teippiä ilman että näkyisi läpi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423


Itse kyhäsin Fractalin R5:een tommosen ikkunan, lasiks tuli 4mm savulasi ja vingulla tuli pyöriteltyä reikä kylkipaneeliin. Lasin laitoin tosiaan kakspuolisella teipillä tuohon niinkuin täällä keskustelittekin, toki sen voi heittää sikamassalla tai esim silikonillakin kiinni. :) Todellisuudessa ledit sisällä vitivalkoiset, hieman kuva vääristää. Suosittelen ihan kunnon lasia pleksisen sijaan, esim tuo meikäläisen pala kustanti ~15€ mittatilaustyönä. Pleksi kun tahtoo naarmuntua aika helposti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 009
Viestejä
4 188 964
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom