DisplayPort - HDMI kaapeli 4k+audio?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 178
Asus Z170-A emon integoidusta HDMI portista ei irtoa 4k kuvaa kuin 24Hz, DisplayPort liittin pitäisi antaa 60Hz. Löysin romulootasta jonkun random DP->HDMI kaapelin, mutta tuon kanssa en saanut kuin perus 60Hz FullHD reson ilman ääntä läpi... Pikaisesti verkkiksestä vilkaistuna ei noissa kaapeleissa ollut mitään mainintaa max resosta tms, onko noita kaapeleita jotenkin vajailla ominaisuuksilla, vai puuttuuko mulla nyt raudasta jotain olennaista?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 964
Passiivisella adapterilla et tuon enempää pihalle saa. Tarvitset aktiivisen adapterin, joka vielä tuohon resoon pystyy.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 178
Okei.. Enpä tullut tuollaista ajatelleeksi.. Ilmeisesti se äänen läpivienti on kuitenkin jonkinlainen lisäominaisuus, niin että perusadapterista ei ääni kulje läpi?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 178
Tuo Club3D adapteri on kyllä pettymys.. Olen kuvitellut että digitaaliset siirtoväylät ei vaikuta kuvanlaatuun, mutta tuo onnistui kyllä jättämään jonkun ihme varjon kaikkeen.. Lisäksi äkkiseltään sanoisin että myös värisävyt muuttuivat hieman haaleammiksi.

4k 60Hz kuva audion kanssa tuli kyllä läpi, mutta todella rasittavaa katsella.

No mennään 30Hz sitten, eipä tuo liikkuvan kuvan katselu nyt mikään prioriteetti muutenkaan ole ollut..
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 511
Siinä on sitten jotain vikaa. Itse käytän 65" 4K oled telkun kanssa ja toimii. Näyttis R9 270X muistaakseni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 933
Viestejä
4 232 110
Jäsenet
71 122
Uusin jäsen
jjrautio

Hinta.fi

Ylös Bottom