"Display port no signal"-ongelma.

Moi! Tulin täältä kysymään että mikähän mahtaa olla vialla kun joitakin pelejä pelattaessa näytöstä katkeaa yhteys. Näyttö siis menee mustaksi ja tulee teksti "Display port no signal". Peli pyörii kyllä taustalla, mutta kone pitää käynnistää uudelleen jotta saa näyttöön taas kuvan. Event viewerin mukaan kyseessä on ilmeisesti "Live kernel event 141"-error. Tämä ilmeisesti viittaisi ajuri/laitteisto ongelmaan?

Mulla pyörii jotkut pelit ihan ilman ongelmia mutta sitten on tietyt pelit jotka tekee tätä jatkuvasti. Näitä on ainakin Anno 1800, X-com 2, Wartales ja Long Dark. Outoa on myös se että jokainen peli on alkuun toiminut moitteettomasti. Olen pelannut useita päiviä ilman ongelmia mutta sitten kun ongelmat alkaa niin siitä ei tule loppua.

Mä hankin viime kesänä uuden koneen ja vaihdoin samalla järjestelmäksi Win 11. Silloin tämä alkoi. Mä olen tarkistanut kaapelit, kokeillut eri portteja, kokeillut eri näyttöjä, päivittänyt ajureita(eri versioita, siivonnut vanhat ajurit DDU:lla, olen päivittänyt Biosin jne, jne. Tossa kun päivitin Biosin niin vaikutti että ongelma ratkesikin. Ei ollut kuukauteen mitään ongelmia mutta nyt ne palasi taas. En tiedä mikä hitto tässä on.

Tässä ois mun kokoonpanosta tietoja jos tarvetta:

ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI ATX
Samsung 990 PRO 1 Tt M.2 NVMe -SSD
Corsair Vengeance DDR5 6000 MHz CL36 32 Gt
Asus TUF Gaming 1000W ATX -virtalähde, 1000 W
AMD Ryzen 7 9800X3D -prosessori AM5
Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 9070 XT OC

Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.

Kokeile pistää pelistä ja näytöstä Vsync pois päältä. Lisäksi pistä Adrenalin-ohjelmasta FreeSync / VRR pois päältä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
303 996
Jäsenet
82 443
Uusin jäsen
zaltah

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom