Disco Elysium - Windows - cRPG - Arvostelumenestys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JouBqa
  • Aloitettu Aloitettu
Ai hitto, tätä tuli aikanaa tahkottua, pitääpä vetästä uusiks ihan vaan ääninäyttelyn takia.
 
Ui ui ui... Final Cut is here. Voi toisesta pelikerrasta nauttia sohvalla padin kanssa pelaillen myös PC:llä.
edit. laitetaas koko teksti.

Everyone who purchases gets access to all the new content, including:
  • Full voice acting (English)
  • New political vision quests
  • New characters
  • New clothes
  • New area
  • New cutscenes
  • New animations
  • New music
  • New achievements
  • Controller support
  • Improved playability
  • + much more!
If you already own Disco Elysium then you get The Final Cut at no additional cost. Your old saves should work with this free upgrade but we’d recommend starting a brand new game.

We'd like to add that the new political vision quests are designed to be asymmetric. This means that they're different lengths, with some being more visual, while others are packed with more words. But they all change the world in some way…

Other things to look out for are upgraded skill portraits, improved Tutorial Agent, rebalanced healing items, new outfit bonuses, a complete overhaul of the world map in your journal, fast travel, Twitch integration, and much more.

Thanks for all your support so far. We hope you absolutely love the improvements and what we've added to the game. This is the best version of Disco Elysium and everything it was always meant to be. You all shine bright in our eyes!
 
Tulipa pelattua tämä läpi nyt tuon uuden Final Cutin myötä ja vähän kaksijakoiset fiilikset. En tykännyt pelistä läheskään niin paljon, kuin genren ja markkinointimateriaalin perusteella oletin tykkääväni. En katsonut mitään videoita enkä lukenut artikkeleja, odotin roolipeliä ja sain jotain enemmän point & click seikkailua muistuttavaa skill testeillä höystettynä. Käsikirjoitus oli kyllä hyvää ja sai aikaan useammankin spontaanin hirnahduksen, mitä harvakseltaan peleissä pääsee tapahtumaan. Kuitenkin jäin kaipaamaan jotain lisätekemistä massiivisten dialogi-puiden väliin. Jossain kohtaa rupesi tekemään mieli vain näpytellä eteenpäin keskittymisen herpaannuttua, mikä ei perinteisessä roolipelissä ole niin vakavaa, mutta tässä kun tuo dialogi on n. 90% pelistä ei sen skippaamisessa ole mitään järkeä. Eli muutamaan otteeseen piti iskeä alt+f4 kesken dialogin ja koittaa myöhemmin uudestaan, josko maistuisi paremmalta.

Täytyy koittaa joskus vääntää vielä Inland Empire + Shivers skilleillä sekopää buildi läpi, se on kuulemma viihdyttävä. Nyt oli logiikkaa, encyclopaediaa ja reaktionopeutta.
 
Kuitenkin jäin kaipaamaan jotain lisätekemistä massiivisten dialogi-puiden väliin. Jossain kohtaa rupesi tekemään mieli vain näpytellä eteenpäin keskittymisen herpaannuttua, mikä ei perinteisessä roolipelissä ole niin vakavaa, mutta tässä kun tuo dialogi on n. 90% pelistä ei sen skippaamisessa ole mitään järkeä.
Minusta hienoa että tuotiin ulos peli ilman tappelua ja se jopa vielä menestyi. Se sanottuna olisi mielenkiintoista nähdä samalta porukalta peli yhtä hienolla käsikirjoituksella sidottuna hyvään rpg combat systeemiin. Ei mättöä, mutta ehkä 0-12 tappelua per playthough riippuen tyylistä.

Toki esim. Planescape kirjoitus on vielä parempaa mutta taistelu on siinäkin isossa roolissa koska on mobeja. Ehkä joka taistelu voisi olla mahdollinen ratkaisu isoon konfliktiin.
 
Mulle disco elysiumin alku oli silkkaa kultaa, mutta pikkuhiljaa todellisuus paljastui. Ei tuota taida toista kertaa jaksaa pelata.
 
Todella harvassa on uudelleenpelatut pelit ja c64 ajoista pelaillut. Varmaan alle 5 peliä. Miksi peli pitäisi pelata uudestaan ku kokoajan on backlogi pulloillaan muutenkin. Ehkä se riippuu pelaajasta ja jotku saavat enemmän irti uudelleenpeluusta?
Terveisin mies joka on katsonut 10 vuoden ajan lähes joka vuosi Blade Runnerin ja on katsonut Langin Metropoliksen tusinan kertaa... :D
 
Todella harvassa on uudelleenpelatut pelit ja c64 ajoista pelaillut. Varmaan alle 5 peliä. Miksi peli pitäisi pelata uudestaan ku kokoajan on backlogi pulloillaan muutenkin. Ehkä se riippuu pelaajasta ja jotku saavat enemmän irti uudelleenpeluusta?
Terveisin mies joka on katsonut 10 vuoden ajan lähes joka vuosi Blade Runnerin ja on katsonut Langin Metropoliksen tusinan kertaa... :D

Mun kirjoissa ne pelit, jotka haluaa pelata uusiksi on mestariteoksia, 10/10. Harvassa ovat mestariteokset ja toki kovin yksilökohtaisia. Mulle tuo disco elysium oli loppujen lopuksi 8/10. Hyvä peli, kannattaa pelata, mutta ei mikään maailmaa mullistava. Jollekin toiselle se saattoi kolahtaa enemmän tai vähemmän. Jos tuolle tulee jatko-osa niin todennäköisesti jää välistä tai vuosien päästä alelaarista.
 
Mun kirjoissa ne pelit, jotka haluaa pelata uusiksi on mestariteoksia, 10/10. Harvassa ovat mestariteokset ja toki kovin yksilökohtaisia. Mulle tuo disco elysium oli loppujen lopuksi 8/10. Hyvä peli, kannattaa pelata, mutta ei mikään maailmaa mullistava. Jollekin toiselle se saattoi kolahtaa enemmän tai vähemmän. Jos tuolle tulee jatko-osa niin todennäköisesti jää välistä tai vuosien päästä alelaarista.
Itse taidan laittaa sinne 9 laariin mutta arvostan mielipidettäsi. Haluaisitko jatko-osaan lisättävän taistelut?
 
Tulipa pelattua tämä läpi nyt tuon uuden Final Cutin myötä ja vähän kaksijakoiset fiilikset. En tykännyt pelistä läheskään niin paljon, kuin genren ja markkinointimateriaalin perusteella oletin tykkääväni. En katsonut mitään videoita enkä lukenut artikkeleja, odotin roolipeliä ja sain jotain enemmän point & click seikkailua muistuttavaa skill testeillä höystettynä. Käsikirjoitus oli kyllä hyvää ja sai aikaan useammankin spontaanin hirnahduksen, mitä harvakseltaan peleissä pääsee tapahtumaan. Kuitenkin jäin kaipaamaan jotain lisätekemistä massiivisten dialogi-puiden väliin. Jossain kohtaa rupesi tekemään mieli vain näpytellä eteenpäin keskittymisen herpaannuttua, mikä ei perinteisessä roolipelissä ole niin vakavaa, mutta tässä kun tuo dialogi on n. 90% pelistä ei sen skippaamisessa ole mitään järkeä. Eli muutamaan otteeseen piti iskeä alt+f4 kesken dialogin ja koittaa myöhemmin uudestaan, josko maistuisi paremmalta.

Täytyy koittaa joskus vääntää vielä Inland Empire + Shivers skilleillä sekopää buildi läpi, se on kuulemma viihdyttävä. Nyt oli logiikkaa, encyclopaediaa ja reaktionopeutta.
Inland Empire + Shivers on itelle se ainut oikea tapa pelata tää peli läpi. Suosittelen lämpimästi. Ja mitä ajattelit että tapahtuu, kun otit encyclopediaa (ts. wikipedia-skillin) ja saitkin järkyttäviä tekstiseiniä:geek:
 
Itse taidan laittaa sinne 9 laariin mutta arvostan mielipidettäsi. Haluaisitko jatko-osaan lisättävän taistelut?

Mä petyin siihen miten lineaarinen se peli loppujen lopuksi on. Eli imin sen rapalan kolmihaarakoukun kurkkuun dynaamisesta pelimaailmasta mikä oli hieno illuusio vähän aikaa. Arvostelut hypettivät turhan paljon dynaamisuutta. Petyin loppujen lopuksi, kun loppu koitti. Ei löytynyt mulle uudelleenpeluuarvoa. En mä haluaisi taisteluita mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Inland Empire + Shivers on itelle se ainut oikea tapa pelata tää peli läpi. Suosittelen lämpimästi. Ja mitä ajattelit että tapahtuu, kun otit encyclopediaa (ts. wikipedia-skillin) ja saitkin järkyttäviä tekstiseiniä:geek:

Kiitos vinkistä!
 
Viimeksi muokattu:
IGN läväytti The Final Cutille 10/10. Nyt olis peli myös alennuksessa jos talteen nappais. Vähän wall of text kauhistuttaa, mutta jos se on hyvin tehty, niin eiköhän se mukaansa ime. Disco Elysium - The Final Cut (25,99€)
 
Pelasin tämän viime vuoden lopulla läpi ja olihan se hyvä, kunhan muutaman tunnin pelaamisen jälkeen pääsin maailmaan sisälle. Kässäri oli hyvä ja erilaisten attribuuttien ansiosta voisi vetää tämän toisen kerran joskus myöhemmin läpi, varsinkin kun tuli tuo Final Cut. Dialogille tuli naureskeltua useasti, kerrankin nauraa räkätin varmaan viisi minuutia putkeen. Toisaalta peli osaa olla tarvittaessa vakavakin, eräs tapaus sai minut vähän jopa häpeämään hahmoni edesottamuksia ja tuntemaan morkkista. Aika harva peli pystyy tällaiseen.
 
Lenval Brownin ääninäyttely on yksi pelihistorian parhaimpia. Täytisi ehdottomasti jatkaa pelin pelaamista, pahasti jäänyt kesken.
 
Lenval Brownin ääninäyttely on yksi pelihistorian parhaimpia. Täytisi ehdottomasti jatkaa pelin pelaamista, pahasti jäänyt kesken.
Kyllä. Mietin ja eipä tule heti mieleen parempaa. Ehkä Nolan North Drakenä mutta kovin eri tyylinen
 
Tämä peli tuli pelattua läpi. Alkuun meni aikaa että syttyi pelille, mutta kun sisään pääsi niin voi veljet miten hieno kokemus. Dialogi ja valinnat olivat hyvin suunniteltuja. Maailma, visuaalisuus ja musiikki myös. Toivottavasti peli saa jatkoa joskus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 529
Viestejä
4 539 443
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom